Autoiluketju

  • 3 311 905
  • 18 998

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Eipä mittään, tuosta saattaa joutua vääntämään vähän aikaa riippuen huoltamosta. Jopa niinkin pitkälle saattaa mennä että kuluttajavirastolle joutuu kantelemaan. Sitten viimeistään tulee vauhtia. Jos korjaamo ehdottaa suoraan että kulut laitetaan puoliksi, niin itse suostuisin, saattaa välttyä paljolta riitelyltä, jos rupeavat kauheasti vastaan laittamaan, niin sitten tietenkin vaadit ilmaiseksi. Vai tuliko oikein moottoririkko? Sehän tulee kalliiksi ja on muutenkin vaikeampi asia. Jos vain hihna meni, niin ei pitäisi vaikeuksia (muita kun edellä lueteltuja) tuottaa.

Yhdellä kaverilla hajosi 40tkm jälkeen hihna ja konekkin meni paskaksi, loppujen lopuksi kaikki vaihdettiin liikkeen piikkiin.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Vai tuliko oikein moottoririkko? Sehän tulee kalliiksi ja on muutenkin vaikeampi asia. Jos vain hihna meni, niin ei pitäisi vaikeuksia (muita kun edellä lueteltuja) tuottaa.

Yhdellä kaverilla hajosi 40tkm jälkeen hihna ja konekkin meni paskaksi, loppujen lopuksi kaikki vaihdettiin liikkeen piikkiin.

Tänään tai huomenna selvitetään. Sehän tässä vähän rassaa, että kun kyse on moottorivikaa halvemmasta autosta, niin ilman jonkinlaista korvausta vaihtoa suorittaneelta liikkeeltä jää nolla käteen. Kun vahingon suuruusluokka paljastuu, niin sitten pitää alkaa tunnustelemaan tuonne liikkeeseen päin (ennakkotapaukset edellä tietenkin).
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Mikähän mättää kun e46:sen tyhjäkäynti seilaa 700-900 kierroksen välissä, silloin kun oon ajanu autolla sellaset puol tuntia? Kylmänä pelittää ihan normaalisti. Kiihdyttäessä oli vielä viime viikolla vikaa, mutta siihen löyty rikkonainen puola syyksi. Mitähän vielä vois olla sökönä?

VITUN AUTOT!
 

HokiHero

Jäsen
Tuli hommattua uusiksi kesärenkaiks Hankook ventus prime 2. Onko kellään kokemuksia ovatko pätevät? Myyjä ainakin sanoi, että ovat hinta-/laatusuhteeltaan parhaimmistoa.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Citikkaan pitäis vaihtaa takajousipalje (5102GN). Toisen vaihdatin Veholla aikanaan, mutta nyt tuo osa on kuulemma kortilla ja tilaus voi kestää jopa kuukauden. Rupesin sitten kaivelemaan netistä kyseistä osaa.

Kuinkahan tuommosen uskaltaa tilata? Onko osat alkuperäisiä, vai ovatko kopioita ja onko tuolla edes merkitystä? Ainakin täällä näitä näyttäis olevan tarjolla Citroën Federbalg hinten Citroën 5102GN - Auto Parts Specialist varastossa. Ja ilmeisesti nuo Veholla lyövät tuon paikalleen, vaikka tuokin oman osan? Jostain nyrkkipajasta kysyin asennuksesta ja eivät hommaan rupea. Ei ole kuulemma tietoa miten tehdään, vaikka netissä sanotaan, että on pikkuhomma (itse en tuohon rupea, kun en autoista mitään tiedä).

Linkki vie auton varaosaan. (Jaa toimittavat ilmeisesti vain Saksaan).
 
Viimeksi muokattu:

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Citikkaan pitäis vaihtaa takajousipalje (5102GN). Toisen vaihdatin Veholla aikanaan, mutta nyt tuo osa on kuulemma kortilla ja tilaus voi kestää jopa kuukauden. Rupesin sitten kaivelemaan netistä kyseistä osaa.

Kuinkahan tuommosen uskaltaa tilata? Onko osat alkuperäisiä, vai ovatko kopioita ja onko tuolla edes merkitystä? Ainakin täällä näitä näyttäis olevan tarjolla Citroën Federbalg hinten Citroën 5102GN - Auto Parts Specialist varastossa. Ja ilmeisesti nuo Veholla lyövät tuon paikalleen, vaikka tuokin oman osan? Jostain nyrkkipajasta kysyin asennuksesta ja eivät hommaan rupea. Ei ole kuulemma tietoa miten tehdään, vaikka netissä sanotaan, että on pikkuhomma (itse en tuohon rupea, kun en autoista mitään tiedä).

Linkki vie auton varaosaan. (Jaa toimittavat ilmeisesti vain Saksaan).

Tässä vuosien varrella on tullut sellainen asia huomattua, että lähes kaikki vähääkään erikoisemmat varaosat kannattaa hakea marmoritiskiltä. Tarvikeosien laatu yltää harvoin samalle tasolle, ja sen kyllä pystyy päättelemään myös hinnasta (vaikkakin marmoritiskillä on se merkkiliikkeen "lisä"). Toki sitä voi aina kokeilla tarvikeosaa, mutta voi olla ettei se kestä kuin kymppitonnin. Helposti vaihdettavan osan kohdalla se ei haittaa, mutta jos vaihto on työläs ja hidas tehdä, niin laittaisin alkuperäisosan. Luotto sellaisen kestävyyteen on kovempi. Yksi vaihtoehto on että käyt citikka-foorumeilla kyselemässä kokemuksia tarvikeosista, ja että kannattaako niitä laittaa. Kuten sanottu, jotkut tarvikeosat yltää laadussa alkuperäisten rinnalle. Mutta se että mitkä, selviää vain kokeilemalla.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Tässä vuosien varrella on tullut sellainen asia huomattua, että lähes kaikki vähääkään erikoisemmat varaosat kannattaa hakea marmoritiskiltä. Tarvikeosien laatu yltää harvoin samalle tasolle, ja sen kyllä pystyy päättelemään myös hinnasta (vaikkakin marmoritiskillä on se merkkiliikkeen "lisä"). Toki sitä voi aina kokeilla tarvikeosaa, mutta voi olla ettei se kestä kuin kymppitonnin. Helposti vaihdettavan osan kohdalla se ei haittaa, mutta jos vaihto on työläs ja hidas tehdä, niin laittaisin alkuperäisosan. Luotto sellaisen kestävyyteen on kovempi. Yksi vaihtoehto on että käyt citikka-foorumeilla kyselemässä kokemuksia tarvikeosista, ja että kannattaako niitä laittaa. Kuten sanottu, jotkut tarvikeosat yltää laadussa alkuperäisten rinnalle. Mutta se että mitkä, selviää vain kokeilemalla.

Jep, noin se varmaan on. Pitänee tyytyä odottelemaan. Muuten tuolla ei olisi niin kiire, mutta kun pitää täältä Oulusta lähteä loppukuussa Helsinkiin perheen kanssa ja tarkoituksemme oli ajaa omalla autolla. Nyt tässä joutuu miettimään muita vaihtoehtoja.

Kiitoksia avusta!
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Puuhastelin eilen Toyota Corolla vvt-i 1.6 (2006) farkkuni kanssa ja oli näköjään syytäkin jo kurkata konepellin alle kun oli vähän jokainen neste loppumassa. Täytin pissapojan, jäähdytysnesteen ja lisäsin myös vähän moottoriöljyä. Seuraavaksi voisi sitten pestä sen ja vaihtaa kesäkumit alle.
 

scholl

Jäsen
Jep, noin se varmaan on. Pitänee tyytyä odottelemaan. Muuten tuolla ei olisi niin kiire, mutta kun pitää täältä Oulusta lähteä loppukuussa Helsinkiin perheen kanssa ja tarkoituksemme oli ajaa omalla autolla. Nyt tässä joutuu miettimään muita vaihtoehtoja.

Kiitoksia avusta!

Helsingissä on joku ranskalaisten autojen erikoiskorjaamo. olen nähnyt paikallislehdissä niiden mainoksia. Oliko autochic tai chicauto tai joku sellainen nimeltään. Soita sinne niin saat Vehosta poikkeavan näkemyksen, mitä tuossa tilanteessa pitäisi tehdä. Kun saa oikeanlaisen osan niin sen laittaa sitten tarvittaessa muukin korjaamo kiinni kuin Veho (Autoasi jne. mitä niitä on).
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Tässä vuosien varrella on tullut sellainen asia huomattua, että lähes kaikki vähääkään erikoisemmat varaosat kannattaa hakea marmoritiskiltä. Tarvikeosien laatu yltää harvoin samalle tasolle, ja sen kyllä pystyy päättelemään myös hinnasta (vaikkakin marmoritiskillä on se merkkiliikkeen "lisä")...

Ei nyt ehkä ihan noin jyrkästi kuitenkaan... Erikoisten ja asennuksen puolesta työläämpien osien osalta minäkin pyrkisin varmistamaan tarvikeosan alkuperän. Usein se menee (tai ainakin ennen meni, en ole alaa seurannut vuosikausiin...) niin, että Bilteman tai vaikkapa Motonetin osat tulevat jostain halpislinjalta ja laatu on sen mukaista, eli paskaa. Sitten on näitä ns. oikeita varaosaliikkeitä, joissa tarvikeosat tulevat usein tismalleen samalta linjalta kuin merkkiosan. Usein osassa vaan lukee Audin sijasta Bosch tmv... Itse asiassa monet merkkiliikkeiden korjaamot ovat näiden parempien varaosaliikkeiden asiakkaita, eli ostavat ison osan varaosistaan heiltä. Mutta toki he hakevat osan puolestasi varaosaliikkeestä ja ottavat siitä oman siivunsa välistä. Hiukan kalliimpaa, mutta vaivatonta!
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Ei nyt ehkä ihan noin jyrkästi kuitenkaan... Erikoisten ja asennuksen puolesta työläämpien osien osalta minäkin pyrkisin varmistamaan tarvikeosan alkuperän. Usein se menee (tai ainakin ennen meni, en ole alaa seurannut vuosikausiin...) niin, että Bilteman tai vaikkapa Motonetin osat tulevat jostain halpislinjalta ja laatu on sen mukaista, eli paskaa. Sitten on näitä ns. oikeita varaosaliikkeitä, joissa tarvikeosat tulevat usein tismalleen samalta linjalta kuin merkkiosan. Usein osassa vaan lukee Audin sijasta Bosch tmv... Itse asiassa monet merkkiliikkeiden korjaamot ovat näiden parempien varaosaliikkeiden asiakkaita, eli ostavat ison osan varaosistaan heiltä. Mutta toki he hakevat osan puolestasi varaosaliikkeestä ja ottavat siitä oman siivunsa välistä. Hiukan kalliimpaa, mutta vaivatonta!

Ihan oikeanlainen näkemys se tämäkin on. Minä kirjoitinkin vain omista kokemuksistani, omien havaintojeni perusteella. Sehän on selvää, että jotkut osat ovat tismalleen samat, osti ne mistä vain/millä tahansa logolla varustettuna. Motonetin ja Bilteman tasoisista liikkeistä ei oikein tule edes varaosia hommattua. Polttimoita ym. vastaavaa pikkusälää kylläkin. Myönnettäköön, että yleistin liikaa tuossa aiemmin. Siihen, mistä korjaamot osansa hankkii, en osaa millään tapaa ottaa kantaa. Minä kun korjaan autoni itse.
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsastelin tänään 2,5-vuotiaan autoni ja hylsyhän sieltä tuli. Mulla vaihdettiin alkuvuodesta lambda-anturit takuutyönä, mutta vikakoodi oli jäänyt kuittaamatta. Päästöt kunnossa, mutta hylkäys tuli tuon koodin takia. Aivan uskomatonta minusta.

Koitin selittää, että autossani on tehdastakuuta jäljellä ja tuo vaiva on hoidettu, mutta eipä riittänyt. Takkatien mies on järkähtämätön tieliikennekuntoisuuden vartija. Kuittausta marmoritiskiltä hakemaan printin kera. Muutoin ei homma pelitä.

En ole kymmeneen vuoteen katsastuskonttoreilla käynyt ja aion tihentää autonvaihtoväliä tästä oppineena. En noiden tuulilasien kuntoa työkseen arvioivien mekaanikoiden kanssa tahdo asioida kun itse valita voin.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Koitin selittää, että autossani on tehdastakuuta jäljellä ja tuo vaiva on hoidettu, mutta eipä riittänyt. Takkatien mies on järkähtämätön tieliikennekuntoisuuden vartija. Kuittausta marmoritiskiltä hakemaan printin kera. Muutoin ei homma pelitä.

Uskomatontahan tuo on, mutta ihan normaalisti tuo homma toimi. Jos OBD-mittauksessa on jotakin häikkää, on se käsittääkseni automaattinen hylsy katsastuksessa.

Enemmän keskittäisin huomioni sinne takuutyön tehneen liikkeen suuntaan, sillä siellähän sitä on perseilty oikein huolella.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei nyt ehkä ihan noin jyrkästi kuitenkaan... Erikoisten ja asennuksen puolesta työläämpien osien osalta minäkin pyrkisin varmistamaan tarvikeosan alkuperän. Usein se menee (tai ainakin ennen meni, en ole alaa seurannut vuosikausiin...) niin, että Bilteman tai vaikkapa Motonetin osat tulevat jostain halpislinjalta ja laatu on sen mukaista, eli paskaa. Sitten on näitä ns. oikeita varaosaliikkeitä, joissa tarvikeosat tulevat usein tismalleen samalta linjalta kuin merkkiosan. Usein osassa vaan lukee Audin sijasta Bosch tmv... Itse asiassa monet merkkiliikkeiden korjaamot ovat näiden parempien varaosaliikkeiden asiakkaita, eli ostavat ison osan varaosistaan heiltä. Mutta toki he hakevat osan puolestasi varaosaliikkeestä ja ottavat siitä oman siivunsa välistä. Hiukan kalliimpaa, mutta vaivatonta!

Motonetin ja Bilteman tasoisista liikkeistä ei oikein tule edes varaosia hommattua. Polttimoita ym. vastaavaa pikkusälää kylläkin. Myönnettäköön, että yleistin liikaa tuossa aiemmin. Siihen, mistä korjaamot osansa hankkii, en osaa millään tapaa ottaa kantaa. Minä kun korjaan autoni itse.

Biltema ei kai enää oikein varaosia myykään, mutta Motonetillahan on yhteiset varastot ja omistajat Varaosamaailman kanssa. Useinhan Motonetissä on yleisimmissä varaosissa kuten alustan osissa ja suodattimissa pari-kolme erihintaista ja -laatuista vaihtoehtoa, joista ne paremmat on usein korjaamo/oe/bosch/audi -laatuisia, tai siis samaa tavaraa kuin monessa AD-ketjun paikassa ja niiden tai muiden korjaamoissa.
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskomatontahan tuo on, mutta ihan normaalisti tuo homma toimi. Jos OBD-mittauksessa on jotakin häikkää, on se käsittääkseni automaattinen hylsy katsastuksessa.

No minusta tuo on hätävarjelun liioittelua. Aika helvetin harva ajaa takuuaikana autolla, joka ei ole tieliikennekelpoinen. Korjauskehoituksen olisin ymmärtänyt, mutta vain katsastusaseman etuahan tuo palvelee, että printtaillaan jotain todisteita siitä, että takuutyönä on tehty.

Enemmän keskittäisin huomioni sinne takuutyön tehneen liikkeen suuntaan, sillä siellähän sitä on perseilty oikein huolella.

Tämä on totta. Kohdistan tietenkin hyvän fiilikseni marmoritiskille kun sinne asti pääsen. Kuitenkin katsastusmiehen järkähtämättömyys huvittaa kun katseli sitä paskakasaa, joita 95% nuo päivän listalla olevat tarkistettavat 20-vuotiaat autot olivat. Edelläni asioineen herran valot sojottivat minne sattui, mutta koska ruuvit ovat ruosteessa niin huomautuksella päästiin.

Kuten sanottu, auto vaihtoon kahden vuoden välein. Asioikoot muut noissa katsastusläävissä tästedes.
 

scholl

Jäsen
Uskomatontahan tuo on, mutta ihan normaalisti tuo homma toimi. Jos OBD-mittauksessa on jotakin häikkää, on se käsittääkseni automaattinen hylsy katsastuksessa.

Enemmän keskittäisin huomioni sinne takuutyön tehneen liikkeen suuntaan, sillä siellähän sitä on perseilty oikein huolella.

mulla tuli kerran hylkäys muistaakseni sillä perusteella, että olin ottanut tyyliin huollon yhteydessä ne pakokaasupäästöt ja kun lähdin sieltä liikkeen pihasta niin joku keltainen moottorivalo syttyi. Ajoin katsastukseen niin ukko sanoi: "otettiin tää OBD-testi uudestaan kun valo paloi. Se valo kyllä sammui testin aikana, mutta siellä oli virhekoodi muistissa." Sitten ajoin huoltoon niin ne sanoi: ei siellä ollut mitään, mutta jouduin maksamaan siitä 99 euroa sen takia, koska se on muka minimiveloitus, kun varaavat sähkömiehet ja ties mitä. Sitten ajoin sieltä uudestaan katsastukseen ja se meni läpi.

Sama valo syttyi syksyllä sateiden aikaan, mutta se sammui seuraavana päivänä ja koodi oli jonkin aikaa siellä muistissa, mutta sitten se hävisi. Korjasin sen auton siis ajamalla, enkä viemällä huoltoon.

Nythän se muuttuu pian niin että huoltoliikkeet saavat tehdä katsastuksia. Eivät tosin samat henkilöt, jotka huoltavat sen auton, mutta näppärää siitä silti tulee kun määräaikaishuollon yhteydessä katsastavat. Ainoa hölmö on vain se, että se ajankohta menee rekisteröimispäivän mukaisesti. Se pitäisi olla niin, että saa katsastuttaa milloin vain.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hakusessa auto (ei itselle, vaan äidille), jonka pitäisi olla uusi. Mielellään sellainen että mahtuu viisi henkilöä kyytiin lapsia 8-, 10- ja 14-vuotiaita. Hinta 20-25 000€ ja autoveron osuus 3500-5000€. Plussaa lievästä tehokkuudesta ja erityisplussaa muotoilusta. Mielellään mahdollisimman paljon hyviä ehdotuksia. Jotain jo katselimme läpi, mutta lupasin kartoittaa lisää vaihtoehtoja, joten jos täältä saisi lisäapuja niin arvostaisin suuresti. Ja jotain erikoisempiakin vaihtoehtoja sopisi ehdotella.

Edit. Autossa tulisi olla bensakone. Ja alla onkin jo tullut ihan hyviä ehdotuksia.
 
Viimeksi muokattu:

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hakusessa auto (ei itselle, vaan äidille), jonka pitäisi olla uusi. Mielellään sellainen että mahtuu viisi henkilöä kyytiin lapsia 8-, 10- ja 14-vuotiaita. Hinta 20-25 000€ ja autoveron osuus 3500-5000€. Plussaa lievästä tehokkuudesta ja erityisplussaa muotoilusta. Mielellään mahdollisimman paljon hyviä ehdotuksia. Jotain jo katselimme läpi, mutta lupasin kartoittaa lisää vaihtoehtoja, joten jos täältä saisi lisäapuja niin arvostaisin suuresti. Ja jotain erikoisempiakin vaihtoehtoja sopisi ehdotella.

Uusi Leoni? Mahtunee hintahaitariin sellaisella moottorilla, että ei ihan heti jalkoihin jää. Ulkomuotokin mukiinmenevä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hakusessa auto (ei itselle, vaan äidille), jonka pitäisi olla uusi. Mielellään sellainen että mahtuu viisi henkilöä kyytiin lapsia 8-, 10- ja 14-vuotiaita. Hinta 20-25 000€ ja autoveron osuus 3500-5000€. Plussaa lievästä tehokkuudesta ja erityisplussaa muotoilusta.

En nyt mitään listaa osaa antaa, mutta vaimo osti itselleen vähän aikaa sitten Honda Jazzin 1.4 -litraisella vähän reilu sadan hevosen koneella. Vääntöä ei kummemmin löydy, mikä ei varmaan yllätä ja tehoakin löytyy vasta korkeammilla kierroksilla, kuten käsittääkseni kaikissa VTEC-moottoreissa.

Maksoi tuolla Comfort-varustepaketilla vähän yli 20 tuhatta. Itse tykkään muotoilusta, vaikka siinä kieltämättä on jotain tila-automaista ja onhan Jazz tosiaan profiililtaan vähän korkeampi auto luokassaan. Sisätilojen muunneltavuus on huippuluokkaa ja takalaatikon tilavuus ei kalpene isommankaan luokan kilpailijoille. Tällä hetkellä autossa on 8 kpl kesärenkaita kyydissä, neljä takalaatikossa ja neljä siinä takapenkkien tilalla. Penkkien istuinosa on nostettavissa ylös, jolloin kuljetuskapasiteetti lisääntyy merkittävästi. Pikkuauto isomman auton tiloilla. Aika vähävikainenkin tuo käsittääkseni on.

Siinä minun ehdotukseni. Oikeastaan kaikki kriteerit paitsi tuo tehokkuus täyttyvät, vaikka ei tuolla jalkoihin silti jää. Saakelin pirteä peli, kunhan vaan jaksaa vedättää kierroksia ylös, jolloin kulutuslukemat vähän nousevat, mutta melko bensapihi laitos tuo silti on. Tyylikkyys on katsojan silmässä, mutta mä kyllä tykkään, varsinkin tuon urban titanium tjsp. värin kanssa oikein silmää miellyttävä keksintö.

*edit*

Pakko vielä mainita, että tuohan oli viittä vaille lunastuksessa jo alkuvuodesta, hädin tuskin 3000 km mittarissaan, kun eräs nimeltä mainitsemattoman kaupungin nimeltä mainitsematon työntekijä latasi pakettiauton Jazzin takaikkunasta läpi. Sijaisautona ollut Nissan Micra oli sellainen auto, että ei voi suositella kenellekään. Se oli nimittäin niin tehoton, että oli jo vaarallista lähteä ohittamaan tai edes liittyä ruuhkaiselle motarille. Hirvittävä, joka nurkasta kitisevä ja nitisevä nuhapumppu. Siihen nähden Jazz on aikamoinen formula.
 
Viimeksi muokattu:

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Pikkusisko osti hiljattain Hyundai i30:sen. Ajettavuudeltaan postitiivinen yllätys jopa maantiellä, koneena joku diesel, ihan pirteesti se kulki eikä vie paskaakaan. Varusteita noihin korealaisiin saa melko reippaasti, eikä ole kalliita. Ulkonäöstä paha sanoa mitään, ku ne on niin makuasioita.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Uusi Leoni? Mahtunee hintahaitariin sellaisella moottorilla, että ei ihan heti jalkoihin jää. Ulkomuotokin mukiinmenevä.

Onko tilavampi kuin miltä näyttää?

En nyt mitään listaa osaa antaa, mutta vaimo osti itselleen vähän aikaa sitten Honda Jazzin 1.4 -litraisella vähän reilu sadan hevosen koneella. Vääntöä ei kummemmin löydy, mikä ei varmaan yllätä ja tehoakin löytyy vasta korkeammilla kierroksilla, kuten käsittääkseni kaikissa VTEC-moottoreissa.

Ihan ok vaihtoehto, täytyy varmaan ehdottaa. Näyttää kuitenkin ahtaalta, mutta ilmeisesti on tilava. Tehoja saisi vähän enemmän kuitenkin olla.

Pikkusisko osti hiljattain Hyundai i30:sen. Ajettavuudeltaan postitiivinen yllätys jopa maantiellä, koneena joku diesel, ihan pirteesti se kulki eikä vie paskaakaan. Varusteita noihin korealaisiin saa melko reippaasti, eikä ole kalliita. Ulkonäöstä paha sanoa mitään, ku ne on niin makuasioita.

Ihan ok vaihtoehto myös, mutta bensakoneellinen pitäisi olla. Vähän näyttää myös ahtaalta, mutta i40 on jo hieman yläkanttiin budjetin suhteen.

Onko kokemuksia Mazda 6:sesta. On kyllä jo lähempänä 30 tonttua, mutta muuten tuo näyttäisi ihan kivalta. Entä onko muita eurooppalaisia kuin Seat. Opelilla on tuo Astra sedan, mutta onko sekin ahdas. Chevy Cruze olisi myös tuohon hintaan, mutta mutta...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan ok vaihtoehto, täytyy varmaan ehdottaa. Näyttää kuitenkin ahtaalta, mutta ilmeisesti on tilava. Tehoja saisi vähän enemmän kuitenkin olla.

On se ulkomittoihin verrattuna ihan älyttömän tilava. Leveydestä en mene sanomaan mitään, mutta kyllä siellä takapenkillä kaksi yli 180 cm pitkää aikuista mahtuu kulkemaan hyvin. Tilaa on sekä pituus- että korkeussuunnassa ihmeellisen paljon. Ja tosiaan takalaatikko on iso, olisiko jotain 400 litraa. Tehoa saisi tosiaan olla enemmän, mutta niin aina.

Reippaissa kiihdytyksissä palaa kyllä paljon bensaa, kun pitää runnoa korkeilla kierroksilla. Mutta silloin Jazz ei kyllä jää jalkoihin, eikä ole muutenkaan hitaimmasta päästä.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sitä en tiedä miten tilava pitäisi olla? Takapenkille sopii ihan varmasti 3 lasta, joiden iät aiemmassa viestissä mainittu.

Oukkei, asia kunnossa. Pitääpi ehdotella, että käyvät katsomassa Seatia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös