Mainos

Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 307 252
  • 7 605

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Cheek on tehnyt aika helvetin pitkän päivätyön ollessaan asemassa missä nyt on.
Totta, mutta se ei silti tee siitä tuotannosta yhtään vähemmän kuraa.
JVG sen sijaan oli monien sattumien summa. Häissä-Punaisten mestaruus-Kultainen Bratislava antoivat näille pojille lisäbuustia. Puhkeava kuplahan JVG lopulta on ja jääneekin perus Monspin artistitasolle.
JVG:stä sen verran, että Ville Galle osaa räpätä, eli kyllä heille ihan pienen hypen suon, mutta kyllä nykyinen suosio on jossain ihan muissa, kuin taiteellisissa ansioissa. Varmaan tuo oli kielikuva, mutta JVG:hän ei ole Monspilla enää.
En silti lähtisi määrittelemään musiikin laatua sen menestyksen tai menestyksettömyyden suhteen.
No sitähän minä just sanoin, että levymyynti ja palkinnot eivät määrittele materiaalin hyvyyttä. Kyllä hyvätkin artistit myyvät paljon levyjä ja saavat palkintoja, Three 6 Mafiakin voitti Oscarin! Hyvä musa on hyvää, myi se miljoonia tai 100 omakustannetta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Totta, mutta se ei silti tee siitä tuotannosta yhtään vähemmän kuraa.

JVG:stä sen verran, että Ville Galle osaa räpätä, eli kyllä heille ihan pienen hypen suon, mutta kyllä nykyinen suosio on jossain ihan muissa, kuin taiteellisissa ansioissa. Varmaan tuo oli kielikuva, mutta JVG:hän ei ole Monspilla enää.

Kielikuva se olikin, hyvin oivallettu. Monspin miehiähän pojat haluavat aina olla.

Cheekin tuotannossa kannattaa syventyä muihinkin biiseihin kuin niihin kahden markan klubibangereihin. Mieheltä löytyy ihan järkevääkin sanottavaa, mutta valitettavasti sekin alkanut toistamaan itseään jo.

VilleGalle ei räppärinä ole yhtään sen kummoisempi kuin muutkaan snadisti tuplariimejä hakevat rimmailijat. Honottamisen hän livetilanteessa kylläkin osaa. Tämä ei siis kehuna(lue: provinssikeikka 2011)
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
VilleGalle ei räppärinä ole yhtään sen kummoisempi kuin muutkaan snadisti tuplariimejä hakevat rimmailijat. Honottamisen hän livetilanteessa kylläkin osaa. Tämä ei siis kehuna(lue: provinssikeikka 2011)
Joo siis VilleGalle ei ole mikään mestari eikä kuulu missään määrin suosikkiräppäreihini, tarkoitin vertailukohtana esim. kumpaakin mainitsemaani Jarea ja on siis näin ollen ihan korkeintaan "yleispätevä".
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Joo siis VilleGalle ei ole mikään mestari eikä kuulu missään määrin suosikkiräppäreihini, tarkoitin vertailukohtana esim. kumpaakin mainitsemaani Jarea ja on siis näin ollen ihan korkeintaan "yleispätevä".

Nyt oli kaltaiselleni idiootille liian vaikeaa tekstiä. Pahoittelen jo etukäteen mahdollista väärinymmärrystä. Siis VilleGalle on parempi rimmaaja kuin Cheek?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Nyt oli kaltaiselleni idiootille liian vaikeaa tekstiä. Pahoittelen jo etukäteen mahdollista väärinymmärrystä. Siis VilleGalle on parempi rimmaaja kuin Cheek?
No, ehkä mun Cheek-antipatiat on liian kovat, mutta joo. Mä en ole koskaan kuullut yhtään hyvää Cheekin biisiä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No, ehkä mun Cheek-antipatiat on liian kovat, mutta joo. Mä en ole koskaan kuullut yhtään hyvää Cheekin biisiä.

En ala tänne linkkejä tykittää etten pilaa koko ketjua, mutta kannattaa tutustua biiseihin "Täältä sinne" sekä "Lyijykynä". Ehkä tämän casen voi sulkea tältä osin.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Vaikka ei pitäisi jostain artistista (tai vaihtoehtoisesti vaikka näyttelijästä tai urheilijasta), ei se tarkoita sitä etteikö tämän saavutuksia voisi (ja oikeastaan pitäisi) kunnioittaa. Tätä varmaan Iker haki takaa viestillään. Valitettavan usein ihmiset eivät kuitenkaan arvosta sellaista, josta eivät henkilökohtaisesti tykkää ja tästä seuraa kaikenlaista ikävää.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ilmaisin vaan mielipiteeni.

Beyoncen kalkkunamainen liikehdintä lavalla ei vaan kiihota ja hänen musiikkinsa on äärimmäisen tylsää.

Minulle ei avaudu se että kun keskustellaan musiikista niin argumenttina on se ettei lavaliikehtiminen kiihota.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minulle ei avaudu se että kun keskustellaan musiikista niin argumenttina on se ettei lavaliikehtiminen kiihota.

Tämä argumenttini koskee näitä tämän hetken kuumimpia naisartisteja pop-musiikin saralla (Beyonce, Lady Gaga, Rihanna, Taylor Swift), joita kaikkia yhdistää pehmopornomainen lavaesiintyminen. Vaikka toisinaan tuollaista jaksaa jopa katsella tietyn aikaa (esim. Rihannan tapauksessa), alkaa tuollainen elämöinti hiljalleen kyllästyttää. Mikseivät he vaihteeksi esiintyisi samaan tapaan kuin esim. Tina Turner tai vaikkapa Whitney Houston?

Tuskin se vaikuttaisi mitenkään negatiivisesti esim. Lady Gagan suosioon, jos hän vetäisi muutaman keikan hieno juhla-asu päällään eikä piehtaroisi tekopenisten kanssa kaiken aikaa.

Noillakin artisteilla on sitä paitsi todella paljon varsinkin lapsifaneja teini-iän molemmin puolin ja suuri osa noista faneista on nuoria tyttöjä. Minusta Beyonce, Lady Gaga, Taylor Swift sekä valitettavasti myös Rihanna näyttävät huonoa esimerkkiä yleisössä sekä kotikatsomoissa heitä seuraaville nuorille, koska heidän lavaesiintyminen on hyvinkin rajua. Lapsilla ja teineillä on tapana (ei toki kaikilla, mutta joillain) matkia ihailemiensa ihmisten tapoja ja käyttäytymistä.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Vaikka ei pitäisi jostain artistista (tai vaihtoehtoisesti vaikka näyttelijästä tai urheilijasta), ei se tarkoita sitä etteikö tämän saavutuksia voisi (ja oikeastaan pitäisi) kunnioittaa. Tätä varmaan Iker haki takaa viestillään. Valitettavan usein ihmiset eivät kuitenkaan arvosta sellaista, josta eivät henkilökohtaisesti tykkää ja tästä seuraa kaikenlaista ikävää.

Itse kunnioitan kyllä toisten saavutuksia paljon, lähestulkoon ala kuin ala niin täytyy kunnioittaa. Cheekiä en pysty kunnioittamaan, mies on varmasti tehnyt kunnioitettavan määrän duunia uransa eteen mikä on sinällään hienoa, mutta kyllähän hän on tuote jonka ovat muut nostaneet nykyiselle jalustalleen. Häntä on promottu, kehitetty brändiä jne. ja musiikin tyyli, sanoitukset jne. on vähintään ohjattu tietynlaisiksi ulkopuolelta. Pelkkänä mannekiininä häntä pidän.

Asia joka ei minulle avaudu on tämä mainstream rnb ja klubimusiikki, aivan uskomattan aivotonta, tylsää ja yksinkertaista. En ymmärrä miten porukka repii jotain irti jostain Pitbullista kun itse en erota biisejä toisistaan tai keksi sanotuksista mitään järkevää. Sitten aivan järkyttävä hype, johtuuko se siitä kun isossa maailmassakin kuunnellaan?
Aamulla tuli tv:stä musiikkivideo jossa oli Thicke, TI ja joku kolmas, en näitä jamppoja pahemmin tunne, mutta biisissä toistettiin samaa, yksinkertainen tausta ja jossain vaiheessa tyydyttiin hokemaan "heiheihei". Videossa nämä jampat heilu naisten kanssa ruudussa ja välillä biisin nimi ja artistin nimi lävähti ruutuun. Täytyy katsoa jos jaksan videon jossain vaiheessa tähän kaivaa, ei avaudu, ei sitten millään.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
rnb-lista-paska.

Minulle ei avaudu että miten helvetissä tätä nykyistä paskaa, mitä radion paskakanavilta tulee, kutsutaan R'n'B:ksi.
Eihän tämä räppi/rihanna-shitti ole lähelläkään sitä musiikkia jota ennen kutsuttiin rhythm and bluesiksi.

Ja mitä vellovaan naislaulajakeskusteluun tulee... Bonnie Tyler on sen alan kuningatar.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tämä argumenttini koskee näitä tämän hetken kuumimpia naisartisteja pop-musiikin saralla (Beyonce, Lady Gaga, Rihanna, Taylor Swift), joita kaikkia yhdistää pehmopornomainen lavaesiintyminen. Vaikka toisinaan tuollaista jaksaa jopa katsella tietyn aikaa (esim. Rihannan tapauksessa), alkaa tuollainen elämöinti hiljalleen kyllästyttää. Mikseivät he vaihteeksi esiintyisi samaan tapaan kuin esim. Tina Turner tai vaikkapa Whitney Houston?

Siksi että nuorisoa ei kiinnosta tuollainen. Adele oli (on) virkistävä poikkeus, pitkästä aikaa nainen joka luottaa pelkkään musiikkiin. Mieti nyt jotain 130 kiloista suohirviötä laulamassa jotain i kissed a girl biisiä. Eihän se kiinnostaisi ketään. Mutta kun on Kate Perry tiukassa asussa niin johan yleisö tykkää.

Noillakin artisteilla on sitä paitsi todella paljon varsinkin lapsifaneja teini-iän molemmin puolin ja suuri osa noista faneista on nuoria tyttöjä. Minusta Beyonce, Lady Gaga, Taylor Swift sekä valitettavasti myös Rihanna näyttävät huonoa esimerkkiä yleisössä sekä kotikatsomoissa heitä seuraaville nuorille, koska heidän lavaesiintyminen on hyvinkin rajua. Lapsilla ja teineillä on tapana (ei toki kaikilla, mutta joillain) matkia ihailemiensa ihmisten tapoja ja käyttäytymistä.

Tämä on tietysti totta, mutta onhan noita huonoja roolimalleja ollut aina. Esim. Guns n´ Roses oli täynnä juoppoja ja nistejä.

Musiikki on yksi tapa ilmentää teini-iän kapinaa. Kuunnellaan musiikkia jota vanhemmat paheksuvat.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Itse kunnioitan kyllä toisten saavutuksia paljon, lähestulkoon ala kuin ala niin täytyy kunnioittaa. Cheekiä en pysty kunnioittamaan, mies on varmasti tehnyt kunnioitettavan määrän duunia uransa eteen mikä on sinällään hienoa, mutta kyllähän hän on tuote jonka ovat muut nostaneet nykyiselle jalustalleen. Häntä on promottu, kehitetty brändiä jne. ja musiikin tyyli, sanoitukset jne. on vähintään ohjattu tietynlaisiksi ulkopuolelta. Pelkkänä mannekiininä häntä pidän.

Tämä mua on aina ihmetyttänyt. Eli mikä siinä promoamisessa ja mainostamisessa niin häiritsee? Nykyään musiikkia on aivan älytön määrä, joten jos haluaa erottua porukasta niin pakkohan sitä on mainostaa. Tietty true UG äijät veivaa vuodesta toiseen omalla paikkakunnalla omille kavereilleen, mutta jos on kunnianhimoa ja halua päästä johonkin, on pakko promota ja tehdä muita hommia sen eteen.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Cheekiä en pysty kunnioittamaan, mies on varmasti tehnyt kunnioitettavan määrän duunia uransa eteen mikä on sinällään hienoa, mutta kyllähän hän on tuote jonka ovat muut nostaneet nykyiselle jalustalleen. Häntä on promottu, kehitetty brändiä jne. ja musiikin tyyli, sanoitukset jne. on vähintään ohjattu tietynlaisiksi ulkopuolelta. Pelkkänä mannekiininä häntä pidän.

Tätä on hivenen hankala allekirjoittaa. Cheek tuskin on yhdellekään ulkopuoliselle taholle mikään pakonomaista sijoitustarvetta saati suurta kiinnostusta herättävä mahdollisuus luoda myyvä tuote. Tämä siis silloin kun miehen tähti alkoi taivaalla kirkastua. Lätinäsi kuvastaa enemmänkin tuotetta nimeltä Robin.

Mitä Cheek nyt välillä kokeillut autoistaan tonnikalapurkkeja tehdä, mutta muutoin hän on laskelmoidusti varjellut imagoaan ja saanutkin vähän hyveellisen kultapojan maineen. Toisaalta itse pääasia eli biisit tekisivät hänestä erittäin riskialttiin sijoituskohteen. On nimittäin hivenen ristiriitaista esiintyä lesoilevana ja itsevarmana sankarina, mutta samaan aikaan toisessa biisissä jo vinkuakin ihmisten pahuudesta ja pelkoa herättävistä motiiveista.

Eli minä uskon miehen kyllä saaneen tulitukea, mutta uskon hänen itse luoneen itsensä(tuotteena yms). En keksi yhtäkään syytä miksi ulkopuolelta olisi löytynyt luottoa/kiinnostusta noin paljon kuin tekstissäsi mutuilit.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Tämä mua on aina ihmetyttänyt. Eli mikä siinä promoamisessa ja mainostamisessa niin häiritsee? Nykyään musiikkia on aivan älytön määrä, joten jos haluaa erottua porukasta niin pakkohan sitä on mainostaa. Tietty true UG äijät veivaa vuodesta toiseen omalla paikkakunnalla omille kavereilleen, mutta jos on kunnianhimoa ja halua päästä johonkin, on pakko promota ja tehdä muita hommia sen eteen.

Ei oikeastaan mitään vikaa ole sinällään. Vika on siinä, että erotutaan pelkällä promoamisella ja mainostamisella, taiteellista kunnianhimoa ei ole välttämättä ollenkaan, musiikki on tiettyyn muottiin väännettyä skeidaa jota suoraan myydään tietylle kohderyhmälle. On olemassa artsiteja jotka ovat ns. kaupallisia, omaavat silti oman ominaisen tyylin ja asiat tehdään laadukkaasti täydellä sydämellä.
En tarkoita tätä nyt suoraan Cheekiin, markkinoilla liikkuu kuitenkin vielä paljon yksinkertaisempaa skeidaa joka myy pelkällä nimellä ja promoamisella.

Tätä on hivenen hankala allekirjoittaa. Cheek tuskin on yhdellekään ulkopuoliselle taholle mikään pakonomaista sijoitustarvetta saati suurta kiinnostusta herättävä mahdollisuus luoda myyvä tuote. Tämä siis silloin kun miehen tähti alkoi taivaalla kirkastua. Lätinäsi kuvastaa enemmänkin tuotetta nimeltä Robin.

Mitä Cheek nyt välillä kokeillut autoistaan tonnikalapurkkeja tehdä, mutta muutoin hän on laskelmoidusti varjellut imagoaan ja saanutkin vähän hyveellisen kultapojan maineen. Toisaalta itse pääasia eli biisit tekisivät hänestä erittäin riskialttiin sijoituskohteen. On nimittäin hivenen ristiriitaista esiintyä lesoilevana ja itsevarmana sankarina, mutta samaan aikaan toisessa biisissä jo vinkuakin ihmisten pahuudesta ja pelkoa herättävistä motiiveista.

Eli minä uskon miehen kyllä saaneen tulitukea, mutta uskon hänen itse luoneen itsensä(tuotteena yms). En keksi yhtäkään syytä miksi ulkopuolelta olisi löytynyt luottoa/kiinnostusta noin paljon kuin tekstissäsi mutuilit.

Voisin uskoa, että Cheek on itse jo luonut itselleen "mainetta" tietynlaisena artistina ja luonut itse itselleen "brändiä" jo ennen kuin isot pyörät lähti pyörimään.
Uskoisin että tämän jälkeen imagoa on kehitetty eteenpäin muiden kanssa/toimesta, tilaustahan on erinäköisille artisteille, joten näen Cheekin sinällään hyvänä sijoituskohteena. Lesoileva naistenmies ns. Amerikan mallin räppäri hieman juntimpana versiona.
Ehkä jopa voidaan myydä jollekkin kovanakin räppistarana "jengi" -nuoruuksineen ja samalla tehdä tosiassa perus radiohuttua.

Mutuiluahan tämä lähinnä on, tuotehan tämä Cheek on, oli sitten tuotteistuksen tehnyt hän itse tai joku muu niin työ on tehty kuitenkin hyvin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Voisin uskoa, että Cheek on itse jo luonut itselleen "mainetta" tietynlaisena artistina ja luonut itse itselleen "brändiä" jo ennen kuin isot pyörät lähti pyörimään.

Uskoisin että tämän jälkeen imagoa on kehitetty eteenpäin muiden kanssa/toimesta, tilaustahan on erinäköisille artisteille, joten näen Cheekin sinällään hyvänä sijoituskohteena.

Cheek on pitkän tovin luonut itsekseen vankkaa pohjaa uralleen ja vuosi 2008 liekeissä-biisin myötä antoi viimeisen tultasaatanalaukauksen(kuten mies itsekin sanonut). Rähinä-sainaukset ja muut vastaavat ovat olleet vain paljon mainostamaani tulitukea miehen itsensä luomalle työlle.

Palava kunnianhimo, halu menestyä sekä epäilijöiden mielipiteille vitut haistattaminen on kantanut kundin siihen missä hän nyt on. Menestyksen ja tuloksen tekeminen on ollut miehelle aina iso juttu, mutta ei pelkästään musiikin kustannuksella.

Jonne Aaron ja Cheek: - Ihmiset - ME NAISET

Tämä yhteishaastattelu vie Me Naiset nettisivuille ja haastatteluun, jossa ilmenee rahakysymyksen kohdalla oleellinen ero kaksikon välillä. Toiselle riittää voi leivän päällä, toiselle tulos ja kivikovan työn hedelmistä nauttiminen. Väärin ei ole kumpikaan tyyli.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Cheek on pitkän tovin luonut itsekseen vankkaa pohjaa uralleen ja vuosi 2008 liekeissä-biisin myötä antoi viimeisen tultasaatanalaukauksen(kuten mies itsekin sanonut). Rähinä-sainaukset ja muut vastaavat ovat olleet vain paljon mainostamaani tulitukea miehen itsensä luomalle työlle.

Palava kunnianhimo, halu menestyä sekä epäilijöiden mielipiteille vitut haistattaminen on kantanut kundin siihen missä hän nyt on. Menestyksen ja tuloksen tekeminen on ollut miehelle aina iso juttu, mutta ei pelkästään musiikin kustannuksella.

Jonne Aaron ja Cheek: - Ihmiset - ME NAISET

Tämä yhteishaastattelu vie Me Naiset nettisivuille ja haastatteluun, jossa ilmenee rahakysymyksen kohdalla oleellinen ero kaksikon välillä. Toiselle riittää voi leivän päällä, toiselle tulos ja kivikovan työn hedelmistä nauttiminen. Väärin ei ole kumpikaan tyyli.

En lähde väittelemään siitä lisää miten uraansa on luonut ja millaisessa roolissa kukin on ollut, sitä kun on hieman hankala ihan tietää.
Arvostamaan en vain hirveästi kyseistä artistia pysty, muusikko on muusikko hänen pitäisi tulla pääasiassa esille laadukkaalla musiikilla. Kuitenkin voidaan ajatella, että tuolla on paljon lahjakkaampia ja etevämpiä jamppoja kortistossa johtuen tällaisesta isosti masinoidusta "sekundasta".
Myös herran olemus ei ole minuun hirveästi vetoava, junttimainen ja machoileva kiiltokuvapoju.

Jeesustelemaan en lähde hänen tiestään menestykseen, hyvin on korttinsa mies pelannut, varmasti on tehnyt helvetisti duunia tuon eteen ja lähes kuka tahansa tuon alan ihminen tekisi samoin jos olisi mahdollisuuksia tai rahkeita.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kuitenkin voidaan ajatella, että tuolla on paljon lahjakkaampia ja etevämpiä jamppoja kortistossa johtuen tällaisesta isosti masinoidusta "sekundasta".

Kykenet varmasti nimeämään näitä lahjakkaampia kortistoräppäreitä?

Rap-kenttä ei ole mikään överisti täynnä oleva nhl-joukkue mistä oikeasti hyvätkin pelaajat saattavat jäädä rannalle. Päinvastoin. Kynnys saada itsensä kuuluviin on naurettavan alhainen tänä päivänä. Lisäksi löytyy erinäisiä lafkoja jotka julkaisevat mitä uskomattominta kuraa ilman minkäänlaista suodatinta.

Yhtenä esimerkkinä vaikkapa Tuomas "Elan pikkuserkku" Kauhanen. Hyvin tuntuu levyt pääsevän julkaisuun vaikka kundilla ei ole mitään sanottavaa eikä perusasioissakaan kauheasti kehumista ole. JVG:n Jarekin pääsi suoraan liigaan vaikka hätäisesti osasi luistella eikä mailakaan pahemmin kädessä pysynyt. Kertoo mielestäni aika paljon.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Kykenet varmasti nimeämään näitä lahjakkaampia kortistoräppäreitä?

Rap-kenttä ei ole mikään överisti täynnä oleva nhl-joukkue mistä oikeasti hyvätkin pelaajat saattavat jäädä rannalle. Päinvastoin. Kynnys saada itsensä kuuluviin on naurettavan alhainen tänä päivänä. Lisäksi löytyy erinäisiä lafkoja jotka julkaisevat mitä uskomattominta kuraa ilman minkäänlaista suodatinta.

Yhtenä esimerkkinä vaikkapa Tuomas "Elan pikkuserkku" Kauhanen. Hyvin tuntuu levyt pääsevän julkaisuun vaikka kundilla ei ole mitään sanottavaa eikä perusasioissakaan kauheasti kehumista ole. JVG:n Jarekin pääsi suoraan liigaan vaikka hätäisesti osasi luistella eikä mailakaan pahemmin kädessä pysynyt. Kertoo mielestäni aika paljon.

En ole tästä kentästä niin perillä, että voisin suorilta nimetä. Redrumista näitä löytyy kyllä mitkä ovat kaikkia näitä mainitsemiasi paremmin osaavia, toki osalla voi olla myös se ettei ole halua tehdä jutusta suurempaa tai muokata omaa juttua niin, että joku isompi lafka kiinnostuisi.
Asan voisi tietysti mainita ehkä lahjakkaimpana suomalaisena "isona" rap-nimenä jonka tunnettavuus tai radioaika on todella pientä verrattuna huomattavasti heikompaan Cheekiin.
Oikeassa olet, että suomen mainstream rap-kenttä on todella heikkotasoinen ja pieni. Kunniaan kun on noussut Gälistä, McManea ja sarkastista yms. TODELLA kamalaa musiikkia. Sanomaltaan hieno FP menee myös samaan kategoriaan, toki FP:tä arvostan, mutta en musiikin tasosta.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
En ole tästä kentästä niin perillä, että voisin suorilta nimetä. Redrumista näitä löytyy kyllä mitkä ovat kaikkia näitä mainitsemiasi paremmin osaavia, toki osalla voi olla myös se ettei ole halua tehdä jutusta suurempaa tai muokata omaa juttua niin, että joku isompi lafka kiinnostuisi.

Määrittele paremmin osaava. Se että sinä pidät artistista B enemmän ei tarkoita sitä että artisti A on huonompi. Kyseessä on vain mielipide, ei mikään fakta. Musiikillista lahjakkuutta/paremmuutta on mahdoton pistää mihinkään järjestykseen.

Yleensä pahimpia kitisijöitä on pienet UG-artistit, jotka kuvittelevat tekevänsä hommaa paljon aidommin ja enemmän sydämellä mitä isommat starat. Sitten itketään netissä kuinka artisti B huoraa julkisuudessa, tekee musiikkia vain rahasta jne. Yleensä se menestynyt artisti on tehnyt helvetisti enemmän töitä musiikin eteen mitä UG-artistit. Ja entä jos se menestynyt artisti tekee juuri sitä mitä haluaa? Voihan se olla että Cheek tai vaikkapa Jukka Poika tekee juuri sellaista musiikkia mitä ovat aina halunneet. Ei se että levyt myy tarkoita sitä että artisti tekee välttämättä musiikkia kaupallisuuden ehdoilla. Varmasti näitäkin on, mutta ei voi yleistää.

Stam1nan Hyrden sanoin, "eka demo on aina paras".

Asan voisi tietysti mainita ehkä lahjakkaimpana suomalaisena "isona" rap-nimenä jonka tunnettavuus tai radioaika on todella pientä verrattuna huomattavasti heikompaan Cheekiin.

Mutta eihän Asa teekkään mitään valtavirta räppiä. Silloin on hyväksyttävä se että radiosoittoa tai julkisuutta ei tule niin paljoa. Ja kyllähän Asa on ns. alan piireissä varsin arvostettu kaveri. Ehkä nykyinen suosio riittää artistille itselleen?

Kaikkihan lähtee siitä mitä itse haluaa tehdä. Jos haluaa soittaa vihaista death metallia niin mikäs siinä. Silloin pitää vaan tajuta se että suuren yleisön suosion saaminen on lähes mahdotonta. Jos taas tykkää soittaa kevyempää tavaraa, niin kaikki on mahdollista. Mutta samalla myös kilpailu kasvaa.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Knox kirjoitti:
Määrittele paremmin osaava. Se että sinä pidät artistista B enemmän ei tarkoita sitä että artisti A on huonompi. Kyseessä on vain mielipide, ei mikään fakta. Musiikillista lahjakkuutta/paremmuutta on mahdoton pistää mihinkään järjestykseen.

Yleensä pahimpia kitisijöitä on pienet UG-artistit, jotka kuvittelevat tekevänsä hommaa paljon aidommin ja enemmän sydämellä mitä isommat starat. Sitten itketään netissä kuinka artisti B huoraa julkisuudessa, tekee musiikkia vain rahasta jne. Yleensä se menestynyt artisti on tehnyt helvetisti enemmän töitä musiikin eteen mitä UG-artistit. Ja entä jos se menestynyt artisti tekee juuri sitä mitä haluaa? Voihan se olla että Cheek tai vaikkapa Jukka Poika tekee juuri sellaista musiikkia mitä ovat aina halunneet. Ei se että levyt myy tarkoita sitä että artisti tekee välttämättä musiikkia kaupallisuuden ehdoilla. Varmasti näitäkin on, mutta ei voi yleistää.

Stam1nan Hyrden sanoin, "eka demo on aina paras".

Tuskin on mahdotonta laittaa järjestykseen, räpissäkin näitä voidaan mitata millaisia biitit ovat, sanoitukset ja yleensäkkin mutkikkuus. Cheekillähän biitit ovat kuin joku 8-vuotias olisi ne HipHop Ejaylla väsänneet, sanoitukset aivan kamalia typeryydessään ja muutoinkin mahdollisimman yksinkertaista huttua. Kuten jo sanoin, siinä oman musiikin promoamisessa, siitä ylpeänä olossa ei ole mitään pahaa, mutta pitää myös mennä muusikkona se musiikkipuoli edellä.
Jukka-poikahan teki ennen menestystään hyvinkin erilaista musiikkia, elämäntilanteen muutos muutti hänen musiikkinsa täysin. Varmasti he tekevät musiikkia mitä haluavat, kuinka vääristyneitä heidän kuvansa on vain heidän musiikistaan sitä en tiedä, johtuen boonuksista mitä menestys on tuonut tullessaan.
Allekirjoitan tuon, että menestynyt artisti on usein tehnyt enemmän töitä homman eteen, näin pitää ollakkin, mutta musiikillisilla avuilla pitäisi pystyä menestymään, huolimatta siitä minkätyyppistä tai millaisilal sanoituksilla tätä tekee.
Uskallan myös sanoa, että harvasta suomalaisesta UG-artistista pystyisi tekemään tuollaisen työmäärän uransa eteen mitä Cheek on tehnyt.

Knox kirjoitti:
Mutta eihän Asa teekkään mitään valtavirta räppiä. Silloin on hyväksyttävä se että radiosoittoa tai julkisuutta ei tule niin paljoa. Ja kyllähän Asa on ns. alan piireissä varsin arvostettu kaveri. Ehkä nykyinen suosio riittää artistille itselleen?

Kaikkihan lähtee siitä mitä itse haluaa tehdä. Jos haluaa soittaa vihaista death metallia niin mikäs siinä. Silloin pitää vaan tajuta se että suuren yleisön suosion saaminen on lähes mahdotonta. Jos taas tykkää soittaa kevyempää tavaraa, niin kaikki on mahdollista. Mutta samalla myös kilpailu kasvaa.

Ongelmahan on juuri tässä, että valtavirrassa soi isojen lafkojen tylsää huttua, se mitä on promottu kuumaksi. Periaatteessahan pitäisi olla niin että valtavirrassa soisi kaikille musiikkia eikä vain niille ketkä haluavat kuunnella kaikkein pureskelluinta kamaa. On paljon esimerkkejä näistä pienempien levy-yhtiöiden myyvistä artisteista joiden levyt eivät silti saa radioaikaa, vaikka ovat "valtavirtaa". Hannibal & Soppa meiän asia roikkui kyllä myyntilistoilla, mutta ei koskaan radiossa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Sillä mikä pääsee soimaan radioon on tyvun vähän laadun kanssa tekemistä. Yleisradionkin osalta korruption täytyy olla massiivista kun tämän Kymppilinja-Jannen maailman paskin kappale soi pari kertaa päivässä.

Eli laatu ei ole lähelläkään menestystä. Ja tottahan se on että esim Cheek on kaukana hyvästä. Aaa. Jeee. Uuu.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tuskin on mahdotonta laittaa järjestykseen, räpissäkin näitä voidaan mitata millaisia biitit ovat, sanoitukset ja yleensäkkin mutkikkuus. Cheekillähän biitit ovat kuin joku 8-vuotias olisi ne HipHop Ejaylla väsänneet, sanoitukset aivan kamalia typeryydessään ja muutoinkin mahdollisimman yksinkertaista huttua. Kuten jo sanoin, siinä oman musiikin promoamisessa, siitä ylpeänä olossa ei ole mitään pahaa, mutta pitää myös mennä muusikkona se musiikkipuoli edellä.

No kerro se mittari millä biitit, lyriikat ja mutkikkuus laitetaan järjestykseen. Minä en oo vielä keksinyt sitä suoritusta joka musiikissa pitää tehdä voittaakseen/ollakseen parempi kuin muut.

Ja edelleen, me ei tiedetä menevätkö nämä ko. artistit musiikki edellä vai eivätkö.

Ongelmahan on juuri tässä, että valtavirrassa soi isojen lafkojen tylsää huttua, se mitä on promottu kuumaksi. Periaatteessahan pitäisi olla niin että valtavirrassa soisi kaikille musiikkia eikä vain niille ketkä haluavat kuunnella kaikkein pureskelluinta kamaa. On paljon esimerkkejä näistä pienempien levy-yhtiöiden myyvistä artisteista joiden levyt eivät silti saa radioaikaa, vaikka ovat "valtavirtaa". Hannibal & Soppa meiän asia roikkui kyllä myyntilistoilla, mutta ei koskaan radiossa.

Tämä taas ei ole kenenkään artistin vika, vaan levy-yhtiön ja levyjä ostavien ihmisten. Valtavirta nimenomaan on sitä mitä suurin osa haluaa kuunnella, niin perseestä kuin se onkin.

Ja totta tuo että pienten levy-yhtiöiden artisteilla on hankalampaa saada sitä soittoaikaa. Mutta musiikki on bisnestä ja raha puhuu.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuskin on mahdotonta laittaa järjestykseen, räpissäkin näitä voidaan mitata millaisia biitit ovat, sanoitukset ja yleensäkkin mutkikkuus. Cheekillähän biitit ovat kuin joku 8-vuotias olisi ne HipHop Ejaylla väsänneet, sanoitukset aivan kamalia typeryydessään ja muutoinkin mahdollisimman yksinkertaista huttua.

Biittien kritisointi isojen poikien liigassa on erittäin turhaa. Siellä ei tosiaan enää kikkailla millään kahden markan fruityloopsdemolla. Tässä kohtaa ollaan makuasioiden äärellä. Toisille putoaa läskisti potkiva biitti ilman suuria lisähöysteitä, toisille syntikkavoittoisesti rakennettu tausta.

Cheekin tekstit toistavat monesti itseään, mutta teknisesti hän on ehdottomasti maamme kärkeä. Sitä voi jokainen huvikseen kokeilla kirjoittaa kuusitoista riviä tupla-triplariimein ilman että se vaikuttaa itsetarkoitukselliselta kikkailulta. Seuraavaksi voi kokeilla tehdä 12 biisiä samalla idealla. Useimmille riimittelijöille tuottaa tuskaa saada edes rivin viimeiset tavut rimmaamaan keskenään. Vaikka tekniikoita on monia, en minä ainakaan keksi selvästi Cheekkiä parempaa tekniikan omaajaa tästä maasta.

Edit. Valtavirrassa pyörivien hippihoppirallien kohdalla kannattaa muistaa myös kuulijakunnan taso. Kaikki ihmiset kun eivät ole niin syvällisiä että nauttivat Asan tai Pyhimyksen sadannen kuuntelukerran jälkeen aukeavista teksteistä. Joskus ne päätyyn saakka toistetut kliseetkin ovat mainioita tarttumapintoja sekä samaistumisen kohteita.(No joo tämä lisäys nyt oli melko hirveää paskaa, mutta olkoot).
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös