Noin viisi tuntia eilen tuli tahkottua tätä uusinta Assassin's Creedia ja toistaiseksi olen siitä pitänyt. Pelimaailma on jälleen kerran mielettömän upea. Antiikin ajan Egypti on mallinnettu loisteliaalla tavalla, ja ennen kaikkea piirtoetäisyydet on suhteellisen komeat. Uudistettu taistelu on toistaiseksi vaikuttanut ihan hyvältä, ja tuo mahdollisuus vaikeustason valintaan on hyvä juttu. Itse hardilla aloitin ja on ollut sopivasti haastetta; korkeamman levelin vastustajien kanssa saa olla tarkkana ja heikommalla levelillä olevatkin aiheuttavat melko pahoja ongelmia, jos kyseessä on isompi lössi. Toisaalta taas 1vs1 ja suunnilleen johonkin 1vs4 saakka pystyy hyvin matsaamaan, kunhan ajatus ja sormet pelaavat. Itse aika paljon tullut hiippailemalla läpäistyä vihollisleirejä ja linnoituksia yön pimeydessä, kun suuri osa vartijoista nukkuu.
Pelissä on tiettyjä Witcher-vivahteita päällimmäisenä tuo quest-systeemi ja kartalla näkyvät kysymysmerkit. Noissa erilaisissa questeissä on ihan hyvää yritystä tuoda eloa pelimaailmaan ja muutamia mielenkiintoisia sivutarinoita sieltä on tullut vastaan, mutta suurimmaksi osaksi aika lyhyitä kuitenkin olleet. Päätarinasta en vielä sen enempää osaa sanoa, kun vasta prologi takana, mutta toistaiseksi ok. Aika nopeasti pompittiin erilaisiin flashbackeihin, mutta kyllä siinä ainakin itse vielä kärryillä pysyin, että kuka teki mitä ja miksi olinkaan murhaamassa tätä tyyppiä. Uskoisin, että rytmitys paranee kunhan tästä pääsen eteenpäin pelissä.
Toistaiseksi en ole törmännyt myöskään mihinkään peliä rikkoviin bugeihin, joten koputan puuta. Ainoa bugi, mikä on tullut toistaiseksi vastaan oli yhdessä panttivankien pelastus -sivutehtävässä, kun pelastettava ei millään suostunut pakenemaan paikalta, vaan jäi möllöttämään itsepäisesti paikalleen huoneen keskelle, eikä poistunut talosta kirveelläkään (kokeilin tätä ihan kirjaimellisesti). Kokonaisuutena olen siis ollut varsin tyytyväinen Assassin's Creed Originsiin toistaiseksi. Sarjan pitkäaikaisfanina voisinkin varovaisesti jo suosittella tätä peliä ainakin muille sarjan faneille, mutta ennen kuin suosittelen suurelle yleisölle täytyy pelata enemmän, jotta näkee onko siellä kuinka paljon bugeja ja kuinka tarina lähtee etenemään. Pelattavuudeltaan kuitenkin vaikuttaa ihan solidilta seikkailupeliltä.