Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 239 568
  • 7 320

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kismet Islanti-suklaa. Paketissa jääkarhuja, mitä ymmärtääkseni ei elä Islannissa.
Joo, ei elä, kun islantilaiset ampuvat ne sitä mukaa kuin niitä ilmaantuu. Googleta vaikka.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Nyt kolahtaa kovaa. Itse olen aina kutsunut niitä polarkarkeiksi ja luullut, että niissä lukee Polar. Mutta ei. Tässä vielä vanhempi kääre. Islannin karamelli - Islands karamell lukee siinäkin.

Ja sitten tuossa samalla Google-kuvahaulla paljastui myös se, että se toinen Fazerin Parhaat -pussin hyvä karkki, eli kissakarkki, ei olekaan Kis-Kis vaan Kiss-Kiss.

Sen verran shokeeraavia juttuja, että voi jäädä tänään yöunet lyhyiksi.

Kasvaakos tuossa vanhan kääreen kuvassa ylhäällä olevan jääkarhun takana se kuuluisa päärynäpuu?
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Suomalaiset NHL-tähdet ovat Suomessa julkkiksia, jotka vetävän puoleensa ihmisiä. Pohjois-Amerikassa he eivät ole varsinaisia julkkiksia, paitsi kovimmat starbat.
Mutta eiköhän siltikin baarista irtoa jotain kotiinvietävää kun mainitsee, että pelaa lätkää nhl nimisessä organisaatiossa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
se toinen Fazerin Parhaat -pussin hyvä karkki, eli kissakarkki, ei olekaan Kis-Kis vaan Kiss-Kiss.
Minulle taas avautui tässä tuoksinassa että se on Fazerin Parhain eikä parhaat (eikä tämä ole mikään piikki esim. lainattua kirjoittajaa kohtaan vaan ihan nyt "avautui minulle"-juttu). Sen lisäksi selvisi että ko. makeissekoituksen itselleni ainut mieleinen karkki on nimeltään Lakta (tyhmä nimi...).
 

444

Jäsen
Minulle taas avautui tässä tuoksinassa että se on Fazerin Parhain eikä parhaat (eikä tämä ole mikään piikki esim. lainattua kirjoittajaa kohtaan vaan ihan nyt "avautui minulle"-juttu). Sen lisäksi selvisi että ko. makeissekoituksen itselleni ainut mieleinen karkki on nimeltään Lakta (tyhmä nimi...).
Meinasin puuttua ihan samaan asiaan, koska tästä taisi olla juttua tuossa vapaan alueen Mandela-efekti -ketjussa. En toki usko, vaikka näyttäisitte 150 kuvaa eri vuosilta siitä pussista, että siinä lukisi Fazerin Parhain. Ainahan siinä on lukenut Fazerin Parhaat, ihan aina. Piste.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Meinasin puuttua ihan samaan asiaan, koska tästä taisi olla juttua tuossa vapaan alueen Mandela-efekti -ketjussa. En toki usko, vaikka näyttäisitte 150 kuvaa eri vuosilta siitä pussista, että siinä lukisi Fazerin Parhain. Ainahan siinä on lukenut Fazerin Parhaat, ihan aina. Piste.
Ei tarvitse uskoa, kun sellaista pussia ei vain ole olemassa missä lukee Fazerin Parhain. Ei ole. En ole koskaan nähnyt, enkä tule kuplassani sellaista näkemään. Tässä kuplassa on hyvä, sen ei tarvitse eikä tule avautuman.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444
K

Kiekkokatsoja

Työttömien määrä on lisääntynyt runsaasti, mutta samalla on avoimia työpaikkojakin runsaasti, ja on tullut jonkinverran lisää. Asiat ei kohtaa.
Toisaalta jokseenkin näin on ollut lähes aina, joten mitäpä sitä enempää ihmettelemään. Luin uutisen tuosta aiheesta, ja kommentoin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Juhani Tamminen ketjussa tapahtuva naureskelu ja ilmeisesti kokonaisten Facebook päivitysten kopiointi. Ehkä en vain ymmärrä tätä huumoria.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Juhani Tamminen ketjussa tapahtuva naureskelu ja ilmeisesti kokonaisten Facebook päivitysten kopiointi. Ehkä en vain ymmärrä tätä huumoria.

Melkein yhtä hauskaa kuin se, että kun mietitään uutta valmentajaa jossain, niin joku tulee humoristina mainitsemaan Tamin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä onko yleinen väärinluulo, mutta joitain vuosia sitten kun ostin pitkän tauon jälkeen niitä Iso-Britannian pääkaupungin mukaan nimettyjä rakeita, katsoin pussia ja mietin, että näköjään ovat menneet muutamaan nimen.

Lontoon rakeitahan ne on aina olleet - ainakin ihan varmasti olivat silloin kun Jack Harper niitä mainosti.

Laa-laa-laa! En näe enkä kuule mitään. (Katsokaa nyt videon nimeäkin.)


 

ace

Jäsen
En tiedä onko yleinen väärinluulo, mutta joitain vuosia sitten kun ostin pitkän tauon jälkeen niitä Iso-Britannian pääkaupungin mukaan nimettyjä rakeita, katsoin pussia ja mietin, että näköjään ovat menneet muutamaan nimen.

Minkä nimiseksi ne muistit, Lontoon rakeita ne on aina olleet? Mutta nuo tyypin hampaat tuossa mainoksessa oli lapsena melkein melkein yhtä pelottavat kuin salaa katsellut Twilight Zone jaksot.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkä nimiseksi ne muistit, Lontoon rakeita ne on aina olleet? Mutta nuo tyypin hampaat tuossa mainoksessa oli lapsena melkein melkein yhtä pelottavat kuin salaa katsellut Twilight Zone jaksot.
Siis nimenomaan muistin että nimi on "Lontoon rae". Mutta kun ei ole.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Perseennuolijat on tietysti kaikille tuttuja, mutta jotenkin ei avaudu meikäläiselle miten jotkut ihmiset eivät havaitse näitä. Naurettavan näköistä kun ihminen ottaa tosissaan nämä mielistelijät.
 

Glove

Jäsen
Ihmiset, jotka hamstraavat tavaraa. Katson Amerikan kovimmat keräilijät ohjemaa ja hepuilla on ollut tavaraa varastossa puoli vuosisataa periaatteella, jos sitä joskus tarvisi. Muuttaisivat joskus niin tulisi nurkat tyhjennettyä. Toinen mitä en kyseisessä ohjelmassa ymmärrä on poskettoman hinnat huonokuntoisille tavaroille. Mutta näyttää käyvän ameriikassa kaupaksi.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ihmiset, jotka hamstraavat tavaraa. Katson Amerikan kovimmat keräilijät ohjemaa ja hepuilla on ollut tavaraa varastossa puoli vuosisataa periaatteella, jos sitä joskus tarvisi. Muuttaisivat joskus niin tulisi nurkat tyhjennettyä. Toinen mitä en kyseisessä ohjelmassa ymmärrä on poskettoman hinnat huonokuntoisille tavaroille. Mutta näyttää käyvän ameriikassa kaupaksi.
Kai ne romushoppariohjelmat touhua glorifioivat ja todennäköisesti yhtä romuilla edes perustoimeentulon aikaansaavaa kohti on aika perkeleesti niitä jotka osallistuvat tuohon karkeloon ainoastaan ostamalla (tv-ohjelmien innoittamana) ylihintaan epäkuntoista paskaa millä kukaan ei tee mitään (paitsi myyjä rahaa). Nuo jenkkien rahantekotosi-tv:t on kyllä ihan mielenkiintoista paskettia, kunhan katsoo erittäin harvakseltaan ja lähinnä huumoriarvon takia tai akateemisesta mielenkiinnosta. Nyt ilmeisesti joku uusi rikastumisohjelma missä yritetään tulla miljonäärisi fossiileja etsimällä ja kauppaamalla, vähän epäilen että ihan miljoonabisnestä semmoisesta saa ilman että lipsuu laittoman puolelle, kun varmaan Yhdysvalloissakin yhtään merkittävämmät historialliset löydöt ovat oletusarvoisesti kansallista yhteisomaisuutta.

Niitä luonnonraiskuuohjelmia (siis nämä kullinhuuhtojat) en ole kyllä viitsinyt katsoa edes akateemisesta mielenkiinnosta.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Miksi sama ihminen valittaa, että johonkin TV-ohjelmaan otetaan julkkis-osallistujia, ja heti perään toteaa, että kaikki on ihan tuntemattomia, eikä tunne lähes ketään kilpailijoista. Koittaisi päättää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miksi sama ihminen valittaa, että johonkin TV-ohjelmaan otetaan julkkis-osallistujia, ja heti perään toteaa, että kaikki on ihan tuntemattomia, eikä tunne lähes ketään kilpailijoista. Koittaisi päättää.
Mulla on se "ongelma", että en tunne nykyjulkkiksia juuri ollenkaan. Huvittelen joskus iltalehteä selatessani yrittämällä tunnistaa edes kolme naamaa kymmenestä kuvallisesta otsikosta. Aika harvoin osuu. Mulle siis julkkis-osallistujat ovat yhtä vieraita kuin tavalliset pulliaisetkin. Jos siis katsoisin noita ohjelmia. Siksi en varmaan niitä naamojakaan tunnista, kun en katso juuri mitään telkkarista.
 

Glove

Jäsen
Ei avaudu, miksi jumituin tähän sohvalle katsomaan elokuvaa, jonka olen nähnyt useamman kerran jo aiemmin. Kyseessä Independence Day.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Ei avaudu, miksi jumituin tähän sohvalle katsomaan elokuvaa, jonka olen nähnyt useamman kerran jo aiemmin. Kyseessä Independence Day.

Jos kyseinen elokuva olisi Pulp fiction tai Fish called Wanda tää olis ihan ok. Tässä tapauksessa hieman häiritsevää, ei avaudu minullekaan.

edit: stna mä olen wanha.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Asia, joka ei avaudu, on poliisin toiminta ja resurssien allokointi liikenteen valvonnassa. Kotikaupunginosani ala-asteen ja päiväkodin edessä ja muutamakin suojatie, joiden kohdalla tapahtuu usein lähellä piti tilanteita ja joskus onnettomuuksiakin. Tyypillinen tilanne on se, että alakoululainen ylittää suojatietä, auto pysähtyy suojatien eteen, mutta joku kaistapää lähtee ohittamaan suojatielle pysähtynyttä autoa. Usein tämä (onneksi) päättyy paniikkijarrutukseen ja alakoululaisen pelästymiseen ja harvemmin onnettomuuteen. Aikamoinen pelon ilmapiiri tuolla kuitenkin vallitsee. Olen tästä ollut poliisin yhteydessä ja nyt syksyllä ensimmäisenä koulupäivänä partioauto kävi näyttäytymässä. Sen jälkeen ei ole poliisia näkynyt.

Olen nyt noin kerran viikossa ajellut nelostietä Helsingistä Heinolaan. Ajan yleensä ruuhka-aikojen ulkopuolella, joten motari on ollut pääsääntöisesti puolityhjä. Lähes joka kerta kaistojen välissä on siviiliauto mittaamassa nopeuksia ja kilometrin päässä tästä on maija pysäyttämässä ylinopeutta ajavia.

Jos poliisin resursseja haluttaisiin oikeasti käyttää liiketurvallisuuden parantamiseen, niitä autoja olisi enemmän koulujen ja päiväkotien läheisyydessä ja muutoinkin valvomassa enemmän paikkoja, joissa ihmiset joutuvat ylittämään suojatien. Väkisin mieleleeni tulee, että halutaanko poliisissa kuitenkin panostaa enemmän liikenneturvallisuutta aikuisten oikeasti kovinkaan paljon vaarantamatta ylinopeutta ajavien sakottamiseen. Onkohan kyseessä poliisiylijohdon päätös vai peräti poliittinen päätös resurssien suuntaamisesta ylinopeuksiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös