Muuten sama, mutta en löytänyt laskuvirhettä. Yksi kohta minkä äkkiä tuomitsin vääräksi kun virhettä etsin, mutta kun luin uudestaan, huomasin erehtyneeni ja oikein se 160 oli. (40+3*40=160)
Muakin jäi tää nyt häiritsemään, mikähän siellä oli kaikkia nussivan kuningattaren mielestä osoitus surkeasta lukioiden matikanopetuksesta? Oliko se tuo pildensaantitodennäköisyys 100%? Ihan teoreettinenhän tommonen väite on, ei voi olla 100% todennäköisyys oikeastaan millekään tapahtumalle jos kaikki mahdollinen otetaan oikeasti huomioon. Jos esim. heti laivaan astuttuaan sattuu astumaan edellisen laivavieraan sinne unohtamaan leikkuupuimuriin, ja siinä hötäkässä sitten silppuaa slaikkarinsa serpentiiniksi, niin ei varmasti ole saamassa edes 500 hormonihöyryisen ja "mä oon itsenäinen nainen, teen mitä haluun" teinitytön joukosta.
Hauskoja abiristeilytarinoita siellä sen sijaan oli. Pienenä poikana nuo laivareissut oli kyllä mahtavia, ihan pienenä oli hienoa kun sai syödä karkkia ja pelata pokeria ja muuten vaan urpoilla pitkin laivaa, vähän isompana oli sitten kivaa kun sai juoda alkoholia ja pelata pokeria ja muuten vaan urpoilla pitkin laivaa. Abiristeilyllä muistan olleeni, mutta ei silloin ollut vielä tommosta natsivalvontaa. Vai johtuikohan se siitä kun mentiin käsittääkseni jonain suunnistusseurana mukamas sinne laivalle, eikä abeina. Hauska reissu sekin oli, en saanut tosin mutta se nyt meni ihan odotusten mukaan. Näinköhän sitä paitsi olin jo alkanut olee mun nykysen vaimoni kanssa tuolloin? En minä muista.
Mutta toisin kuin Matti Nykäsellä ja muilla hänen kaltaisillaan, ei se saamatta jääminen ollutkaan pääasia koko reissussa, vaan se että sai juoda alkoholia ja pelata pokeria ja muuten vaan urpoilla pitkin laivaa. Oli jotenkin hirvittävän mieltä lämmittävää kävellä ekan yön jälkeisenä aamuna siellä hyttikäytävillä ja katella mimmosessa räjähdyskunnossa kaikkien hytit oli. Oksennusta ja roskaa oli kaikkialla, patjat ja petisysteemit oli kaikkialla muualla kuin sängyissä, ja pahimmin tiltanneet makasi vielä siellä seassa jossain. Sitten oli 150 punasilmästä ja pääkipuista teiniä ihmettelemässä että miksi näin kävi, missä mun vaatteet on, muistatteko ku eilen Perde juoksi päin seinää, joo ja Mirkku kusi hissiin, hähähähää, ja Seba pani Hudea diskossa vaikka Orbus oli vieressä ja Stögö on vieläkin kai putkassa kun se paini vartijan kaa ku Bono ja Obama oli sanonut että toi haukku sua nakiks. Perus ostoskärryjä ja roskiksia sun muuta irtaimistoa oli ilmestynyt hytteihin ja käytäville, oli siellä yksi valomainoskin yhden sammuneen pojan seurana sängyssä.
Nykyisin vituttaisi aika rankasti jos joutuisin tommosissa oloissa heräämään, ja muutenkin laivojen viehätys on kaikonnut koska alkoholia voi juoda muuallakin jos huvittaa, pokerin pelaaminen on aika saatanan tylsää oikeastaan ja se urpoilukaan ei oikein enää lähde kun olen oppunut että siitä voi saada sakkoja tai muita seuraamuksia. Mutta silloin pienenä poikana se oli kyllä metkaa.