Mainos

Asia, joka ei avaudu minulle

• 1 302 376
  • 7 608

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrän tavallaan ettei asia avaudu, mutta hyvin monelle asia ei esittäydy kuten sinulle.

Ja ei kai se ainakaan vielä pyöri ja jos pyörii niin kaupallisella kanavalla. Käsittääkseni suosittu formaatti ja jos se ei sinua kiinnosta niin tarjontaa on laajalti muilla kanavilla ja suoratoistopalveluissa.
Esimerkiksi...

Samaan aikaan - YleAreenassa - pyörii mm. Katkeamaton, Pillupäiväkirjat, Kioski jne - sinun rahoillasi pyytämättä, tilaamatta.

Putous 992000 katsojaa/vko
Nuo muut eivät löydy kanavansa 20 katsotuimman joukosta.

Minulle ei avaudu se, että maksan veroina eli käytännössä osaltani pakosta rahoitan mm. mainitsemiani YLEn esittämiä ohjelmia, joilla on hyvin marginaalinen katsojakunta.
Mulle avautui tästä paremmin se, kuinka pihalla olen tv:n kotimaisesta tarjonnasta. (Katkeamaton, Kioski ja Pillupäiväkirjat? -Nevöhörd.) Jotain Huvilaa ja huussia ja Kuppilat kuntoon sarjoja olen katsonut. Toisesta saa kivoja remppaideoita jne, ja toinen on jotenkin viihdyttävä. Näiden lisäksi katson urheilua, uutisia ja siinäpä melkein se. Pari historia sarjaa (Politiikka Suomi ja se suomettumisesta oleva Tervon ohjelma). Mutta tuossapa nuo.

Muut ohjelmat ovat Netflixistä. Joko leffoja tai sarjoja. Isolla rahalla tehtyjä, ja laadussa on eroa. Tai enhän oikeastaan edes tiedä minkälaista laatua kotimaan tarjonta on, kun en sitä katso.

Aarnio-sarjaa yritin katsoa, mutta se Kari Hietaranta tjsp. oli niin antikarismaattinen nyhverö esittämään karismaattista Aarniota, että sekin taisi jäädä yhteen jaksoon.

Putous? Sitä hehkutettiin joskus, ja näin siitä jonkun munamies mainoksen, (kai se oli sama ohjelma?). Katsomatta jäi, ihan pelkän mainoksen perusteella. Sekin siis jatkuu ties monettako tuotantokauttaan. G-sus, niinkuin nuoriso sanoo. Tai ehkä musta on vaan tullut vanha. Mulle avautui, että oon oletettavasti varmaan aika kalkkis, ainakin jos makkarakansalta kysytään.

Jaa, erehdyin: tämä olikin Asia, joka ei avaudu minulle -ketju. No, mulle ei avaudu kuinka paljon jengi jaksaa katsoa TV:stä tulevaa sontaa, kun laatuakin on tarjolla.

Viimeksi muokattu:

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Korsolaisen Tarja Rantasen autosta kajahti ”järkky pamaus” – Sen jälkeiset tapahtumat tien varressa viestivät hänestä nykyajan välinpitämättömästä elämäntavasta linkki hesarin juttuun Tarjan kokemuksista.

Tarjalla oli täyskaskovakuutus joka hänen mukaansa korvaa tällaiset tapaukset. Silti Tarja odotteli tupakka suussa jonkun "teiden ritarin" pysähtyvän häntä auttamaan, vaikka hänellä ei ollut edes mitään hätää. Ilmeisesti oletti automaattisesti jonkun siihen pysähtyvän hänelle rengasta vaihtamaan. Pienet itkuvirret faceen ja hesari tekee vielä tästä jutun.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Korsolaisen Tarja Rantasen autosta kajahti ”järkky pamaus” – Sen jälkeiset tapahtumat tien varressa viestivät hänestä nykyajan välinpitämättömästä elämäntavasta linkki hesarin juttuun Tarjan kokemuksista.

Tarjalla oli täyskaskovakuutus joka hänen mukaansa korvaa tällaiset tapaukset. Silti Tarja odotteli tupakka suussa jonkun "teiden ritarin" pysähtyvän häntä auttamaan, vaikka hänellä ei ollut edes mitään hätää. Ilmeisesti oletti automaattisesti jonkun siihen pysähtyvän hänelle rengasta vaihtamaan. Pienet itkuvirret faceen ja hesari tekee vielä tästä jutun.
Kokonaista puoli tuntia joutui Tarja olemaan betoniviidakon julmien petojen armoilla, siinä on joutunut vetämään toisenkin röökin järkytykseen.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Miksi pitää olla överikokoiset tahi nappikuulokkeet aamusta iltaan korvissa? Lisäksi lenkillä, metsässä, juhlissa, nukkuessa?

Olen kai jo liian vanha, mutta pysyn nykymusiikin aallonharjalla ilman kuulokkeita.

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Miksi pitää olla överikokoiset tahi nappikuulokkeet aamusta iltaan korvissa? Lisäksi lenkillä, metsässä, juhlissa, nukkuessa?

Olen kai jo liian vanha, mutta pysyn nykymusiikin aallonharjalla ilman kuulokkeita.
Jos ei halua pysyä nykymusiikin aallonharjalla, vaan päättää itse mitä kuuntelee? Ja samalla asiallisesti on häiritsemättä muita, toisin kuin ysärin ghettoblaster-luukuttajat.

Mutta juu, vanhoja ollaan, en minäkään luurit päässä ole kuin etäkokouksissa ja ajoittaisissa musiikinkuuntelusessioissa kotona.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Voi sieltä kuulokkeista kuulua näin 2020-luvulla paljon muutakin kuin musiikkia. Uutisia, podcasteja, äänikirjoja,...

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ei avaudu minulle, mistä suomalaiset urhelutoimittajat löytävät n-kirjaimen norjalaisten Aamodt -nimisten alppihiihtäjien nimeen ("oomond"). Luulin, että se oli vain Mikko Hannulan keksintö, mutta uutta Urheiluruudun toimittajaa tuntuu vaivaavan sama virhe.
Se on "oomott". Kai se sitten on joillekin niin vaikea jättää se d lausumatta.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

No jos joutuu käymään kaupassa tai muualla niin mieluummin kuuntelee podcasteja tai musiikkia kuin sitä taustameteliä jota kutsutaan ihmisyydeksi. Sama koskee myös julkisia liikennevälineitä.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
No jos joutuu käymään kaupassa tai muualla niin mieluummin kuuntelee podcasteja tai musiikkia kuin sitä taustameteliä jota kutsutaan ihmisyydeksi. Sama koskee myös julkisia liikennevälineitä.
Mikään ei ole siistimpää kuin kävellä esim. jossain Helsingin keskustan ihmisvilinässä kauniina kesäpäivänä ja tuutata vastameluluureista Mardukia. Introvertti-levelit nousee katosta läpi ja meiksi vain hymyilee.

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi jotkut puhuvat puhelimeen kuin söisivät näkkileipää? Ei avaudu.

Olisko ollut jossain Poliisin pojassa tai jossain muussa klassikko elokuvassa tyyli jolla puhelimessa puhuttiin.

Sitä sitten peesaavat.

Tosin. Poliisin pojassa oli puhelinkoppi ja baarissa lankapuhelin, jota kautta sai yhteyden asiakkaaseen. Ja tätä kautta mm. Poliisi Kiimalainen ehdotti vaimolleen, että laittaa taksilla Kauneus ja terveys-lehden vaimolle. Että ei välttämättä ollut kyseinen leffa.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Selfieiden ottaminen ja vieläpä helvetin monien selfieiden ottaminen. Mitä järkeä tuossa tuohussa on? Parin viime vuoden aikana olen matkustanut aika paljon bussissa Stadin sisällä ja pannut merkille, että nykyään varsinkin nuoret kundit ottavat itsestään kymmeniä selfieitä ja postaavat niitä sosiaaliseen mediaan. Mahtaa olla jännää.

En ole koskaan tuntenut tarvetta ottaa selfieitä kuin ehkä muutaman kerran parissa vuodessa.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nykyään otetaan omakuvia, aiemmin keskityttiin enemmän ruuvaamiseen.
Voi myös sanoa, että lomakuvat ovat nykyään omakuvia.
Eikä tarvitse turhaan lähettää tekstejä kirjankustantajille saadakseen ajatuksiaan julkaistuksi. Nyt voi alkaa kirjoittaa blogia, eikä ajatusten tarvitse edes olla järkeviä.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voi myös sanoa, että lomakuvat ovat nykyään omakuvia.
Eikä tarvitse turhaan lähettää tekstejä kirjankustantajille saadakseen ajatuksiaan julkaistuksi. Nyt voi alkaa kirjoittaa blogia, eikä ajatusten tarvitse edes olla järkeviä.
Alkuperäinen viestini oli olevinaan hassunhauska sanaleikki, mutta selvästikään huumorini ei avaudu muille (tämä on käynyt ilmi jo muussa ketjussa tänään) - sikäli olemme väärässä ketjussa.

Selfiet, blogit, juutuupikanavat sun muut... sehän on sinänsä hienoa, että voi tuoda itseään ja ajatuksiaan esiin, mutta että sillä voi oikeasti tienata elantonsa. Ei aukene.

Boomer

MrDownhouse

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJK & NasKi (R.I.P)
Twiittiketjut. En vaan ymmärrä. Jos on niin paljon asiaa, ettei mahdu 160 merkkiin, niin onko se pakko kirjoittaa Twitteriin? Voisiko sen kirjoittaa johonkin muualle tai sinne twitteriin jollain muulla tavalla? Asia, joka ei avaudu ja ärsyttää niin vietävästi. Etenkin kun niitä twiittejä tännekin palstalle linkataan, tai siis sen twiittiketjun ehkä ensimmäinen viesti. Ehkä jopa pahempi kuin klikkiotsikko, ainakin tässä mielen tilassa.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Epäilyttävät dronet ovat yleistyvä ongelma.
Eikö ole olemassa jotain elektronista täsmäasetta, jolla dronen voi "tappaa"?

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Miksi koiranomistajat eivät kerää omien rakkaiden koirien paskoja pois, jos maassa on lunta? Kesällä tuo paskojen keräily näyttää onnistuvan huomattavasti paremmin. Ehkä paskapussit eivät sitten kestä pakkasta, vai mikä lie on syynä?

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Miksi koiranomistajat eivät kerää omien rakkaiden koirien paskoja pois, jos maassa on lunta? Kesällä tuo paskojen keräily näyttää onnistuvan huomattavasti paremmin. Ehkä paskapussit eivät sitten kestä pakkasta, vai mikä lie on syynä?
Eipä niitä keräämättömät sen kummemmin kesäisinkään keräile. Ne ei vaan hypi silmille samallalailla.
Itselle ei tuo keräämättömyys avaudu, kun esm. Tokmannilta ostan itse 150ps/n.2 euroa. Ja sitten mennään samoja lenkkejä niin koira pyörii paskoissansa, sekä monesti itsekkin kun keskelle väylää paskaa kertyy.
No tää on tää aihe ikuinen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy