Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 238 935
  • 7 318

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Juhliiko muka joku aikuinen Halloweenia? Eikö tämä ole lapsille ihan kiva juhla, kun saavat päiväkotiin ja kouluun pukeutua ja pitää naamiaiset.
Kummasti näyttää baareissa ja somessa halloween-bileitä olevan, joten ilmeisesti juhlii.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Onko halloweenilla mitään muuta tarkoitusta kuin ostaa tavaraa joka viikon sisällä heitetään roskiin ja sitten osa aikuisista vetää sen varjolla kännit
Kuulostaa ihan uudelta vuodelta paitsi että ne roskat jätetään usein lojumaan luontoon.
 

Janders

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko halloweenilla mitään muuta tarkoitusta kuin ostaa tavaraa joka viikon sisällä heitetään roskiin ja sitten osa aikuisista vetää sen varjolla kännit hassut hatut päässä?

Onko juuri millään juhlalla nykyisin "tarkoitusta"? Ehkä jossain tiukan uskonnollisissa yhteisöissä, joissa todella uskotaan tietyn juhlan rituaaliseen merkityksellisyyteen?

Edit. Ja tarkennetaan vielä, että nimenomaan näillä vakiintuneilla laajan ihmisjoukon ns. yleisillä juhlilla. Tietty nyt vaikkapa syntymäpäivillä tai jonkin tapahtuman muistopäivinä voi olla selvä tarkoituksensa.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Miksei suurkeittiöissä ja ravintoloissa osata valmistaa sitä herkullista rosollin kastiketta? Eilen maistoin työpaikallanikin rosollin kastiketta mutta olikin pettymys kun ei se ollut lainkaan erinomaisen makuista. En kehdannut sanoa että eipä tämä nyt mitään ihmeellisen makuista olekaan, totesin vain että maku on ihan ok. Hyvin harvassa suurkeittiössä/ravintolassa olen päässyt maistamaan kotitekoisen rosollin kastikkeen makuista kastiketta. Ja parhaimmillaanhan tämä kastike on yksi joulupöydän ehdottomista herkuista.

Ja kun ei todellakaan kuitenkaan puhuta mistään ihmeellisestä reseptistä. Vaan itse teen kastikkeen esimerkiksi tällä Valion reseptillä ja tulee todella hyvää soosia. No työpaikallani rosollin kastikkeen väri oli sentäs oikea eli vaaleanpunainen, kun joskus olen törmännyt täysin valkoiseenkin kastikkeeseen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Juhliiko muka joku aikuinen Halloweenia? Eikö tämä ole lapsille ihan kiva juhla, kun saavat päiväkotiin ja kouluun pukeutua ja pitää naamiaiset.
No omasta somepiiristäni useampi henkilö. Pukeudutaan joksikin ja vedetään viinaa. Vähän kuin kevyempi vappu.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No omasta somepiiristäni useampi henkilö. Pukeudutaan joksikin ja vedetään viinaa. Vähän kuin kevyempi vappu.
Ok. Olen saanut näköjään itseni hyvin kuplautettua, kun ei tuo Halloween omassa arjessa näy mitenkään muuten, kuin päiväkodin naamiaispäivänä ja pieninä koristeluina kaupoissa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En tajua, miksi jonkun kirkkopyhän takia Alko pitää olla lauantaina kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Milloin me kiitospäivää juhlittiinkaan?
Ketkä me? Henkilökohtaisesti en ole koskaan kiitospäivää viettänyt, enkä luultavasti koskaan tulekaan niin tekemään.
Yhdysvalloissa sitä kuitenkin vietetään marraskuun neljäntenä torstaina ja Kanadassa lokakuun toisena maanantaina. Näistä täysin erillisiä kiitospäiviä vietetään ainakin Grenadassa 25. lokakuuta ja Japanissa loppuvuodesta.
 

lihaani

Jäsen
Supisuomalainen isänmaallinen ihminen, joka Suomi - Kanada lätkämatsissa on Kanadan puolella.
On täysin ymmärrykseni ulottumattomissa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eipä ole näkynyt muuten kuin kurpitsoina kaupan hedelmäosastolla.

Täällä ei näkynyt kurpitsoitakaan, tai ehkä kävelin ohi huomaamatta.

Jollakin nettisivulla oli halloween-teema, ja Jatkoajassa oli keskustelua, miksi aikuiset ihmiset juhlii Halloweenia. Muuten en olisi edes tiennyt, että on joku normaalista poikkeava päivä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
aikuiset ihmiset juhlii Halloweenia. Muuten en olisi edes tiennyt, että on joku normaalista poikkeava päivä.

Mitä siinä Halloweenissa muuten juhlitaankaan? Kuka on kuollut tai syntynyt? Vai onko se jonkun väestöryhmittymän juhla? Vähän niin kuin työväen juhla?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mitä siinä Halloweenissa muuten juhlitaankaan? Kuka on kuollut tai syntynyt? Vai onko se jonkun väestöryhmittymän juhla? Vähän niin kuin työväen juhla?

Tämähän piti vielä 70-luvulla kaupat kiinni lauantaina. Myös koulut silloin, kun koulua käytiin lauantainakin.
Sittemmin se muuttui kaupalliseksi, ja on tarjonnut lapsille uuden tavan kerjätä ilmaisia karkkeja, pääsiäisvirpomisten lisäksi.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä siinä Halloweenissa muuten juhlitaankaan? Kuka on kuollut tai syntynyt? Vai onko se jonkun väestöryhmittymän juhla? Vähän niin kuin työväen juhla?

Kai ne jotain pyhiämiehiä sielläkin on juhlinut mistä tää helloweeni on tullut. Hallow's eve vai miten se etymologia meni. Sitten joku on nähnyt kummituksia vainajia muistellessaan, ja on nähnyt tarpeelliseksi lepytellä aaveita kurpitsalyhdyin jne.

Lapsille nyt on varmaan keksitty ohjelmaa ihan muuten vain, etteivät pitkästyisi.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämähän piti vielä 70-luvulla kaupat kiinni lauantaina. Myös koulut silloin, kun koulua käytiin lauantainakin.

Eihän siitä ole kauhean montaa vuotta kun kaupat oli kiinni. Pyhäinpäivähän oli perinteisesti se lauantai, kun oltiin nykimässä kaupan ovea miettimässä, mitä sitä sitten söisi kun jääkaappi on tyhjä ja kauppa auki taas maanantaina. Ja sama uudestaan joka saatanan vuosi.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se, että miksi Suhonen (Alpo) kaivetaan aina naftaliinista, kun halutaan jotain kommenttia jääkiekkoon liittyvästä asiasta, mutta ikinä ei kysytä mielipidettä teatteriin tai yleensä kulttuuriin liittyvistä asioista. Valikoivaa journalismia sanon minä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Mä kuulun onneksi siihen heimoon joka kasvattaa turpakarvoja 24/7 365 ni ei tarvi sillon millään movembereilla vaivata päätään.

Sama homma esim. tipattoman tammikuun kanssa. Ei mun tarvi erikseen pitää mitään alkoholivapaata kuuta todistaakseni, että pärjään hyvin ilman.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Stigin suosio. Joo, olen jämähtänyt vanhoihin juttuihin enkä ole kohderyhmää mutta: yläastetasoisia sanoituksia ala-astetason melodioillla. Ei pysty ymmärtämään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Stigin suosio. Joo, olen jämähtänyt vanhoihin juttuihin enkä ole kohderyhmää mutta: yläastetasoisia sanoituksia ala-astetason melodioillla. Ei pysty ymmärtämään.
Samoilla aatoksilla näistä viikonloppujen koko perheen primetime ulostuksista. Taitavat olla aina viikon katsotuimpien joukossa? En pystysi ainakaan mainosten perusteella kattomaan edes minuuttia tollasta paskaa repimättä hiuksia päästä. Mutta ei kait mun tarttekkaan ymmärtää. Ihmiset on noin yleistäen muutenkin ihan vitun sekasin. Perseestä, jopa. Minä kaiketi vielä piirun verran enemmän.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stigin suosio. Joo, olen jämähtänyt vanhoihin juttuihin enkä ole kohderyhmää mutta: yläastetasoisia sanoituksia ala-astetason melodioillla. Ei pysty ymmärtämään.

Yhdyn edellisiin kirjoittajiin. Toisaalta ymmärtäähän Stigin suosion maassa jossa Popeda, Leevi and the Leavings ja Zen Cafe ovat jonkun mielestä hyvää musiikkia
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Yhdyn edellisiin kirjoittajiin. Toisaalta ymmärtäähän Stigin suosion maassa jossa Popeda, Leevi and the Leavings ja Zen Cafe ovat jonkun mielestä hyvää musiikkia
Suomessa tykätään kyllä paljon kaikesta paskasta. Ja yleensä vielä niin, että tiedetään jonkin asian olevan paskaa ja sen takia siitä tykätään vielä enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös