Tämä maitokeskustelu. Siis hemmetti, onko tätä nyt käyty kaksi viikkoa vai kuukausi? En tajua, miksi tuosta asiasta pitää molempien osapuolion jauhaa munat vaahdossa. Mulle se on ainakin aivan sama juoko joku maitoa vai piimää tai vaikka naapurinsa kusta. Jokainen juokoon mitä tykkää. Ei vaan tahdo millään avautua se, että mikä järki koko väittelyssä on. Tai siis, sitähän ei ole...
Samoilla linjoilla olen kun noita vastaavia keskusteluja ja jankutuksia täältä väkisinkin aika usein saa lukea.
Olen ihmetellyt viime aikoina sitä kiinnostuksen määrää, mitä tietyillä ihmisillä löytyy muiden tekemisiin tai muiden mahdollisiin kiinnostuksen kohteisiin. Otetaanpa esim. Jatkoaika ja se aika vuodesta kun alkaa Big Brother, Putous tai vaikka nyt joku Vain Elämää.
Ei jumalauta millä kiihkolla ne ihmiset, ketkä muistuttavat katsovansa vain A-studiota ja kuuntelevansa pelkkää YLE Puhetta, korostavat tuon kaiken olevan näkemättä suurinta paskaa ikinä ja jaksavat aiheesta täällä paasata. Tai ne, joiden mielestä radiosta soiva Cheek tai joku muu vastaava kura on paskaa, minkä takia sitä omaa aikaa ja energiaa siihen kuluttaa että välittää kyseisestä turhuudesta niin paljon että tuntuu aiheuttavan itselleen kauheita kierroksia siitä stressaamalla ja silkkaa ajanhukkaa siitä huonoudesta muita valistamalla. Ei ne muut siitä lopeta tykkäämästä kun kuulee jonkun valistajan suusta että se onkin skeidaa.
Sama tuntuu olevan nykyään aiheesta kuin aiheesta. Joku tekee jotain tai joku tykkää jostain muusta, ja paikalle saapuu ne paremmat ihmiset kertomaan miten uskomatonta paskaa tai muuten vain turhaa se on ja ennen kaikkea muistuttamaan ettei muutkaan aikuiset nisäkkäät juo maitoa. Jaa, no ei ne varmaan myöskään treenaa kyykkyä, aja autolla kotiin paistamaan jauhelihaa tai kuuntele sitä YLE Puhetta.
Ei vaan avaudu minulle, eikö aikuiset ihmiset osaa sulkea ulkopuolelle kaikkea sitä valtaisaa oman kiinnostusalueensa ulkopuolelle luokiteltavaa ns. ylimääräisen nöyhdän ja hälinän määrää, vaan ottavat kaiken ikäänkuin itseensä ja sitten täällä ja varmaan ns. siviilielämässäkin mankuvat asiasta pahimmillaan paikasta ja ketjusta toiseen. Mitä sitten että on olemassa Vain Elämää tai Cheek tai maidosta tykkäävä juntti, antaa jumalauta olla. Mitä se liikuttaa jos asia on niin yhdentekevää ja turhaa sontaa. Todella vieras ajatus että kiertäisin täällä tai työpaikan kahviossa paheksumassa ja tuomisemassa milloin mitäkin musiikkia, ruokaa, ihmistä tai tv-ohjelmaa vain sen takia, etten siitä välitä. Siinähän menisi ikä ja terveys ja ei minua kiinnosta jos naapuritoimiston Jouni tykkää jostain tyhmästä.
Osittain tietenkin avautuu se syy tuon takana, jotenkin sitä pitää nostaa itsensä jalustalle junttien joukosta ja muistuttaa sillä kaikkiahan varmasti kysymättäkin kiinnostaa, että minähän en sitä vahingossakaan katso, kuuntele tai syö koskaan tai missään ja olen sitä mieltä ettei teidänkään pitäisi, mutta aika vieraalta tuntuu sekin tie ainakin omiin tapoihini nähden.
Keskustelu on jees, mutta ei vaan avaudu tuo tyyli jankuttaa asiasta kuin asiasta josta ei itse satu pitämään.