Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 257 509
  • 7 378

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Vapaapäivä kelpaa mutta muille et sitä soisi?

Toimivampi malli saattaisi olla suurinpiirtein yhtä monen vapaapäivän viettäminen kuin ennenkin, mutta paremmin porrastettuna. Sen sijaan että helatorstait sun muut vastaavat ollaan yhdessä poissa, voisi tuon päivän pitää ovet auki ja työntekijöille antaa sen vapaapäivän myöhemmin pidettäväksi. Tällöin palveluihin ei tulisi "katkoksia", työntekijöiden vuotuinen urakka pysyisi samana ja omistajille tulisi muutama "ylimääräinen" päivä tienata. Jokuhan saattaisi jopa motivoitua palkkaamaan osa-aikaisen tai pari lisää.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
PMMP:n suosio. Ei ole koskaan avautunut tämä asia, eikä avaudu vieläkään. Äsken käänsin YLE kakkoselle ja siellä oli joku vuoden takainen YLEX Poppi menossa. PMMP lauloi, että jeesus ei tule, oletko valmis. Puuttumatta sanoituksiin yhden biisin perusteella (tiedän noin suurin piirtein kolme muuta tämän duon biisiä) niin onhan toi järkyttävää kuraa. Tulee mieleen Ultra Bra joka aikoinaan oli samaa osastoa PMMP:n kanssa - ei ymmärrä suosion salaisuutta. Kaikki festarivalinnat tohon aikaan piti tehdä aina sen mukaan missä ei Ultra Bra ollut mukana. Vaikeeta se tosin oli, nehän oli joka saatanan kekkereissä mukana.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jepjep. Sinne vaan pankkiin/postiin/alepan kassalle pyhäpäiviä viettämään. Vapaapäivä kelpaa mutta muille et sitä soisi?

Harvoin kuulee näin naurettavaa paskaa. Varsinkin matalapalkka-aloilla monet jonottaisivat päästäkseen töihin tuplapalkalla. Mutta ei, pomokin toivoisi, että saisi päästää alaisensa töihin, mutta valitettavasti hallitus kieltää.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Jepjep. Sinne vaan pankkiin/postiin/alepan kassalle pyhäpäiviä viettämään. Vapaapäivä kelpaa mutta muille et sitä soisi?

Niin, ilman näitä arkipyhiä, ilman sunnuntai-lisiä, palkkani olisi satoja euroja pienempi kuussa, joten todella mielelläni teen töitä viikonloppuisin, arkipyhinä sekä yöaikaan.

Otan mielummin sen vapaan jokin arkipäivä tai jokin muu aika, kuin että menetän nämä lisät joita eilen ja tänään - yöllä töitä tehdessäni - ansaitsin. Peruspalkkani on niin pieni, että ilman näitä lisiä (noin 400 euroa per kuukausi) en todellakaan pärjäisi.

vlad.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Miley Cyrusilla on Suomessa faneja.

Miley Cyrus konsertoi Suomessa ja sinne oikeasti menee ihmisiä paikan päälle vaikka kyseessä ei ole ilmaiskonsertti.
 

dorka

Jäsen
Miley Cyrusilla on Suomessa faneja.

Miley Cyrus konsertoi Suomessa ja sinne oikeasti menee ihmisiä paikan päälle vaikka kyseessä ei ole ilmaiskonsertti.

Minulle ei myöskään avaudu Cyruksen menestys, ihan järkyttävän hirveä ämmä. Muutenkin kaikinpuolin pimeä henkilö, nykyiset lausunnot ja lavalla pelleilyt yms. Illuminati!!
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Mileylla on hyvä juttu menossa ja iso pyörä pyörii. Te ette vaan ymmärrä taiteesta yhtään mitään.

Madonnaakin on pidetty aikojen saatossa jos jonkinlaisena houruperseenä, mutta silti sen saavutukset viestivät kaikkea muuta kuin sekopäisen ämmän touhuamista. Ja kukaan ei voi kiistää True Blue -albumin asemaa aikakautensa pop-musiikin merkkipaaluna.
 

dorka

Jäsen
Mileylla on hyvä juttu menossa ja iso pyörä pyörii. Te ette vaan ymmärrä taiteesta yhtään mitään.

Madonnaakin on pidetty aikojen saatossa jos jonkinlaisena houruperseenä, mutta silti sen saavutukset viestivät kaikkea muuta kuin sekopäisen ämmän touhuamista. Ja kukaan ei voi kiistää True Blue -albumin asemaa aikakautensa pop-musiikin merkkipaaluna.

Väitätkö sä nyt, että Miley on Madonnan 2010-luvun versio vai mitä haet takaa tällä?
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Väitätkö sä nyt, että Miley on Madonnan 2010-luvun versio vai mitä haet takaa tällä?

No eihän kukaan voi tulevaisuutta ennustaa, joten en voi väittää, että Mileysta kasvaisi Madonnan kaltainen kestomenestyjä pop-musiikin kentälle. Halusin vain tuoda esille sen, että aikojen saatosta löytyy useita esimerkkitapauksia artisteista, jotka ovat toiminnallaan saaneet jonkun sivustaseuraajan tuhisemaan viiksiinsä.

Nykypäivänähän tämä on vielä helpompaa kuin ennen kiitos kaikkien instagramien ja muiden turhuuksien. Jos Nylon Beat olisi noussut tänä päivänä suosioon, niin ehkäpä sillä sankarillisella leijonajoukkueellakin olisi ollut omavaraista nussittavaa näiden persaukisten amandaharkimoiden sijasta. Silti sitäkin skuuppia oltaisiin huorattu medialle jo hyvissä ajoin alkuillasta ennen nousuhumalan kukoistusta kuvapäivitysten kanssa.

Jos vielä hetkeksi palataan Mileyn esimerkkin ja toimintaan. Asioita kun kärjistää tarpeeksi ja katsoo tarpeeksi puolueellisesti, niin Nicon kaltainen lahjakkuuskin muuttuu pelkäksi sekopäiseksi pollenistiksi ja rasistiksi, joka vaan osasi liehitellä Lou Reediä ja John Calea oikein ja ratsasti niiden avulla maineeseensa.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Minulle ei myöskään avaudu Cyruksen menestys, ihan järkyttävän hirveä ämmä. Muutenkin kaikinpuolin pimeä henkilö, nykyiset lausunnot ja lavalla pelleilyt yms. Illuminati!!
Olen ehkä kaksi kappaletta vahingossa kuullut, joten minullekaan ei avaudu menestys.

Ei muuten aukea sekään, että miksi kukaan tietää lausunnoista ja lavaesiintymisistä, ellei ole nimenomaan kiinnostunut aiheesta/esiintyjästä.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Ei avaudu miksi moottoripyörää tarvitsee huudattaa aina liikennevaloissa.
Minun mielestäni se taas on vain ystävällistä varoittaa muita liikenteessä olevia, että "täältä lähtee taas kohta yksi saatanan idiootti niin lujaa kuin munankorvikkeellaan pääsee".

Minulle ei avaudu miten nuo imbesillit voivat olla vielä hengissä. Sääli sinänsä että ovat.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Minun mielestäni se taas on vain ystävällistä varoittaa muita liikenteessä olevia, että "täältä lähtee taas kohta yksi saatanan idiootti niin lujaa kuin munankorvikkeellaan pääsee".

Minulle ei avaudu miten nuo imbesillit voivat olla vielä hengissä. Sääli sinänsä että ovat.

Ja mua kans ihmetyttää kuinka autoilijat on vielä hengissä. Ykskin bemarikuski kurvas eteen kun ajoin pyörällä kevyenliikenteen väylällä, suojatie, mulla vihreet (sillä toki myös) ja se kaiken lisäksi käänty vasemmalta ja vitun drive in mäkkärin pihaan. Mitä helvettiä se vaan ajo siihen suojatielle ja mä vielä hidastin kun katoin et ei saatana se tulee päälle. Melki vedin sitä Jopolla kylkeen. Vitun imbesillit. Sääli että ovat vielä hengissä.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Ja mua kans ihmetyttää kuinka autoilijat on vielä hengissä. Ykskin bemarikuski kurvas eteen kun ajoin pyörällä kevyenliikenteen väylällä, suojatie, mulla vihreet (sillä toki myös) ja se kaiken lisäksi käänty vasemmalta ja vitun drive in mäkkärin pihaan. Mitä helvettiä se vaan ajo siihen suojatielle ja mä vielä hidastin kun katoin et ei saatana se tulee päälle. Melki vedin sitä Jopolla kylkeen. Vitun imbesillit. Sääli että ovat vielä hengissä.
Tuskin se kuitenkaan olisi kuollut vaikka olisit törmännytkin, kun taas luonnonvalinnan luulisi korjaavan melkoisen osan motoristeista parempaan talteen.

Esimerkki moottoripyöräilijästä jolle en antaisi kovin pitkää elinikäennustetta: Lahden motarilla molemmat kaistat kulkevat ruuhka-aikana n. 70 km/h, kun vasemmanpuoleisen pientareen kautta vetää joku aivonsa kadottanut moottoripyörällään ohi. Oli hieman hoippuvan näköistä menoa.
Kiristääkö tuo kypärä oikeasti niin paljon että verenkierto aivoihin häiriintyy, vai mistä näitä oikein sikiää? Ei vaan avaudu.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Mulle taas avautuu oikein hyvin need for speed. Kyllähän tehokas moottoripyörä ihan mukava lelu on. Kännissä jos vielä ajaa niin siitä saa vielä isommat kicksit.
 

dorka

Jäsen
Esimerkki moottoripyöräilijästä jolle en antaisi kovin pitkää elinikäennustetta: Lahden motarilla molemmat kaistat kulkevat ruuhka-aikana n. 70 km/h, kun vasemmanpuoleisen pientareen kautta vetää joku aivonsa kadottanut moottoripyörällään ohi. Oli hieman hoippuvan näköistä menoa.

Tämä pientareen kautta ajaminen on täyttä idiotismia, mutta eipä oikeastaan paljon itseäni haittaa, koska siinä ajaessaan he eivät voi loukata ketään muuta kuin itseään. Joiltain 15v mopopojilta vielä tuon kaikenmaailman pelleilyn jollain tapaan ymmärrän, koska teini-ikä. Kuitenkin siinä vaiheessa kun saat luvan kanssa ajella yli 125 kuutioisia moottoripyöriä, niin pitäisi jotain aivotoimintaa löytyä.

Mikään ei muuten ole hauskempaa kun ohittaa hiljaiseen aikaan motarilla moottoripyörä reilulla ylinopeudella ja sitten katsoa sivupeilistä miten se siitä tulistuneena lähtee vetämään tuhatta ja sataa sinun perääsi. Vaihtoehtoisesti niiden kanssa voi lähteä ajamaan kilpaakin, mutta se on aika idiotismia sekin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Joo siis onhan nuo sankarit taas "sankareita", kun vetää kaistojen välissä satasen alueella sataakahtakymppiä. Vastaan kun tulee täysperävaunuyhdistelmä niin kevyempi "outlaw biker" lentää ilmavirran mukana auton alle. Ei kuitenkaan yleistetä. Itsekään en yleistä, vaikkakin kaikki bemari- ja mersukuskit on ihan mulkkuja.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Miley Cyrusilla on Suomessa faneja.

Miley Cyrus konsertoi Suomessa ja sinne oikeasti menee ihmisiä paikan päälle vaikka kyseessä ei ole ilmaiskonsertti.

Miley tekee duunia musiikin ehdoilla, kuten esim. nyt Helsingissä saattoi aistia ja kyllähän sitä pitää arvostaa...
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Miley tekee duunia musiikin ehdoilla, kuten esim. nyt Helsingissä saattoi aistia ja kyllähän sitä pitää arvostaa...

Seuraavaksi pitäisikin sitten ymmärtää se, että miksi siellä konsertissa oli kuulemma 90 % yleisöstä ollut teinityttöjä. Luulisi ton kuvan perusteella kundien jonottavan noihin tapahtumiin.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Mikään ei muuten ole hauskempaa kun ohittaa hiljaiseen aikaan motarilla moottoripyörä reilulla ylinopeudella ja sitten katsoa sivupeilistä miten se siitä tulistuneena lähtee vetämään tuhatta ja sataa sinun perääsi.

No eipä avautunut tämä hauskuuden määrä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Katsoin huvikseni reppumajoituksen tilannetta Brasiliaan kisojen ajaksi. Vapaata on vaikka kuinka paljon ja hinnat tietenkin ovat mitä ovat.

Kisat alkavat jo kohta, se mikä ei siis avaudu, miksi ei kannattaisi myydä pulju tukkoon vähän maltillisemmilla hinnoilla?

Hieman laskisi hintoja ja sitten nauraisi matkalla pankkiin. Typerä riski odottaa niitä aivan viime hetken saapujia vai onko? Tulevatko ne ja joka yö onkin täynnä maksimihintaan? Vai meneekö kisat ihmetellessä miksi täällä ei nyt olekaan oikein asiakkaita.
 

Snagari

Jäsen
NHL without a map -sarjan hypetys ei avaudu mulle. Olen kaikki jaksot katsonut ja en ole suuremmin pettynyt ollut näkemääni, mutta ei tosta sarjasta mitään oo hirveästi jäänyt mieleen miksi sitä pitäisi hehkuttaa parhaana sarjana evö. Pari jaksoa meni vielä ollessa ja ihmetellessä että ihan kiva mutta aina vaan bliisummaksi muuttui jaksot. Eikä tollasta perseennuolemista jaksa yli kymmentä jaksoa kattoa, ymmärrän että ollaan "rennolla" otteella liikenteessä änärimiesten kanssa ni se on vähän sellasta liirumlaarumia.

Sanotaan nyt näin että odotin enemmän.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Tämä maitokeskustelu. Siis hemmetti, onko tätä nyt käyty kaksi viikkoa vai kuukausi? En tajua, miksi tuosta asiasta pitää molempien osapuolien jauhaa munat vaahdossa. Mulle se on ainakin aivan sama juoko joku maitoa vai piimää tai vaikka naapurinsa kusta. Jokainen juokoon mitä tykkää. Ei vaan tahdo millään avautua se, että mikä järki koko väittelyssä on. Tai siis, sitähän ei ole...
 
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tämä maitokeskustelu. Siis hemmetti, onko tätä nyt käyty kaksi viikkoa vai kuukausi? En tajua, miksi tuosta asiasta pitää molempien osapuolion jauhaa munat vaahdossa. Mulle se on ainakin aivan sama juoko joku maitoa vai piimää tai vaikka naapurinsa kusta. Jokainen juokoon mitä tykkää. Ei vaan tahdo millään avautua se, että mikä järki koko väittelyssä on. Tai siis, sitähän ei ole...

Näinhän se tuntuu nyt menevät. Melkein asiasta kuin asiasta saadaan aikaan, usein vielä asian sivuun menevä, metakeskustelu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös