pernaveikko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Crusaders, Lechia
brändiä niillä ei saa mukana.
Ei saa, ei. Niin ja?
brändiä niillä ei saa mukana.
Sitä vaan, että ihmiset tahtovat niitä brändejä vaikka tietävät saavansa lähes vastaavan tuotteen halvemmalla. Pukeutuminen on osa omaa identiteettiä ja yksi itseilmaisun muoto. Sillä vähän kalliimmalla paidalla voi viestiä maailmalle, että mulla on massia päällä/olen lätkäjätkä/seuraan muotia/ihan mitä vaan riippuen brändistä.Ei saa, ei. Niin ja?
HIFK:n miehelle brändi käsitteenä on toki ymmärrettävästi vähän hankala. Se voi kuitenkin olla ihan todellinen ja yrityksen toiminnassa nähtävissä oleva asia.
Onhan sillä nyt eroa, sanooko "Kuus mestaruut!" vai "Kuus mestaruut, hei!"."Hei, iso punanen LM" vs "Iso punainen LM"
Ei mitään käytännön eroa. Ei avaudu, mikä tässä jotakuta ärsyttää.
Ei saa, ei. Niin ja?
Onhan sillä nyt eroa, sanooko "Kuus mestaruut!" vai "Kuus mestaruut, hei!".
Tuota aasiakas.net -sivustoa lueskellessa usein pomppaa eteen asiakaspalvelijoiden ärtyneisyys siitä, että joku asiakas ei tervehdi.
Olen tehnyt aiemmin erilaisia aspa-duuneja eikä mua ole koskaan kiinnostanut tuleeko sitä moikkaa vai ei.
En ymmärrän, miksi ihmiset menevät keikoille hirveessä tuubassa. Voisi kuvitella että elämys jää vähä laihaksi moisella taktiikalla. Sama kun koittaisit katsoa lätkää kännissä. Myöskään en ymmärrä niitä, jotka kesken keikan lähtevät jonottamaan kaljaa jostain jonosta. "Se fiilis, kun maksat huntin keikkalipusta, etkä aamulla muista keikasta mitään".
Tuota aasiakas.net -sivustoa lueskellessa usein pomppaa eteen asiakaspalvelijoiden ärtyneisyys siitä, että joku asiakas ei tervehdi.
Olen tehnyt aiemmin erilaisia aspa-duuneja eikä mua ole koskaan kiinnostanut tuleeko sitä moikkaa vai ei.
"Hei, iso punanen LM" vs "Iso punainen LM"
Ei mitään käytännön eroa. Ei avaudu, mikä tässä jotakuta ärsyttää.
En ymmärrän, miksi ihmiset menevät keikoille hirveessä tuubassa. Voisi kuvitella että elämys jää vähä laihaksi moisella taktiikalla.
Ihmiset on erilaisia. En ymmärrä ollenkaan niitä ihmisiä, mitä on ymmärtääkseni aika paljon, mitkä eivät ehdi ottaa edes takkia pois kotona, kun pitää jo luukuttaa Appetite for Destructionia. Ja jotkuthan ilmeisesti tekee samaa autolla ajaessa.
En koskaan kuuntele musiikkia selvin päin, miksi ihmeessä niin tekisin. Paljon mielummin käytän sen ajan esimerkiksi uutisten seuraamiseen.
Tämä voi tulla melkoisena shokkina, mutta aika suuri osa läntisen maailman ihmisistä välittää brändistä. Eikä se välttämättä tee ihmisestä pinnallista. Jotenkin alkaa olla jo aika kulunut sepustus tuo "miksi turhaan ostaa kallista merkkiä kun Halpa-Hallista saa kympillä". No kun ei saa. Halpa-Hallista saa kympillä aurinkolasit mutta sieltä ei saa kympillä Ray Baneja...
Paljonkohan kymppitonnin Rolexin oikeat valmistuskustannukset ovat... ehkä noin tonnin luokkaa (tämä siis arvaus)?
Rolexin kate myyjälle on noin 38-40% OVH hinnasta (tämä vähän maasta ja mallista riippuen).@pernaveikko
Ei todellakaan ole kustannukset 8 euroa iPhonessa. Sen kasauskustannukset on jotain tuota luokka mutta materiaalit on reippaasti yli 200 dollaria. Ei kai kukaan oikeasti luule että Apple tuottaa 700€ luureja 8 eurolla?
@Prof. Puck
Tuohon Rolexiin on mahdoton vastata koska niitä on niin montaa erilaista. Riippuen metallista ja koneistosta kustannukset voi vaihdella varmasti kaikkea 1000 ja 50 000 välillä. Mutta kyllä näillä ultra-brändeillä kuten Rolex, Luis Vuitton, etc. on katteet aivan järkkyjä. Ei tosin ihan samaa luokkaa kun Applen 100-kertainen. :D
Rolexin kate myyjälle on noin 38-40% OVH hinnasta (tämä vähän maasta ja mallista riippuen).
Rolexin valmistuskustannut voi olla hyvinkin alle 1000 per kello (kun siis puhutaan Submariner ym perusmalleista) mutta tuossa on vain materiaali ja työkustannukset. Sitten hintaan pitää jyvittää R&D kustannukset, verot, muut kiinteät kulut, markkinointi ym.
Rokotevastaisuus. Voiko enää hölmömpää ja ajattelemattompaa asiaa olla? Tai voi varmaan, mutta toi on kyllä aika top-kamaa sillä saralla.