Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 254 890
  • 7 368

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Missä keskustellaan maidosta?

Edit: Näköjään tyhmien kysymysten ketjussa. Olisi pitänyt mennä kysymään edellinen kysymykseni sinne.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä maitokeskustelu. Siis hemmetti, onko tätä nyt käyty kaksi viikkoa vai kuukausi? En tajua, miksi tuosta asiasta pitää molempien osapuolion jauhaa munat vaahdossa. Mulle se on ainakin aivan sama juoko joku maitoa vai piimää tai vaikka naapurinsa kusta. Jokainen juokoon mitä tykkää. Ei vaan tahdo millään avautua se, että mikä järki koko väittelyssä on. Tai siis, sitähän ei ole...
Samoilla linjoilla olen kun noita vastaavia keskusteluja ja jankutuksia täältä väkisinkin aika usein saa lukea.

Olen ihmetellyt viime aikoina sitä kiinnostuksen määrää, mitä tietyillä ihmisillä löytyy muiden tekemisiin tai muiden mahdollisiin kiinnostuksen kohteisiin. Otetaanpa esim. Jatkoaika ja se aika vuodesta kun alkaa Big Brother, Putous tai vaikka nyt joku Vain Elämää.

Ei jumalauta millä kiihkolla ne ihmiset, ketkä muistuttavat katsovansa vain A-studiota ja kuuntelevansa pelkkää YLE Puhetta, korostavat tuon kaiken olevan näkemättä suurinta paskaa ikinä ja jaksavat aiheesta täällä paasata. Tai ne, joiden mielestä radiosta soiva Cheek tai joku muu vastaava kura on paskaa, minkä takia sitä omaa aikaa ja energiaa siihen kuluttaa että välittää kyseisestä turhuudesta niin paljon että tuntuu aiheuttavan itselleen kauheita kierroksia siitä stressaamalla ja silkkaa ajanhukkaa siitä huonoudesta muita valistamalla. Ei ne muut siitä lopeta tykkäämästä kun kuulee jonkun valistajan suusta että se onkin skeidaa.

Sama tuntuu olevan nykyään aiheesta kuin aiheesta. Joku tekee jotain tai joku tykkää jostain muusta, ja paikalle saapuu ne paremmat ihmiset kertomaan miten uskomatonta paskaa tai muuten vain turhaa se on ja ennen kaikkea muistuttamaan ettei muutkaan aikuiset nisäkkäät juo maitoa. Jaa, no ei ne varmaan myöskään treenaa kyykkyä, aja autolla kotiin paistamaan jauhelihaa tai kuuntele sitä YLE Puhetta.

Ei vaan avaudu minulle, eikö aikuiset ihmiset osaa sulkea ulkopuolelle kaikkea sitä valtaisaa oman kiinnostusalueensa ulkopuolelle luokiteltavaa ns. ylimääräisen nöyhdän ja hälinän määrää, vaan ottavat kaiken ikäänkuin itseensä ja sitten täällä ja varmaan ns. siviilielämässäkin mankuvat asiasta pahimmillaan paikasta ja ketjusta toiseen. Mitä sitten että on olemassa Vain Elämää tai Cheek tai maidosta tykkäävä juntti, antaa jumalauta olla. Mitä se liikuttaa jos asia on niin yhdentekevää ja turhaa sontaa. Todella vieras ajatus että kiertäisin täällä tai työpaikan kahviossa paheksumassa ja tuomisemassa milloin mitäkin musiikkia, ruokaa, ihmistä tai tv-ohjelmaa vain sen takia, etten siitä välitä. Siinähän menisi ikä ja terveys ja ei minua kiinnosta jos naapuritoimiston Jouni tykkää jostain tyhmästä.

Osittain tietenkin avautuu se syy tuon takana, jotenkin sitä pitää nostaa itsensä jalustalle junttien joukosta ja muistuttaa sillä kaikkiahan varmasti kysymättäkin kiinnostaa, että minähän en sitä vahingossakaan katso, kuuntele tai syö koskaan tai missään ja olen sitä mieltä ettei teidänkään pitäisi, mutta aika vieraalta tuntuu sekin tie ainakin omiin tapoihini nähden.

Keskustelu on jees, mutta ei vaan avaudu tuo tyyli jankuttaa asiasta kuin asiasta josta ei itse satu pitämään.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Keskustelu on jees, mutta ei vaan avaudu tuo tyyli jankuttaa asiasta kuin asiasta josta ei itse satu pitämään.

Olisin itsekin voinut kirjoittaa kattavammin tuosta asiasta, mutta teit sen puolestani. Aivan totta, minäkään en tajua sitä, että aina pitää kitistä kuinka "asia x on ihan paskaa ja y on parhautta." Kuten sinäkin totesit, niin aivan turhaa stressaamista ja ajan hukkaa. Pääsee paljon helpommalla, kun jättää itseään kiinnostamattomat asiat omaan arvoonsa, eikä suu vaahdossa paasaa muille kuinka paskaa jokin on ja kukaan ei saa siitä tykätä, koska minäkään en tykkää.

Keskustelu on tosiaan kivaa ja sitä on/olisi kiva harrastaa monestakin asiasta. Valitettavasti jotkut henkilöt/nimimerkit ovat sen tyyppisiä ihmisiä, että sortuvat siihen oman mielipiteensä jankkaamiseen ja tällä tavalla tappavat vastapuolen keskusteluhalut.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ei avaudu ja ihmetyttää samanaikaisesti, miksi ihmiset itkee Keskisen kyläkaupan facebook-sivuilla siitä kuinka "Teidän mielestä lemmikit siis saa olla kuumassa autossa, boikotoin teitä" yms.. (tätä litaniaa on jonkin verran kys. sivulla)..

Siis täh. Jos ei tuota logiikkaa nyt ihan perseelleen tajua, niin se on kauppaliikkeen vika jos joku jättää koiran lähkähtymään auton takapenkille.

Eiköhän se ole niin että se joka sen koiran omistaa ja ottaa sen matkaan reissulle, kesäiseen ja mitä luultavammin kuumaan aikaan, niin eiköhän pitäis omistajan ottaa ensimmäisenä itseään niskasta kiinni ja huolehtia että koiralla on hyvät oltavat takapenkillä + vettä. Vai olenko astunut tässä miinaan?

(taitaapi molemmissa olla vikaa, kauppaliikkeessä ja näissä omistajissa)
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
(taitaapi molemmissa olla vikaa, kauppaliikkeessä ja näissä omistajissa)

Herätit mielenkiinnon, eli mistä ne nyt siellä kitisee? Onko kauppaliike käskyttänyt asiakkaitaan ottamaan koiran mukaan ja jättämään sen autoon, muuten ei liikkeeseen ole asiaa? Vai onko mainostettu "jätä koira autoon, saat ilmaisen jätesäkin!"? Mistä on kyse, kyselee Karpo!
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Herätit mielenkiinnon, eli mistä ne nyt siellä kitisee? Onko kauppaliike käskyttänyt asiakkaitaan ottamaan koiran mukaan ja jättämään sen autoon, muuten ei liikkeeseen ole asiaa? Vai onko mainostettu "jätä koira autoon, saat ilmaisen jätesäkin!"? Mistä on kyse, kyselee Karpo!

Mä en oo itekkään ihan perillä tästä touhusta, mutta ilmeisesti on näin että kys. pulju kuuluttaa "vain" että "Ethän jätä lemmikkiäsi kuumaan autoon", josta joku on ilmeisesti suuttunut.

Eli oisko nyt karkeasti sanottuna niin että joku on suuttunut siitä että kys. liike ei kuuluta että "auto reknro XXX-000, auto reknro xxx-000, teidän autonne takapenkillä on viittä vaille nestehukkaan kuollut dobermanni, olisitteko ystävällinen ja tekisitte asialle jotain" jonka takia joku on suuttunut.
Ja vissiin jollekin asiakkaalle (joka pyytänyt kuulutusta autoon jääneistä koirista) oli infopiste vastannut että "AUTOON JÄTETYISTÄ KOIRISTA EI KUULUTETA, SILLÄ NÄISTÄ KUULUTUKSISTA TULEE NIIN VIHAISTA PALAUTETTA ASIAKKAILTA".
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Se, ettei vastata puhelimeen jos ei tiedetä kuka soittaa. "Sori en vastannu kun en tunnistanu numeroa". Tuota kuulee todella usein. Siis mitä saatanaa taas kerran ihmiset?? Ties kuinka tärkeä puhelu voi olla kyseessä. Pelkääkö porukka että siellä soittaa joku läähättävä pervo? Eivätkö he osaisi katkaista puhelua siinä tapauksessa jos se onkin sellainen? Entä jos joku soittaa väärään numeroon? Veisikö ko. puhelu liikaa aikaa heidän elämästään? Ovatko tällaiset ihmiset kenties jonkin sortin älykääpiöitä?
 

J.Petke

Jäsen
Se, ettei vastata puhelimeen jos ei tiedetä kuka soittaa. "Sori en vastannu kun en tunnistanu numeroa". Tuota kuulee todella usein. Siis mitä saatanaa taas kerran ihmiset?? Ties kuinka tärkeä puhelu voi olla kyseessä. Pelkääkö porukka että siellä soittaa joku läähättävä pervo? Eivätkö he osaisi katkaista puhelua siinä tapauksessa jos se onkin sellainen? Entä jos joku soittaa väärään numeroon? Veisikö ko. puhelu liikaa aikaa heidän elämästään? Ovatko tällaiset ihmiset kenties jonkin sortin älykääpiöitä?

Ei vaan pelko on monta kertaa suurempi ja vakavampi. Siellä voi olla lehtimyyjä. Ei saatana, sitähän tilannetta ei pysty hoitamaan mitenkään sitten enää jos on jo puheluun vastannut. Tai sitten siellä on joku tuntematon, jonka kanssa joutuisi juttelemaan, ei helvetti.

Tästä on kyllä hyvänä esimerkkinä omat vanhempani. Ollessaan ulkomailla oli samasta puhelinnumerosta tullut n. 4 puhelua. Siinä ihmettelivät sitten, että kukakohan se mahtaa olla. Kysyinkin sitten, että miksi eivät vastanneet niin homma olisi selvinnyt, tiedä kuinka tärkeä puhelu se voi olla. Lopulta sitten suostuivat vastaamaan ja vaikka selvisikin, että yrittäjä oli joku sähköfirma, niin ilmeisesti pointti meni kuitenkin perille. Ikinä ei tiedä mitä asiaa siellä toisessa päässä jollain on. Ja toivoa sopiikin, että se on aina se lehtimyyjä eikä esim. sairaalasta tai poliisista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Se, ettei vastata puhelimeen jos ei tiedetä kuka soittaa. "Sori en vastannu kun en tunnistanu numeroa". Tuota kuulee todella usein. Siis mitä saatanaa taas kerran ihmiset?? Ties kuinka tärkeä puhelu voi olla kyseessä. Pelkääkö porukka että siellä soittaa joku läähättävä pervo? Eivätkö he osaisi katkaista puhelua siinä tapauksessa jos se onkin sellainen? Entä jos joku soittaa väärään numeroon? Veisikö ko. puhelu liikaa aikaa heidän elämästään? Ovatko tällaiset ihmiset kenties jonkin sortin älykääpiöitä?
Ei mitään käsitystä, mutta mulla on niitä saatanan tärkeitä puheluita varten vastaaja. Jos ei jätä viestiä, ei se asiakaan varmaan niin tärkeä ollut.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Jos ei jätä viestiä, ei se asiakaan varmaan niin tärkeä ollut.

On näihinkin törmätty useaan kertaan. Että kyseessä on tärkeä asia, mutta kun periaatteisiin kuuluu, että "vastaajaan en viestejä jätä" niin ei sitä viestiä sinne vastaajaan sitten jätetä. Tämä on asia joka ei avaudu minulle. Tuntemattomat numerot ovat sama homma. Olen aina sanonut, että se kuka ei noihin uskalla vastata, kyseisellä ihmisellä on jotain salattavaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Itse en vastaa outoihin numeroihin. Puhelun jälkeen katson Fonectalta/googlella, että mikäs lehtimyyjä siellä tällä kertaa. Jos siellä tutummanoloinen nimi on, niin soitan takaisin. Tällä tavoin olen välttämyt arviolta kolmisenkymmentä puhelinmyyjää ja yhden häirikkönumeron. Tärkeitä puheluita en ole missannut.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Itse en vastaa outoihin numeroihin. Puhelun jälkeen katson Fonectalta/googlella, että mikäs lehtimyyjä siellä tällä kertaa. Jos siellä tutummanoloinen nimi on, niin soitan takaisin. Tällä tavoin olen välttämyt arviolta kolmisenkymmentä puhelinmyyjää ja yhden häirikkönumeron. Tärkeitä puheluita en ole missannut.

Puhelin soi. Vastaat ja kuulet kuka soittaa. Lehtimyyjä -> puhelin kiinni, aikaa meni 5 sekuntia?

Puhelin soi. Et vastaa, annat sen soida (sorry jos tällä tartutan Elastisen teille korvamadoksi). Katsot Fonectalta / Googlella numeron -> aikaa meni 60-90 sekuntia?

Miksi, oi miksi me ihmiset teemme asiat aina vaikeimman kautta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se, ettei vastata puhelimeen jos ei tiedetä kuka soittaa. "Sori en vastannu kun en tunnistanu numeroa". Tuota kuulee todella usein. Siis mitä saatanaa taas kerran ihmiset?? Ties kuinka tärkeä puhelu voi olla kyseessä. Pelkääkö porukka että siellä soittaa joku läähättävä pervo? Eivätkö he osaisi katkaista puhelua siinä tapauksessa jos se onkin sellainen? Entä jos joku soittaa väärään numeroon? Veisikö ko. puhelu liikaa aikaa heidän elämästään? Ovatko tällaiset ihmiset kenties jonkin sortin älykääpiöitä?

Listaapa nyt tähän mitä niitä tärkeitä puheluja sinulle on tullut? Ei siihen luuriin tosiaan tarvitse vastata, koska niitä tärkeitä viestejä varten on vastaaja tai tavoittelija voisi lähettää tekstiviestin tai sähköpostin.

Kieltämättä se on huvittavaa, että 80-luvulla sitä pohti kukahan siellä soitti ja harmitteli, jos ei ehtinyt vastaamaan, jos vaikka juuri tuli sisään. Silloin sillä soittajalla kuitenkin todennäköisesti oli asiaa.

Ei ihmisellä tarvitse olla mitään salattavaa, ei vain aina kiinnosta jauhaa puhelimessa, jos se sattuu yllättäen soimaan. Jättäähän sitä kavereillekin joskus vastaamatta ja soittaa sitten myöhemmin.

EDIT:

Asia, joka ei avaudu minulle on se, että joku vastaa puhelimeen kertoakseen kuinka ei ehdi nyt vastata. Siis mitä vittua? Ja tuota kyllä tapahtuu, olen siihen itsekin tainnut joskus syyllistyä, mutta en enää koskaan.
 
Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä ilmoittautuu myös yksi joka vastailee puheluihin harkiten. Toisin sanoen vastaan aina kun tiedän kuka soittaa tai odotan jonkun soittoa. Muissa tapauksissa en keksi mitään syytä vastata. Miksi ihmeessä joku soittaisi minulle tuntemattomasta numerosta ilman mitään syytä?

Vastaajia en käytä, enkä vastaanota tekstiviestejä. Minut saa kiinni jatkoajan yv:llä tai kirjeellä. Faxin ostoa olen harkinnut, mutta odottelen laitteiden teknologista kehitystä ja hintojen halpenemista vielä muutaman vuoden.
 
Asia, joka ei avaudu minulle on se, että joku vastaa puhelimeen kertoakseen kuinka ei ehdi nyt vastata. Siis mitä vittua? Ja tuota kyllä tapahtuu, olen siihen itsekin tainnut joskus syyllistyä, mutta en enää koskaan.

Toinen vähän vastaava juttu on se kun joku tuttusi (tai miksei tuntematonkin) soittaa sinulle etkä sillä kertaa ehdi/pysty/halua vastata. Myöhemmin sama tyyppi saa sinut kiinni ja ihmettelee tuohtuneena miksi en soittanut takaisin vaikka näin että hän oli soittanut. Kysyn vaan, että miksi ihmeessä se on maailmanloppu jos en ole soittanut takaisin? Kyllä minä ainakin luotan siihen, että jos henkilöllä on oikeasti asiaa, niin soittaa uudestaan tai lähettää viestin tai muuta yhtä nerokasta.
 
Viimeksi muokattu:

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Mä en kanssa vastaa käytännössä koskaan virka-ajan ulkopuolella puheluun, jos en tiedä kuka soittaa. Eipä mulla silti ole oikein koskaan ääniäkään päällä luurissa. Näin on hyvä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä osallistun moniin nettikilpailuihin, jonka takia puhelinmyyjät soittelevat usein, mutta eipä se mua niin hirveästi haittaa. Ei mulla ole mitään houkutusta tilailla niiltä mitään. Koskaan en ole ostanut puhelimessa ensimmäistäkään juttuja.

Noista nettikilpailuista oon voittanut viimeisen vuoden sisällä lähes kahden tonnin arvosta tavaraa. Ihan kiva harrastus.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Puhelin soi. Vastaat ja kuulet kuka soittaa. Lehtimyyjä -> puhelin kiinni, aikaa meni 5 sekuntia?

Puhelin soi. Et vastaa, annat sen soida (sorry jos tällä tartutan Elastisen teille korvamadoksi). Katsot Fonectalta / Googlella numeron -> aikaa meni 60-90 sekuntia?

Miksi, oi miksi me ihmiset teemme asiat aina vaikeimman kautta.

Vastaaminen on vaikeimman kautta toimimista. Siirretään sitä vastuuta ja duunia soittelijalle, ei soiton vastaanottajalle. Esimerkiksi toista kertaa soittaminen edesauttaa asiaa. Jos vain rimpauttelee koesoittoja, niin eipä asia ollut alun perinkään vastaamisen väärti. Myös puhelinvastaaja on olemassa, sinne sopii asiansa ilmoittaa ja jättää soittopyyntö tai vaihtoehtoisesti pistää oikein tekstari jos on oikeasti jotain merkittävää asiaa.

Jos ei ole, niin eipä ole minun asiani soitella takaisin saatika nähdä vaivaa numeroiden googlettamiseen. Tämän teen, jos on aihetta selvitellä numeroa esimerkiksi tapauksissa, joissa joku on soittanut kahdesti.

Tuntemattomiin puhelinnumeroihin vastaan vain silloin kun tiedän odottaa soittoa jostain tietystä syystä tai tietystä paikasta. Vastaan soittoihin myös vain tiettyihin kellonaikoihin eli en koskaan vastaa omaan puhelimeen työaikana enkä vastaa klo 22 jälkeen tai ennen klo 08 tuleviin puheluihin ellei soittaja ole yksi noin alle kymmenestä ihmisestä, jolle katson tarpeelliseksi vastata.

Puhelinmyyjien vainoamiset ja muut renkutukset ovat vähentyneet Robinson-palvelun käyttöönoton jälkeen, sitä suosittelen kaikille muillekin. Ollut käytössä jo neljättä vuotta. Ei minulla ole mitään syytä antaa kenenkään häiritä yksityisyyttäni turhanpäiväisellä kaupustelulla.

Avautui siis, että ei pääsääntöisesti kiinnosta vittuakaan, mitä asiaa tuntemattomilla soittajilla sattuu olemaan, ja avautui, että jos nämä eivät sen vertaa näe vaivaa, että soittaisivat uudestaan, jättäisivät vastaajaan viestin tai pistäisivät tekstarin, niin eipä ole minun ongelmani, se on heidän ongelmansa.

En avaa tuntemattomille ihmisille kotioveanikaan jos ovikello soi enkä luultavimmin viitsi edes tuoliltani nousta jos ovikello soi eikä sisääntunkeutumisesta ole sovittu etukäteen. Miksi siis vastailisin turhanpäiväisiin soitteluihin?

EDIT: Lisätty Robinson-palvelun eli puhelintarjonnan rajoituspalvelun linkki. Käyttäkää sitä, hyvät palstaveljet ja -sisaret.

Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta ja alkaa toimia viimeistään kuukauden kuluessa ilmoituksesta. Lähes kaikki suomalaiset kuluttajille puhelinmyyntiä harjoittavat yritykset käyttävät palvelua, viimeisen kartoituksen mukaan yli 600 yritystä. Palvelu on perustettu 1990-luvulla yhteistyössä viranomaisten kanssa neuvotellen.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Listaapa nyt tähän mitä niitä tärkeitä puheluja sinulle on tullut?

Kaveri oli vaihtanut numeronsa ja soitteli että lähtisinkö uimaan. Olisi jäänyt hauska uimareissu välistä jos olisin alkanyt kyrpäilemään ja jättänyt vastaamatta. Samoin jos itse on joskus onnistunut hävittämään puhelimensa ja soittelee kaverille uudesta numerosta/lainakännykällä että lähetkö bisselle niin kyllähän se vituttaa kun tulee luuria korvaan. Ei siis vielä tässä vaiheessa elämää ole tullut mitään "omaisesi makaa sairaalassa, nyt jos tulet niin ehdit vielä näkemään hänet" tai se mainoksessakin esiintynyt "olen päättänyt valita sinut miljoonaperintöni saajaksi" -tilanteita.

Ymmärrän senkin, että jos on oikeasti tärkeä asia niin pystyy pistämään tekstaria tai jättämään viestin vastaajaan, mutta entä jos asia on liian kiireellinen vastaajalle tai jostain syystä ei voi laittaa viestiä? Itsellä on yksi puhelin hajonnut siten, ettei sillä voinut syystä tai toisesta laittaa viestiä (ilmeisesti ongelma fyysisen muistin kanssa, ei auttanut kaiken mahdollisen poistaminen).

Summa summarum: epämiellyttävän puhelun voi lopettaa niin nopeasti kun haluaa, joten puheluihin kannattaa lähtökohtaisesti vastata aina, koska asia voi joskus olla tärkeä.

+Mun uudessa nousussa soittavat pilapuhelut on joskus ihan helvetin hauskoja. Tai jos ei hauskoja niin ainakin huonoja.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Vastaajia en käytä, enkä vastaanota tekstiviestejä.

Tästäpä juolahti mieleeni.
Laitoin tekstiviestieston aikoinaan kun oli eroprosessi menossa ensimmäisen vaimon kanssa, hänellä oli tapana aina puhelun jälkeen "sanoa viimeiset sanat" tekstiviestillä ja toki jaksoi paskaviestejä muutenkin lähetellä kellon ympäri.
Sitten valitti kun aina pitää soittaa ja tulee kalliiksi, sanoin "älä soita".

Tuohon vastaamiseen tuntemattomiin numeroihin, kun on työkännykkä niin varmaan 80% soitoista tulee tuntemattomista numeroista ja jokaiseen kyllä vastaan.
Puhelinmyyjät saavat aina nopean "ei kiitos" ja puhelu poikki.
 

#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ainakin android puhelimiin on saatavissa kätevä app nimeltä Fonecta Caller. Maksuton palvelu joka hakee automaattisesti soittajan ja tekstarin lähettäjän tiedot samalla kun puhelin soi. Silloin tällöin toki joku soittaa salaisesta numerosta mutta pääasiassa loistava palvelu. Suosittelen kaikille numeroita pelkääville.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Minulla on tuo Fonecta Caller käytössä lumiassa ja hienosti se nimet hakee.
Yleensä vaan ne nimet on yhtä tuntemattomia kun ne numerotkin, joten minun kohdalla tuo ei suurta muutosta asiaan tee. :)
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Minulla on tuo Fonecta Caller käytössä lumiassa ja hienosti se nimet hakee.
...

Mulla on kanssa tuo softa Lumiassa, muttei kyllä hae automaattisesti mitään. En ole tosin poistanut, kun toimii kuitenkin muuten (eli ne numerot voi hakea käsin). Olen kyllä koittanut asetuksia rukkailemalla keksiä jotain keinoa jolla saisi tuon toimimaan myös automaattisesti, mutten ole onnistunut. Voi toki olla ettei halpislumiassa (toissakesäinen 610) ole tarkoituskaan toimia kunnolla.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Hetki menee nimeä hakiessa, minulla ilmestyy nimi kun on jonkin aikaa soinut.
Numeroiden hakemiseen itsekin tuota suurimmalta osin käytän.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Täällä ilmoittautuu myös yksi joka vastailee puheluihin harkiten. Toisin sanoen vastaan aina kun tiedän kuka soittaa tai odotan jonkun soittoa. Muissa tapauksissa en keksi mitään syytä vastata.

Sama homma. Tuolla kaavalla on menty vuosikaudet. Jos nyt joku puhelu jää arveluttamaan, niin pikaisesti netistä tsekkaamalla näkee, mikä tyyppi oli kyseessä. Sitten voi miettiä, että vastaako vai ei, jos/kun soittaa uudestaan. Hyvin on pärjätty sillä. Sitä paitsi, jos nyt joku kaveri tai tuttava on numeroansa mennyt vaihtamaan, niin kyllä se tekstaria laittaa, jos on jotain asiaa.

Vastaajakin löytyy. Jos jollakin on kauhee hätä, niin sinne voi sitten jättää viestiä. Eri juttu on se, soitanko takaisin. Riippuu soittajan asiasta ja mun sen hetkisestä mielentilasta.

Mulle ei kyllä muutenkaan soita kukaan koskaan. Lähinnä lähettelen tekstiviestejä eräälle henkilölle. Pari kertaa kuussa soittelen sukulaisille ja siinäpä se mun puhuminen oikeastaan on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös