Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 712 349
  • 33 924

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Robin, ei Batmanin erityinen ystävä vaan se poppari, on tehnyt paluun. Oliko se joskus poissakin? Helvetti noiden roskalehtien "jymy-yllätysten" kanssa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Craig MacTavish on hyökkääjä. Jumalauta montakohan tuhatta tuntia olen pelannut änäreitä 90-luvun alkupuolella, ja silti olisin silmää räpäyttämättä lukinnut että on pakki, ei oljenkorsia. Ehkä mennyt sekaisin Al MacInnisin kanssa.
Craig MacTavish on hyökkääjä. Jumalauta montakohan tuhatta tuntia olen pelannut änäreitä 90-luvun alkupuolella, ja silti olisin silmää räpäyttämättä lukinnut että on pakki, ei oljenkorsia. Ehkä mennyt sekaisin Al MacInnisin kanssa.

Edmonton Oilers, sentteri, viimeinen ilman kypärää pelannut pelaaja.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Robin, ei Batmanin erityinen ystävä vaan se poppari, on tehnyt paluun. Oliko se joskus poissakin? Helvetti noiden roskalehtien "jymy-yllätysten" kanssa.
Eikös hän ollut armeijassa...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Niin tosiaan. Minähän näin sen ihan televisiosta.
Selvisi vissiin silti hengissä, vaikka näytti aika pahalta vammalta.

Sen verran tuli damagea, että laulukieli vaihtui englanniksi.

Kävi kumminkin armeijan ennen kuin aloittelee kansainvälistä uraansa, vaikka armeijaan X määrä kuukausia tuhlaantuikin ja sinä aikana olisi voinut paiskia töitä ulkomailla. Kelpo poika siis nuoriherra Packalen. Odottelen vain, koska mm. Patrik Laine, Sebastian Aho, Jesper Kotkaniemi ja Jesse Puljujärvi seuraavat esimerkkiä ja astuvat armeijan harmaisiin tai sivariin. Tokihan heitäkin koskee asevelvollisuus? Vai mahtaako tulla ollijokismaisesti ikävä vamma jalkaan joka estää kasarmilla muutaman kerran käymisen 6kk ajan mutta sallii kymmenen vuoden niveliä ja polvia rajusti rasittavan NHL-kiekkoilun?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vai mahtaako tulla ollijokismaisesti ikävä vamma jalkaan joka estää kasarmilla muutaman kerran käymisen 6kk ajan mutta sallii kymmenen vuoden niveliä ja polvia rajusti rasittavan NHL-kiekkoilun?
Onko tuo Jokisen vapautukseen johtanut terveyshaitta muuten koskaan selvinnyt? Voihan se olla myös sitä että pää on ns. pehmeä tai mistäs sitä tietää jos Jokisella on vaikka diabetes.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Onko tuo Jokisen vapautukseen johtanut terveyshaitta muuten koskaan selvinnyt? Voihan se olla myös sitä että pää on ns. pehmeä tai mistäs sitä tietää jos Jokisella on vaikka diabetes.

Tässä Iltasanomien vanhasta jutusta annetaan ymmärtää taustalla olleen jotain pikkukolhuja ja aikatauluongelmia, jonka jälkeen tuli lääkärin vapautus. Jokinen kertoi asiasta itse näin:
"– Olin intissä vuonna 1997 Lahden urheilukoulussa. Lopetin kuitenkin noin pari viikkoa ennen alokasajan loppumista. Siihen oli selvä syy: ensin tuli NHL-varaus ja sitten sopimus Los Angeles Kingsin kanssa. Kings oli silloin sitä mieltä, että armeija jää, maajoukkuehyökkääjä paljastaa.
Jokinen on yrittänyt sovitella inttipäivien suorittamista kesiin, mutta se ei ole kuitenkaan eri syistä onnistunut.
– Esimerkiksi tänä kesänä mulla oli ranne kipsissä. Sain harjoitella kunnolla vasta heinäkuun loppupuolella. Enpä olisi voinut intissäkään mitään fyysistä kädellä tehdä. Kolhuja on ollut kolmena viime kesänä. Ne kesät ovat menneet toipuessa ja paikkoja kuntouttaessa, Jokinen jatkaa."


Lääkärin vapautus on lääkärin vapautus, mutta tuo alokasajan keskeyttäminen ei ollut lääkärin päätös vaan amerikkalaisen jääkiekkoseuran vaatimus. Sellaisiin ei pitäisi suostua, ei rahakas työsopimus ole mikään peruste saada erioikeuksia armeijasta. Ranne kipsissä ei tietysti ole menemistä armeijaan, mutta ovathan nuo kolmen kesän kolhut ja kuntoutukset vähän selittelyä, varsinkin kun on kuitenkin pelattu työnantajan palveluksessa hyvin fyysistä ja rasittavaa lajia ja olisi pelattu lisääkin jos NHL-kausi olisi pudotuspeleissä jatkunut pidemmälle. Ei pitäisi inttipäiviä sovitella kesäajoille vaan hoitaa ensin armeija tai sivari ja sitten mennä pelaamaan lätkää. Eipä sitä muillakaan aloilla mitään sovitella eikä armeija ylen määrin jousta.

Vaikka eipä se tietysti yllätä, jos/kun raharikkailla on tässäkin asiassa etuoikeuksia ensin jättää armeijaa kesken, sitten sovitella milloin arvon NHL-pelaajalle sattuisi sopimaan ja sitten vapautua terveydellisistä syistä kokonaan vaikka uraa jatkuisi tuon jälkeen vielä viitisentoista vuotta huipulla.

Tai ehkä sitten oli pää pehmeä Jokisella, mene ja tiedä.

Diabeetikot pääsivät muuten vielä jokin aika sitten armeijaan, nyt viime vuonna tuli tämän suhteen takapakkia (tai etua diabeetikoille, miten sen nyt ottaa) eli 2018 armeija toistaiseksi keskeytti diabeetikkojen ottamisen armeijaan. Sitä ennen jopa "diabetes+naiseus" ei ole ollut este, tästä linkistä voi lukea parikymppisen diabeetikkonaisen Petran armeijataipaleesta 2013. Paremmin tuntui homma sujuvan kuin monella NHL-kiekkoilijalla.
"Diabeteksen kannalta ainut haaste Petralle olivat talviset maastoharjoitukset.

– Pistäminen oli suunniteltava hyvin, kun päällä saattoi olla viisikin vaatekerrosta ja pakkasta 20–30 astetta. Mittaria ja inskaa kuljetin vaatteiden alla kaulapussissa, jossa ne pysyivät hyvin lämpimänä.

Armeijassa aikataulu on säännöllinen, ja tulossa olevat rankat marssit näkee viikko-ohjelmasta hyvissä ajoin. Näin Petra voi laskea pitkäaikaista insuliinia hiljalleen jo etukäteen."


NHL-kiekkoilu ainakin onnistuu jopa ykköstyypin diabeetikoilta, Max Domin lisäksi taitaa nytkin olla jokunen pelaaja NHL:ssä.
 

Nick Neim

Jäsen
Ei pitäisi inttipäiviä sovitella kesäajoille vaan hoitaa ensin armeija tai sivari ja sitten mennä pelaamaan lätkää. Eipä sitä muillakaan aloilla mitään sovitella eikä armeija ylen määrin jousta.
Kuinka monella muulla alalla työura kestää keskimäärin 10-15 vuotta? Jos armeija kestäisi lääkäreillä, opettajilla, yms. 3-4 vuotta, niin väitätkö, että mitään "sovittelua" tai "joustamista" ei armeijankaan puolelta tapahtuisi? En ymmärrä tätä ajatusta, että asioita pitää tietoisesti tehdä hankalammaksi, koska systeemi on jo osaltaan toimiva.

Tosiasiassahan armeija joustaa jo esimerkiksi opiskelijoiden kanssa. Eikö olisikin parempi, jos ensiksi hoidettaisiin armeija pois alta, ja sitten vasta lähdetään pääsykokeisiin ja opiskelemaan.
 

teppana

Jäsen
Robin, ei Batmanin erityinen ystävä vaan se poppari, on tehnyt paluun. Oliko se joskus poissakin? Helvetti noiden roskalehtien "jymy-yllätysten" kanssa.

Jokainen saa seurata mitä lystää. Mutta minkä kiven alla sitä pitää asua jos ei tiedä Robinin olevan yksi viime vuosien suosituimpia artisteja? Tällaiset viestit sopis kyllä malliesimerkiksi "junteinta mitä tiedät" ketjuun. Ehkä lapsellisinta on kuvitella oman musiikkimaun olevan niin kovaa valuuttaa että oletetaan mediakentän toimivan sen mukaisesti.

Jos yksi maan historian suosituimmista poppareista tekee yllätyspaluun Emma-gaalassa niin kyllä se menee "jymy-yllätys" uutisen alle. Se, että sinä "et tiennyt" Robinin olleen tauolla ei tee uutisesta yhtään sen vähemmän merkittävää.

Sanottakoon nyt sitten lopuksi, etten itsekään kuuntele/seuraa Robinia. Tiesin kyllä että intti/sapatti vuosia viettää juuri nyt.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jokainen saa seurata mitä lystää. Mutta minkä kiven alla sitä pitää asua jos ei tiedä Robinin olevan yksi viime vuosien suosituimpia artisteja? Tällaiset viestit sopis kyllä malliesimerkiksi "junteinta mitä tiedät" ketjuun.
Nyt on kyllä niin löysää paskaa tämä että huhhuh. Itse en tietääkseni asu missään kiven alla, mutta esim suomen virallisen albumilistan top-20:stä olen kuullut tasan kahdesta artistista. Remu ja Eminem. On se ihan vitun junttia jos ei seuraa viihdemediaa tai kuuntele jotain tusinapoppia. Huoh...

Niin, ja en todellakaan itsekään tiennyt että Robin on viimeaikojen suosituimpia artisteja. Kuullut olen. Myyntiluvuista ei mitään hajua. Pidin lähinnä jonain esiteinien idolina.
 

teppana

Jäsen
Nyt on kyllä niin löysää paskaa tämä että huhhuh. Itse en tietääkseni asu missään kiven alla, mutta esim suomen virallisen albulistan top-20:stä olen kuullut tasan kahdesta artistista. Remu ja Eminem. On se ihan vitun junttia jos ei seuraa viihdemediaa tai kuuntele jotain tusinapoppia. Huoh...

Niin, ja en todellakaan itsekään tiennyt että Robin on viimeaikojen suosituimpia artisteja. Kuullut olen. Myyntiluvuista ei mitään hajua. Pidin lähinnä jonain esiteinien idolina.

No höpöhöpö taas.

No en minäkään tiedä kun ehkä sen pari kolme "uusinta" artistia. En puhunutkaan mistään top-20 albumilistasta. Väitä, että 95/100 alle 80 vuotiaasta on tietoinen popparista nimeltä Robin.

Ja jos nyt sattuu kuulumaan tähän pieneen vähemmistöön niin onhan se silti ihan vitun junttia uikuttaa kuinka, edelleen yksi kotimaisen historian suosituimmista poppareista tekee yllätyspaluun. Naurettavaa "kovan jätkän" spedeilyä.

Edit: Ei sillä ole edes mitään väliä tietääkö vai ei. Ihan helvetin naurettavaa valitusta uutisesta joka nyt ihan jokaisella mittarilla on yksi eturivin viihdeuutisia.

Edit2. Joo, otetaan vähän takaisin tuota kiukkuista sävyä. Taisi olla aamukiukku teppanalla. Ei tosiaan mistään spedeilyä tai muutakaan. Pidän silti vähän hassuna tätä nykyistä tapaa "dissata" artisteja joista ei pidä tällaisella henkilökohtaisella vähättelyllä. Samaa näkee myös cheekin tai monen muun kotimaisen räp-artistin kanssa. Heitetään kommentteja tyyliin "no se joku zeekki vai mikä olikaan" ja tuo valitus tuosta "jymy-yllätyksestä" menee mielestäni ihan samaan luokkaan. On ihan jees olla pitämättä jostain artistista. Mutta tuo teennäinen "tietämättömyys" on jotenkin niin mautonta että saa ainakin itseni näkemään punaista.

Tägätään tähän vielä @Moto pahoitteluni kera. Otan sanani takaisin, vaikka pidänkin tuota tapaasi ilmaista mielipidettäsi artistista mauttomana.

P.S. @pernaveikko Kyllä tuo Robin yksi kotimaan suurimmista poppareista on. Niin fanien, kuunteluiden kuin palkkioiden suhteen. Ehkä ne biisit sitten katoaa kuin äänestyskopit Puolassa kun ei niitä korviin ole sattunut? ;)
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jopas on taas riitely menossa. Yh-äidin kanssa seurusteltuani tuli Robin tutuksi, mutta mistään yllätyspaluusta en ole kuullut. Se johtuu siitä, että esimerkiksi urheilun seuraaminen on mielenkiintoisempaa, vaikka en hiihtoa katsokaan.

Se mikä on pelottavaa, jos Robinista nyt oikeasti tulee joku kotimaisen historian kovin juttu. Valitettavasti en osaa nimetä yhtään hänen biisiään, vaikka kuuntelemalla varmasti olisikin joku tuttu. Naurettavaa kovan jätkän spedeilyä.

Eturivin viihdeuutinen.

Ja aavistuksen harmittaa nuo laskelmoidut mukayllätykset. Onneksi en ollut kuullut asiasta.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Edmonton Oilers, sentteri, viimeinen ilman kypärää pelannut pelaaja.

Olikohan sillä joku juttu, melttos varmaan kopissa, että "saatana kun nykyajan kermaperseet ei uskalla pelata ilman kypärää"? Ja sitten ehkä kauhee päivittely myös pelin jälkeen paikallisella nakkikioskilla kuinka se Kurrin poikakin surffailee vaan kypärä päässä- ja visiiri silmillä?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse en tietääkseni asu missään kiven alla, mutta esim suomen virallisen albumilistan top-20:stä olen kuullut tasan kahdesta artistista.
.
Se että käytät albumilistaa tässä esimerkkinä pikemminkin todistaa että asut kiven alla.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Siis tietääkö joku aikuinen, joka ei työskentele musiikin parissa, mitä jollain top albumilistalla on. Kai sentään joku, vaikka veikkaan kyllä, että 98/100 ei ole millään tavalla asiasta kiinnostuneita. Muutenkin tuo koko viritelmä kannattanee nähdä musiikkibusineksen kautta, niin kuin koko musiikki. Kaukana ollaan siitä, että bändit musiikin takana olivat millään tavalla kiinnostavia. Ketä muka kiinnostaa joku helvetin joogaava rokkari.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokainen saa seurata mitä lystää. Mutta minkä kiven alla sitä pitää asua jos ei tiedä Robinin olevan yksi viime vuosien suosituimpia artisteja?
Taisi mennä viestini pointti iloisesti ohi. Sitä "paluuta" minä ihmettelin.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Olikohan sillä joku juttu, melttos varmaan kopissa, että "saatana kun nykyajan kermaperseet ei uskalla pelata ilman kypärää"? Ja sitten ehkä kauhee päivittely myös pelin jälkeen paikallisella nakkikioskilla kuinka se Kurrin poikakin surffailee vaan kypärä päässä- ja visiiri silmillä?


Jos muistan oikein, niin MacTavishille tuo ei ollut iso juttu vaan lähinnä tottumuskysymys ja mies käytti kypärää aiemmalla NHL-urallaan.

Kurrin poika ei olisi tainnut sääntöjenkään mukaan saada pelata ilman kypärää, eli tuskin MacTavish mitään olisi päivitellyt.
 

Nick Neim

Jäsen
Katsoin Selviytyjät Suomi ohjelman ja avautui, että Lola Odusoga on vasa 40-vuotias ja Noora Räty on vasta 28-vuotias.
Tuossa on käynyt joku käpy, koska Räty on kylläkin jo 29-vuotias. Täyttää 30 myöhemmin tänä vuonna. Odusogankaan ikä ei ihan täsmää, eli kaunistellaanko siellä lukemia. Vai kuvattiinkos nuo jo 2018 keväällä? Sehän sitten osaltaan selittäisi Rädyn iän ainakin.

Nuori se Räty toki siltikin on, tuntuu nimittäin, että olisi ollut huipulla jo ikuisuuden.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Urheilusanomien kestotilaajana minulle kuuluu näköjään oikeus käyttää myös Ilta-Sanomien digilehteä. Aiemmin huomasin jo että tilaukseen kuuluu myös Ruutu+ -katseluoikeus. Tänä vuonna tilauksen hinta taitaa olla jonkun rapiat 140 euroa koko vuodelle. Eipä tuo nyt paha hinta ole kun käyttöön saa kuitenkin kannetut lehdet kotiin ja sitten vielä paljon digisisältöä ja Ruudun. Säästää myös irtonumeroiden hinnan Ilta-Sanomissa kun kyllä nuo kiinnostavat jutut passaa lukea myös läppäriltä tai tabletilta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Kurrin poika ei olisi tainnut sääntöjenkään mukaan saada pelata ilman kypärää, eli tuskin MacTavish mitään olisi päivitellyt.

Joo, mutta sai pelata ilman visiiriä, kuten pelasikin, kunnes sai jonkun silmävamman, mikä muistaakseni oli aika paha tapaus. Tämän jälkeen VM:ään ruuvattiin visiiri. Oliko vielä niin, että toi VM ei ollut edes sallittu kypärämalli, mutta sai jollain erikoisluvalla pelata sillä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Olen ollut viime aikoina aika helvetin hullaantunut Noora Louhimon laulamisesta. Suomen maalibiisi kiinnitti huomioni salibandyn mömmömmeissä ja siitä se lähti. BB ei niinkään erityisesti iske, mutta coverit on aikamoista ilotulitusta.

SuomiLOVE | SuomiLOVE -klassikko: Noora Louhimon ja LOVEbandin kunnianosoitus Disco Ensemblelle aiheuttaa kylmiä väreitä! Näin vyöryy Second Soul!

Tuon DE:n second soulin siedettäväksi saaminen on kova temppu. Huikeasti vetää koko bändikin, mutta tuo Louhimon kokonaisvaltainen osaaminen on puhdasta kultaa. Liidaa koko ajan eikä yhdessäkään kohdassa anna bändin jyrätä yli tai jyrää itse bändiä liian kovalla tykittelyllä. Joku kutsuisi ammattimaisen tyylikkääksi toiminnaksi. Linkki yleareenaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Avautui, ettei itsestään suuria luulevien meetoo_wannabe_julkkisten moukkamaisuudella ole välillä mitään rajoja. Ruveta nyt puhumaan paskaa juuri kuolleesta urheilulegendasta - ei mitään kunnioitusta vainajaa eikä omaisia kohtaan

Vittu, mä häpeän, mä häpeän...
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Avautui, ettei itsestään suuria luulevien meetoo_wannabe_julkkisten moukkamaisuudella ole välillä mitään rajoja. Ruveta nyt puhumaan paskaa juuri kuolleesta urheilulegendasta - ei mitään kunnioitusta vainajaa eikä omaisia kohtaan

Vittu, mä häpeän, mä häpeän...
Joo. Ja sitten tämä pääjehu Suomen meetoosa Heidi Lindén. Kuinkakohan paljon on laittanut värikynää myös siihen tekemäänsä #Meetoo-vallankumous kirjaan? Kun nuo hänen omat taustat on hän kertonut valheellisesti julkisuudessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös