Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 247 171
  • 7 347

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nuo kaikki kivat käyttäytymissäännöt voi heittää siinä vaiheessa romukoppaan, kun vastakkaisesta suunnasta tulee toinen koiranulkoiluttaja. Eli siis kohtuullisen usein. Silloin teillä on joka tapauksessa vähintään kaksi koiraa kummallakin puolella katua. Toiset koirat ovat remmirähjiä tai koulutusvaiheessa, joten ne pitää ohittaa nätisti toista laitaa käyttäen. Jos vastaantulija on oikealla, minä menen vasemmalle ja päinvastoin. Toiset taas tykkäävät tutustua ja koirat yleensä myös. Silloin mennään aika tyypillisesti samalle puolelle. En koe tässä touhussa mitään ongelmaa. Jos joku vetää herneet nenään siitä, kun ei saa kävellä omaa piennartaan pitkin, vaan joutuu väistämään koiraa, niin pienet ovat ongelmat.

Fillaristeille: jos yhtään epäilette, että taluttaja ei ole lähestyvää sinua huomannut, rimpauta sitä kelloa hyvissä ajoin. Säästymme konflikteilta. On kohtuullisen riskaabelia hurauttaa läheltä ohi silloin, kun taluttaja ei tiedä kenekään lähestyvän kovaa vauhtia takaa. Meidän toinen hurtta on maailman kylmähermoisin tyyppi eikä hätkähdä mistään. Toinen pelkää kaikkea a) takaa lähestyvää b) pyörillä liikkuvaa. Äkkitilanteessa tuo arkajalka singahtaa remminmitan päähän satunnaiseen suuntaan. Jos huomaan fillarin lähestyvän takaa, osaan varautua tilanteeseen eikä vaaratilannetta synny. Jos en, mennään reflekseillä. Jos kuulen rimpautuksen, tervehdin ja kiitän.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Fillaristeille: jos yhtään epäilette, että taluttaja ei ole lähestyvää sinua huomannut, rimpauta sitä kelloa hyvissä ajoin. Säästymme konflikteilta. On kohtuullisen riskaabelia hurauttaa läheltä ohi silloin, kun taluttaja ei tiedä kenekään lähestyvän kovaa vauhtia takaa. Meidän toinen hurtta on maailman kylmähermoisin tyyppi eikä hätkähdä mistään. Toinen pelkää kaikkea a) takaa lähestyvää b) pyörillä liikkuvaa. Äkkitilanteessa tuo arkajalka singahtaa remminmitan päähän satunnaiseen suuntaan. Jos huomaan fillarin lähestyvän takaa, osaan varautua tilanteeseen eikä vaaratilannetta synny. Jos en, mennään reflekseillä. Jos kuulen rimpautuksen, tervehdin ja kiitän.

Tämä on ihan totta. Tulee kahta hurttaa ulkoilutettua päivittäin ja sattuneesta syystä tulee seurattua hyvinkin tarkkaan taakse sekä eteen, mistä mahtaa seuraava pyörä tai mopo tulla. Nopeudet on niin kovia ja välillä tullaan niin vierestä, että oikein vähän ihmetyttää. Yleensä koirat kävelee pientareella ja viedään kokonaisuudessaan se metri varmaan tilaa.

Mikä siinä on, että ei voi ilmoittaa sillä kellolla lähestymistään. Eikö se ole pakollinenkin?
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Fillaristeille: jos yhtään epäilette, että taluttaja ei ole lähestyvää sinua huomannut, rimpauta sitä kelloa hyvissä ajoin. Jos kuulen rimpautuksen, tervehdin ja kiitän.

Mikä siinä on, että ei voi ilmoittaa sillä kellolla lähestymistään. Eikö se ole pakollinenkin?

Kiitoksia vinkeistä. Meillä ei ole ikinä ollut koiraa, joten nämä teistä varmaan itsestäänselviltä tuntuvat jutut on sellaisia mitä ei tule edes ajatelleeksi. Eihän kenenkään koira säiky sitä kelloa? :)

Toki pyöräillessä sitä kelloa rimpautan, jos on ahdas väli tulossa, oli siinä edessä ihmisiä tai koiria. Joskus tulee vaan pahaa silmää, yleensä vanhemmilta naispuolisilta henkilöiltä. Ihan kuin vittuillessani sitä kelloa rimpauttaisin. Haha! Säikähdit!
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Jatkoajan Nuori-Suomi ketju oikeastaan kokonaisuudessaan.

Ormo on kuningas.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos kuulen rimpautuksen, tervehdin ja kiitän.

Näin sen kuuluisi mennä ja itse pyöräillessä pyrin rimpauttamaan jo tosi kaukaa, jolloin mitään ojaan hyppimistä ei tarvita, vaan reagointi voi olla rauhallista ja kontrolloitua. Harmi vaan, että osa koiran ulkoiluttajista ja muista jalankulkijoista kokee kellon soittamisen henkilökohtaisena vittuiluna ja reaktio on joskus myös ollut kohtuullisen kipakka.

Harmillisesti juostessa ei voi soittaa kelloa ja koska askellukseni on gasellimainen ja hiljainen kuin vaeltavalla aaveella tai Allyson Felixillä, niin erityisesti juostessa joutuu usein miettimään sitä ohitustilannetta aika tarkkaankin.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Jos kuulen rimpautuksen, tervehdin ja kiitän.

Vahva sama. Koiruuden kanssa liikkuessa sitä fillaristia ei välttämättä edes kuule, joten soittakaa kelloa ajoissa, niin pystyy heti ottamaan löysät pois talutusnuorasta. Vaikkakaan julkisilla paikoilla sitä liikkumavaraa koiralla ei hirveämmin edes ole, mutta siltikin.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Toki pyöräillessä sitä kelloa rimpautan, jos on ahdas väli tulossa, oli siinä edessä ihmisiä tai koiria. Joskus tulee vaan pahaa silmää, yleensä vanhemmilta naispuolisilta henkilöiltä. Ihan kuin vittuillessani sitä kelloa rimpauttaisin. Haha! Säikähdit!

Tämä on muuten kanssa ärsyttävää. Kun soittaa kelloa, niin tulee vain vihainen katse ja jotain mutinaa, mutta asetelmalle ei tapahdu mitään, kukaan ei liiku mihinkään suuntaan ja tie on yhä yhtä ahdas. Muutaman kerran on näin käynyt ja näissä tilanteissa yleensä kiihdytän vähän ja ohitan niin että olkapääni melkein osuu kävelijään. Mielestäni olen ansainnut sen tuossa tilanteessa, kun varoitus on jo annettu?
Tätä en tietenkään tee koiranulkoiluttajia ohittaessani, ettei koira säikähdä ja juokse alle.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tämä on muuten kanssa ärsyttävää. Kun soittaa kelloa, niin tulee vain vihainen katse ja jotain mutinaa, mutta asetelmalle ei tapahdu mitään, kukaan ei liiku mihinkään suuntaan ja tie on yhä yhtä ahdas. .

Suomessa voi pyörän soittokelloa tai auton äänimerkkiä e. tööttiä käyttää vain vittuiluun.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään ajoin Helsinki-Tampere motaria kun Keimolan jälkeen tapahtui seuraava tilanne.

Oikea kaista on täynnä rekkaa, karavaanaria ym hidasta
Ajoin itse vasenta kaistaa n120-30kmh edessä ajavien tahtiin.
Perään hurauttaa valkoinen volkkari eestin kilvissä joka räpsyttelee valoja n. 5minuuttia jonka jälkeen tekee hazardiohituksen oikealta ja kaasuttaa muutaman kymmenen metriä eteenpäin jonkun toisen perseeseen.


Minulle ei avaudu se, että miksi ihmeessä haluaa väkisin ohittaa että pääsee 50 metriä eteenpäin jonottamaan?
 
Suosikkijoukkue
IFK Peltosen jälkeen
Summer Soundin tai muiden vastaavien tapahtumien suosio. En niinkään tarkoita musiikkityylin puolesta vaan sitä, että siellä artistit soittavat omia biisejään levyiltä. Hä? Tekevätkö he niihin jotain miksauksia vielä livetilanteessa vai tuleeko se suoraan "playbackina"? Vai onko tapahtuman pointti vain se, että näkee esiintyjät lavalla ja paikalla on paljon ihmisiä eikä niinkään livemusiikki sanan varsinaisessa merkityksessä.

Suurin syy on tietysti se että ihmiset haluavat nähdä suossikkiartistejaan livenä. Useimmiten DJ:t tekevät jonkinlaisia miksauksia omiin kappaleisiinsa keikan aikana tai sitä ennen. On myös yleistä että DJ setin aikana soitetaan toisten artistien kappaleita, joita on joko miksattu vähän tai sitten niitä soitetaan sellaisenaan. Paikalle mennään nauttimaan hyvästä muskikista ja fiiliksen vuoksi. Itse olen tälläisen musiikin suurkuluttaja ;)
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Onko Sokea Riitta Timo T.A. Mikkosen opaskoira vai jostain Fingerporista napattu hahmo?
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähän vanha mutta erittäin outo juttu pisti tässä männä viikolla silmään jossain lehdessä. Nykyään kuulemma työnantajat pitävät epäilyttävänä, jollei työnhakijalla ole FACEBOOK-PROFIILIA? Perusteluna on mm. se, että tällä jenkkien viimeisellä joukkomurhaajalla ja Norjan sekopää-Breivikilläkään ei ollut sellaista! Osoittaa kuulemma sitä, että ihmisellä ilman Facebookia ei ehkä ole ollenkaan oikeita ystäviä ja on sosiaalisesti eristäytynyt. Oikeita ystäviä? Niinpä, sitähän ne FB-kaverit ovatkin.

Omasta mielestäni olen melko normi ihminen ja mulla on myös kavereita ihan oikeassa elämässä, vaikka en Facebookissa olekaan enkä ole ihan vähään aikaan sinne ajatellut liittyäkään. Ehkä ajoin tässä vahvasti johonkin miinaan, mutta täysin käsittämättömältä toi juttu kuulostaa.

Eli ei avaudu, että Facebook olis nykyään joku normi-ihmisen mittari.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Reverent, työpaikasta voi saada potkut jos paikan pomoa kritisoi facebookissa. Joitakin vaan vituttaa kun luvallinen(kyllä, profiileita pystyy "ostaa" auki) kyylääminen ei ole enää mahdollista.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Eli ei avaudu, että Facebook olis nykyään joku normi-ihmisen mittari.

Ei minullekaan tuo asia avaudu, vaikka olenkin jo vuosien ajan siellä vaikuttanut. En halua tehdä asiasta isompaa numeroa, joten en pahemmin kerro siitä uusille tuttavuuksille.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Reverent, työpaikasta voi saada potkut jos paikan pomoa kritisoi facebookissa. Joitakin vaan vituttaa kun luvallinen(kyllä, profiileita pystyy "ostaa" auki) kyylääminen ei ole enää mahdollista.
Mulle ei nyt avautunut tämän viestin kohta joka on suluissa. Profiileita pystyy "ostaa" auki? Selittäkääpäs vähän. Siis joku henkilö x pystyy ostamaan mun profiilini auki ja katsomaan mitä siellä oikein on, niinkö?
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Reverent, työpaikasta voi saada potkut jos paikan pomoa kritisoi facebookissa. Joitakin vaan vituttaa kun luvallinen(kyllä, profiileita pystyy "ostaa" auki) kyylääminen ei ole enää mahdollista.

Mullakin pomo aikanaan yritti päästä facebookissa frendiksi, mutta ignoretin tyypin täysin. Moni muu työpaikalla sen sijaan "ei uskaltanut" olla ottamatta eukkoa kaveriksi ja ovat nykyäänkin suoli herkkänä sen suhteen, että mitä uskaltavat tilapäivityksissään sanoa ja mitä eivät. Ilmeisesti monet pomot todella haluavat kyylätä alaistensa yksityiselämää, mikä on aika saatanan sairasta. Vittuako se niille kuuluu, että mitä mieltä joku on asioista omassa elämässään, kunhan duunit luistavat moitteetta?

Onneksi ei ole profiilia enää nykyään, se onkin kovin vapauttava tunne.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Mulle ei nyt avautunut tämän viestin kohta joka on suluissa. Profiileita pystyy "ostaa" auki? Selittäkääpäs vähän. Siis joku henkilö x pystyy ostamaan mun profiilini auki ja katsomaan mitä siellä oikein on, niinkö?

Yksityiset henkilöt eivät pysty aukaisemaan profiileita, mutta joku mäkkäri voi halutessaan pientä summaa vastaan ostaa työntekijänsä profiilin auki. Sen voi sitten kuitata vaikka epäilyksellä burgereiden myrkytyksestä vaikka tosiasiassa sieltä etitäänkin jotain muuta.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oikeita ystäviä? Niinpä, sitähän ne FB-kaverit ovatkin.

No mulla on kyllä lähes kaikki oikeita ystäviä mitä FB:ssä mulla kaverina on. Joko ne on joko ystäviä tai sukulaisia, no nekin on tavallaan ystäviä. Niin.

Ei avaudu, että Facebook-ystävät eivät voisi olla oikeita ystäviä.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksityiset henkilöt eivät pysty aukaisemaan profiileita, mutta joku mäkkäri voi halutessaan pientä summaa vastaan ostaa työntekijänsä profiilin auki. Sen voi sitten kuitata vaikka epäilyksellä burgereiden myrkytyksestä vaikka tosiasiassa sieltä etitäänkin jotain muuta.
Tätä en purematta niele. Eikös kyseessä ole nyt kuitenkin aika lailla yksityiselämän suojaan kuuluvat jutut, kirjesalaisuus yms. Ihan pelkkä epäilys ei riitä. Eikä rahalla. Se on sitten poliisiasia. Nyt saat selittää enemmän...
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No mulla on kyllä lähes kaikki oikeita ystäviä mitä FB:ssä mulla kaverina on. Joko ne on joko ystäviä tai sukulaisia, no nekin on tavallaan ystäviä. Niin.

Ei avaudu, että Facebook-ystävät eivät voisi olla oikeita ystäviä.

Juu, varmaan voivat ollakin. Lähipiirissäni on kuitenkin ihmisiä, joilla on yli tuhat Facebook-"ystävää", joukossa mm. futari Mikael Forssell ja voin vannoa, että ko. ihminen ei oo ikinä hra Forsselia tavannu, kunhan vaan sattuu olemaan ihan mukavan näköinen nuori nainen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Onko Sokea Riitta Timo T.A. Mikkosen opaskoira vai jostain Fingerporista napattu hahmo?

Sokea Reeta on yksinoikeudella Jatkoajan vitsiketjussa vaikuttava puhuva ja näkevä urosopaskoira, jonka isäntä ei ole sokea, eikä tämä oikeastaan tarvi opaskoiraa. Sokea Reeta osaa muun muassa myös lentää ja kirjoittaa sekä ajaa moottoripyörällä. Fingerporin kanssa ei Sokealla Reetalla ole mitään tekemistä.
 
Viimeksi muokattu:

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juu, varmaan voivat ollakin. Lähipiirissäni on kuitenkin ihmisiä, joilla on yli tuhat Facebook-"ystävää", joukossa mm. futari Mikael Forssell ja voin vannoa, että ko. ihminen ei oo ikinä hra Forsselia tavannu, kunhan vaan sattuu olemaan ihan mukavan näköinen nuori nainen.

No näitä kaverihuorauksia tosiaan aika monet harrastaa. Esim. siskollani on aika monta outoa frendiä Facebookissa, joita se ei ole satavarmasti koskaan tavannut. En tiedä mitä se oikein touhuaa, mutta moni kyllä tekee noin. Itse laitoin FB-urani alkutaipaleilla kaveripyynnön Matti Nykäselle, sen verran cool-jätkä kyseessä, mutta ei se koskaan sitä pyyntöä hyväksynyt. En jäänyt itkemään :)
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Sokea Reeta on yksinoikeudella Jatkoajan vitsiketjussa vaikuttava puhuva ja näkevä urosopaskoira, jonka isäntä ei ole sokea, eikä tämä oikeastaan tarvi opaskoiraa. Sokea Reeta osaa muun muassa myös lentää ja kirjoittaa sekä ajaa moottoripyörällä. Fingerporin kanssa ei Sokealla Reetalla ole mitään tekemistä.

En ole vitsiketjua lähiaikoina lukenun enkä tiedä mitä siellä tapahtuu, mutta kyllähän sokea Reetta on kuulunut suomalaiseen kansanperinteeseen jo ties kuinka pitkään. Sanonta "näkeehän sen sokea Reettakin" viittaa ilmiselvään asiaan, jonka kaikkien oletetaan näkevän/ymmärtävän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös