Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 254 793
  • 7 368
Laulaja Adelen suosio.

Ymmärrän miksi ei aukea, erityisesti jos on kuullut koko albumin.

Suosio ei vaan taida olla kiinni albumin hyvyydestä kiinni, vaan yksittäisen radio hitin.

Onhan leidillä myös oikeasti lauluääntä sekä taitoa laulaa, sitä ei voi kieltää, vaikka se omaan korvaan ei mukavalta kuullostaisikaan.

Ehkä Adele luo mielikuvia flyygelin päällä keikkuvaan seksikkääseen naikkoseen joillekkin.

Tuommoisia naisia saisi oikeasti olla tänäkin päivänä. Eikä mitään Adeleita.

PS: Itse kyllä pidän neidon hitti biisistä. Valitettavasti. Tässäpä paras versio mitä biisistä olen koskaan kuullut: Haley Reinhart - Rolling in the Deep (Adele) - American Idol 2011 Top 7 - 04/20/11 - YouTube
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
... PS: Itse kyllä pidän neidon hitti biisistä. Valitettavasti.

:D Siis tulkitsenko oikein, että Adele on niin lihava ettei siitä voi tykätä? Kun kerran Jonne Virtanenkin pystyi antamaan Antti Pihlströmin lihavuuden anteeksi ja näki läskien alta pilkistävän sisäisen kauneuden kyllä sinäkin siihen Adelen kohdalla pystyt. Ja ainahan voi tosiaan kuvitella, että siellä laulaa joku laihempi.

Adelella on muuten aika montakin hittibiisiä, itseasiassa lähes puolet kappaleista on hittejä. Ja se on tehnyt kaksi levyä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Itse kyllä pidän neidon hitti biisistä.
Mun mielestä toi Rolling in the Deep ei just oo se paras niistä monista hiteistä. En pidä mitenkään paljon tuotannostaan, mutta onhan siellä joitain aika kovia vetoja. Vaikka ei se mikään Amy Winehouse olekaan. Mutta aloin pitämään edes vähän kun näin tämän vedon. Onhan se ihan huikee, ja tunteella vedetty.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Eurosport kakkosella on selostus englannin lisäksi tanskaksi muttei tanskaksi, ruotsiksi, norjaksi ja suomeksi kuten Eurosport ykkösellä.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Ihmettelen amazon uk:n hintaa kontra levykauppa äx:n hintaa hatebreedin uudelle Divinity of purpose levylle. Amazon £9 ja äx 22.95€.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ihmettelen amazon uk:n hintaa kontra levykauppa äx:n hintaa hatebreedin uudelle Divinity of purpose levylle. Amazon £9 ja äx 22.95€.

Kukapa sitä viitsisi levyistä Suomi-lisää maksaa, kun normaali uuden levyn keskihinta Euroopassa on paljon lähempänä tuota Amazonin hintaa kuin Äxän hintaa. Äänilevyjen hinnoittelu Suomessa on älytön, yleensä lähes 50% ylimääräistä. Artistille rahaa ei päädy enempää kuin Euroopassakaan, katteet menevät eri välikäsille.

Minulle ei avaudu, että miksi ei ole vieläkään mennyt perille se, että jos cd-levyt maksaisivat Suomessa vähemmän, niitä menisi paljon enemmän kaupaksi sen sijaan, että nykyisin vain osa ostaa täysihintaisen levyn ja yhä useampi turvautuu netti-imuttamiseen.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Minulle ei avaudu, että miksi ei ole vieläkään mennyt perille se, että jos cd-levyt maksaisivat Suomessa vähemmän, niitä menisi paljon enemmän kaupaksi sen sijaan, että nykyisin vain osa ostaa täysihintaisen levyn ja yhä useampi turvautuu netti-imuttamiseen.

Totta, sama pätee kaikkiin kulutustarvikkesiin. Ei muuta kun lisää alvia ja tuloveroja niin kukaan ei osta enää mitään.
 

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Twitterin suosio. Pari kaveria mainosti taas, kuinka näppärä tapa seurata vaikka urheilu-uutisia Twitter on. Minusta taas tuohon 160 merkkiin ei mahdu mitään järkevää uutisointia. Jos jokin asia/uutinen on tarpeeksi merkittävä herättämään huomioni, jaksan kyllä odottaa, että siitä kirjoitetaan laajempi uutinen jossain verkkojulkaisussa tai vastaavassa.

T: nimim. "#87 playing tonight"
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Twitterin suosio. Pari kaveria mainosti taas, kuinka näppärä tapa seurata vaikka urheilu-uutisia Twitter on. Minusta taas tuohon 160 merkkiin ei mahdu mitään järkevää uutisointia.

Tuo on oikeastaan ainut syy, miksi Twitteriä käytän. Jonkun aikaa kesti, että harjaantui poimimaan sieltä oikeilta tyypeiltä ne tiedonmuruset. Lähinnä siis vedonlyönnin apuvälineenä tuo on hyvä, kun useampikin NHL-insider huutelee yllättävistä kokoonpanomuutoksista, loukkaantumisista ja sen sellaisista. Ja ihan puhtaita vedonlyöntivinkkejäkin sieltä jonkin verran löytyy, sellaisiakin, joissa on oikeasti tietoa taustalla. Enkä tarkoita nyt Esko Seppästä, vaikka tuokin seurannassa on.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Twitterin suosio. Pari kaveria mainosti taas, kuinka näppärä tapa seurata vaikka urheilu-uutisia Twitter on. Minusta taas tuohon 160 merkkiin ei mahdu mitään järkevää uutisointia.
Mä oon muistaakseni kaksi kertaa nähnyt sellaisen twitter-kirjoituksen, muistaakseni molempiin oli linkki täällä jatkoajassa, ja ainakin ne viestit oli tosi sekavia kun jotain risuaita-merkkejä ja muitakin oli siellä seassa, ja jotain ihmeellisiä sanoja. Joo antaa nörttien puuhastella keskenään.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Keskustelu Jarmo Kekäläisen uudesta työnkuvasta palstan Jokereiden osiossa. Joko mehustellaan suomikiekkojeejeellä, tai sitten nybarit lässyttävät jotain "novittumeidänmiesseoliensin" -paskaa, sekä tietysti vastavuoroisesti ratapihalaiset puusilmäilevät samaa takaisin.

Minulle ei avaudu lainkaan se, ettei kunniaa anneta hänelle, kenelle se kuuluu. Kekäläinen oli valmis tarttumaan Hjalliksen täkyyn ja sen jälkeen kaikki on historiaa. Antaisin ennen kaikkea pisteet SM-Liigan ja suomikiekkojeejeen osalta Hjallikselle, joka Kekäläisen sai sopivassa saumassa naarattua tekemään Jokereista edes välttävästi uskottavan organisaation.

Henkilöpalvonta, se ei kertakaikkiaan avaudu minulle, kun sillä sivuutetaan ihan liian paljon syitä ja seurauksia.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keskustelu Jarmo Kekäläisen uudesta työnkuvasta palstan Jokereiden osiossa. Joko mehustellaan suomikiekkojeejeellä, tai sitten nybarit lässyttävät jotain "novittumeidänmiesseoliensin" -paskaa, sekä tietysti vastavuoroisesti ratapihalaiset puusilmäilevät samaa takaisin.

Minulle ei avaudu lainkaan se, ettei kunniaa anneta hänelle, kenelle se kuuluu. Kekäläinen oli valmis tarttumaan Hjalliksen täkyyn ja sen jälkeen kaikki on historiaa. Antaisin ennen kaikkea pisteet SM-Liigan ja suomikiekkojeejeen osalta Hjallikselle, joka Kekäläisen sai sopivassa saumassa naarattua tekemään Jokereista edes välttävästi uskottavan organisaation.

Ylipäätänsä en ymmärrä, miten tuostakin asiasta oli pakko lähteä lietsomaan jotain käsittämätöntä narrit vs. IFK -vääntöä.

Mielenkiinnolla odotan Summasen paluuta KHL-valmentajaksi, palan nimittäin halusta päästä lukemaan kuuluuko siitä kunnia IFK:lle vai Jokereille vai molemmille. Ja jos molemmille, niin prosentit ainakin himaan joku 60-40 kun pari pestiä Nordiksella ja vaan yksi narreissa. Jee.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Se miksi Ozzy Osbourne nauraa jossain vaiheessa biisiä vähintään joka toisessa biisissään.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Se miksi Ozzy Osbourne nauraa jossain vaiheessa biisiä vähintään joka toisessa biisissään.

Ozzyn päihdehistorialla saattaa mieleen juolahdella yhtäkkiä mitä hassuimpia ajatuksia. Mulle ei taas avaudu se, miten Ozzy voi keikoilla ylipäätänsä muistaa yhdenkään levyttämänsä biisin melodiaa. Sanoituksiinhan on sentään se ruutu jossa ne rullaa.
 
Viimeksi muokattu:

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Ozzyn päihdehistorialla saattaa mieleen juolahdella yhtäkkiä mitä hassuimpia ajatuksia. Mulle ei taas avaudu se, miten Ozzy voi keikoilla ylipäätänsä muistaa yhdenkään levyttämänsä biisin melodiaa. Sanoituksiinhan on sentään se ruutu jossa ne rullaa.

Jos olet Ozzyn keikkoja nähnyt niin olet varmasti huomannut että Ozzylla on liian kiire juosta ympäri lavaa, pomppia niiden monitorien päällä ja heittää yleisön päälle vesiämpäreitä lukeakseen yhtään mitään tekstiä.

Hieno mies. Ja kova laulamaan.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ozzyn päihdehistorialla saattaa mieleen juolahdella yhtäkkiä mitä hassuimpia ajatuksia. Mulle ei taas avaudu se, miten Ozzy voi keikoilla ylipäätänsä muistaa yhdenkään levyttämänsä biisin melodiaa. Sanoituksiinhan on sentään se ruutu jossa ne rullaa.

Varmaan vähän sama juttu, kuin järkensä menettäneillä vanhuksilla, jotka eivät tämän maailman menosta ymmärrä enää mitään. Hehän pystyvät silti laulamaan ulkomuistista kymmenittäin virsiä, joita ovat ikänsä sunnuntait kirkon penkissä tahkoneet. Samalla tavalla lienee se settilista Ozzynkin tikapuuhermostoon jollain tapaa tallentunut aikojen saatossa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samalla tavalla lienee se settilista Ozzynkin tikapuuhermostoon jollain tapaa tallentunut aikojen saatossa.
Olen kanssa joskus miettinyt, käykö isommille tai pienemmille staroille usein niin, ettei muista omien kappaleidensa sanoja.

Esim. jotkut pitkän linjan artistit, jolla hittejä on eri vuosikymmeniltä niin tuleeko joskus oikosulku kun sitten lähteekin vetämään vanhempaa kappaletta jota on vähän harvemmin esittänyt viime aikoina. No, toki tämäkin on yksilöllistä, joku varmaan muistaa kaikkien satojen biisiensä sanat ilman ongelmia ja jollain saattaa tuottaa vaikeuksia.

Ville Valolle ainakin taisi osua vähän heikompi keikka joskus heti alkuvuodesta, Hesarissa oli juttua HIMin keikasta jonka aikana useampi hitti oli vissiin jäänyt kesken kun Valo ei muistanut sanoja. Kuulostaa oudolta, että fanit osaa kappaleet vaikka miten päin mutta itse artisti unohtaa täysin.
 

scholl

Jäsen
100 henkilön mopoautobileet, joissa hajoitetaan kaikki. Siis mikä juttu tämä on. Miksi joku kutsuu jotain roskasakkia hajottamaan paikkoja ja miksi joku menee hajottamaan paikkoja? Ei avaudu.

Abloy-avainten lyhyt patenttiaika ei myöskään avaudu. Avain on kuitenkin suhteellisen olennainen osa silloin, kun pohditaan murtautuuko joku jonnekin. Miksi niiden patentit vanhenevat niin nopeasti? Meille vaihdettiin taloyhtiössä uudet lukot vuonna 2008, no nyt niiden avainten patentti vanhenee ja kohta kuka vaan voi ilmeisesti kopioida sellaisen avaimen itselleen. Ei avaudu.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Abloy-avainten lyhyt patenttiaika ei myöskään avaudu. Avain on kuitenkin suhteellisen olennainen osa silloin, kun pohditaan murtautuuko joku jonnekin. Miksi niiden patentit vanhenevat niin nopeasti? Meille vaihdettiin taloyhtiössä uudet lukot vuonna 2008, no nyt niiden avainten patentti vanhenee ja kohta kuka vaan voi ilmeisesti kopioida sellaisen avaimen itselleen. Ei avaudu.

En tiedä, miten hyvin olet paneutunut liiketalouden lainalaisuuksiin, mutta uskoakseni sillä on vaikutuksensa avainten patenttiasiaan. Nythän on nimittäin mahdollisuus kuvetta kaivamalla päivittää lukot tuohon uudempaan malliin, jonka patentti on voimassa vuoteen 2026.
 

scholl

Jäsen
En tiedä, miten hyvin olet paneutunut liiketalouden lainalaisuuksiin, mutta uskoakseni sillä on vaikutuksensa avainten patenttiasiaan. Nythän on nimittäin mahdollisuus kuvetta kaivamalla päivittää lukot tuohon uudempaan malliin, jonka patentti on voimassa vuoteen 2026.

kysymys on lähinnä siitä, minkä vuoksi lukkojen patenttien voimassaoloaika on niin lyhyt. Jollain musakappaleilla on suoja jotain ainakin 50 vuotta, jonka ajan saa rojalteja. Jos taloyhtiössä tehdään yhtiökokouksessa päätös vaihtaa kaikki lukot, koska alakerran yleisten tilojen lukkoihin käy sama avain kuin asunnon lukkoon niin se ei ole mikään nopea päätös yleensä. Ja kun esim. tässä tapauksessa 2008 valittiin sen ajan uusin avaintyyppi ja siitä on vain viisi vuotta aikaa ja nyt se onkin sitten jo suojaton. Se on aika omituinen juttu, koska talot on tehty kestämään satoja vuosia ja lukkoja pitäisi muka päivittää viiden vuoden välein. Se on hyvin erikoinen juttu. Kuka tuosta hyötyy, että hämärämiesten hommista tehdään helpompaa. Kaikista järkevintä olisi ottaa varmaan jotkut saksalaiset lukot, koska Abloy on niin yleinen täällä. Silloin hämäräjengi ei tietäisi, mikä lukko on kyseessä niin eivät voisi hankkia avaimia itselleen.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Olen kanssa joskus miettinyt, käykö isommille tai pienemmille staroille usein niin, ettei muista omien kappaleidensa sanoja.

Mustajärven Patelle nyt ainakin on jonkun kerran tässä vuosien saatossa sattunut pieniä unohduksia.

Ja varmaan Nykäsen Matillekkin.

Että silleen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös