Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 568
  • 19 022

12961

Jäsen
Kai se on niin että autokauppias on autokauppias, myi sitten kolmen tonnin romuja tai sadan tonnin urheiluautoja.

Aika paljon herkemmäksi on B2C-markkinat, ml. autokauppiaan toimintaympäristö tullut internetin uusien käyttötapojen (keskustelupalstat, SoMe) räjähdysmäisen yleistymisen myötä. Tyytymättömän asiakkaan ääni kuuluu esimerkiksi tämän asiakkaan suusta huomattavasti kauemmas kuin vaikka 90-luvulla, jolloin ehkä vain asiakkaan tuttavapiiri olisi kuullut ongelmista.

Samaan tapaan myös positiivinen WOM lähtee helposti "käsistä". Hyvää mainetta voi saada helposti keskinkertaisellakin tuotteella, kunhan pitää huolta asiakaskokemuksesta.

Sopii ajatella myös esim. Googlen valtaa nykyisessä maailmassa peilaten tämän tapauksen keskustelupalstoille pitkäksi aikaa jättämiä jälkiä lopputulokseen ja siihen, miten koko homma olisi jäänyt ennen suurelta yleisöltä lähes kokonaan huomaamatta. Valveutunut asiakas olisi päätynyt samaan lopputulokseen niin aikana ennen Internetiä kuin sen jälkeenkin.

Voisin myös väittää, että yksikään firma ei hoida kaikkia asiakascasejaan hyvin, joten on myös tuurista kiinni, milloin "sähköisesti isosuinen" asiakas eli rosvosektori osuu kohdalle. Toisen kerran: En puolustele Sipilää, vaan ihmettelen maailmanmenoa.
 
Viimeksi muokattu:

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Sorry, nyt seuraa tyhmä kysymys autokaupan kiemurat hallitseville...

Katselin huvikseni nettiauto.com ilmoituksia käytetyistä tax-free kategorian alla myynnissä olevista autoista ja sellainen kummallisuus pisti silmään, että suurin osa tarjolla olevista autoista tässä kategoriassa oli Virosta. Ymmärtäisin tämän, mikäli Virossa ei piitata autoverosta, mutta kun suurin osa siellä tarjolla olevista autoista oli selkeästi Saksan tuonteja, niin mikä on oikein homman juju? Miten eestiläiset serkkumme saavat ostettua Saksasta verovapaana käytettyjä autoja ja mistä?

Ymmärrän kyllä sellaisen mahdollisuuden, että verot on Saksaan aikanaan maksettu ja sitten eestiläinen diileri ostaa auton Eestiin ja sieltä kauppaa sitä ns. verovapaana Suomeen, mutta sitä en ymmärrä miksi suomalaiset ylipäätään asioivat Eestiläisten kanssa, joka on tässä kuviossa turha välikäsi, eivätkä osta suoraan Saksasta samoilta diilereiltä, mistä suomenlahden eteläpuoliset serkkummekin käyvät autonsa kaupattavaksi hakemassa? Ylipäätään koko kuvio tuntuu sanalla sanoen ihmeelliseltä?

Sen ymmärrän, että joistakin maista, jossa autoveroa ei peritä ollenkaan, voi käytetynkin auton ostaa verovapaana, mutta käsittääkseni noista Saksan tuonneista on jo ainakin Saksassa aikanaan maksettu vero? Kuten sanoin, olen pihalla kuin lintulauta näistä Suomen autokaupan kuvioista....
 

bart

Jäsen
Eiköhän Primerat ole nykypäivän Bluebirdejä mitkä kestää ihan hyvin kilometrejä. Yleensä pellit niistä ruostuu aika helposti mutta mitä lähipiirissä muutama Primera on ollut niin hyvin tekniikka on pelannut ja ne muutamat huollotkin ollut ihan sopuhintaisia.

_

Minulla on uudesta saakka ollut vm. 2000 Primera. Auto on Dinitrol käsitelty eikä ruostetta isommin ole kiveniskemiä lukuunottamatta. Reilun 12 vuoden ja 170000km aikana autoon on normihuoltojen lisäksi vaihdettu
- Vetonivel (ABS hammaskehässä hiushalkeama eikä pelkkää hammaskehää saanut vaihdettua). Lisäksi saman puolen ABS anturi piti vaihtaa. Tarkemmin tekniikkaa tuntevat voivat kertoa, että onko voinut hajota nivelen vaihdon yhteydessä kun ongelma ilmeni lähes heti sen jälkeen.
- Vetonivelen suojakumit.
- Jarrulevyt/-palat joka nurkkaan.
- Puhaltimen etuvastus.
- Akku.
Edit: takuuaikana piti multilinkit kertaalleen vaihtaa

Vaimo haluaisi laittaa auton jo kiertoon, mutta itse en lämpene ajatukselle. Ehkäpä sitten, kun/jos niitä vikoja alkaa isommin ilmetä. Ja eihän tuolla ole edes vielä paljoa ajettu. Autothan ovat kuitenkin yksilöitä ja varmaan vikaherkempiä Primeroitakin löytyy.
 

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Sorry, nyt seuraa tyhmä kysymys autokaupan kiemurat hallitseville...

Katselin huvikseni nettiauto.com ilmoituksia käytetyistä tax-free kategorian alla myynnissä olevista autoista ja sellainen kummallisuus pisti silmään, että suurin osa tarjolla olevista autoista tässä kategoriassa oli Virosta. Ymmärtäisin tämän, mikäli Virossa ei piitata autoverosta, mutta kun suurin osa siellä tarjolla olevista autoista oli selkeästi Saksan tuonteja, niin mikä on oikein homman juju? Miten eestiläiset serkkumme saavat ostettua Saksasta verovapaana käytettyjä autoja ja mistä?

Ymmärrän kyllä sellaisen mahdollisuuden, että verot on Saksaan aikanaan maksettu ja sitten eestiläinen diileri ostaa auton Eestiin ja sieltä kauppaa sitä ns. verovapaana Suomeen, mutta sitä en ymmärrä miksi suomalaiset ylipäätään asioivat Eestiläisten kanssa, joka on tässä kuviossa turha välikäsi, eivätkä osta suoraan Saksasta samoilta diilereiltä, mistä suomenlahden eteläpuoliset serkkummekin käyvät autonsa kaupattavaksi hakemassa? Ylipäätään koko kuvio tuntuu sanalla sanoen ihmeelliseltä?

Sen ymmärrän, että joistakin maista, jossa autoveroa ei peritä ollenkaan, voi käytetynkin auton ostaa verovapaana, mutta käsittääkseni noista Saksan tuonneista on jo ainakin Saksassa aikanaan maksettu vero? Kuten sanoin, olen pihalla kuin lintulauta näistä Suomen autokaupan kuvioista....

Virossa ei ole Suomen kaltaista autoveroa ollenkaan, kuten ei monessa muussakaan Euroopan maassa. Tanskassa on samankaltainen systeemi kuin Suomessa. Virolaiset voivat ostaa auton ulkomailta ja rekisteröidä suoraan Viroon maksamatta mitään tuhansien veroja. Kun virolainen henkilö laittaa auton tax-freenä vaikkapa Nettiautoon myyntiin, potentiaalinen ostajakunta laajenee aika huomattavasti. Suomalaiselle Virosta ostamisen hyöty on alhaisemmat matkakustannukset, muuten asiassa ei ole juurikaan eroa muista maista hakemiseen. Se on sitten maakohtainen juttu, miten kaikki rekisterikilpihommat sun muut menee. Itse ostaisin mieluummin Ruotsista tai Saksasta, mutta makuasia se loppujen lopuksi on. Suomessa autosta joutuu tietysti maksamaan autoveron Tullin lottokoneen arpoman summan mukaisesti rekisteröidäkseen auton Suomeen.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Näemmä tämä 120k Camaro-case sovittu ja poistettu blogista.

Sosiaalinen media on kyllä hieno asia, kun täytyy pitää omia puoliaan ja oikeuksiaan. Ilman suurta huomiota olisi tuosta ostaja joutunut vääntää vielä pitkän tovin.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Tuo tax-free on vain aika hölmö ilmaisu nettiautossa. Siinähän pitäisi lukea "Suomen autovero maksamatta". Varsinaista tax-freeta tosiaan.

Oman merkin harrasteautopiireissä on Virosta jonkin verran tuotu kalustoa. Ne mitkä on tulleet Virosta harrastajilta on luonnollisesti olleet ok kunnossa. Tavan tallaajilta ostetuissa on sitten monenlaista laatua, kuten Suomessakin.
 

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Tuo tax-free on vain aika hölmö ilmaisu nettiautossa. Siinähän pitäisi lukea "Suomen autovero maksamatta". Varsinaista tax-freeta tosiaan.
Näinhän se on.

Oman merkin harrasteautopiireissä on Virosta jonkin verran tuotu kalustoa. Ne mitkä on tulleet Virosta harrastajilta on luonnollisesti olleet ok kunnossa. Tavan tallaajilta ostetuissa on sitten monenlaista laatua, kuten Suomessakin.
Totta tämäkin. Nuo liikkeissä olevat kilvittämättömät Saksantuonnit (on niitä muualtakin) on yleensä hinnat-alkaen-malleja ja historia saattaa muutenkin olla hieman kyseenalainen. Harrastajalta ostettaessa riski on pienempi.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Tuo tax-free on vain aika hölmö ilmaisu nettiautossa. Siinähän pitäisi lukea "Suomen autovero maksamatta". Varsinaista tax-freeta tosiaan...

Kiitosksia kaikille selvennyksestä! Eli harhaanjohtavasti, tai vähintäänkin epämääräisesti, käytetty termi tax-freen osalta tuolla nettiautossa.comissa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Onko talvirenkaiden ostaminen huomattavasti edullisempaa kuukauden päästä kuin syksyllä? Uusiksi menee renkaat ja mietin josko ostaisin nyt keväällä jo valmiiksi ja syksyllä sitten uudet kesärenkaat, kun niillä kuitenkin kesän ajaa vielä kirkkaasti. Mistä kannattaa kysellä? Olen siis ensimmäistä kertaa rengaskauppoja tekemässä, joten vinkkejä saa antaa. Kiitos!
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Onko talvirenkaiden ostaminen huomattavasti edullisempaa kuukauden päästä kuin syksyllä?

Kyllähän sitä nyt keväällä voi edullisemmin saada talvikiekot, kun rengasliikkeet tyhjentävät varastojaan. Itse juuri kyselin tarjousta, mutta ei ainakaan vielä ollut tarpeeksi hyvä hinta. Nettikaupoista voi saada vieläkin edullisemmin, jos sieltä kiinnostaa tilata?

Nyt kannattaa tutkailla paikallislehtiä, jos siellä on rengasliikkeiden tarjousilmoituksia talvinakeille?

Yksi tarjous PK-seudulla oli Nokian Hakkapeliitta 7:sta 480€:a töineen (vanteille ja tasapainotus), kyseessä 195-65 15".
 
Viimeksi muokattu:

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Onko talvirenkaiden ostaminen huomattavasti edullisempaa kuukauden päästä kuin syksyllä? Uusiksi menee renkaat ja mietin josko ostaisin nyt keväällä jo valmiiksi ja syksyllä sitten uudet kesärenkaat, kun niillä kuitenkin kesän ajaa vielä kirkkaasti. Mistä kannattaa kysellä? Olen siis ensimmäistä kertaa rengaskauppoja tekemässä, joten vinkkejä saa antaa. Kiitos!

Juu kyllä keväällä yleensä saa halvimmalla talvirenkaat. Juurikin tuon varastojen tyhjäyksen, vanhojen mallien poiston ym. takia. Jos tunnet itsesi kovin persaukiseksi, niin osta nettikaupasta renkaat. Tässä muutama:

Vannetukku
Rengas-Online
Rengasmaailma
Camskill

Jos ei jännitä tilata ulkomaisesta nettikaupasta, niin Camskill on noista kaikkein halvin. Sitä käyttää lukuisat suomalaiset, ja palaute on hyvää. Jos helpoimmalla haluat päästä, niin sitten rengasliikkeeseen.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Yksi tarjous PK-seudulla oli Nokian Hakkapeliitta 7:sta 480€:a töineen.

Töineen tarkoittaa ilmeisesti vanteillepanoa ja tasapainotusta? Hakusassa olisi joko hyvät kitkat, joilla ei jää Turun ylämäkivaloihin vaikka valitisikin pitävän linjan, tai sitten kohtalaisen ajomukavat nastat, eli rengasmelultaan suhteellisen pienet. Työajoa tulee paljon ja koska farmarista puuttuu takapenkki, niin melu on hieman voimakkaampaa kuin normaalisti. Eli paljoon ajoon sopivia nakkeja etsin. Tänä talvena on kilometrejä tullut noin 17k. Mieluusti saisi olla kaksi talvea ajettavat.
 

Veijari

Jäsen
Töineen tarkoittaa ilmeisesti vanteillepanoa ja tasapainotusta? Hakusassa olisi joko hyvät kitkat, joilla ei jää Turun ylämäkivaloihin vaikka valitisikin pitävän linjan, tai sitten kohtalaisen ajomukavat nastat, eli rengasmelultaan suhteellisen pienet. Työajoa tulee paljon ja koska farmarista puuttuu takapenkki, niin melu on hieman voimakkaampaa kuin normaalisti. Eli paljoon ajoon sopivia nakkeja etsin. Tänä talvena on kilometrejä tullut noin 17k. Mieluusti saisi olla kaksi talvea ajettavat.

Tuollainen AudiCenterin tarjous sattui juuri silmään ja Conti on tunnetusti hyvä talvirengas;

Henkilöautoihin: 4 kpl talvirengasta henkilöautoon asennettuna

rengaskoko K-Plussa-kortilla suositushinta
175/65R14 T IceContact/VikingContact 5 425 € 691 €
195/65R15 T IceContact/VikingContact 5 520 € 842 €
205/55R16 T IceContact/VikingContact 5 675 € 1.098 €
225/50R17 T IceContact/VikingContact 5 985 € 1.631 €

K-Plussa-kortilla -hinta sisältää 4 rengasta vanteille laitettuina, tasapainotettuina ja autoon asennettuina sekä kierrätysmaksun. Vanne ei sisälly hintaan. Tarjous on voimassa 29.3.2013 asti pääkaupunkiseudun ja Turun toimipisteissämme.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kyllähän tuo nettikaupasta tilaaminenkin on suht vaivatonta, kun osassa voi valita myös asennusliikkeen mihin renkaat toimitetaan ja laitetaan alle.

On se rengasliike silti helpompi. Ei tarvitse kuin mennä sinne, tehdä kaupat, odottaa hetki ja ajaa uusin renkain pois.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Tuollainen AudiCenterin tarjous sattui juuri silmään ja Conti on tunnetusti hyvä talvirengas;

Esimerkiksi Lonsin Kumi Raumalla myy tuota 205/55/16 Icecontactia hintaan 574 €/kierros ja asennuspaketti maksaa 58 € lisää.

Edit. Heh. Lukuhärö tuli, mutta nuo Audicenterin suositushinnat ovat kyllä helvetin korkeat.

Edit 2. Continental on tosiaan hyvä rengas. Pieni miinus tosin kitkojen kulutuskestävyydestä, mutta tämäkin oli oma moka kun ajoin kesän läpi kitkat alla.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Jos tunnet itsesi kovin persaukiseksi, niin osta nettikaupasta renkaat.

Näihin suhtautuisin sitten varauksella. Joo, saat halvemmalla renkaat, mutta sitten kun maksat töistä rengasliikkeessä jotain 200€ (taatusti ottavat listahinnan) niin ollaan joo siinä ja siinä että oliko se halpaa. Ja on noista tullut vääriä/vanhoja renkaita. Toiminta on parantunut, mutta silti. Haluatko tuota vaivaa.

Itse ainakin kannatan pieniä rengasliikkeitä, joista kyllä saa kilpailukykyisen hinnan ja jääpä nuokin rahat suomeen.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Näihin suhtautuisin sitten varauksella. Joo, saat halvemmalla renkaat, mutta sitten kun maksat töistä rengasliikkeessä jotain 200€ (taatusti ottavat listahinnan) niin ollaan joo siinä ja siinä että oliko se halpaa. Ja on noista tullut vääriä/vanhoja renkaita. Toiminta on parantunut, mutta silti. Haluatko tuota vaivaa.

Itse ainakin kannatan pieniä rengasliikkeitä, joista kyllä saa kilpailukykyisen hinnan ja jääpä nuokin rahat suomeen.

200€!?!?!? Mitä vittua ne sielläpäin rengasliikkeissä tekee? Täällä kun ajat autolla liikkeeseen, uudet kumit mukana, mitkä pitäisi vaihtaa auto alla oleville vanteilla, joudut varaamaan rahaa mukaan 40-70€. Siihen rahaan kuuluu seuraavaa: renkaat pois auton alta-> vanteiden ja kumien eroitus -> vanteiden pesu-> uudet kumit vanteille -> tasapainotus-> ilmat kohdilleen -> renkaat auton alle. Kaiken lisäksi saat mukaasi vanhat kumit. Ne voi sitten myydä satasella jollekin pihille isännälle, joka ei uusia raaski ostaa.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yleensä ostan "kaiken" netistä, mutta juuri renkaat on asia, jossa paikalliset liikkeet ovat pesseet nettitarjonnan. Yleensä paikallisista liikkeistä saa hyvän tarjouksen, kun käy paikan päällä kysymässä. Ja puhun nyt "merkkirenkaista" eli sitä kaikkein halvinta halpis-kumia en ole koskaan metsästänyt.

Plus nämä vanteille asennukset ja alle vaihdot on saanut kaupan päällisiksi tai vähintään sopuhintaan.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
200€!?!?!? Mitä vittua ne sielläpäin rengasliikkeissä tekee? Täällä kun ajat autolla liikkeeseen, uudet kumit mukana, mitkä pitäisi vaihtaa auto alla oleville vanteilla, joudut varaamaan rahaa mukaan 40-70€. Siihen rahaan kuuluu seuraavaa: renkaat pois auton alta-> vanteiden ja kumien eroitus -> vanteiden pesu-> uudet kumit vanteille -> tasapainotus-> ilmat kohdilleen -> renkaat auton alle. Kaiken lisäksi saat mukaasi vanhat kumit. Ne voi sitten myydä satasella jollekin pihille isännälle, joka ei uusia raaski ostaa.

Euromaster - Hinnastoja
Tosta hinnastoa ja sieltä 17" vanteet ja kaikki työt eli tasapainotus vaihto ja alle. 43,50 kpl, niin tuleehan siitä 174€. Ei nyt ihan 200€ mut melkein.

Vianor ottaa 50€ per rengas töistä. Ei oo hinnastoa tähän.

Toki voit löytää paikkakunnalta juuri pikkuliikkeen jossa voit saada halvemmalla, mutta takuulla tulee nyrpeää naamaa eikä alennuksia, kun sanot että mulla on tossa Rengas-Onlinesta ostetut renkaat kyydissä. (tai ei tarvii sanoa, kun tietävät jo)

EDIT: Kerro ihmeessä mistä saa vaihtotyön muualta ostetuille uusille renkaille 10€kpl?!
 
Viimeksi muokattu:

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Plus nämä vanteille asennukset ja alle vaihdot on saanut kaupan päällisiksi tai vähintään sopuhintaan.
Näin juuri.
Itse en ole koskaan netistä renkaita ostanut, mutta muutama kaverini on niin tehnyt. Hankintahinnassa kuulemma heti säästää ja se usein hieman sokaiseekin. Sitten kun lasketaan kaikki tasapainotukset ja asennukset, niin nettirenkaille tuleekin yllättäen hintaa. Kuulemma lopullinen hinta on ollut hyvin lähellä ammattiliikkeestä tarjottua.

Lisäksi ammattiliikkeet saattavat merkkirenkaistaan antaa hyvänkin tarjouksen asennettuna verrattuna ns. listahintaan. Jos taas viet netistä ostamasi kumit sinne asenukseen, niin palvelu ja hinnoittelu saattaa olla karua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös