Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 711 287
  • 33 924

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Avautui, että hyvä robotti-imuri tekee saman imuroinnille mitä astianpesukone tekee tiskaamiselle. Parin päivän käytön jälkeen todella onnistunut hankinta.
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Avautui, että hyvä robotti-imuri tekee saman imuroinnille mitä astianpesukone tekee tiskaamiselle. Parin päivän käytön jälkeen todella onnistunut hankinta.

Kerrotko tarkemmin tästä asiasta? Mikä merkki ja malli? Itsellä ollut tovin harkinnassa kun normi-imuri alkaa vetelemään viimeisiään.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kerrotko tarkemmin tästä asiasta? Mikä merkki ja malli? Itsellä ollut tovin harkinnassa kun normi-imuri alkaa vetelemään viimeisiään.
Xiaomi Roborock 2. Kattelin aika paljon arvosteluita sekä vertailuja ja päädyin sitten Kiinan laitteeseen ohi Roomban. Roborock näytti arvosteluissa ja vertailuissa olevan vähintään yhtä hyvä ellei jopa parempi kuin amerikkalainen kilpailijansa eikä halvemmasta hinnastakaan haittaa ole. Netissä oli aika paljon arvosteluita ja videoita. Suosittelen niitä katsomaan jos on aikaa.

Eihän tämä siis normi-imuria täysin korvaa, koska ei imuroi listojen päältä eikä kaikkein vaikeimpiin paikkoihin pääse, mutta 99 prosenttia asunnon pinta-alasta kun imuroi niin lattialla pyörii huomattavasti vähemmän pölyä. Ajattelin ajastimella laittaa tämän pyörimään joka päivä kun olemme itse töissä. Harmillisesti kun asumme kaksikerroksisessa asunnossa täytyy robotti kantaa joskus yläkertaan siivoamaan se, mutta tämähän nyt ei ole suuri vaiva ja kantamisen jälkeen täytyy vain nappia painaa. Silloin tällöin täytyy toki imuroida käsin paikat jonne imuri ei itse pääse. Näkisin, että vähentää työtä huomattavasti, mutta ei toki täysin korvaa perinteistä imuria.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miksi ihmeessä noin tekisit.
Jotta pölyä ei pääse kerääntymään asuntoon eikä se nouse ilmavirran mukana kalusteidenkaan päälle. Kahdessa päivässä sitä kerääntyy jo sen verran, että sen huomaa etsimättäkin. Oletettavasti sitä on jo päivänkin jälkeen lattialla.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Ajattelin ajastimella laittaa tämän pyörimään joka päivä kun olemme itse töissä.
Näin itsekin ajattelin, mutta lapsiperheessä tuppaa Legoja eksyvän lattialle viiden minuutin välein, niiin laitetaan nykyään manuaalisesti päälle kun talo ja lattia on tyhjillään.
Merkki on Neato ja itse en pidä sen jälkeä riittävänä
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sain käsiini muutaman Seiskan ja minulle avautui....
- Prinssi Charles ja herttuatar Camilla ovat eroamassa
- Kuningatar Silvialla saattaa olla dementia
- Kruununprinsessa Mette-Maritin poika Marius on saanut potkut töistä
- Brittien herttuattaret Meghan ja Kate ovat riidoissa
 

PJPT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, SaPKo & Latvija
Jaromir Jagr on käynyt pelaamassa Saksan divaria yhden pelin. Kevyet 1+10 tehot tuossa yhdessä ottelussa

Kiitos Jagrin muistutuksesta! Minulle avautui tämän viestin ansiosta että Jaromir on viimeinkin avannut kautensa Tshekissä! Hän on nyt vetänyt kaksi peliä Kladnossa Tomas Plekanecin vierellä. Jos toiseen laitaan pistettäisiin vielä vanha kunnon Petr Vampola, niin kyseessä olisi aika tiukka vitja Euroopan divarilätkään! Vampola pelaa kuitenkin kakkosen keskellä, varmaan leveyden saavuttamiseksi. Tuo kolmikko voisi periaatteessa pelata vaikka Tshekin MM-kisojen kolmosketjuna.

Kladno hätyyttelee tällä hetkellä sarjan kakkospaikkaa, mutta lähtee playoffeihin joka tapauksessa kotiedulla. Jos he pystyvät hommaamaan itsensä karsintoihin, niin niistä tulee mielenkiintoiset. Ruotsin karsinnat ovat joka kevät yksi parhaista jutuista Euroopan seuralätkässä. Tänä vuonna pitää ehkä seurata muitakin karsintoja kun Sveitsissä on Kloten alhaalla ja Tshekin divarista löytyy Kladnon ohella Jihlava sekä Ceske Budejovice..
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tajusin juuri olevani retkellä viiden ensimmäisen puolivälierän aikana. Samapa tuo, kun mitään kannua ei ole kuitenkaan tulossa. Tai sitten kotiin palatessa odottaa välieräpaikka. Se sama mikä meillä on joka vuosi ilman tulosta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avautui, ettei ole mitään väliä tai edes hajua jostain hiihdon MM-kisoista. Ilmeisesti siellä on jotain matkoja sivakoitu ja mäestä hypitty kehnoin suomalaistuloksin, mutta eivät ole vielä ainakaan dopingista kärähtäneet kuten Lahdessa 2001, joten sikäli ollaan varmasti plussan puolella. Avautui myös, että jos tuolta joku hiihtoniekka lykkii itselleen jonkinvärisen mitalin, niin Vuoden Urheilija -titteli taitanee varmistua sillä, vaikka mitä tapahtuisi loppuvuoden aikana muissa lajeissa.

Hiihto on erittäin ankeaa jos itse joutuu hiihtämään ja tylsää seurattavaa jos joku muu hiihtää. Ainoastaan lyhyissä ja nopeissa sprinttimatkoissa on jotain mielenkiintoa seurattavaksi, viidenkympin yhteislähdöt vastaavat maalin kuivumisen seuraamista viihdearvoltaan.

Mahtaneeko koko hiihtoharrastus kuihtua vähitellen Suomesta vähälumisten talvien ja kepun kannatuksen pienentymisen myötä?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hiihto on erittäin ankeaa jos itse joutuu hiihtämään ja tylsää seurattavaa jos joku muu hiihtää. Ainoastaan lyhyissä ja nopeissa sprinttimatkoissa on jotain mielenkiintoa seurattavaksi, viidenkympin yhteislähdöt vastaavat maalin kuivumisen seuraamista viihdearvoltaan.
Noh noh. Kyllähän sinun tulisi elokuvien ystävänä tietää että parhaita elokuvia ei suinkaan ole ne nopeat action-leffat missä tapahtuu koko ajan ja paljon. Parhaita on nimenomaan ne missä on hieman viipyilevä kerronta ja loppukliimaksi rakentuu pikkuhiljaa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Noh noh. Kyllähän sinun tulisi elokuvien ystävänä tietää että parhaita elokuvia ei suinkaan ole ne nopeat action-leffat missä tapahtuu koko ajan ja paljon. Parhaita on nimenomaan ne missä on hieman viipyilevä kerronta ja loppukliimaksi rakentuu pikkuhiljaa.

Viidenkympin aikalähdöt olivat vielä jotain, tai ylipäätään aikalähdöt. Yhteislähdöt ovat puhtaasti perseestä. Aikavertailukilpailut olivat trillerimäisiä kun eri vertailupisteillä saattoi nähdä muuttuvia tilanteita ja hiihtäjille huuhdettiin paljonko he ovat edellä/jäljessä kärkiaikaa. Yhteislähdöissä lykitään pahimmillaan 49km jossain kimppavetoporukassa ja sitten voitto ratkeaa loppukirillä. Ei oikeastaan kannata edes katsoa kuin se loppukiri.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Se avautui, että Teksti-tv ei tarjoa enää muiden kuin palloilulajien suhteen oikein minkäänlaista reaaliaikaista seurantaa. Alkuinfot ja lopputulokset löytyy, niiden välillä ei oikein mitään. Onko tarvistakaan enää, niin sitä voi miettiä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Viidenkympin aikalähdöt olivat vielä jotain, tai ylipäätään aikalähdöt. Yhteislähdöt ovat puhtaasti perseestä. Aikavertailukilpailut olivat trillerimäisiä kun eri vertailupisteillä saattoi nähdä muuttuvia tilanteita ja hiihtäjille huuhdettiin paljonko he ovat edellä/jäljessä kärkiaikaa. Yhteislähdöissä lykitään pahimmillaan 49km jossain kimppavetoporukassa ja sitten voitto ratkeaa loppukirillä. Ei oikeastaan kannata edes katsoa kuin se loppukiri.
Tästä olen kyllä samaa mieltä että viisikymppiä saisi olla väliaikalähtönä. Toki nykyään kun kaikki tehdään telkkaria varten niin yhteislähtö on varmaan ainoa harkittavissa oleva vaihtoehto viidenkympin kisaan, mutta noin yleisesti viidenkympin kisassa on kuitenkin jännitystä kun se kisa kuitenkin kasautuu pikkuhiljaa ja lopussa nähdään ratkaisut.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Churchill kuoli vuonna 1965 eikä joskus 1950-luvulla. Olin ihan varma että olisi kuollut aiemmin. Samalla avautui, että Truman eli myös 1970-luvulle saakka.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Churchill kuoli vuonna 1965 eikä joskus 1950-luvulla. Olin ihan varma että olisi kuollut aiemmin. Samalla avautui, että Truman eli myös 1970-luvulle saakka.
Mutta kuka tappoi Stalinin...? Olen foliohattu ja uskon että ei se ollut elämä ja luonto joka vei sedän. Tosin tarjoisin huumeita ja huoria sille joka sen masinoi. Paitsi jos se oli Berija. Tais olla Teräsmiestäkin hullumpi tapaus.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lola Odusogalla on r-vika!!!!!!!!!!!!!!!
Vaikee äkkiseltään keksiä mitään kiihottavampaa kun jos Lola tarrais palleista kiinni ja kuiskais korvaan että "Haluukko panna mua perrllseeseen...?"

Kyllä, Lola, haluun.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vaikee äkkiseltään keksiä mitään kiihottavampaa kun jos Lola tarrais palleista kiinni ja kuiskais korvaan että "Haluukko panna mua perrllseeseen...?"

Kyllä, Lola, haluun.

En tykkää pelata kielipeliä. Aika useinkin sitä joutuu tilanteeseen kerro mitä tämä on suomeksi ja sitten ne aina nauraa. Opetelkaa kieltä, niin ei tarvitse kysellä.

Eipä siitä nyt toisaalta suoranaista haittaakaan ole, mutta ei aina jaksaisi sitä. Meillä on kummallisia sanoja vaan niin on teillä muillakin.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Lola Odusogalla on r-vika!!!!!!!!!!!!!!!

En muista, mitä Lola aikoinaan töllössä mainosti, mutta mainos päättyi hänen mutinaansa: "Kauheesti ärrliä tässä mainoksessa".
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En muista, mitä Lola aikoinaan töllössä mainosti, mutta mainos päättyi hänen mutinaansa: "Kauheesti ärrliä tässä mainoksessa".
Semmonenkin oli kun Lola kertoi että "pallrraskin jää toiseksi, kun vastassa on Grrrlllamm!" Mutta silti Lola, ihan koska vaan.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tästä olen kyllä samaa mieltä että viisikymppiä saisi olla väliaikalähtönä. Toki nykyään kun kaikki tehdään telkkaria varten niin yhteislähtö on varmaan ainoa harkittavissa oleva vaihtoehto viidenkympin kisaan, mutta noin yleisesti viidenkympin kisassa on kuitenkin jännitystä kun se kisa kuitenkin kasautuu pikkuhiljaa ja lopussa nähdään ratkaisut.
Paitsi että tänä päivänä 6 ensimmäistä sijaa menee Norjaan ja Venäjälle. Joten siinäkään ei ole kovasti jännitystä Bolsu vai Klebo?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös