Ymmärrän tavallaan ettei asia avaudu, mutta hyvin monelle asia ei esittäydy kuten sinulle.
Ja ei kai se ainakaan vielä pyöri ja jos pyörii niin kaupallisella kanavalla. Käsittääkseni suosittu formaatti ja jos se ei sinua kiinnosta niin tarjontaa on laajalti muilla kanavilla ja suoratoistopalveluissa.
Esimerkiksi...
Samaan aikaan - YleAreenassa - pyörii mm. Katkeamaton, Pillupäiväkirjat, Kioski jne - sinun rahoillasi pyytämättä, tilaamatta.
Putous 992000 katsojaa/vko
Nuo muut eivät löydy kanavansa 20 katsotuimman joukosta.
Minulle ei avaudu se, että maksan veroina eli käytännössä osaltani pakosta rahoitan mm. mainitsemiani YLEn esittämiä ohjelmia, joilla on hyvin marginaalinen katsojakunta.
Mulle avautui tästä paremmin se, kuinka pihalla olen tv:n kotimaisesta tarjonnasta. (Katkeamaton, Kioski ja Pillupäiväkirjat? -Nevöhörd.) Jotain Huvilaa ja huussia ja Kuppilat kuntoon sarjoja olen katsonut. Toisesta saa kivoja remppaideoita jne, ja toinen on jotenkin viihdyttävä. Näiden lisäksi katson urheilua, uutisia ja siinäpä melkein se. Pari historia sarjaa (Politiikka Suomi ja se suomettumisesta oleva Tervon ohjelma). Mutta tuossapa nuo.
Muut ohjelmat ovat Netflixistä. Joko leffoja tai sarjoja. Isolla rahalla tehtyjä, ja laadussa on eroa. Tai enhän oikeastaan edes tiedä minkälaista laatua kotimaan tarjonta on, kun en sitä katso.
Aarnio-sarjaa yritin katsoa, mutta se Kari Hietaranta tjsp. oli niin antikarismaattinen nyhverö esittämään karismaattista Aarniota, että sekin taisi jäädä yhteen jaksoon.
Putous? Sitä hehkutettiin joskus, ja näin siitä jonkun munamies mainoksen, (kai se oli sama ohjelma?). Katsomatta jäi, ihan pelkän mainoksen perusteella. Sekin siis jatkuu ties monettako tuotantokauttaan. G-sus, niinkuin nuoriso sanoo. Tai ehkä musta on vaan tullut vanha. Mulle avautui, että oon oletettavasti varmaan aika kalkkis, ainakin jos makkarakansalta kysytään.
Jaa, erehdyin: tämä olikin Asia, joka ei avaudu minulle -ketju. No, mulle ei avaudu kuinka paljon jengi jaksaa katsoa TV:stä tulevaa sontaa, kun laatuakin on tarjolla.