Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 243 732
  • 7 330

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Paula Vesala on yliarvostettu sanoittaja, keskinkertainen laulaja, pintajulkkisfeministi ja amatööritason näyttelijä joka näytti tissinsä Aku Louhimiehen elokuvan turhassa saunakohtauksessa ja valitti sitten Louhimiehen metodeista jälkeenpäin. Ei tuollaisten sanoituksia tarvitsekaan ymmärtää tai analysoida, eivät ne mitään merkitse eikä niillä mitään syvempää merkitystä ole. Kunhan vain median rakastama laulajatyttö availee suutaan jonkun muun tekemän musiikin päälle. Vähän sama kuin Nylon Beatit, TikTakit, Gimmelit ynnä muut.

Rusketusraidat on Vesalan tunnetuimmista kappaleista parempi, siinä puhutaan hattarapäisten tyttösten seksinhimosta eikä mistään ovien availusta.
Nyt ollaan kyllä niin ytimessä kuin vain voi olla. Pahaa on tehnyt, jos noita biisin kyhäelmiä on joutunut pakosta kuulemaan, @Musta Nuoli n viestin jälkeen on tuokin helpompaa, kiitos!
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minä taas arvostan porilaisten Pelle Miljoonantietä. Liekö siinä kaupungissa muuta positiivista...

Minä en arvosta pätkääkään paikannimiä, jotka on kirjoitettu väärin. Sen pitäisi olla Pelle Miljoonan tie, ei Pelle Miljoonantie. Björneborgista tuli varmaan sen takia pelkkä Pori, koska pidempi nimi tuottaa satakuntalaisille ylivertaisia vaikeuksia.

Nolointa Porissa on varmaankin se, että Eino Grönin syntymäkodin seinässä Reposaaressa on ollut jo vuosia asiasta kertova laatta. Olisivat edes laittaneet siihen lisätaulun kertomaan, että nykyisin hän asuu suurimman osan vuodesta Floridassa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missäköhän me muuten asuttiin kun mä synnyin. Se joku Alvar Aallon talo oli toka ja Pukinmäki kolmas. Nyt on ympyrä lähes sulkeutunut kun lähellä taas asun.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen nyt katsonut Seinfeldia kolmella eri vuosikymmenellä eli 90-luvulla, 2000-luvulla ja uusintojen kautta 2010-luvulla enkä vieläkään tajua, mikä tuon sarjan viehätys on. Mennä viikolla näin noin parikymmentä jaksoa sarjasta, ja täytyy kyllä sanoa, että harvoin on mikään komedia ollut niin kuivaa ja näyttelijäkaarti niin epäkarismaattista kuin tässä.

Päästara saa pillua lähes joka jaksossa, vaikka on täysin tumpelo ihmissuhteissa ja kaiken lisäksi vieläpä joku bakteerikammoinen.
Hujoppi Kramer on kuin joku omituinen sekoitus Jethro Rostedtia ja Uuno Turhapuroa eikä tee sarjassa oikeastaan yhtään mitään.
Elaine vaikuttaa täysin kaistapäiseltä tapaukselta, joka ei vaan tajua lähteä surkeasta duunistaan pois ja joka kilahtaa täysin naurettavista syistä.
Ja viimeisimpänä ja kaikin tavoin vähäisimpänä on George, joka tuo mieleen erään palstalta poistuneen nimimerkin.

Luultavasti tulen jossain vaiheessa taas katsomaan pari jaksoa sarjasta, koska elämäni on aika tylsää.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen nyt katsonut Seinfeldia kolmella eri vuosikymmenellä eli 90-luvulla, 2000-luvulla ja uusintojen kautta 2010-luvulla enkä vieläkään tajua, mikä tuon sarjan viehätys on. Mennä viikolla näin noin parikymmentä jaksoa sarjasta, ja täytyy kyllä sanoa, että harvoin on mikään komedia ollut niin kuivaa ja näyttelijäkaarti niin epäkarismaattista kuin tässä.

Päästara saa pillua lähes joka jaksossa, vaikka on täysin tumpelo ihmissuhteissa ja kaiken lisäksi vieläpä joku bakteerikammoinen.
Hujoppi Kramer on kuin joku omituinen sekoitus Jethro Rostedtia ja Uuno Turhapuroa eikä tee sarjassa oikeastaan yhtään mitään.
Elaine vaikuttaa täysin kaistapäiseltä tapaukselta, joka ei vaan tajua lähteä surkeasta duunistaan pois ja joka kilahtaa täysin naurettavista syistä.
Ja viimeisimpänä ja kaikin tavoin vähäisimpänä on George, joka tuo mieleen erään palstalta poistuneen nimimerkin.

Luultavasti tulen jossain vaiheessa taas katsomaan pari jaksoa sarjasta, koska elämäni on aika tylsää.
Seinfeldissä huonointa, tai oikeastaan tylsintä on itse herra Jerry. Toisaalta taas pidän hahmoista, joilla menee aina ns. päin vittua, tai ainakin sumplii itsensä mitä oudompiin tilanteisiin. Tähän genreen siis voi tietysti laskea Kramerin sekä Georgen.

Elainea nyt harvoin edes huomaa, menee vähän siinä sivussa ja on todellakin melko persoonaton.
Newman on muuten myös ihan ok.. ja se kiukkupussi, joka oli jonkun faija.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Seinfeldissä huonointa, tai oikeastaan tylsintä on itse herra Jerry. Toisaalta taas pidän hahmoista, joilla menee aina ns. päin vittua, tai ainakin sumplii itsensä mitä oudompiin tilanteisiin. Tähän genreen siis voi tietysti laskea Kramerin sekä Georgen.

Täysin päinvastaista mieltä.
Jerry on sarkasmillaan sarjan parasta antia. Äijä ei osaa näytellä edes vähän alusta joten antautuu roolilleen ja antaa muun kaartin tehdä kaiken työn(jonka he tekevät huikeasti) ja itse Jerrylle jää vain sarkastiset huomautukset.

Georgen rooli on toiseksi paras jolla ei mikään luonaa ja syyttää kaikesta muita. Toimii tässä skenaariossa täydellisesti mutta curb your enthusiasm(joka siis larry davidin[toinen seindeldin luojista johon Georgen hahmo perustuu]oma sarja) ei taas iske itselleni yhtään. Tuollaisia ihmisiä näkee oikeassa elämässä jatkuvasti.

Seinfeld on paras sitcom ikinä. Frasier ja Communityn 3 ekaa kautta imuissa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
, ja täytyy kyllä sanoa, että harvoin on mikään komedia ollut niin kuivaa
Eipä avaudu tämän sarjan suosio minullekaan. Eipä ole Archie Bunkeria ja Kuplaa lukuunottamatta sitcomit juurikaan hymyilyttäneet. No Frendeissä on hyvä theme song mutta muuten ihan silsaa.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eipä avaudu tämän sarjan suosio minullekaan. Eipä ole Archie Bunkeria ja Kuplaa lukuunottamatta sitcomit juurikaan hymyilyttäneet. No Frendeissä on hyvä theme song mutta muuten ihan silsaa.

Archie Bunkeria kun on katsonut näin jälkeenpäin niin sekään ei juuri hymyilytä. Tässä kohtaa voisi olla hyvä miettiä, ovatko ne sarjat muuttuneet huonommiksi vai olisiko joku muu muuttunut sittenkin enemmän?
 

Rankkari

Jäsen
Tavara. No ehkei ihan totta.
Mutta jatkuva väittely, jos kumpikaan osapuoli EI todellakaan luovu pätkääkään mielipiteestään = "normi keskustelu jatkoajassa".
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Vapaan puolella on ollut aika hiljaista ja avautui, että @Turha Kaukalo on pelikiellossa. Mistähän se tuon viikon ruoskan on saanut?
Samaa tuli mietittyä kun itse aika tiiviisti osallistuin live seurantaan koko viikon. Multa meni ohi tämä hyvän maun vastainen viesti sitten ilmeisesti.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen nyt katsonut Seinfeldia kolmella eri vuosikymmenellä eli 90-luvulla, 2000-luvulla ja uusintojen kautta 2010-luvulla enkä vieläkään tajua, mikä tuon sarjan viehätys on. Mennä viikolla näin noin parikymmentä jaksoa sarjasta, ja täytyy kyllä sanoa, että harvoin on mikään komedia ollut niin kuivaa ja näyttelijäkaarti niin epäkarismaattista kuin tässä.

Luultavasti tulen jossain vaiheessa taas katsomaan pari jaksoa sarjasta, koska elämäni on aika tylsää.

Ei ole hauska ei. Tosin sama pätee myös Frendeihin, Frasieriin ym.

Sitcomin käsikirjoittaminen on varmasti todella helppoa. Joku astuu huoneeseen, heittää jonkun älyttömän onelinerin ("Jack Smith is here") ja taustanauru hoitaa loput. Höhö höhö.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Miksi useissa purukumipusseissa on pariton määrä purkkaa, vaikka pusseissa kehotetaan laittamaan kaksi purkkaa suuhun kerrallaan? Tämän johdosta paikat on täynnä purkkapusseja, joissa yksi purkka jäljellä.
 

Ralph

Jäsen
Ei aukea mulle, miksi joissain medioissa NHL:n ykkösvarauksista käytetään termiä "entinen ykkösvaraus". Googletin tuon termin ja esimerkiksi kaivoin kolme ylintä tulosta:

Jatkoaika: NHL:n entinen ykkösvaraus siirtyy KHL:ään − SKA kiinnitti Jakupovin kahdeksi kaudeksi (Nail Yakupov)
Iltalehti: Kanada kasaa hurjaa MM-joukkuetta - entinen ykkösvaraus vahvisti Tanskan-matkansa (Ryan Nugent-Hopkins)
YLE: NHL:n entinen ykkösvaraus lopettaa uransa (Owen Nolan)

Miksi he ovat entisiä ykkösvarauksia? Onko varausjärjestystä muutettu vai kuka niiltä on vienyt ykkösvarauksen tittelin pois? Kuka on tätä nykyä kesän 2012 ykkösvaraus, jos Yakupov on entinen sellainen? Vai onko joidenkin ajatusmallilla maailmassa kerrallaan yksi NHL:n ykkösvaraus ja hän sitten vie aina tittelin edelliseltä?

Kyllä mun käsitykseni mukaan Nugent-Hopkins pysyy ykkösvarauksena hamaan loppuun asti.
 

Glove

Jäsen
Viranomaistahojen käsittämättömän pitkät käsittelyajat. Viime viikolla sain päätöksen Kansaneläkelaitokselta kun olin tehnyt helmikuussa tehdystä päätöksestä oikaisuvaatimuksen. Siis hieman alle 5 kk. Keväällä taas potkin eläkevakuutusyhtiö Ilmarista perseelle puhelimen välityksellä kun odottelin päätöstä kuntoutusrahahakemukseeni. No, sen sainkin luvatun neljän kuukauden sijaan peräti kolmessa kuukaudessa. Toki sitten valitin toukokuussa saamastani kielteisestä päätöksestä ja pari päivää sitten sain työeläkeasioiden muutoksenhakulautakunnalta kirjeen, jossa kerrottiin käsittelyajan olevan 7-10 kuukautta. Siis mitä vittua? Yksi ihminenkö siellä käsittelee koko maan eläkeasiavalitukset?

Ei tämmöinen yksinkertainen ihminen käsitä miten jonkun paperipinon lukemiseen voi mennä noin jumalattoman kauan? Kertokaa jos tiedätte.
 

Grafix

Jäsen
Helsinki-ketjussa ja parissa muussakn manataan aina säännöllisin väliajoin hipsterit alimpaan helvettiin. Mikä niissä nyt niin kovin ärsyttää? En ymmärrä. Eikös nykyään ”kaikilla” ole Macit ja nyhtökaurat sekä erikoiskahvit maistuu kaikenmaailman peltofestivaaleilla läpi pitäjien. IPAt sun muut Saisonit taitaa myös olla saatavilla Kallion ulkopuolellakin ilmeisen hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

Grafix

Jäsen
Hipsteriys on vähän semmonen turhamaisuuden adjektiivi nykymaailmassa. Materialismihan on ok, mutta se, että pädet itä-siperialaisen pandan karvasta tehdyillä mokkasiineilla osoittaaksesi yksilöllisyyttäsi, tietouttasi ja niin... yksilöllisyyttäsi laumaeläimen eli ihmisen keskuudessa on hölmöä.

Olitko lapsi silloin, kun kaveri kehuskeli kiertoilmauksin syövänsä vain ja ainoastaan Mariaanienhaudasta löydetyn hernelajin juurista keitettyä soppaa, että se koulun soppa ei vain tästä syystä kelpaa? Se on ihan ok, mutta tälläkin palstalla on aikuisia ihmisiä, jotka ymmärtää tommosen käytöksen nykyisen talousjärjestelmän varjopuoleksi ja siksi vastustaa sitä hiljaa myhäillen ja joskus jollekin palstalle siitä naureskellen.

Hölmöä on lähinnä tanssahdella sen lauman perässä, varsinkin nykyaikana kun mahdollisuuksia on tarjolla paljon laajemmin kuin omana lapsuusaikana. En mä kyllä ymmärrä mitenkään sitäkään, miten hipsterismi olisi nykyisen talousjärjestelmän varjopuoli. Hipit on eri asia.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Luin joutessani läpi tämän lain: Etu- ja sukunimilaki 946/2017 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ® kun aloin ihmetellä, että saako Suomessa vaihtaa nimeä niin monta kertaa kuin haluaa, niinkuin rikollisilla ja varsinkin sarjarikollisilla näyttää olevan tapana. Eipä näytä tosiaan laista löytyvän mitään rajoituksia muutostiheyteen, vaan petosrahoja saa vapaasti käyttää seuraavan rikossarjan valmisteluun. Tosin jos kokonaan uusia nimiä ei saisi rajattomasti ottaa, menisivät konnat varmaan naimisiin päiväksi tai kahdeksi, jotta saisivat "aviopuolion" nimen. Eivät pysy lait kieroutuneen ihmismielen perässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös