Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 242 462
  • 7 330

ÄssÄ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmisten valitus somessa, kuinka olivat jonottaneet päivystyksessä. Niinkuin olisi kyseessä joku kilpailu, kuka on jonottanut kauimmin. Miksi mennä sinne jonottamaan? Itselleni ei tulisi mieleenkään mennä jossain influenssassa istumaan 5-6 tuntia johonkin. Yksityisellä en ole ikinä odottanut 10 minuuttia kauempaa sisäänpääsyä ja homma toimii. Joo, maksaa sen 50e, mutta kyllä sen maksaa mielellään siitä, että homma toimii sujuvasti ja pääsee nopeasti kotiin parantumaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nimimerkki pettttttttter ja sen jutut. Vetääkö se roolia vai mitä vittua oikeesti? Varmaan tähänkin joku nerous nyt sisältyy.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Mulla tulee mielee Schollin reinkarnaatio, mutta nyt on vaan vaihtelun vuoksi eri rooli...

Samaa mietin. Tuollainen hieman anarkistinen ja junttimainen scholl kyseessä. Tosin alkuperäinen versio oli pykälää nokkelampi ja viihdyttävämpi. Nykyinen on aika yksiulotteinen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Samaa mietin. Tuollainen hieman anarkistinen ja junttimainen scholl kyseessä. Tosin alkuperäinen versio oli pykälää nokkelampi ja viihdyttävämpi. Nykyinen on aika yksiulotteinen.
Sitä se alkoholi teettää, kun sitä vetää tuolla tahdilla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sitä se alkoholi teettää, kun sitä vetää tuolla tahdilla.

Minulle ei avaudu miksi alkoholin yhteydessä puhutaan aina ja ainoastaan maksasta. Oikeastihan maksa on todella uusiutumiskykyinen ja pidempäänkin ryypänneen elin parantuu parissa kuukaudessa ennalleen, jos ei ole kokonaan mennyt. Sitten se ei enää itseään korjaa ja elimensiirto on ainoa mahdollisuus.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minulle ei avaudu miksi alkoholin yhteydessä puhutaan aina ja ainoastaan maksasta.

Haima ja hermosto ovat ne, jotka pettävät maksaa ennen. Kuten myös munuaiset semisti päällä olevan hoitamattoman diabeteksen kanssa. Yksilöllisiähän nämä mutta ennen sisäelmiä menee yleensä perhe, työ ja mielenterveys.
 

Piiskuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oranssi, sympatiat sinisille
Häirikköhölkkääjät kaupungissa. Eli nämä trikoissa kiitävät, mustilta heinäsirkoilta näyttävät einarit, jotka juoksevat pimeässä ilman heijastinta kuuttakymppiä kulman takaa suojatielle, ja vaahtoavat & kiroilevat kuin satamajätkät jos suojatiellä jo ollut autoilija ei ehdi antaa esteetöntä kulkua tälle tositreenaajalle.

Jos oikeasti vituttaa noin paljon, eikö sitä voisi mennä vaikka lähimetsään potkimaan puita ja katkomaan oksia tjsp.?
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Tässä kun aloittelen pehmeää laskeutumista kohti vuodenvaihdetta (huomenna kai sitten varsinaisesti pämpätään, mutta miksei sitä itselleen muutaman juoman kaataisi jo tänään), niin tulee mieleen yksi juttu, mitä olen ihmetellyt pitkän aikaa.

Eli @HardCore Hooligan :in avautumiset "Muut ulkomaiset sarjat"-osiossa. Onhan nuo ihan... ei nyt aina viihdyttävää, mutta semisti mielenkiintoista ainakin. Mutta en silti millään saa juonen päästä kiinni, vaikka kuinka yritän. Onko kyseessä joku Markov chain-generaattori, jolle syötetään lätkäjargonia ja tulos on mitä on, vai onko tämä joku sisäpiirivitsi mitä en tule ikinä ymmärtämään?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Joidenkin sanomalehtien Facebook-julkaisuissa on merkittynä myös julkaisun tekevän henkilön nimi. Ei siis jutun tehneen toimittajan, vaan sen sosiaalisesta mediasta vastaavan henkilön, joka on linkittänyt kyseisen jutun lehden omille Facebook-sivuille. Minulle ei avaudu, miksi näissä pitää olla tuo nimi. Naurettavin on Turun Sanomien tapa, jossa on pelkkä etunimi.

Esimerkkejä.

Etelä-Suomen Sanomat: En tiedä osanottajamäärää, mutta uskotaan. - Kari Anttinen

Keskisuomalainen: Jyväskylän kaupungin terveysasemat eivät kiinnosta lääkäreitä. Mitä asialle pitäisi mielestäsi tehdä? - Juho Hämäläinen

Turun Sanomat: Siirron hoitavan Hartela Länsi-Suomi Oy:n työmaainsinööri Tarmo Malmi kertoo, että siirrettävää taloa on valmisteltu operaatiota varten jo lokakuusta saakka. - Pekka

Hei Kari, Juho ja Pekka! Ketään ei kiinnosta kuka teidän päivitykset tekee.
 
Häirikköhölkkääjät kaupungissa. Eli nämä trikoissa kiitävät, mustilta heinäsirkoilta näyttävät einarit, jotka juoksevat pimeässä ilman heijastinta kuuttakymppiä kulman takaa suojatielle, ja vaahtoavat & kiroilevat kuin satamajätkät jos suojatiellä jo ollut autoilija ei ehdi antaa esteetöntä kulkua tälle tositreenaajalle.

Jos oikeasti vituttaa noin paljon, eikö sitä voisi mennä vaikka lähimetsään potkimaan puita ja katkomaan oksia tjsp.?
Kannattaa opetella varomaan suojateitä. Heinäsirkka on muita huomioimattomasta heijastinkäytännöstään huolimatta kuitenkin oikeassa, joten siitä voi tulla tunnontuskia jos jää alle ja jotain sattuu.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kannattaa opetella varomaan suojateitä. Heinäsirkka on muita huomioimattomasta heijastinkäytännöstään huolimatta kuitenkin oikeassa, joten siitä voi tulla tunnontuskia jos jää alle ja jotain sattuu.
"Oikessa" ja oikeassa. Totta, mutta "Jalankulkijan on ylitettävä ajorata suojatietä kulkien, jos se on lähellä. Muuten ajorata on ylitettävä kohtisuoraan ja yleensä risteyksen vierestä. Suojatielle tai muuten ajoradalle astuvan jalankulkijan on noudatettava sitä varovaisuutta, jota lähestyvän ajoneuvon etäisyys ja nopeus edellyttävät."
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
"Oikessa" ja oikeassa. Totta, mutta "Jalankulkijan on ylitettävä ajorata suojatietä kulkien, jos se on lähellä. Muuten ajorata on ylitettävä kohtisuoraan ja yleensä risteyksen vierestä. Suojatielle tai muuten ajoradalle astuvan jalankulkijan on noudatettava sitä varovaisuutta, jota lähestyvän ajoneuvon etäisyys ja nopeus edellyttävät."

Ketä kiinnostaa, niin kauan kuin se jalankulkija lähtee paikalta myös jalan.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ketä kiinnostaa, niin kauan kuin se jalankulkija lähtee paikalta myös jalan.
Minua kiinnostaa, koska tappakoon itsensä jos haluavat, mutta ei minun autoni alle.
Vittu, silmät auki, juoksijat, kännykkä korvalla kävelevät jotka eivät katso edes onko liikennettä jne.
Ei darwinismiinkaan vedoten voi koko vastuuta sälyttää autoilijalle.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ilman heijastinta jalankulkijat on ns. vapaata riistaa, eli on oma moka jos jää auton alle. Eikös tästä ollut ennakkotapaus pari vuotta sitten kun joku tyttö käveli tien reunaa pimeänä, jäi rekan alle ja kuoli. Kuskia vastaan ei nostettu syytteitä, koska tytöllä ei ollut heijastinta.

No ok, suojatiet voi olla eri asia. Mutta kaipa se heijastin kannattaisi silloinkin olla mukana, jos suojatiellä hyppää auton alle.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Hence the saying, halpa henkivakuutus...
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutamalle oikeuksistaan tietoisille kävelijöille olen joskus sanonut, että on ihan sama kuka on oikeassa tai väärässä siinä vaiheessa jos sinä tai läheisesi makaat tuossa suojatiellä kilon paloina.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Muutamalle oikeuksistaan tietoisille kävelijöille olen joskus sanonut, että on ihan sama kuka on oikeassa tai väärässä siinä vaiheessa jos sinä tai läheisesi makaat tuossa suojatiellä kilon paloina.

Onko sallittua kiinnittää teriä ajoneuvon keulaan? Vai onko näillä kävelijöillä ollut pommiliivit päällä? Vai meinasitko ottaa kirveen takakontista?
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Onko sallittua kiinnittää teriä ajoneuvon keulaan? Vai onko näillä kävelijöillä ollut pommiliivit päällä? Vai meinasitko ottaa kirveen takakontista?

Elokuvarenkaat vinkuvat ja savuavat, vaikka auto hädin tuskin liikkuu, ja elokuvissa käsiaseen luoti saa auton räjähtämään, niin ehkä sellainen elokuvajalankulkijakin räjähtää kontaktista. Tähän väliin pakollinen pätkä polkupyöräilystä Learning How to Ride a Bike - Big Train - BBC comedy - YouTube
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Muutamalle oikeuksistaan tietoisille kävelijöille olen joskus sanonut, että on ihan sama kuka on oikeassa tai väärässä siinä vaiheessa jos sinä tai läheisesi makaat tuossa suojatiellä kilon paloina.

Olen seurannut sivusta tätä touhua. Jäin itse suojatien reunaan odottamaan, että auto näillä keleillä varmasti pysähtyy, sivusta ryntäsi äiti lastenvaunujen kanssa ajoradalle. No, auto pysähtyi normaalisti, joten ei mitään ongelmaa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Muutamalle oikeuksistaan tietoisille kävelijöille olen joskus sanonut, että on ihan sama kuka on oikeassa tai väärässä siinä vaiheessa jos sinä tai läheisesi makaat tuossa suojatiellä kilon paloina.
Onko sallittua kiinnittää teriä ajoneuvon keulaan? Vai onko näillä kävelijöillä ollut pommiliivit päällä? Vai meinasitko ottaa kirveen takakontista?
Eiköhän ernesti mene kuitenkin Destian juttusille ja vuokraa Jyry-Sisun "lumitöihin". Auralla ja alaterällä tietysti.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Johanna Kurkelan Suvi Teräsniskan ja vastaavien iskelmähumppien suosio. Veikkaan, että nynnyillä on jotain tekemistä näiden kanssa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mikä vitun tarve tuolla Mikko Hannulalla on kertoa selostuksessaan koko ajan mistä pelaaja on kotoisin? "Ja sieltä luistelee Juha Virtanen Sonkajärven kasvatti ja laukauksen torjuu Rasmus Rinne Ässien kasvatti Porista jne" vaikkei vittu pitäisi edes paikkaansa kumpikaan todellisuudessa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Paula Vesalan "kauneus" ja "lahjakkuus".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös