Assassin's Creed -sarja

  • 52 070
  • 234

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Pakko myöntää että kiinnostuin Assassin's Creedista vasta kun juoneen tuli merirosvot. Itse olen pelannut Sid Meier'sin alkuperäistä "Pirates!"-peliä C64:lla ja se oli silloin huikea kokemus. Uusin PC-versio (2004) "Pirates!"-pelistä oli aivan yhtä hienoa. Nostalgiaa ja kaikki toimi niin kuin ennen, 10/10!

Nyt kun olen pelannut läpi "Black Flagin", ensimmäisen Assassin's Creed-pelin ikinä, täytyy myöntää että peli on hyvä. Juoni on tarpeeksi tarkka "historiaan" ja on hienoa valloittaa laivoja ym. Silti yksinpeli jäi vähän lyhkäiseksi, ei mennyt kauankaan kun tytär seilasi laivalla mukana.

Mielestäni peli olisi voinut ottaa enemmän esimerkkiä pelistä "Pirates" ja siitä, että maiden suhteita voi sotkea. Silti pelille 8 1/2
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Unohtui päivittää, että Black Flag on jo useampi viikko sitten selvitetty. 94% taisi olla lopulta. Ihan kaikkia haasteita ei jaksanut millään, kun ei motivoinut riittävästi.

Kyllä se oli hyvä peli ja eritoten loistavan päähahmon (jota toivoisi vielä näkevän jossain pelissä) ja sivuhenkilöiden ansiosta ja tietysti miljöön ja aikakauden myös. Monenlaista olisi tietysti voinut olla mukana lisää, mutta niin se menee aina näissä tämän sarjan peleissä, että jotain juttuja ja yksityiskohtia kaipaisi. Tälläisenäänkin Black Flag on ehdottomasti sarjan paras osa sitten Brotherhoodin ja palautti ainakin omaa mielenkiintoa melko tavalla. Jos nyt ei yksikään osa ole ollut varsinaisesti huono, mutta esim. III jätti vähän vaisun maun jälkeensä.

Black Flag myös loppui melko yllättävästi ja vähän "seinään", mutta jälkeenpäin kun mietti, niin lopetus oli ihan tyylikäs ja aika haikeakin ja historiallisessa kontekstissa looginen. Lisäksi mid credit scene oli ihan velmu silta osaan III.

Pitäisi kaiketi se Assassin's Creed: Liberation pelailla jossain kohtaa kun sen Storesta PS3:lle saa. Sarjan virallinen seuraava Ranskan vallankumoukseen sijoittuva osa taitaa olla yksinomaan uusimman sukupolven konsolien heiniä, joten sitä saa odottaa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Hieman jännitää kun tuli ostettua uusin Black Flag vain ja ainoastaan merirosvoteeman takia. Olen lähes ummikko pelisarjaan, vähän olen ykkösosaa kokeillut ja jotain olikohan kolmosta (?) nähnyt pelattavan ja erityisesti tuosta jälkimmäisestä tuli valitettavasti sellainen pahemmanluokan kädestäpitelyn ja valmiiksi tyhmennetyn pelin fiilis. Siis vähän juuri kuin disco-stu kuvailikin edellä, voin samaistua hyvinkin tunteeseen. Toivottavasti tässä uudessa ei enää olisi sama meno..? Katsotaan kun saapuu kauanko jaksaa. Uudelle Xboxille ostin, jos sillä on pelattavuuden kannalta mitään tekemistä. Alan virittelemään silmälappuani päähän.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Assassin's Creed Unitysta on nyt tullut pelivideoita julki. Tämä osahan sijoittuu Ranskan vallankumouksen aikaiseen Pariisiin ja kyllä vaan näyttää aivan uskomattomalta! Jos aiemmissa osissa Rooma, Venetsia jne. oli henkeäsalpaavia paikkoja, niin tämän uusimmalle sukupolvelle ilmestyvän pelin maisemat ja yksityiskohdat on ihan uudelle levelille vedetty, kuten tietysti odottaa sopii kun on uudempaa rautaa alla. Mutta, mikä tärkeintä, pelissä tuntuisi olevan hahmon liikkumiseen ja moneen muuhunkin juttuun liittyen tuotu paljon olennaisia ja tärkeitä parannuksia. Hiipiminen ja vaivihkainen soluttautuminen onnistuu nyt videon perusteella ihan kunnolla.

Yksinpelistä video alla kommentteineen:
Assassin's Creed Unity Official E3 2014 Single Player Commented Demo

Tulee olemaan pakko-ostos aikanaan kun PS4:n hommaan. Vielä kun on erittäin mielenkiintoinen ajankohta ja tapahtumapaikka.
 

Saskin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks
Kyllähän tuo Unity näyttää aivan uskomattoman hienolta, varsinkin kaupunkien kadut jotka ovat täynnä ihmisä ja muuta elämää, nyt rupeaa huomaaman tuon uusien konsolien tehon verrattuna edeltäjiinsä.


Hiipiminen ja vaivihkainen soluttautuminen onnistuu nyt videon perusteella ihan kunnolla.

Tämä oli itselle gameplaysta se mielenkiintoisin seikka grafiikkojen lisäksi, sillä edeltävissä Assassin's Creed peleissä juuri tuo stealth mekaniikka on tuntunut kömpelöltä. Tuo hiipiminen suojasta suojaan on luultavasti lainattu Watch Dogsista, ja mikäs siinä, ainakin itselle se toimii hyvin ja sulavasti.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Muistan lukeneeni joskus jostain että AC: Black flagin saisi tyyliin 10 euron maksulla päivitettyä xbox360:lta xonelle. Kellään tietoa miten tämä onnistuu?
 

ipaz

Jäsen
Jaa nyt vasta hoksasin, että sieltä tulee Unityn kanssa samaan aikaan uusi peli myös vanhalle alustalle, eli AC Rogue. Ennakkotietojen mukaan peli on tehty Black Flagin pohjalle meritaisteluineen, 1700-luvun New Yorkineen ja Amerikan rajaseutuineen Appalakkien vuoristossa ja on siellä mukana mm. Quebecin taistelu vuodelta 1759. Peli sijoittu siis Seitsenvuotisen sodan aikaan vuosille 1752-1961 ja mielenkiintoisin pointti tietysti on se että pääosassa on takkinsa kääntänyt assassiini, jonka Brotherhoos pettää ja joka kääntyy temppeliritarien puolelle. Hyvä että tulee tällainen kun PS4 on vielä hankkimatta.

Traileri https://www.youtube.com/watch?v=-lYKqkqPQFU
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Unitystä on nyt ilmestynyt youtubeen puolentunnin walktrough video jossa näytetään pelin alusta kaikenlaista: http://www.youtube.com/watch?v=7eMoeet22kI

Näyttää kyllä hyvältä, ja tuo mahdollisuus ratkaista tehtävät monella eri tavalla oman maun mukaan tuntuu mielenkiintoiselta.

Tilaus tehty, toimitusta odotellessa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Unitystä on nyt ilmestynyt youtubeen puolentunnin walktrough video jossa näytetään pelin alusta kaikenlaista: http://www.youtube.com/watch?v=7eMoeet22kI

Näyttää kyllä hyvältä, ja tuo mahdollisuus ratkaista tehtävät monella eri tavalla oman maun mukaan tuntuu mielenkiintoiselta.

Tilaus tehty, toimitusta odotellessa.
Mulla harmitti kolmosessa, kun monet asiat täytyi tehdä juuri tietyllä tavalla että sai 100% täyteen. Olisi erittäin kiva juttu, jos ei niin rajoitettaisi!
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Muutaman tunnin pelaamisen jälkeen tuntuu ihan ok pelilstä tämä Unity, tosin olen vasta raapaissut pintaa pelistä ja varmasti tulee paljon uutta vielä vastaan. Grafiikat on aikamoiset kyllä, varsinkin laajoissa ilmakuvissa. Taistelu tuntuu erilaiselta, monipuolisemmalta, samoin kiipiminen, nyt alaskin pääsee tosiaan muutenkin kuin tiputtautumalla. Ohjaus ja kamera tuntuivat aluksi hitailta, mutta löysin asetuksista sitten kameran säädöt, niin tuntuu nyt paremmalta.

Negaa siitä että osaa laatikoista ei voi tutkia jollei kuulu Uplay:hin tai pelaa moninpeliä.

Suosittelen lämpimästi.

Kaveri osti kolmoselle julkaistun Roguen, pelasi hetken ja kertoi ettei mitään uutta ole ainakaan siinä, että lähinnä vain uutta tarinaa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Eilen oli tullut hieno metalliboksiversio kotiin! Valitettavasti postimies oli väkivalloin sen sullonut luukusta ja nyt nuo metallikuoret periaatteessa pilalla, oli niin kovää yritetty änkeä luukusta, että piti kaksin käsin itse repiä se ulkokautta pois (hienoa, postiin kyllä lähtee palautetta. Yleensä en tollasta harrasta, mutta Joku raja sentään).

Kivalta peli vaikuttaa kuitenkin! Toivottavasti ei tosiaan liikaa tuohon nettipeliin ole pelin tekemisessä keskitytty - itse pidän enemmän hyvästä tarinasta ja siitä, että pelatessa saa olla epäsosiaalinen ja tyhjentää aivot.
 

Hammeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Minnesota Wild, Juventus
Tuossahan toi Bastille Edition on nököttänyt pöydällä avaamattomana nyt keskiviikosta lähtien. Olin tuon joskus ennakkotilannut enkä edes muistanut koko juttua enää, eikä nyt sitten varsinaisesti enää myöskään ollut ajatuksissa edes hommata koko peliä. Hieman pelottaa aukaista ja kokeilla peliä, jos se tosiaan ei pyöri edes paremmilla vehkeillä PC:llä niin kuin pitäisi. Ensi viikolla pitäisi tulla uusi näytönohjain, GTX 970, jos sitä sitten olisi jo peliinkin tullut oikeita korjauksia ja uskaltaisi tuon korkata. Muuten menee vaihtoon avaamattomana.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Juu, vahvistetaan muidenkin näkemys AC: Unitysta. Miljöö on mahtavasti tehty ja saatu toteutettua niin, ettei konsoleilla tietenkään peli töki yhtään. Tehtävät ovat mukavia toteuttaa, kun on monta eri tapaa suorittaa niitä. Päähenkilön asukokonaisuutta voi muokata todella monipuolisesti ja asearsenaalikin on kohtuullinen. Itselläni kun tuo aiempi merirosvotouhu meni vähän ohi, niin tähän peliin on tullut innostuttua oikein kunnolla. Vaikuttaa vaan siltä, että itse tarina ei tässä pelissä ole kovin pitkä mutta katsellaan.
 

ipaz

Jäsen
PS3:n Rogue'ta tässä nyt noin 20% koluttuna ja ei pelissä juuri mitään uutta ole tarinaa lukuunottamatta. Grafiikat samat, rajaseudun puut ja muut samat ja New York lähes sama kuin AC 3:ssa. Toki ihan mukava taas kahlata uutta tarinaa läpi, enkä tältä oikein muuta odottanutkaan eli PS4 ja Unity vahvassa harkinnassa. Pitää vaan säästää tovi.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Tulipa tosiaan vedettyä Unityn tarina noin viikko sitten läpi ja jotenkin jäi vähän valju kuva siitä. En muista, että aikaisemmissa versioissa olisi ollut yhtä "hätäisesti" tehty lopetus, kuin tässä pelissä. Harmi sinänsä, sillä tarina on jo pelkästään tosi iso osa tätä peliä. Tuon jälkeen on saanut ajan kulumaan hyvin, kun on suorittanut sivutehtäviä läpi ja tienannut siinä sivussa. Bugejakin on pelistä löytynyt pelaamisen myötä ihan riittävästi, joskus ukko bugittaa niin ettei miekkaa tai mitään asetta voi ottaa esiin ja joskus ukkeli on jämähtänyt jaloista kiinni talon katolle tai maahan, eikä voi liikkua mihinkään. Harmittavia varsinkin, jos sattuu olemaan tehtävän suorittaminen kesken. Kokonaisuudessaan ihan viihdyttävä paketti kuitenkin ja kyllä tätä vielä pelailee.

Ubisoft muuten varmisti myös tässä taannoin seuraavan osan, joka ilmestyy kauppoihin ensi vuoden lopulla ja näillä näkymin kantaa nimeä AC: Victory. Peli tulee sijoittumaan Lontooseen viktoriaaniselle aikakaudelle, joten sitä odotellessa!
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mulla hiukan vituttaa, kun AC:henkin on tuo moninpeli tullut niin isoksi osaksi. Tarvitsisin taitopisteitä että saisi arkkuja auki (jee!) ja menin moninpeliin. No, siinä olisi sitten pitänyt olla tiirikointi tasolla kaksi, että voisi päästä läpi (ilmeisesti), tai sitten en vaan osannut mennä tuonne tunneliin puhumaan tolle ukkelille. Siis kun yksin koitin, niin onnistui kyllä, mutta nytten joka paikassa on tason 2 tai 3 tiirikoitava ovi. Yksi pelaaja oli kaverina - sillä oli yksi tähti.

Myönnän, että olin varmaan paskahko tuossa kun ekaa kertaa moninpeliä yritin. Sitähän en voinut viestittää (ei ollut mikki päällä) ja toisesta päästä kuulu pahoja sanoja englanniksi.

Voi V sanon minä. Mulle pelaaminen on epäsosiaalista touhua - tällä hetkellä töissä saa olla niin sosiaalinen, että aivojen tyhjentämiseen tarvitsee toisen tavan. Vituttaa vaan, kun jos haluaa keräillä kaikkea (musta yks kivoimmista asioista AC:ssa - paljon minitehtäviä) niin tarvitsee noita tehdä.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Voi V sanon minä. Mulle pelaaminen on epäsosiaalista touhua - tällä hetkellä töissä saa olla niin sosiaalinen, että aivojen tyhjentämiseen tarvitsee toisen tavan. Vituttaa vaan, kun jos haluaa keräillä kaikkea (musta yks kivoimmista asioista AC:ssa - paljon minitehtäviä) niin tarvitsee noita tehdä.

Sama. En sitten yhtään halua / jaksa olla peleissä sosiaalinen, siksipä juuri vituttaa kun pitäisi kaikkea tehdä uplay-tili avattuna ja bla bla bla. kiitos ei.

Olihan tuo taas hieno kokemus pelattuna, tosin ohjaus tuntui menneen heikompaan suuntaan kolmosesta, tuntui että ukko kiipeili seinälle tai hyppäsi johonkin roikkumaan kun sitlä vain tuntui, ja avoimista ikkunoista ja parvekkeista sisään meneminen ei luonnistunut sitten millään.

Graffat huikeat, tarina hieman laimeahko, enemmän kaipasin edellisten pelien ongelmanratkaisuja. Jatkoa kuitenkin odotellessa.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Olihan tuo taas hieno kokemus pelattuna, tosin ohjaus tuntui menneen heikompaan suuntaan kolmosesta, tuntui että ukko kiipeili seinälle tai hyppäsi johonkin roikkumaan kun sitlä vain tuntui, ja avoimista ikkunoista ja parvekkeista sisään meneminen ei luonnistunut sitten millään.
Mulla meinaa jatkuvasti palaa käpy tuon ohjauksen kanssa. Sellaisetkin asiat kuin ovesta sisään käveleminen tai tikkaiden kiipeäminen ovat välillä niin ylivoimaisen vaikeitaa tehtäviä. Ja kun yrittää lähteä vihollisjoukkoa karkuun niin ukko hyppää johinkin seinälle ja jää siihen vain odottamaan ampumistaan.

Hyvä puoli on se, että niistä taisteluista ei enää selviydy merkittävää miesylivoimaa vastaan. Aiemmissa osissa hoiteli helpohkosti sen 5+ ukkoa tuosta vaan. Nyt jos on yli kaksi vihollista vastassa niin otan ihan suosiolla jalat alle.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mulla meinaa jatkuvasti palaa käpy tuon ohjauksen kanssa. Sellaisetkin asiat kuin ovesta sisään käveleminen tai tikkaiden kiiepäminen ovat välillä niin ylivoimaisen vaikeitaa tehtäviä. Ja kun yrittää lähteä vihollisjoukkoa karkuun niin ukko hyppää johinkin seinälle ja jää siihen vain odottamaan ampumistaan.

Hyvä puoli on se, että niistä taisteluista ei enää selviydy merkittävää miesylivoimaa vastaan. Aiemmissa osissa hoiteli helpohkosti sen 5+ ukkoa tuosta vaan. Nyt jos on yli kaksi vihollista vastassa niin otan ihan suosiolla jalat alle.
Joo. Ennen vaan se "puolustusnappi" pohjassa ja vastaiskut, niin 12 äijää kuoli helposti. Nyt saa oikeasti kuka on vastassa ja millä tyylillä täytyy taistella
Nyt pitää kyllä tarkemmin miettiä kulkureitit ja muut. Itse tykkään tehdä vastustajia sekopäiksi, ja sittenhän ne tappaa toisensa.

tarina kohta läpi pelattu. Edelleen harmittaa, että kaikki taidot ei ole vielä hallussa, kun en noita moninpelijuttuja ole tehnyt. Osa hiukan haastavia yksin pelata.

EDIT: Yritin lisätä pienne spoilerin Dead Kingssistä, ei vissiin onnistu?
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Kiinnostais toi Black Flag, mutta onko ohjaus ja pelimekaniikka ylipäänsä samanlainen kuin AC 3: Liberationissa? Aivan järkyttävää paskaa! Kiipeily, taistelu, kaikki... Grafiikka miellyttää silmää ja aihe kiinnostaa kovasti, mutta jos on vähänkään samankaltanen ku aiemmin mainittu, niin en todellakaan osta.

Pelasin tuon kolmosella läpi ja kyllä mä tykkäsin paljon siitä, ainakin ohjaus oli parempi kuin Unityssa. Suosittelen, tarina ja seilaaminen ovat kokemuksen arvoisia.

Hyvä puoli on se, että niistä taisteluista ei enää selviydy merkittävää miesylivoimaa vastaan. Aiemmissa osissa hoiteli helpohkosti sen 5+ ukkoa tuosta vaan. Nyt jos on yli kaksi vihollista vastassa niin otan ihan suosiolla jalat alle.

Kyllä mä ainakin edelleen pistelen kaikkia pataan vaikka olis porukkaa enemmän, mutta nyt se kyllä vaatii keskittymistä torjumaan hyökkäys oikea-aikaisesti tai sitten savupommi jonka aikana eliminoi mahdollisimman monta vastustajaa.

Eniveis, hieno pelisarja vaikkakin tuntuu että nykyään tekevät pelit nopeammin joka sitten aiheuttaa sen että tarina ei ole niin pitkä ja pelattavuus kärsii.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Kyllä mä ainakin edelleen pistelen kaikkia pataan vaikka olis porukkaa enemmän, mutta nyt se kyllä vaatii keskittymistä torjumaan hyökkäys oikea-aikaisesti tai sitten savupommi jonka aikana eliminoi mahdollisimman monta vastustajaa.
Mulla ainakin homma kaatuu aina siihen kun joku rupeaa ampumaan. Tuntuu että sitä tapahtuu joka rähinässä.

Tietysti peli on mulla vasta alussa ja niitä ostettavia taitoja e vielä paljoa ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös