Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 257 794
  • 7 378

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Kertokaa joku ensin mitä pirun järkeä on ylipäänsä jossain facebook-profiilissa niin aletaan sen jälkeen keskustelemaan detaljeista. Minun puolestani joutaisi lakkauttaa koko sivuston.

Siellä voi promota itseään, esimerkiksi kirjoittaa hassuja kommentteja ja näin esitellä poikkeuksellisen hienoa huumorintajua ja tehdä vaikutuksen naisiin. Siis samaa kuin Jatkoajassa, mutta vaikutus koitetaan tehdä omalla nimellä naisiin, kun taas Jatkoajassa nimettömänä miehiin. Fb:ssä voit myös vakoilla muiden elämää.

Toki Jatkoajassa saatetaan sivumennen keskustella jääkiekosta samoin kuin Fb:ssä saatetaan joskus ottaa yhteyttä tuttuihin jonkun järkeenkäyvän asian nimissä.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meillä on vaimon kanssa omat tilit ja luottokortit, mutta toki on sitten yhteinen lainanlyhennys- yms tilikin....

Itsellä on tasan sama järjestely vaimon kanssa. Sitä vaan tulin sanomaan, että en voi ymmärtää paria joilla ei olisi yhteistalous. Loppujen lopuksi jos ei ole yhteistalous, niin voiko siinä käydä niin, että toinen lähtee yhteisellä lomalla reissuun ja toinen ei, koska sillä ei ole rahaa?

Jos vaimollani ei ole rahaa lähteä baariin, mutta halua on, niin hän voi vapaasti käyttää minun rahojani. Tilanne olisi sairas, mikäli näin ei olisi.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Sitä vaan tulin sanomaan, että en voi ymmärtää paria joilla ei olisi yhteistalous.

Joo, samma här noiden tilien kanssa täälläkin, mutta yhteistaloushan (, jossa siis molemmat esim. osallistuvat lainan lyhennyksiin yhteisen tilin kautta ja ylipäätään kodin menoihin tasapuolisesti) on kuitenkin mielestäni aika eri asia kuin, että parilla olisi vain yksi tili ja kaikki sisään tuleva raha pamahtaisi sinne. Noh, kukin tavallaan.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Joo, samma här noiden tilien kanssa täälläkin, mutta yhteistaloushan (, jossa siis molemmat esim. osallistuvat lainan lyhennyksiin yhteisen tilin kautta ja ylipäätään kodin menoihin tasapuolisesti) on kuitenkin mielestäni aika eri asia kuin, että parilla olisi vain yksi tili ja kaikki sisään tuleva raha pamahtaisi sinne. Noh, kukin tavallaan.

Mielenkiintoisin kuulemani tapaus oli se, kun eräällä pariskunnalla nainen hoiti kaikki raha-asiat eli molempien palkat päätyivät emännän tilille. Miehellä ei ollut rahatilanteesta oikein mitään käsitystä. Vähän siinä kaverin kanssa ihmeteltiin, että millä viikkoraha-periaatteella tämä mies ikinä mitään tekee.

No, kukin toki tavallaan, mutta ei tuo ihan meikäläiselle avautunut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo, samma här noiden tilien kanssa täälläkin, mutta yhteistaloushan (, jossa siis molemmat esim. osallistuvat lainan lyhennyksiin yhteisen tilin kautta ja ylipäätään kodin menoihin tasapuolisesti) on kuitenkin mielestäni aika eri asia kuin, että parilla olisi vain yksi tili ja kaikki sisään tuleva raha pamahtaisi sinne.
Jos kortit kuitenkin olisi molemmilla, niin miten se olisi aika eri asia?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Jos kortit kuitenkin olisi molemmilla, niin miten se olisi aika eri asia?

Ei kai teoriassa olisikaan. Kuten sanottua, niin jos tuon joku kokee hyväksi ratkaisuksi, niin siitä vaan. Jotenkin täällä päässä ollaan vaan koettu selvemmäksi, että molemmilla on omat tilit, joihin esim. palkka tulee ja joista käytetään rahoja miten parhaimmaksi nähdään, sen lisäksi siis, että toki ns. yhteistaloudessa eletään. Vaikka kuinka aviopari ollaan ja yhteen hiileen puhalletaan, niin ihan omia ihmisyksilöitä tässä kuitenkin molemmat on. Jotenkin tuo kaiken kattava totaalisymbioosi ei vain ole meidän juttu.
 

Warre

Jäsen
Meidän talous pyörii hyvin samanlaisen muotin mukaan kuten Kananlento tuolla yllä kuvasi, paitsi minä olen se, joka hoitaa pankkiasiat, kaupassa käynnit ja pyöritän muutenkin tätä meidän sirkusta. Emännälle tulee lähes aina joka kuukausi yllätyksenä ja tilaamatta eteen se tosiasia, että tili saattaa näyttää punaista. Siitähän sitä riemua riittää. Pjaksa sydeemi, en suosittele kenellekkään kuin pakosta.

Noh, tämä ja tarinan jatko taustoineen lienee kylläkin ihan toisen ketjun tavaraa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse tiedän taas erään pariskunnan joka on ihan totaalisen ääripäätä tuossa yhteistalousasiassa. Heillä on totaalisesti omat raha-asiansa. Paras esimerkki tästä on että kerran eräillä pikkukunnan markkinoilla tämä pariskunta osti grillistä safkaa itselleen ja kävi niin että nainen osti kaksi kärkkäriä mutta jaksoikin syödä vain toisen niistä kun taas miehellä jäi vähän nälkä omien safkojen syömisen jälkeen. Noh, arvaattekos mikä oli ratkaisu? Kyllä, nainen myi oman makkaransa miehelleen. Ei siis antanut ilmaiseksi kuten ehkä olisi voinut olettaa. Pikkaisen oli hymyssä pitelemistä sivusta seuraajana. Ja sama meno jatkuu kaikissa muissakin rahaan liittyvissä asioissa tämän pariskunnan kohdalla. Laskevat suurin piirtein leipäpalatkin kotona kuinka paljon syövät että osaavat laskea kustannuksetkin tasan. Ovat kuitenkin olleet yhdessä jo kymmeniä vuosia.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Noh, arvaattekos mikä oli ratkaisu? Kyllä, nainen myi oman makkaransa miehelleen. Ei siis antanut ilmaiseksi kuten ehkä olisi voinut olettaa. Pikkaisen oli hymyssä pitelemistä sivusta seuraajana. Ja sama meno jatkuu kaikissa muissakin rahaan liittyvissä asioissa tämän pariskunnan kohdalla. Laskevat suurin piirtein leipäpalatkin kotona kuinka paljon syövät että osaavat laskea kustannuksetkin tasan. Ovat kuitenkin olleet yhdessä jo kymmeniä vuosia.

Kaveri on samaa kastia. Entisen naisensa kanssa kaikki oli laskussa. Usein, kun toisella oli sätkäpurut, paprut tai filsut loppu, niin LAINATTIIN toiselta. Ja tietenkin muistutettiin lainaajaa, että muistaa maksaa ne hikiset purut tai muut takaisin. Muutamat eka kerrat suu auki kuuntelin.

Nykyisen kanssa meno ei ihan niin tarkkaa ole mutta edelleen täysin omat rahat ja kaikki puoliksi. Kuitenkin yhdessä olleet vuosikausia ja muksujakin on. Silti KAIKKI vähänkään yhteinen jaetaan puoliksi. Tosin taisi jätkä kotiteatterin ja pleikkarinkin puoliksi maksattaa, "koska nainenkin saattaa leffoja kattoa". Naista tosin ei äänenlaatu kiinnosta pierun vertaa.

Sama tahti tietenkin muidenkin kanssa. Jos mulla on jäänyt pari kaljaa heidän jääkaappiin ja kaveri ne on juonut pois, on ne pakko korvata. Pakko, vaikka olen joka kerta sanonut, että annappa olla. Kiihkeämmin asia tietenkin on puheena, jos kaljaa onkin minun kaappiin jäänyt. Sitten mietitään kuka on kenellekin kaljaa auki ja kuinka paljon. Baarissa tarjotuista en edes jaksa aloittaa... Rasittava piirre muuten mukavassa tyypissä.

Minulle kavereiden kesken tarjotut viinakset ei ole sellainen juttu, josta jaksaisin huolta kantaa. Joskus tarjoan minä, joskus kaveri. Kun ei aivan Nils Holgersson- meiningiksi kokonaan mene kummaltakaan puolelta.
Vaimon kanssa myös ollut lähes alusta asti omat tilit, yhteiset rahat. Ymmärrän, että ihmisiä ja tapoja on monia, mutta äärimmäisyyksiä en tajua. Mutta mitäpä se mulle kuuluu ymmärtääkään, tehkööt miten haluavat, meillä toimii parhaiten näin.
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Mulle ei millään avaudu se, miten vaikeaa vähänkin vanhemmille sukupolville on omaksua uutta tekniikkaa. No ok, en minäkään missään nimessä mikään guru ole näissä. Silti tuntuu ihan käsittämättömältä esim. se, etteivät vanhempani ikinä katso tv:stä HD-kanavia. Kalliilla on laadukkaat katseluvälineet hommattu mutta jostain syystä on ihan ylivoimaista valita sieltä kanavavalikosta se HD-kanava. Eikä tässä nyt ole siitä kyse, että vanhempani olisivat niin vanhoja ettei heidän silmänsä enää erottaisi sitä HD-kuvan laatua SD-kuvasta. Mutta kun on vain pinttyneesti totuttu katsomaan sitä normaalia canalplussaa ja yleykköstä niin olisihan se hämmentävää valita joku Yle HD tai Canal+ Urheilu HD. Ei vaan avaudu.

No, ehkä se on niin että mekin sitten viisikymppisinä käytetään vain tällaisia antiikkisia lumioita ja iphoneja ja HD-kanavia vaikka meidän lapsemme ovat omaksuneet uudenlaiset superpuhelimet ja SuperPrisma9D -televisiokanavat jotka näyttävät huippufutista 25 tuntia vuorokaudesta ilmiömäisellä kuvanlaadulla.
 

harky

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Itselle ei avaudu millään minkä vitun takia niitä kolikoita lentelee jäälle vain IFK:n kohdatessa Jokerit ja juuri narrien päädyssä. En vaan pysty käsittämään tuollaista toimintaa ja ihmettelenkin minkälaisen kasvatuksen nämä nuorimmat kolikoiden heittäjät ovat saaneet vanhemmiltaan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään hallille mennessä bussi 69:ssä oli joukko jo varsin iloisessa kunnossa olevia nuoria herrasmiehiä menossa samaan matsiin ja kovaan ääneen (kuten kännäystarinat aina pitää kertoa) arvelivat, että "oon tänään varmaan niin vitun kännissä, että en tuu muistamaan matsista mitään". Samalla sitten innostuivat muistelemaan aiempia matseja, joista eivät muista mitään - sisältäen ainakin 2011 MM-finaalin ja tämän kevään Venäjä-välierän. En pääse/joudu leimaamaan kumpaakaan ryhmää, sillä porukassa oli niin HIFK- kuin Jokeripaitoja.

Tuo on siis niitä asioita, jotka ei minulle avaudu. Mitä mieltä on olla kaikissa tapahtumissa "niin vitun kännissä", että jälkeen päin ei muista edes olleensa paikalla? Ei sen puoleen, että itsekään nyt lasiin sylkisin, mutta silti haluan kyllä olla riittävän selvin päin muistamaan tapahtumat selkeästi, olipa sitten urheilutapahtumasta tai jostain keikasta.

Samaan kastiin menee myös nämä kännilomailijat: "Joo, heh heh! Kai mä jossain Mallorcalla olin, mutta olin koko ajan niin vitun kännissä, että Helsinki-Vantaan baarin ja sen kun Espanjan poliisi raahasi raudoissa paluulennolle väliltä en muista mitään. Heh heh, vittu ens vuonna uusiksi!". Kukin tyylillään, mutta eikö totaalinollauksen voi tehdä helpommalla vaikka lähimmän ostarin baarissa, jos ei kuitenkaan jää mitään muistikuvia.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo on siis niitä asioita, jotka ei minulle avaudu. Mitä mieltä on olla kaikissa tapahtumissa "niin vitun kännissä", että jälkeen päin ei muista edes olleensa paikalla? Ei sen puoleen, että itsekään nyt lasiin sylkisin, mutta silti haluan kyllä olla riittävän selvin päin muistamaan tapahtumat selkeästi, olipa sitten urheilutapahtumasta tai jostain keikasta.

Kyllä!

Ja tämmöiset henkilöt ovat yleensä vielä niitä jotka rohmuavat nopeasti loppuunmyytyjen tapahtumien lippuja. Esim. 2011 HIFK-Jokerit sarjan liput, KISSin, Metallican jne konsertit, MM-kisojen ratkaisupelit 2012 jne.
Nämä ovat useimmiten sellaisia satunnaiskatsojia, jotka eivät osaa nimetä bändiltä yhtä-kahta hittiä tai "suosikkijoukkueeltansa" yhtä-kahta pelaajaa enempää. Joskus n.5v sitten olin katsomassa Stadin paikallista erään hieman minua vanhemman "jokerifanin" kanssa. Repesin totaalisesti kun hän kysyi - ihan tosissaan - "onks siel Sulander maalilla?"
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ehdottomasti yhdyn näihin ihmisiin, jotka eivät voi ymmärtää ihmisiä, jotka eivät halua muistaa kokemuksiaan. Aika surullista kyllä. Aikahan kultaa muistot. Jos yksittäisellä baarireissulla vetää perus perjantaikännit, niin ei se silloin niin dramaattista ole, jos sattuukin muisti vähän pätkiä seuraavana aamuna. Mutta juuri nuo vähänkään spesiaalit tapahtumat haluaa muistaa.

Lisäksi on vaikea käsittää tätä jatkuvaa yleistystä. Jokerifaneja on kymmeniä tuhansia, ja kun alle kymmenen ihmistä heittää kolikoita jäälle, niin yleisesti jokerifanit leimataan kolikon heittäjiksi. Tämä on tietenkin osittain provosointia, josta jotkut jotain kummia kiksejä saavat.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mulle ei avaudu miksi SM-liigan osiossa on ketjut nimeltä SM-liigan fanitoiminta; Minne kuljet SM-liigan katsomokulttuuri? ja SM-liigan fanitoiminta; Missä mennään kaudella 2012-2013 SM-liigan katsomokulttuuri?

Jokerifaneistahan niissä molemmisa enimmäkseen puhutaan, joten sikäli ei ole väliksi vaikka menisikin toisinaan ketjut sekaisin. Kai nuo silti samankin oksan alle mahtuisivat.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
Lisäksi on vaikea käsittää tätä jatkuvaa yleistystä. Jokerifaneja on kymmeniä tuhansia, ja kun alle kymmenen ihmistä heittää kolikoita jäälle, niin yleisesti jokerifanit leimataan kolikon heittäjiksi.

Kuuluu samaan kategoriaan kuin
- mannet on rosvoja
- somalit raiskaajia
- jalkapallonaiset lesboja
- amerikkalaiset ylimielisiä
Osasta näistä olen kyllä samaa mieltä, mutta enihuu. Tarpeeksi usein kun tapahtumat yhdistetään samaan porukkaan niin yleistäminen on helppoa.

Itselle ei avaudu miten NHL:n työehtosopimuksesta ollaan taas saamassa tällainen vitun vääntö aikaiseksi. Miljardöörit ja miljonäärit tappelee muutamasta sillingistä. Veikkanpa ettei kovinkaan moni muutamankin kauden pelannut pelimanne tulee vilua ja nälkää uransa jälkeen kärsimään. Eri asia sitten McCarty tyyliset vatipäät jotka kusivat rahansa aivan omaa pohjatonta tyhmyyttään. Ei sillä että olisin varauksettomasti omistajien puolella, yleisesti vaan ei pysty ymmärtämään.
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Mulle ei millään avaudu se, miten vaikeaa vähänkin vanhemmille sukupolville on omaksua uutta tekniikkaa. No ok, en minäkään missään nimessä mikään guru ole näissä. Silti tuntuu ihan käsittämättömältä esim. se, etteivät vanhempani ikinä katso tv:stä HD-kanavia. Kalliilla on laadukkaat katseluvälineet hommattu mutta jostain syystä on ihan ylivoimaista valita sieltä kanavavalikosta se HD-kanava. Eikä tässä nyt ole siitä kyse, että vanhempani olisivat niin vanhoja ettei heidän silmänsä enää erottaisi sitä HD-kuvan laatua SD-kuvasta. Mutta kun on vain pinttyneesti totuttu katsomaan sitä normaalia canalplussaa ja yleykköstä niin olisihan se hämmentävää valita joku Yle HD tai Canal+ Urheilu HD. Ei vaan avaudu.

No, ehkä se on niin että mekin sitten viisikymppisinä käytetään vain tällaisia antiikkisia lumioita ja iphoneja ja HD-kanavia vaikka meidän lapsemme ovat omaksuneet uudenlaiset superpuhelimet ja SuperPrisma9D -televisiokanavat jotka näyttävät huippufutista 25 tuntia vuorokaudesta ilmiömäisellä kuvanlaadulla.

Tämä on kyllä sellanen vaikea juttu.
80-lapselle on vaikea ymmärtää jo se että sähköposti on puhelimessa.
 
Kuinka pystyy puolustelemaan sitä, että täysin päättömästi käydään vastustajan kärkipelaajan kimppuun ja aiheutetaan hänelle aivotärähdys. Olkoon tilannetta edeltänyt mitä vain, niin silmitön päälle käyminen ei ole tosiaankaan hyväksyttävä tapa kostaa ja varsinkaan, kun hyökkäys kohdistuu täysin ulkopuoliseen pelaajaan, jolla ei ole edes haluja tapella.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lämpökynttilä eli tuikku, ei pala kovinkaan kauaa, mutta ei avaudu miten se tuli siinä "langassa" palaa niin pitkään? Luulisi kun se valkoinen eli parafiini on palanut loppuun, tuli sammuisi heti, mutta niinpäs ei käykään. Ei tajua ei...
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Mulle ei millään avaudu se, miten vaikeaa vähänkin vanhemmille sukupolville on omaksua uutta tekniikkaa. No ok, en minäkään missään nimessä mikään guru ole näissä. Silti tuntuu ihan käsittämättömältä esim. se, etteivät vanhempani ikinä katso tv:stä HD-kanavia. Kalliilla on laadukkaat katseluvälineet hommattu mutta jostain syystä on ihan ylivoimaista valita sieltä kanavavalikosta se HD-kanava....

Koska sun vanhemmillasi on elämä ja prioriteettilistalla tärkeämpiäkin asioita kuin tv:n katselu? Ei kaikille tuollaiset asiat kuin teräväpiirtokuva ole niin tärkeä juttu. Eri asia toki, mutta itsekin leffoihin mennessä valitsen mielummin tavallisen leffan kuin 3-D leffan. En vain tykkää niistä laseista päässä ja jokin siinä 3-D:ssä tuntuu ns. keinotekoiselta? Ainoastaan sitä minä ihmettelen vanhempiesi tilanteessa, että miksi he ylipäätään ovat hankkineet HD-systeemit...? Ettei vain poika olisi kovasti suositellut...?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tämä vääntämällä väännetty ja keksimällä keksitty korealainen Gangnam Style -hypetys. Esim. YLEn nettisivuilla on päivittäin jotain uutta paskaa ko. asian tiimoilta. Mikä vittu siinä nyt on?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös