Autoiluketju

  • 3 207 208
  • 18 538

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Kiitos vinkistä. Olen tietoinen tästä vaihtoehdosta.

Minulla on kuitenkin kohtuullinen määrä vakuutuksia nykyisessä vakuutusyhtiössä jonka ansiosta saan keskittämisalennusta. Liikennevakuutuksen siirtäminen toiseen yhtiöön ehkä sitten vaikuttaisi taas tähän alennukseen. Toki kysymällähän se selviää.

Toisaalta olen ollut erittäin tyytyväinen nykyisen vakuutusyhtiöni toimintaan. Koskaan ei ole tarvinnut mistään asiasta vääntää ja olen saanut muutoinkin erittäin asiallista palvelua.

Yleensä tietty määrä vakuutuksia eri kategorioista riittää noihin alennuksiin. Näin mäkin tein kun siirsin auton vakuutukset ja oman tapaturmavakuutuksen toiseen yhtiöön. Molemmista tuli sitten keskittämisalennusta ja alkuperäisen yhtiön alennusprosentti ei pienentynyt, kun oli koti-, hoitokulu- ja matkavakuutuksia edelleen jäljellä.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Rikos- ja vahinkoilmoitus tehty. Tällä hetkellä täydet bonukset kaskossa, jotka korjauksen johdosta laskee 20 %. Palautuvat takaisin kahdessa vuodessa. Omavastuu + bonuksien menetys tulee maksamaan euroissa minulle yhteensä 400 euroa.

Olisihan sille rahalle ehkä löytynyt muutakin käyttöä.

Tuo on juuri näiden vakuutuksien epäkohta. Maksat ilkivaltavakuutuksesta mutta ilkivallan sattuessa maksat sen kuitenkin itse kun bonukset tippuu.

Ratkaisu tässä siis tuo mainittu vakuutusyhtiön vaihto josta saa taas suoraan täydet bonarit. Kannattaa kysellä se tarjous koko paketille, nimittäin keskittämisalet ovat käytössä joka yhtiöllä

Itsellä juurikin samanlainen tilanne menossa ja vaihdan kaikki vakuutukset toisaalle bonuksien perässä.
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Onko porukalla kokemusta Audi A6 2.0 tdi vuosimallina 2005?

Olisi tarjolla tuollainen 300tkm ajettu yksilö. Kilsat tuossa hieman mietityttää kun itsellä tulee kuitenkin se 35tkm ajoa per vuosi. Lisäksi autosta mennyt 180tkm kohdilla turbo, jolloin suurin osa koneestakin mennyt vaihtoon. Rempat on kyllä tehty merkkiliikkeessä kaikki ja auto on muutenkin hyvin pidetty.

Auto on nyt koeajossa ja onhan tuo todella mukava peli ajaa varsinkin maantiellä, mutta onko kellään kokemusta tuon verran ruuvatusta pelistä tai vehkeen tyyppivioista ylipäätään.
 

-RVL-

Jäsen
Onko porukalla kokemusta Audi A6 2.0 tdi vuosimallina 2005?

Olisi tarjolla tuollainen 300tkm ajettu yksilö. Kilsat tuossa hieman mietityttää kun itsellä tulee kuitenkin se 35tkm ajoa per vuosi. Lisäksi autosta mennyt 180tkm kohdilla turbo, jolloin suurin osa koneestakin mennyt vaihtoon. Rempat on kyllä tehty merkkiliikkeessä kaikki ja auto on muutenkin hyvin pidetty.

Auto on nyt koeajossa ja onhan tuo todella mukava peli ajaa varsinkin maantiellä, mutta onko kellään kokemusta tuon verran ruuvatusta pelistä tai vehkeen tyyppivioista ylipäätään.

Voisin kuvitella, että ilmamäärämittareita ja ahtopaineentunnistimia menee noissakin, mutta kohtalaisen halpoja osia. Varmaan erilaisia pikku sähkövikojakin saattaa riittää.

Eipä ole turbo paljoa kestänyt ja mikä lie tuon koneenkin rikkonut? Jakopään hihna mennyt poikki?

Omalla Passatilla ajettu puolet enemmän samalla koneella ja yhdellä turbolla ja on vielä vähän piristettykin, joten luulisi tuon nyt kestäneen, mutta yksilöitähän nämä on. Eipä nuo kilometrit ole mitään, jos oikeasti on pidetty hyvin.

E: Eipä siinä. Voisin hyvinkin harkita tuollaisen hankkimista, jos hinta on sopiva. Mukavahan tuollaisella varmasti on ajella, jos Passatillakin on.
 
Viimeksi muokattu:

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Voisin kuvitella, että ilmamäärämittareita ja ahtopaineentunnistimia menee noissakin, mutta kohtalaisen halpoja osia. Varmaan erilaisia pikku sähkövikojakin saattaa riittää.

Eipä ole turbo paljoa kestänyt ja mikä lie tuon koneenkin rikkonut? Jakopään hihna mennyt poikki?

Omalla Passatilla ajettu puolet enemmän samalla koneella ja yhdellä turbolla ja on vielä vähän piristettykin, joten luulisi tuon nyt kestäneen, mutta yksilöitähän nämä on. Eipä nuo kilometrit ole mitään, jos oikeasti on pidetty hyvin.

Turbo oli tosiaan mennyt ja rikkonut samalla osan konetta. Muuten ei isompaa ole autossa ollut. Hyvin tuo näyttää olevan pidetty kun on kuitit tallella jokaisesta huollosta ja kilkkeestä mitä autoon on tehty.

Tosin tässä nyt on ollut jo alla Passatti hieman pienemmillä kilsoilla ja siihen on jo mukavasti uponnut rahaa joten yksilöitähän nuo kaikki loppujen lopuksi on.

Edit. Ja tosiaan nykyinen Passatti menisi Audin kanssa vaihtoon niin että euroja tulisi itselle. Tosin mitään pakkoa ei ole vaihtaa, mutta onhan tuo suht mukava ja iso auto ajella.
 

Outsider

Jäsen
Turbo oli tosiaan mennyt ja rikkonut samalla osan konetta. Muuten ei isompaa ole autossa ollut. Hyvin tuo näyttää olevan pidetty kun on kuitit tallella jokaisesta huollosta ja kilkkeestä mitä autoon on tehty.

Tosin tässä nyt on ollut jo alla Passatti hieman pienemmillä kilsoilla ja siihen on jo mukavasti uponnut rahaa joten yksilöitähän nuo kaikki loppujen lopuksi on.

Edit. Ja tosiaan nykyinen Passatti menisi Audin kanssa vaihtoon niin että euroja tulisi itselle. Tosin mitään pakkoa ei ole vaihtaa, mutta onhan tuo suht mukava ja iso auto ajella.

Jos ei ole erityistä tarvetta sille välissä tulevalle rahalle, niin hankala nähdä tuossa kaupassa mitään järkeä. Olettaen, että tuossa nykyisessä Passatissasi ei ole mitään isoa vikaa.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Jos ei ole erityistä tarvetta sille välissä tulevalle rahalle, niin hankala nähdä tuossa kaupassa mitään järkeä. Olettaen, että tuossa nykyisessä Passatissasi ei ole mitään isoa vikaa.

Koskas ne autokaupat on järjellä perusteltu?
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Jos ei ole erityistä tarvetta sille välissä tulevalle rahalle, niin hankala nähdä tuossa kaupassa mitään järkeä. Olettaen, että tuossa nykyisessä Passatissasi ei ole mitään isoa vikaa.

Ei ole vikaa, eikä rahallekaan erityistä tarvetta ole, mutta kuten pikkuvaimo tuossa toteaa niin autokaupoissa ei koskaan ole järkeä :) Enemmän tuossa houkuttelisi mukavuus, kun autossa tulee vietettyä suht paljon aikaa. Mutta tuskin tuosta silti kaupoille päästään vaikka harkinnassa tuo onkin. Se on tämä kevät varmaan suurimpana syynä että edes harkitsen koko vaihtoa.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Aina, kuten muidenkin työkalujen ja käyttötarvikkeiden kaupat. Ymmärrän, jos esim. huvivene ostetaan osin tunteella, mutta autollahan on vain tarkoitus päästä mahdollisimman luotettavasti ja kustannustehokkaasti paikasta toiseen.

Pitää paikkansa jos lisäät sanan auto eteen etuliitteen "käyttö". Minulla on kolme autoa ja kaikki ovat harrasteautoja. Voi niilläkin luotettavasti töissä tai kaupassa käydä mutta ei niitä sitä varten ole hankittu. Kustannustehokkain tapa kauppareissuun tai työmatkaan minun tapauksessani on kävely, fillarointi tai prole. Vähän keleistä riippuen.
 

Outsider

Jäsen
Koskas ne autokaupat on järjellä perusteltu?

Itse ainakin olettaisin, että siinä vaiheessa, kun mainitaan vuotuisena ajomääränä 35 tuhatta kilometriä ja suunniteltu auto on joku väsynyt diisseli, missä käytännössä suurin ero entiseen on olympiarenkaat keulalla. Ei varmaan olisi tarvinnut ottaa järkisyitä esiin, jos kysyjä olisi miettinyt volkkarin vaihtoa vaikka 50-luvun avo Cadillaciin ja kertonut kulkevansa jatkossa työmatkat bussilla.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Itse ainakin olettaisin, että siinä vaiheessa, kun mainitaan vuotuisena ajomääränä 35 tuhatta kilometriä ja suunniteltu auto on joku väsynyt diisseli, missä käytännössä suurin ero entiseen on olympiarenkaat keulalla. Ei varmaan olisi tarvinnut ottaa järkisyitä esiin, jos kysyjä olisi miettinyt volkkarin vaihtoa vaikka 50-luvun avo Cadillaciin ja kertonut kulkevansa jatkossa työmatkat bussilla.

Älkää ny aina ottako jokaista kommenttia niin kuolemanvakavasti. Edes joskus voisi yrittää ymmärtää viestit muutenkin kuin kirjaimellisesti. Tottakai ymmärrän, ettei tuollaisille kilometreille hommata mitään bensakasia. Se oli lähinnä piikki itselleni, omissa autokaupoissani kun ei ole enää vuosiin ollut järjen hiventäkään. Kaikille se auto ei ole vain kulkuneuvo. Joillekin se on harrastus, tai jopa elämäntapa.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Tuli maanantaina sitten pakitettua toiseen autoon, eilen jantteri soitti että arvio oli 1000-1500€ kun oli käynyt korjaamolla. Kysymys kuuluu että mitä ninä joudun maksamaan, meneekö liikennevakuutuksesta vai kaskosta? Kysyn kun ei ole mitään aavistustakaan ja joudunko maksamaan omasta lompakosta ja kuinka paljon? Niin ja paljonko tippuu sitten bonarit yms?
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Tuli maanantaina sitten pakitettua toiseen autoon, eilen jantteri soitti että arvio oli 1000-1500€ kun oli käynyt korjaamolla. Kysymys kuuluu että mitä ninä joudun maksamaan, meneekö liikennevakuutuksesta vai kaskosta? Kysyn kun ei ole mitään aavistustakaan ja joudunko maksamaan omasta lompakosta ja kuinka paljon? Niin ja paljonko tippuu sitten bonarit yms?

Liikennevakuutuksesta menee. Bonareiden tippuminen riippunee vakuutusyhtiöstä. Toki oman auton vauriot menee sitten omasta kaskosta/lompakosta. Omavastuukin riippuu varmaan ihan vakuutuksesta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Aina, kuten muidenkin työkalujen ja käyttötarvikkeiden kaupat. Ymmärrän, jos esim. huvivene ostetaan osin tunteella, mutta autollahan on vain tarkoitus päästä mahdollisimman luotettavasti ja kustannustehokkaasti paikasta toiseen.

Ei koskaan kokonaan. Okei osa menee järjellä, mutta tunnettakin on aina mukana. Viimeistään siinä vaiheessa kun valitaan väriä autoon (tai sisustuksen väriä jne.). Jos järjellä menisi niin autoja ei tehtäisi kuin metallin harmaana jossa ei kura ja paska näy. Kaikki muut värit ovat tunnesyin perusteluja. Punainen väri haalistuu auringossa ajan kanssa, huono valinta järkisyin jne.
Mutta toisaalta olen samaa mieltä. Toisille auto on unelmien kohde, toisille kuten myös minulle, lähes ainoastaan yksi työkalu muiden joukossa.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Luotettavasti palvelleesta Fiat Bravasta paukahti sitten jakohihna kesken ajon. Vaihtoon piti olla vielä 13tkm ja autossa on täydellinen huoltokirja, vaihdon on tehnyt autohuoltamo, mutta ei mikään Fiat-valtuutettu. Onkohan keinoja saada mistään korvauksia tästä vahingosta?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Lukeeko ohjekirjassa että vaihtoväli 150tkm*

sitten jossain alareunassa " * huomioi maakohtaiset olosuhteet "? Muistaakseni Suomessa tuo taisi tarkoittaa 90tkm, tai joku ainakin puheli, sitä en tiedä pitääkö paikkansa, mutta jos pitää paikkansa ja ajoit 137tkm niin et saa mitään korvausta, jos ajoit 77tkm niin saat korvausta. Käsittääkseni autohuoltamon piikkiin menee joka tuon hihnan on laittanut. Siinäkin taitaa olla se aikaraja vielä, olisiko 4 tai 5v. Eli kuinka paljon kilometrejä kertyi viimeisen vaihdon jälkeen ja kuinka kauan siitä on aikaa?
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Muistaakseni Fiat on tehnyt Bravassa "ooppelit", eli huoltokirjan vaihtoväli on ilmoitettu jopa 120tkm mittaiseksi, mutta tehdas on sittemmin laskenut suositusta 60tkm:n.

Eli kuinka paljon kilometrejä kertyi viimeisen vaihdon jälkeen ja kuinka kauan siitä on aikaa?

Vaihto on tehty alle 2 vuotta sitten ja uudella hihnalla ajettu 47tkm.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Pitäisi olla selvä peli, ilmoitat huoltamolle jossa tuo tehtiin asiasta. Kysyt että miten edetään

http://www.kuluttajavirasto.fi/autot/virhetilanteet/hakutulos.aspx?wordid=3920ebf6-006e-4b7b-84cf-35b288827e58

Tuo on kyllä enemmän myyjän vastuusta, mutta tuossa lisää:

Kuluttajariitalautakunta suositti huoltoliikettä korvaamaan jakopään hihnan k... | Edilex Uutiset

Tuota viimeistä ei pääse lukemaan ilman tunnuksia, mutta siinä näkyy
Holtoliikkeen vaihtama jakohihna ei ollut kestänyt ilmoitettua 90 000 kilometrin tai 5 vuoden vaihtoväliä. Lautakunta katsoi että joko palveluksessa käytetyssä materiaalissa tai asennustyössä oli ollut virhe, koska palvelus ei kestävyydeltään ollut vastannut kuluttajan aiheellisia odotuksia

Joten tuon mukaan pitäisi olla selvä asia. Varsinkin jos olet käyttänyt sen n. 30 tkm ajon jälkeen huollossa jossa hihnan kunto on tarkastettu (jossain ohjekirjoissa lukee tuo että 30tkm välein hihnan tarkistus).
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Eipä mittään, tuosta saattaa joutua vääntämään vähän aikaa riippuen huoltamosta. Jopa niinkin pitkälle saattaa mennä että kuluttajavirastolle joutuu kantelemaan. Sitten viimeistään tulee vauhtia. Jos korjaamo ehdottaa suoraan että kulut laitetaan puoliksi, niin itse suostuisin, saattaa välttyä paljolta riitelyltä, jos rupeavat kauheasti vastaan laittamaan, niin sitten tietenkin vaadit ilmaiseksi. Vai tuliko oikein moottoririkko? Sehän tulee kalliiksi ja on muutenkin vaikeampi asia. Jos vain hihna meni, niin ei pitäisi vaikeuksia (muita kun edellä lueteltuja) tuottaa.

Yhdellä kaverilla hajosi 40tkm jälkeen hihna ja konekkin meni paskaksi, loppujen lopuksi kaikki vaihdettiin liikkeen piikkiin.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Vai tuliko oikein moottoririkko? Sehän tulee kalliiksi ja on muutenkin vaikeampi asia. Jos vain hihna meni, niin ei pitäisi vaikeuksia (muita kun edellä lueteltuja) tuottaa.

Yhdellä kaverilla hajosi 40tkm jälkeen hihna ja konekkin meni paskaksi, loppujen lopuksi kaikki vaihdettiin liikkeen piikkiin.

Tänään tai huomenna selvitetään. Sehän tässä vähän rassaa, että kun kyse on moottorivikaa halvemmasta autosta, niin ilman jonkinlaista korvausta vaihtoa suorittaneelta liikkeeltä jää nolla käteen. Kun vahingon suuruusluokka paljastuu, niin sitten pitää alkaa tunnustelemaan tuonne liikkeeseen päin (ennakkotapaukset edellä tietenkin).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös