Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 245 145
  • 7 345

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nämä on näitä juttuja joita kukaan ei usko, jos ei ole kuvaa.
Ei tipu... Katsos, ei siellä pukukopissa tule otettua kuvaa huonosti istuvasta uimapuvusta (ei kyllä hyvin istuvastakaan). Enkä minä muutenkaan ala tänne postaamaan kuvia rintavarustuksestani. Modet ei ehkä tykkää, ainakaan virkansa puolesta... ;-)

Tuohon uimapukuongelmaan mulla on isotissisten siskosten veljenä ratkaisu. Ostetaan isompi uimapuku ja ommellaan se sopivista kohdista tiukemmaksi.
Kun siitä uimapuvusta maksaa useamman kympin niin ei sitä heti viitsisi alkaa kursimaan kokoon. Yhden (alennuksesta äitini ostaman) uikkarin korjasin ratkomalla pois siitä toppaukset ja hyvin toimii (kangas kyllä venyy). Järkevin ratkaisu olisi mennä liiviliikkeeseen (siis tissiliivikauppaan) koska siellä on monenmoiseen (kuppi)kokoon pukuja. Mutta sieltä ei muutamalla kympillä kyllä ulos selviä puvun kanssa. Alennusmyyntejä odotellessa...
 
Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Kun rakas Johnny B. Goode on poistettu muonavahvuudesta, tunsin pakottavan velvollisuuden ottaa tähän kantaa, ilman ahdistelua ja tuhmia ajatuksia, en edes tiedä mitä tyttöjen kanssa pitäisi tehdä jos mahdollisuuden saisin.
Poistettu on, toki syystäkin, sillä rikkoi usein palstan sääntöjä.
Seuraavassa toteamassa tarkoitan useita kirjoittajia. -Jotenkin ei ihan kokonaan avaudu, tai aavistuksen tuntuu väärältä, että hyvin moni tyyppi, joka on ollut yleensä ok toisille kirjoittajille.. saa kenkää tai ainakin rajoituksia palstalle.
Ja päinvastaiset tyypit, jotka vittuilee, provosoi toisen kirjoitusta, tylyttää ja on epäkohteliaita (nippa nappa sääntöjen mukaan), niin he ja jatkavat palstalla.
No säännöt on sääntöjä, ja näillä mennään, kuten pitääkin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja päinvastaiset tyypit, jotka vittuilee, provosoi toisen kirjoitusta, tylyttää ja on epäkohteliaita (nippa nappa sääntöjen mukaan), niin he ja jatkavat palstalla.
Olen ollut huomaavinani saman, kärjistetysti niin, että minkäänlaista kokonaisharkintaa ei rangaistuksia jaettaessa käytettäisi, vaikka melko varmasti käytetäänkin. Itse en kyllä haluaisi olla suorittamassa sitä kokonaisharkintaa, koska laadukas ja oikeudenmukainen sellainen vaatisi mielestäni ihan liikaa miettimistä ja eri näkökulmien huomioonottoa.

Kuten totesitkin, säännöt on sääntöjä ja niin pitää ollakin. Ne saattavat olla jonkun mielestä huonoja, epäoikeudenmukaisia tms, mutta ne kuitenkin ovat kaikille samat. Siinä mielessä on sitä parempi, mitä vähemmän tulkinnanvaraa niissä on ja tuomari jakaa sääntökirjan mukaisia rangaistuksia sääntöjen rikkomisesta, eikä siihen vaikuta tai vaikuttaa hyvin vähän se, rikottiinko sääntöä vaikkapa vahingossa tai rikkojan tulkinnan mukaan "hyvistä tarkoitusperistä".
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers

Omat rahat on pitänyt tienata 15-vuotiaasta, ja siitä asti olen tehnyt aina töitä ja touhunnut kaikenlaista. Olen myös varautunut tulevaan. Nyt jouduin koronan aikana eliminoimaan kaikki sijoitusasunnot, jotka oli tarkoitettu vanhuuden turvaksi.

Näin kertoo Aikakoneen Sani iltasanomien jutussa. Ymmärrän tietysti artistin tuskan, mutta kuinka vitun kallis on elämäntyyli, jos joutuu myymään useamman asunnon, jotta selviää korona-ajasta? Tietysti jos kämpät on Juupajoelta, niin sitten niistä ei kauheasti rahaa saa, mutta jos nyt oikeasti puhutaan monikossa asunnoista, ja ne kämpät on edes jollain tasolla järkevällä sijainnilla, niin parista kämpästä saisi 200-400k rahulia.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Lapselle etunimeksi Jyvä. Olisi kyllä avautunut, jos sukunimi olisi ollut Jemmari, mutta ei ollut.

Oliko se sukunimi sitten Skylä? Vai Shyvä? Vai ,Täys-?
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Minkälainen homma, katsojat eka heittelee pelaajia pulloilla, pelaaja heittää pullon takas katsomoon, katsojia ryntää kentälle myllyttämään. Ymmärrän jos vastustajan pelaajia kuumotetaan chanteillä, (ei mitään rasistista paskaa tai esim pedofiiliks herjaamisia kuitenkaan) mutta tää tavaran viskominen on käsittämätöntä. Ois menny hyvin myös junttimaisuus ketjuun.

 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minkälainen homma, katsojat eka heittelee pelaajia pulloilla, pelaaja heittää pullon takas katsomoon, katsojia ryntää kentälle myllyttämään. Ymmärrän jos vastustajan pelaajia kuumotetaan chanteillä, (ei mitään rasistista paskaa tai esim pedofiiliks herjaamisia kuitenkaan) mutta tää tavaran viskominen on käsittämätöntä. Ois menny hyvin myös junttimaisuus ketjuun.

Saattaa valitettavasti mennä joskus sen suuntaisesti, että katsojille takaisin antanut pelaaja saa pelikieltoa ja voi menettää muutaman viikon tienestit. Ranskan pääsarjatason keskivertopelimiehen kohdalla tuo on pieni repullinen rahaa. Katsoja, jos jää tavaran heittelystä kiinni, saa ehkä stadionille porttikieltoa joksikin aikaa, ja on viimeistään seuraavalla kaudella taas viskomassa pulloja vierasjoukkueen niskaan. Toivottavasti tällaiset kentälle ryntäämiset ja pelaajien mukiloimiset johtavat huomattavasti vakavampiin seurauksiin, myös rikosseuraamuksina.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Saattaa valitettavasti mennä joskus sen suuntaisesti, että katsojille takaisin antanut pelaaja saa pelikieltoa ja voi menettää muutaman viikon tienestit. Ranskan pääsarjatason keskivertopelimiehen kohdalla tuo on pieni repullinen rahaa. Katsoja, jos jää tavaran heittelystä kiinni, saa ehkä stadionille porttikieltoa joksikin aikaa, ja on viimeistään seuraavalla kaudella taas viskomassa pulloja vierasjoukkueen niskaan. Toivottavasti tällaiset kentälle ryntäämiset ja pelaajien mukiloimiset johtavat huomattavasti vakavampiin seurauksiin, myös rikosseuraamuksina.
Toivotaan tosiaan, että nää viskojat saa muutakin kuin banaania stadikalle. Ja oli tietty typerää pelaajan osalta osallistua viskelyyn, joskin ymmärrettävää mielestäni.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Minkälainen homma, katsojat eka heittelee pelaajia pulloilla, pelaaja heittää pullon takas katsomoon, katsojia ryntää kentälle myllyttämään. Ymmärrän jos vastustajan pelaajia kuumotetaan chanteillä, (ei mitään rasistista paskaa tai esim pedofiiliks herjaamisia kuitenkaan) mutta tää tavaran viskominen on käsittämätöntä. Ois menny hyvin myös junttimaisuus ketjuun.


Miten tuli Lämäri mieleen?

Mietin ensin, pitääkö linkittää tuo kohtaus, kun kerran jääkiekkosivuilla periaatteessa ollaan. Mutta on täällä varmaan joku, joka tuota klassikkoelokuvaa ei ole nähnyt, siitä kuulemisesta puhumattakaan.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi ihmiset jakavat somessa selfie-kuvia, jotka ovat peilikuvia?

Näyttää typerältä, kun mm. tekstit ovat väärinpäin. Eikö jengi osaa kääntää kuvia oikein päin tai muuttaa puhelimen kameran asetuksia?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ihmiset, jotka linkittävät suoraan esimerkiksi piraattistreameja varsin yleisille/helposti löydettäville keskustelupalstoille ja yleensä vielä saatesanoilla "täältäkin näyttäisi näkyvän".
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Miksi poliisin tiedotteissa lähes aina on lause "Sivullisille ei aiheutunut tilanteessa vaaraa"?
Myös silloin, kun mitään muuta varsinaista asiaa tiedotteessa ei ole tai poliisi ei mitenkään voi varmasti tietää olivatko sivulliset vaarassa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Miksi poliisin tiedotteissa lähes aina on lause "Sivullisille ei aiheutunut tilanteessa vaaraa"?
Myös silloin, kun mitään muuta varsinaista asiaa tiedotteessa ei ole tai poliisi ei mitenkään voi varmasti tietää olivatko sivulliset vaarassa.

On tuo parempi kuin "kuolleilla ei ole välitöntä hengenvaaraa".

Onhan se yhteiskuntarauhan kannalta tärkeää näyttää hauista, kertoa että poliisi on valppaana ja turvaa kansalaisten olemisen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuolemien arvottaminen... Tuli mieleen Ylen ohjelman Trauma mainoksesta. Nuoren kuolema on harmi mutta jos nuori kuolee väkivallan uhrina niin se on (sata kertaa) traumaattisempaa kuin kuolema muuten. Itse näen että jokainen kuolema on trauma lähimmilleen eikä se kuolema muutu merkittävämäksi vaikka se olisi väkivaltainen. Itseltäni on kuollut läheinen ihminen aikoinaan väkivallan uhrina. En kuitenkaan pidä häntä jotenkin merkittävämpänä kuolleena kuin muita läheisiä kuolleita. Yhtälailla olen surrut kaikkia...
Katso Yle Areenassa: Trauma
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuka on mystinen KK josta puhutaan Jesperi Kotkaniemen yhteydessä?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nuo ainakin Facebookin tarinat eivät ole minulle oikein koskaan auenneet. Ja siksi tätä toimintoa harvoin itse käytänkään tai reagoin muiden tarinoihin.

Luulin ensin että en osaa edes käyttää tätä tarina-toimintoa kun en saa edes muiden ihmisten viestejä ja reagointeja näkymään noissa vaikka kuinka painelisin nappuloita. Ja ainakin minulle mielenkiintoista sekä olennaista on sosiaalisessa mediassa omien päivitysten lisäksi niin muiden päivitykset ja niiden seuraaminen sekä sitten myös se että näkee kuinka muut ovat reagoineet kunkin käyttäjän tarinoihinkin. Näkee vaikka jos on seurannut edes pientä keskustelua jostain tarinasta.

Nyt minun on kuitenkin ymmärrettävä kai lopulta niin että näissä tarinoissa noita muiden ihmisten reagointia ja viestejä ei näy? Näkee vain ne tarinat. Siksi tämä tarina-toiminto, sen tarpeellisuus ja käytön mielekkyys ei minulle täysin aukene.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei avaudu näiden "Moro XXX" -viestien tausta-ajatus. Pelikieltoa tulee noin joka ikinen kerta ja lieneekö koskaan arvaus osunut oikeaan. Tuskin, epäilen ma. Lieneekö sitten joku vttuilun muoto?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös