Niin monta keihäskarsintaa olen jo ehtinyt nähdä, että kukaan ei pelkällä karsinnalla minua vakuuta. Muistan taannoin kuinka Gatsioudis tuli ensimmäistä kertaa kovassa kunnossa arvokisoihin ja kyykytti Zelesnyä karsinnassa, eikä sitten finaalissa tehnyt mitään.
Jenkki Greer vaikuttaa rennolta tyypiltä, eikä minulla olisi kai mitään hänen menestymistään vastaan, mutta tuuria täytyy olla jotta toinen samanlainen lataus mieheltä lähtee. Mahdotonta se ei ole.
Hermokippu Makarov on oppinut vihdoin heittämään arvokisoissa tasollaan, ja on ehkä suurin suosikki. Toinen melko varma noin 85 metrin mies on Värnik.
Myös Backleyn uskon heittävän kauden parhaansa. Zelesny on melkoinen arvoitus. Thorkildseniin tai latvialaisiin en usko. Vielä jäljellä on Ivanov, jolla ei kulje.
Etukäteen ajatellen Mikkola ja Pitkämäki ovat Thorkildsenin ja Latvian poikien tasoa, mutta täytyy toivoa muuta, ja kyllä uskoakin on. Närhi on sitten toinen Greer. Minusta Matin karsintaheitto näytti täydellisen epäonnistuneelta, mutta voimaa oli takana. Oliko sitten toiveajattelua.
Kaiken kaikkiaan siis aika vaisulta finaalilta näyttää, tasaiselta tosin ja siksi erittäin jännittävältä.