Kai se on niin että autokauppias on autokauppias, myi sitten kolmen tonnin romuja tai sadan tonnin urheiluautoja.
Aika paljon herkemmäksi on B2C-markkinat, ml. autokauppiaan toimintaympäristö tullut internetin uusien käyttötapojen (keskustelupalstat, SoMe) räjähdysmäisen yleistymisen myötä. Tyytymättömän asiakkaan ääni kuuluu esimerkiksi tämän asiakkaan suusta huomattavasti kauemmas kuin vaikka 90-luvulla, jolloin ehkä vain asiakkaan tuttavapiiri olisi kuullut ongelmista.
Samaan tapaan myös positiivinen WOM lähtee helposti "käsistä". Hyvää mainetta voi saada helposti keskinkertaisellakin tuotteella, kunhan pitää huolta asiakaskokemuksesta.
Sopii ajatella myös esim. Googlen valtaa nykyisessä maailmassa peilaten tämän tapauksen keskustelupalstoille pitkäksi aikaa jättämiä jälkiä lopputulokseen ja siihen, miten koko homma olisi jäänyt ennen suurelta yleisöltä lähes kokonaan huomaamatta. Valveutunut asiakas olisi päätynyt samaan lopputulokseen niin aikana ennen Internetiä kuin sen jälkeenkin.
Voisin myös väittää, että yksikään firma ei hoida kaikkia asiakascasejaan hyvin, joten on myös tuurista kiinni, milloin "sähköisesti isosuinen" asiakas eli rosvosektori osuu kohdalle. Toisen kerran: En puolustele Sipilää, vaan ihmettelen maailmanmenoa.
Viimeksi muokattu: