Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 257 771
  • 7 378

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Asiattomilta pääsy kielletty"

Eikö olisi tärkeämpää kieltää niiden pääsy, joiden asiat ovat negatiivisia, kenties jopa rikollisia? Vai onko se nyt niin suuri vaiva, jos jossain hengailee jengiä, joilla ei ole ollenkaan asiaa, ei negatiivista, eikä positiivista? Jäävätkö he jalkoihin, ovatko he tiellä? Itseäni kyllä vituttaa paljon enemmän roistot, ryöstelijät ja vastaava porukka eli ne negatiivisten asioiden tyypit kuin ne, joilla ei ole ollenkaan asiaa.
Tätä kyseistä kieltokylttiä me isoveljen kanssa aikanaan ihmeteltiin kodin lähellä olevan ulkoilualueen penkeillä.

Näytti siltä että siihen on nimenomaan vapaamuotoiseen istuskeluun laitettu pari penkkiä ja jotain kukkaruukkuja ympärille, niin ihmeteltiin miksi pitää olla ihan helvetisti asiaa että siinä voi istua ja mikä noilla penkeillä on sitä "asiatonta oleskelua."

Ei siis saa mennä siihen tyhjää toimittamaan ja istuskelemaan, mutta eipä se haitannut kun tuli kuitenkin aina vaan ohi käveltyä. Toisin sanoen meillä ei ollut asiaa niin ei voinut jäädä siihen koskaan ottamaan lungisti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suomen kaunein koti -ohjelma. Rikkaiden pippelinmittauskisa, jossa palkintona kymppitonni?! Ja sillä rahalla "toteuttamaan lisää unelmia". En nyt tiedä, kuinka paljon maalla tuollaiset luksuslukaalit maksavat vähemmän kuin kaupungissa, mutta kaikki ovat tuossa ohjelmassa niin onnellisia ja iloisia. Ja tuo vanhempi naisjuontajakin ärsyttää.

"Meidän koti on kauniimpi kuin teidän koti!"

Joo, aika erikoinen ohjelma. Ykkösjaksossa oli vanhoja rintamamiestaloja ym. Ei ne nyt niin erikoisia olleet, vanhat talot oli osittain pilattukin turhalla modernisoinnilla ja ihanuudella. Oikea sentään voitti. Se tuossa ihmetyttää, että kun tuomarit arvioivat joka jaksossa kolme taloa asteikolla 1-10, niin miten helvetissä se huonoimman talonkin huonoin arvosana oli 7? Mikä järki on tuollaisessa asteikossa, eikö se voisi sitten olla yhtä hyvin 1-3. Kyseisen jakson paras talo sai kolmelta tuomarilta arvosanat 9-10-10, ei se kyllä mitenkään niin vaikuttava ollut.

Muutenkaan juuri mitään kritiikkiä ei esitetty, kaikki oli valtavan ihanaa. No ehkä se kuuluu ohjelman luonteeseen kuten nuo arvosanatkin. Ei pysty.

edit: Ja höh, netissäkin nuo ekan jakson talot esitellään rintamamiestaloina, vaikka yksi oli rakennettu vuonna 1938. "Rintamamiestalo, 3 kerrosta 4h+keittiö, Rakennettu: 1938." Voi voi.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ylvis - The Fox (What Does the Fox Say?) [Official music video HD] - YouTube

Vain "hivenen" myöhässä perehdyin tähän asiaan. Ei siis avaudu tuo youtuben ihmeellisestä maailmasta löytyvä video(vikaa nettiyhteydessä, e-he) tai lähinnä sen seuraukset. Tavoitan jollakin tasolla perusidean tehdä hittimelodian kuuloiseen ralliin täysin typerät tekstit ja onhan tuossa skidisti oivaltavaa sanoilla kikkailuakin. Sen sijaan 225 miljoonaa katselukertaa sekä tuon jutun breikkaamista en saa avautumaan mitenkään.

Hämmenyksen keskellä päätin katsoa pari jaksoa tuota kundien talk showta, Ylvis Showta. Omasta maustani riippumatta erotan kyllä yleensä paskan, älykkään sekä kaikenlaisen huumorin, mutta näiden kavereiden funktio ei aukea. No, onhan se kiva kun elämässä on sisältöä näinkin tärkeän asian märehtimiseen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
edit: Ja höh, netissäkin nuo ekan jakson talot esitellään rintamamiestaloina, vaikka yksi oli rakennettu vuonna 1938. "Rintamamiestalo, 3 kerrosta 4h+keittiö, Rakennettu: 1938." Voi voi.

Arkkitehti on ollut ns. aikaansa edellä.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Maikkarin näkemys lauantain viihdetarjonnasta: Hjallis puhumassa paskaa eduskunnan kottaraisten kanssa joista yksi on vieläpä Hjalliksen ex-vaimo.

Luojan kiitos, että on muitakin kanavia olemassa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Maikkarin näkemys lauantain viihdetarjonnasta: Hjallis puhumassa paskaa eduskunnan kottaraisten kanssa joista yksi on vieläpä Hjalliksen ex-vaimo.

Luojan kiitos, että on muitakin kanavia olemassa.

Lukiessani näitä "tarinoita" tv:n ohjelmatarjonnasta alkaa tuntua entistä enemmän siltä, että oli fiksu ratkaisu vuosia sitten unohtaa digiboksin hankkiminen ja tyytyä pelkästään ostamieni leffojen tarjontaan. Tuntuu siltä etten menetä mitään vaikka en katso laisinkaan televisiota.

vlad.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Hjallis Harkimon dissaaminen. Karismaattinen jäbä, joka hoitaa bisnekset himaan. Jotkut vaan jaksaa nillittää, minun mielestäni Harry on hieno mies viimeisen päälle!
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Hjallis Harkimon dissaaminen. Karismaattinen jäbä, joka hoitaa bisnekset himaan. Jotkut vaan jaksaa nillittää, minun mielestäni Harry on hieno mies viimeisen päälle!

Osa suomalaisuutta. Kuten Cheek aikoinaan räpäytti "Menestyjät halutaan kiskoo alas". Joku toinen pärjää paremmin, joten täytyy haukkua sitä yms yms.
Itsekin kyllä arvostan Harrya, vaikka en nyt sen kummemmin miehen bisneksistä tiedä. Kuitenkin Jokeritkin ihan jees organisaatio, kun etenee ja siirtyy Venäjälle. Ihmeellistä kyllä tämä dissaaminen. Itse ajattelen, että pääosin pohjimmillaan kateellisuutta. Ei ehkä niin, että haluaisi toisen saappaisiin, vaan että toisella menee paremmin. Itsellä ei aivan yhtä hyvin mene.
Toisen epäonnistumisista nauttiminen ja niiden hehkuttaminen on muutenkin surullisen yleistä suomalaisuudessa. Mut kai se tekee meistä sen mitä me ollaan. Onhan se masentavaa kun täällä on kylmää ja pimeää.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jälleen niputetaan negatiivisia asioita nimenomaan suomalaisten ominaisuuksiksi. Näillä asioilla ei ole oikeastaan mitään tekemistä sen asian kanssa, että elämme tämän valtion rajojen sisäpuolella. Tätä kuitenkin tapahtuu hyvin monessa maassa. Muun muassa australialaiset ja hollantilaiset pitävät itseään maailman kateellisimpina kansoina. Oman näkemykseni mukaan asia on niin, että yksilöt projisoivat oman huonon itsetuntonsa kansallisuuskysymykseksi vaikka asiassa on kysymys ihmisten piirteistä, eikä piirteistä, jotka johtuvat kansallisuudesta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jaa, kyllä mun oppilaani osaavat hävetä huonoja numeroitaan ja iloita hyvistä, noin keskimäärin. Eiköhän tuo nelosilla mahtailu joillain tyypeillä ole mieluummin ikään kuin kuin kansalliseen alkuperään kuuluva ominaisuus.

Ketjun aiheeseen liittyen mulle ei avaudu se, miksi suomalaisuudesta pitää jatkuvasti narista. Jokainen valittaja muokkaa ilmapiiriä omalta osaltaan. Jos joku on niin yksinkertainen, että iloitsee jonkun Harkimon takaiskuista, on se hänen ongelmansa. Miksi siitä pitää tehdä jokin suomalainen ongelma ja narista ympäriinsä, että kun suomalaiset valittavat ja kadehtivat. Lopeta itse alkajaisiksi valittaminen.

Sen olen huomannut, että usealla Suomesta ja suomalaisista narisijalla on aika heikko historiantuntemus. Huvittavaa on ollut joskus kuunnella, miten samassa puheenvuorossa on ensin naristu kuinka paskaa Suomessa on ja seuraavaksi todettu, ettei Suomen historia kiinnosta tippakaan. Joo, ei varmasti tajua mistään mitään, ellei omat juuret kiinnosta edes vähän alusta. Kestämätöntä ja kaikin puolin sivistymätöntä.

Edit: Uleåborgir tarttui edellä samaan asiaan.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt ei avaudu minulle turkistarhaus. Tai lähinnä sen vastustajat. Ja niistä vastustajista siis ne ns. normaalit ihmiset joiden mielestä juuri turkistarhaus on se pahin mitä eläin voi kokea. Ja vain turkiksen takia. Entäpä hormooneilla kasvatetut, kärsivät possut pelkästään nakkikastikkeen takia? Kanat ihan vaan aamiaismunien ja hunajafilesuikaleiden takia? Nahkasaappaisiin ei taida nahka tulla puusta? Miksi vain yksi tuote on niin pahasta? Onko se sen tuotteen hinta joka on liian korkea ollakseen koko kansan ylellisyystuote niinkuin nakkipaketti vai mikä tekee juuri turkiksista pahan asian? Ja ei, en käytä turkiksia itse, enkä juuri nakkejakaan.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Mulle ei ole koskaan avautunut miksi tavikset lukee tavisten blogeja. Siis sellaisia missä joku selittää mitä on päivällä tehnyt, mitä se on kaupasta ostanut jne. Jotkut kirjoittaa mielipiteitään eri asioista. Voisi kai sanoa, että tämä tavisten bloggaaminen on vähän sama kuin teinitytöt kirjoitteli sata vuotta sitten päiväkirjoja. Nyt ero on vaan siinä, että noita ei kirjoitella työpöydän ylälaatikkoon lukon taakse vaan julkisuuteen kaikkien luettavaksi.

Vielä vähemmän mulle avautuu videobloggaajat. Ja edelleen sama juttu, puhutaan taviksista jotka selittää jonnenjoutavia videokameran edessä ja porukka katsoo ja ihailee. Kun tästä eilen juttelin frendin kanssa, hän tiesi kertoa minulle, että yksi erittäin suosittu suomalainen videobloggaaja on nimimerkki Soikku. Kun googletin Soikun niin meinasin pudota tuolilta. Löytyi lehtihaastattelua, löytyi blogia, löytyi suosittu YouTube-kanava, löytyi "käsityösivusto" joka keskittynyt kyseiseen tyttölapseen...

No katsoinpa sitten tätä Soikun YouTube-kanavaa. Reilun parin vuoden aikana parisataa videota, reilut 7 miljoonaa katselukertaa ja lähes 75 000 kanavan tilaajaa! Oikeasti, mitä helvettiä? No katsoinpas sitten pari tuoreinta videota ja se oli juuri sitä mitä odotin. Oli oikein joulukalenterin toinen luukku ja uudet buutsit oli ostettu ja tosi iso keksi. Ja jotkut juhlat tulossa. Kommenteissa katsojat jo kuumeisesti odottaa seuraavaa videota ja joulukalenterin kolmatta luukkua.

OIKEASTI, TOISEN KERRAN - MITÄ HELVETTIÄ?

Olenko mä tullut oikeasti vanhaksi vai miksi mulle ei tälläinen avaudu?
 

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt ei avaudu minulle turkistarhaus. Tai lähinnä sen vastustajat. Ja niistä vastustajista siis ne ns. normaalit ihmiset joiden mielestä juuri turkistarhaus on se pahin mitä eläin voi kokea. Ja vain turkiksen takia. Entäpä hormooneilla kasvatetut, kärsivät possut pelkästään nakkikastikkeen takia? Kanat ihan vaan aamiaismunien ja hunajafilesuikaleiden takia? Nahkasaappaisiin ei taida nahka tulla puusta? Miksi vain yksi tuote on niin pahasta? Onko se sen tuotteen hinta joka on liian korkea ollakseen koko kansan ylellisyystuote niinkuin nakkipaketti vai mikä tekee juuri turkiksista pahan asian? Ja ei, en käytä turkiksia itse, enkä juuri nakkejakaan.

Kyse on ihmisten tyhmyydestä/yksinkertaisuudesta/itsensä suojelemisesta mieltä pahoittavilta asioilta.

Turkis on helppo kohde vaikka siitäkin syystä,koska joihinkin turkiksiin jätetään ne eläimen tassut ja pää näkyviin semmoisenaan. Eli yksinkertaiset ihmiset tarvivat konkretiaa kauhistelulleen ja käsien heiluttelulleen.

Uutena esimerkkinä angorakanien villa. Tarvitaan kuva nyljetystä kanista iltapäivälehden sivuilla, ennenkuin tajutaan ettei siellä Kiinassa pupuperhe myy itse kaupansedälle villojansa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt ei avaudu minulle turkistarhaus. Tai lähinnä sen vastustajat. Ja niistä vastustajista siis ne ns. normaalit ihmiset joiden mielestä juuri turkistarhaus on se pahin mitä eläin voi kokea. Ja vain turkiksen takia. Entäpä hormooneilla kasvatetut, kärsivät possut pelkästään nakkikastikkeen takia? Kanat ihan vaan aamiaismunien ja hunajafilesuikaleiden takia? Nahkasaappaisiin ei taida nahka tulla puusta?.

Ja esimerkkejä on muitakin. Puut kärsivät, koska niistä tehdään huonekaluja sekä kivet sorateiden takia. Niin ja pandat kärsivät siksi, koska niistä tehdään lakuja.

Eläinten kärsimyskeskustelua en ole koskaan ymmärtänyt. Kyseiset eläimet elävät vain siksi, että niistä saataisiin ihmisille ruokaa tai muita hyödykkeitä. Jossain vaiheessa ne sen vuoksi lopulta kuitenkin tapetaan.
 

Carlos

Jäsen
Ja esimerkkejä on muitakin. Puut kärsivät, koska niistä tehdään huonekaluja sekä kivet sorateiden takia. Niin ja pandat kärsivät siksi, koska niistä tehdään lakuja.

Joskus kaaaaauan sitten oli se joku suomalainen bändikin joka arvosteli kovasti sitä miten lapsille opetetaan eläinrääkkäystä, lahjaksi ostetaan heitä sikaa -pelejä, aasin kustannuksella pelataan korttia, ja niin edelleen.

Omasta mielestäni turkikset ovat kaikkein ympäristöystävällisimpiä tuotteita mitä ihminen on historiansa aikana saanut aikaan, ja niitä on sentään ollut olemassa niin kauan kuin ihmisiä ylipäätänsä. Kun perheenäiti ostaa itselleen upouuden minkkiturkin, hyvin suurella todennäköisyydellä hänen tyttärensä käyttää vielä sitä samaa turkkia ja se näyttää edelleen hienolta, on edelleen lämmin. Turkin elinkaari lienee lähemmäs puoli vuosisataa, siinä ajassa kyllä jo aika monta lypsylehmääkin ehtii kuolla ihan vaan maitoa tuottamassa.

Sen sijaan sitten turkiksia vihaava viherpiiperö ostaa "modernin" talvitakin, jonka takia yksikään eläin ei ole kuollut. Ja unohtaa samalla että takin on tehnyt 5-vuotias pikkutyttö Bangladeshissa 18-tuntisen työpäivänsä lomassa nälkäpalkalla, ja takin maksimi käyttöikä on 3-5 vuotta. Mutta tämä on sitä ekologiaa nääs.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Parikin juttua. Ensiksi: Ylellä tuntuu olevan ohjelmistossaan tasan yksi laji, jota televisioidaan viikoittain ja jossa on ilmeisesti jatkuvasti käynnissä jokin arvokilpailu: taitoluistelu. Miksi kyseinen laji on kuitenkin nyt tyystin pois Ylen kanavilta, ja twitter-Tapsa saa näin ollen mellastaa ympäriinsä vailla huolta huomisesta? En ymmärrä.

Ja sitten toinen, mittaamattomasti oleellisempi avautumaton asia: miksi, miksi ihmeessä Suomen mahdollisesti kaunein nainen, Eva Wahlström, on valinnut urheilulajikseen nyrkkeilyn? Onneksi kyseinen neitokainen on lajinsa ehdotonta eliittiä, mutta silti: ei yksinkertaisesti avaudu tämä lajivalinta minulle. Vaan eipä sen kai tarvitsekaan - isosti tsemppiä Evalle joka tapauksessa!
 
Viimeksi muokattu:

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Ja sitten toinen, mittaamattomasti oleellisempi avautumaton asia: miksi, miksi ihmeessä Suomen mahdollisesti kaunein nainen, Eva Wahlström, on valinnut urheilulajikseen nyrkkeilyn

Eva itse sanoi eräässä ohjelmassa, jossa urheilijat kilpailivat toistensa lajeissa, valinneensa nyrkkeilyn koska on tyhmä eikä näin ollen sovi muihin lajeihin.
Evilä kertoi samassa ohjelmassa juoksutekniikan oppivan parhaiten peukalo perseessä.

Mieleenpainuvinta kuitenkin oli kun Eva opetteli pituushyppyä Tommin opastuksella ja kysyi laitetaanko peukalo perseeseen ja Tommi huusi että laita kaksi. Evan vastaus oli "ei mahdu", hmm.
 

Ralph

Jäsen
Mitä ihmeellistä tuossa Jokerit-KalPa-ottelussa on, kun keskustelu pitää aloittaa noin 35 tuntia ennen ottelun alkua.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mitä ihmeellistä tuossa Jokerit-KalPa-ottelussa on, kun keskustelu pitää aloittaa noin 35 tuntia ennen ottelun alkua.
Pelin ratkaiseva tuomarityöskentely, veikkaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Mitä ihmeellistä tuossa Jokerit-KalPa-ottelussa on, kun keskustelu pitää aloittaa noin 35 tuntia ennen ottelun alkua.

Siis onko tuosta jotain haittaa vai menikö multa jotain ohi?

Kyseessä kuitenkin joukkueiden seuraava kohtaaminen, ja mitä aikaisemmin ketju avataan, niin sitä todennäköisemmin siitä keskustellaan enemmän.

Ei avautunut miksi tuossa ottelussa pitäisi olla jotain erikoista.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Siis onko tuosta jotain haittaa vai menikö multa jotain ohi?

Kyseessä kuitenkin joukkueiden seuraava kohtaaminen, ja mitä aikaisemmin ketju avataan, niin sitä todennäköisemmin siitä keskustellaan enemmän.

Ei avautunut miksi tuossa ottelussa pitäisi olla jotain erikoista.


Se vähän riippuu, että kuka avaa. Itse avasin ketjun IFK:n ja narrien ensimmäistä ottelua varten ajoissa ja sain välittömästi bannia palstalle ja ketju lukkoon.
 

Nick Neim

Jäsen
Se vähän riippuu, että kuka avaa. Itse avasin ketjun IFK:n ja narrien ensimmäistä ottelua varten ajoissa ja sain välittömästi bannia palstalle ja ketju lukkoon.

Välillä noita moderaattorien päätöksiä en pysty käsittämään.

Mikähän oli se vahinko/haitta/mielipaha/mikä muu vaan syynä pelikieltoosi? Satutko muistamaan niitä perusteluja?

Luulisi helposti niin, että moderaattoritkin toivoisivat keskustelua. Jos ketju on jo valmiiksi pystyssä, niin kynnys kirjoittaa ajatuksiaan/mietteitään ottelusta on huomattavasti pienempi, kuin alkaa itse availemaan ketjuja.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mikähän oli se vahinko/haitta/mielipaha/mikä muu vaan syynä pelikieltoosi? Satutko muistamaan niitä perusteluja?
Mitä ilmeisimmin kyse oli tästä ketjusta. Viesti on kirjoitettu viikkoa ennen ottelua ja se on avauksena kohtalaisen luokaton. Mikään ihme ei ole, että modet antoivat lukkoa, mutta banni on vähän siinä ja siinä. Samanlaisia provoja menee päivittäin läpi varmaan kymmeniä, mutta ehkä niihin suhtaudutaan avausviesteissä tiukemmin.

Salaliitto nimim. Buddhaa vastaan tämä ei silti kuitenkaan tainnut olla. Vikana tuossa verbaalisessa taideteoksessa ei varmaankaan ollut ajankohta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös