Huomasin ketjun nousseen pinnalle ja ajattelin taas kirjoitella - ensinnäkin suuret kiitokset teille, jotka jo aiemmin annoitte vinkkejä, kun kyselin musiikkilaitteistojen perään. Olin aikaansaamaton vastaamaan tänne ketjuun, mutta vinkeistänne oli oikeasti apua. Hankinnat ovat toistaiseksi edelleen tekemättä, mutta kuume ja käytettävissä oleva budjetti tuntuisivat kasvavan samassa tahdissa kuin mitä aikaa kuluu ja joudun nauttimaan nykyisen soittimeni suhinoista ja oikutteluista...
Nimimerkki sonnychiba suositteli minulle Tannoyn Mercury V1 -kaiuttimia, ja kävin noita itseasiassa pari viikkoa sitten kuuntelemassa - kuulostivat oikein hyviltä. Menin sitten kuitenkin ns. vanhanaikaiseen ja annoin myyjän soittaa samat biisit perään myös tuplahintaisilla KEF Q100 -kaiuttimilla ja olihan se ero jopa minunkin korvaani todella suuri, ja nimenomaan tämän KEF:n eduksi.
Vahvistimesta olen alkanut miettiä, että itselle käytännöllinen ja hyvä systeemi voisi olla sellainen, jossa olisi jo itsessään cd-soitinkin mukana. Jos tulevaisuutta miettii eteenpäin, niin voisin kuvitella myös langattomien yhteyksien (wifi, spotifyn käytön ym.) olevan koko ajan enemmän ja enemmän hyödyllisiä. Toivon kuitenkin, että tuleva laiteyhdistelmäni voisi olla käytössä mahdollisimman pitkään, ja vaikka vielä tykkään kotona cd-levyjä pyöritellä, niin kuka tietää, miten asiat ovat muutaman vuoden kuluttua... Katsoin, että yksi näihin tarpeisiin vastaava vahvistin voisi tällä hetkellä olla esimerkiksi
Denonin Ceol RCD-N8 (linkki verkkokaupan sivuille). Noviisi kun olen, ja tosiaan tähän saakka lähinnä levyjä pyöritellyt (Spotify koneella), niin huomaan nyt kuitenkin miettiväni, miten esimerkiksi tuo wifi ja Spotify tuossa Denonissa toimisivat... siis laitanko käytännössä vain laitteen päälle ja sen voi yhdistää langattoman verkon kautta esim. tietokoneeseen tai puhelimeen, joiden kautta valitsen varsinaiset soitettavat musiikit, jotka sitten kuuluvat tuon vahvarin ja kaiuttimien kautta?
Tässä sitä siis edelleen ihmetellään ja pohditaan. Kun teknistä osaamista ei ole, mutta kuitenkin on korvat päässä, niin lähinnä sitä vain toivoisi, että kotiin ilmestyisi jostain hyvä setti, joka olisi vielä omaan tilanteeseen järkeväkin. Nuo KEF Q100 -kaiuttimet kuulostivat hyviltä ja verkkokaupassa olisi nyt diili, jolla ne saisi tuon Denonin vahvistimen kanssa mukavaan 1000 euron yhteishintaan... mutta jos nyt nostan budjetin noinkin korkealle, niin sitten tulee kyllä mieleen sekin, saisiko samalla rahalla tai jopa vähän vähemmälläkin jotain järkevämpää tai parempaa. Koko projekti tuntuu jokseenkin loputtomalta suolta, mutta kuten alussa viittasin, niin kohta olen nykyiseen kodissani suhisevaan ja korviani piinaavaan äänijärjestelmään niin kypsä, että marssin kauppaan x ja kannan mukanani melkein mitä tahansa ja kuinka paljon vain maksavaa, kunhan se vain kuulostaa hyvältä. No, sen verran nyt kuitenkin olen tuuminut, että varmasti 2.1 järjestelmä on tässä kohtaa riittävä.