Olisin minä vanhaana martsarilaisena Tiksin tiennyt, vaikka junan tuoma olinkin. Siinä juurikin se pointti. Ja että olisin oikein hesalainen, niin kondekalainenkin olen ollut.Varmaan tarkoitti Tiksiä eli Tikkurilaa.
Olisin minä vanhaana martsarilaisena Tiksin tiennyt, vaikka junan tuoma olinkin. Siinä juurikin se pointti. Ja että olisin oikein hesalainen, niin kondekalainenkin olen ollut.Varmaan tarkoitti Tiksiä eli Tikkurilaa.
Periaatteessa tuollainen toiminta saattaa aiheuttaa no flight listalle pääsyn, tai korvausvelvollisuuden, kun lukee lippujen printit.On vai? Luulisi että nykyisin kun jengi tekee check-innin jopa edellisenä päivänä himassa, että tuollainen lennolta pois jäänti olisi ihan arkipäivää...
On vai? Luulisi että nykyisin kun jengi tekee check-innin jopa edellisenä päivänä himassa, että tuollainen lennolta pois jäänti olisi ihan arkipäivää...
Sama tilanne tulee kun pitäisi lentää vain yhteen suuntaan jonnekin, lippu on helposti 2-3x sen verran mitä menopaluu olisi joten ostetaan se menopaluu ja jätetään toinen käyttämättä.
Kurkkaapa huvikseen esim. Finnairin hinnoittelua...Ei ole enää pitkään, pitkään aikaan tullut menopaluu halvemmaksi kuin pelkkä meno
Kurkkaapa huvikseen esim. Finnairin hinnoittelua...
Kokeilin huvikseen Finnairin Helsinki - Rooma lentoa ja se satunnaisesti valitulle ajankohdalle meno-paluuna kustantaisi 333, kun yhteen suuntaan hinta olisi 370... Tuossahan ei toki sitä check-iniä ei paluulennolle tehdä jos sinne ei ole tulossa. Edelleenkään en usko että mitään seuraamuksia noista poisjäänneistä voisi olla.Suorat kaukolennot toki varmaan ovatkin vielä noin tai siis tulevat aina olemaan
Olen jonkun kerran käyttänyt tätä kikkaa juuri halvemman hinnan vuoksi, ja ainakaan tähän asti ei ole ilmennyt ongelmia. Siitä on kuitenkin varmaan syytä pitää huolta, ettei ole kahta lentoa samalla ajankohdalla ainakaan samalla yhtiöllä (siis että sen verran katsoo paluulentojenkin aikoja, vaikkei niitä aiokaan käyttää). Noin yleensä ei kai lentoyhtiö voi tästä rangaista, sillä eiväthän he voi tietää, ettei käyttämättä jäänyt lento johdu ihan vilpittömästä suunnitelmien muutoksesta tai viivästymisestä. Ehkäpä tosin sitten olisi eri asia, jos joku alkaisi harva se päivä lentää tällä tyylillä.Tuossahan ei toki sitä check-iniä ei paluulennolle tehdä jos sinne ei ole tulossa. Edelleenkään en usko että mitään seuraamuksia noista poisjäänneistä voisi olla.
Noin yleensä ei kai lentoyhtiö voi tästä rangaista, sillä eiväthän he voi tietää, ettei käyttämättä jäänyt lento johdu ihan vilpittömästä suunnitelmien muutoksesta tai viivästymisestä. Ehkäpä tosin sitten olisi eri asia, jos joku alkaisi harva se päivä lentää tällä tyylillä.
Tuossa onkin jo aivan eri tilanne kuin minulla on ollut, eli en ole tosiaan käyttänyt paluulennosta mitään osaa tai ylipäätään edes tehnyt check-iniä. Kuvaamassasi tilanteessa erityisesti nuo kirjattuja laukkujaan kesken matkaa vaativat ovat melkoisen härskiä porukkaa.Ongelmat syntyvät sitten palatessa, koska yksiselitteisesti ei saa jäädä pois Vantaalla vaan reitti on lennettävä Tallinnaan asti. Käsimatkatavaralaisia vain katoaa ja härskeimmät alkavat selittää ties mitä sairastumisia saadakseen luvan jäädä pois matkasta. Ihan pokkana selitetään myös lääkkeistä sun muista mitkä ovat ruumassa, niin pitäisi se laukkukin saada.
Tämä hinnoittelu ei avaudu minulle. Vastaava esimerkki muutaman vuoden takaa:Eiväthän ne voi tietää ja tuskin ihmeemmin välittävätkään. Suomen kohdalla ongelmaksi on siis noussut Finnairin halvat TLL-HEL-BKK-HEL-TLL.
Ei avaudu miksi parhaat läpät- ja asiat mille nauraa juuri nyt-ketjut sekoitetaan jatkuvasti.
Samaa tapahtuu huonot toimittajat vauhdissa ja hupaisia virheitä mediassa -ketjujen kesken.
Harri Hepojärvi on jostain kumman syystä laittanut jenkkifutari Tom Bradya koskevaan uutiseen Matt Damonin kuvan. Luulisi että kuvapankista löytyisi myös Tomin kuvia, on kaveri sen verran paljon ollut esillä viimeinen viikon aikana.
Minusta on huonoa toimittajan työtä laittaa uutiskuvaksi yhden maailman tunnetuimman näyttelijän kuva uutisen käsitellessä yhtä maailman tunnetuimmista urheilijoista.Eikä mennyt pitkään, kun tämä osoittautui jälleen todeksi. Paitsi sillä erolla, että kysymyksessä ei ole edes hupaisa virhe.
Minusta on huonoa toimittajan työtä laittaa uutiskuvaksi yhden maailman tunnetuimman näyttelijän kuva uutisen käsitellessä yhtä maailman tunnetuimmista urheilijoista.
Ihan pakosta on tullut tuota kikkaa käytettyä kun hintaero on ollut järkyttävä. Räikein esimerkki oli kun tultiin kaverin kanssa Prahan MM-kisoista. Kotimatkan reitti oli Praha-München-Tukholma-Vaasa Lufthansalla. Münchenin välilaskussa onnistuttiin katsomaan matkasuunnitelmasta virheellinen lähtöaika Tukholman lennolle (katsottiin vahingossa laskeutumisaika, syytän kuningas alkoholia). Lufthansan tiskillä kertoivat että seuraavana päivänä päästäisiin kotiin, hinta vajaa 1000 euroa per nuppi. Todettiin että kiitos, mutta ei kiitos. Kokeiltiin eri meno-paluu vaihtoehtoja München-Tukholma-Vaasa, joissa lähtöpäivä oli seuraava päivä ja paluulennon aikataulua muutettiin kunnes päästiin halvimpaan mahdolliseen hintaan. Hinnaksi muodustui lopuksi 250 euroa per nuppi.Olen jonkun kerran käyttänyt tätä kikkaa juuri halvemman hinnan vuoksi, ja ainakaan tähän asti ei ole ilmennyt ongelmia.
Miten nuo rakennelmat voidaan saada noin lyhyessä ajassa noin helvetin huonoon kuntoon? Paska laatu ja viheliäinen viidakkoilma?
Nuo koko urheilun suurkisat alkaa olla niin helvetin sairasta ja läpimätää meininkiä että on jotenkin mennyt maku koko touhuun. Siellä korruptio jyllää, kisapaikkojen, kisakaupungin, majoitusten ym. rakentamiseen (ja ennen kaikkea lahjomiseen ja virkamiesten voiteluun) käytetään miljardeja dollareita ja iso osa kaikista tiloista ja rakenteista on käytännössä kertakäyttöisiä ja jäävät heti kisojen jälkeen rapistumaan. Ja samaan aikaan pyritään joka paikassa puhumaan kestävästä kehityksestä, ekologisuudesta jne. Huippu-urheiluun nuo ei näköjään kuulu.
Olen ihmetellyt aiemminkin ja ihmettelen taas... Mihin helvetin taikavoimiin voi perustua sarjakuva Viivi & Vagnerin suosio? Siis ei jumalauta. Pari, kolme ruutua, ja hypoteettinen esimerkki:
Sika: Tuotko kaljan?
Akka: En kerkiä, on juttu kesken.
Sika: Pitää sitten hakea kai itse.
Ja kansa nauraa. Tai ainakin joku toimii kun tätä vastaavaa neroutta julkaistaan joka aviisissa. Saattaa jotain Jarlaa vituttaa kun tämä helvetin Juba syö puuroa samalta lautaselta.
Tokihan Viivin ja Wagnerin taso on ollut takavuosina parempi. Alkuvuosina sarja oli raikas ja omaperäinen.
Pitkään on tuntunut siltä, että ideat ovat vain loppu mutta hyvästä leipäpuusta ei haluta luopua. Jarlallakin oli mielestäni tuossa pitkä heikompi jakso, mutta nyt taas on pikku hiljaa alkanut lähtemään.
Bored Panda: Rio 2016 Olympic venues just six months after The Olympics
Miten nuo rakennelmat voidaan saada noin lyhyessä ajassa noin helvetin huonoon kuntoon? Paska laatu ja viheliäinen viidakkoilma?
Akkiähän se menee kun kisojen jälkeen kisapaikan käyttötarkoitus on luokkaa viimeinen sammuttaa virrat ja sulkee ovet. Huonompiosainen kansanosa käy vähän murtamassa paikkoja ja vie kaiken vähänkin käyttökelpoisen, luonnonvoimat hoitaa loput.
Kyllä.Kävin joskus uutena vuotena Oulussa. Sieltä löytyy Pateniemen suunnasta Temmitie.
Pääseekö sinne fyysisten ulottuvuuksien perusteella vai joutuuko sinne kenties henkisen vajavuuden vuoksi?