Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 888 489
  • 34 590

Nick Neim

Jäsen
Ekaksi Ylelle kiitos Kummeleiden uusinnoista. Avautui, että jotkut vieläkin käytössä olevat sanonnat ovat peräisin Kummeleista. Loistava sarja.
Otsatukka sialle? En tiedä onko tuo alunperin Kummelista vai otettu jostain Kummeliin, mutta tuo tuli mieleen viestistäsi.

Nuo Juhani Manniset ovat kyllä loistavia. Edelleen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Avautui, että Napoleon Bonaparte oli siviilihallinnon uudistajana ja rauhan ajan hallitsijana vielä huikeasti kovempi äijä, kuin sotapäällikkönä.

Uskomattoman lahjakas kaveri, jonka suurin ongelma näyttää olleen kyvyttömyys delegoida tehtäviä eteepäin, vaan kaikki langat olivat omissa käsissä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui, että Napoleon Bonaparte oli siviilihallinnon uudistajana ja rauhan ajan hallitsijana vielä huikeasti kovempi äijä, kuin sotapäällikkönä.

Uskomattoman lahjakas kaveri, jonka suurin ongelma näyttää olleen kyvyttömyys delegoida tehtäviä eteepäin, vaan kaikki langat olivat omissa käsissä.
Sotapäälikkyydestä voi kyllä olla montaa mieltä. Datavisualisoinnin eräs usein hienona esimerkkinä käytetty Minardin kuva Napoleonin sotaretkestä venäjälle kyllä pistää miettimään, että mitenköhän noin omasta mielestä meni. 422 000 miestä lähti ja 10 000 tuli takaisin ja näistäkin 6000 ei käynyt venäjällä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sotapäälikkyydestä voi kyllä olla montaa mieltä. Datavisualisoinnin eräs usein hienona esimerkkinä käytetty Minardin kuva Napoleonin sotaretkestä venäjälle kyllä pistää miettimään, että mitenköhän noin omasta mielestä meni. 422 000 miestä lähti ja 10 000 tuli takaisin ja näistäkin 6000 ei käynyt venäjällä.

Epäonnistunut sotaretki Venäjälle tuskin syö kaikkia Napoleonin muita muita meriittejä. Ylipäätään ei nimenomaisesti kiinnostanut nyt Napoleon kuuluisana kenraalina, vaan hänen siviilihallintonsa, jonka osalta Euroopassa on tänäkin päivänä paljon jäljellä. Hieno mies.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Otsatukka sialle? En tiedä onko tuo alunperin Kummelista vai otettu jostain Kummeliin, mutta tuo tuli mieleen viestistäsi.

Nuo Juhani Manniset ovat kyllä loistavia. Edelleen.
Mainittiinko sialle otsatukka jossain kummelisketsissäkin? Muistan tuon ainoastaan J. Karjalaisen rokulipäivä -biisistä (jota en muista missään muualla kuulleeni kuin Kummelissa musiikkivierailulla).
 

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Mille naurat juuri nyt? -ketju on valahtanut 2. sivulle, mikä tarkoittaa sitä, että suomalaiset ovat melankolinen kansa. Tai no, merkittävä osa sitäkin ketjua on riitely tai nokittelu.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Minulle on avautunut, että olen hyvin allerginen negatiivisille elämäntapa-valittajille. Tuntuu, että näitä sikiää joka ikäryhmään yhä enemmän ja enemmän sukupuolta tai muuta statusta lukuunottamatta. Niin pientä asiaa ei ole mistä nämä elämänkatsomus-urputtajat eivät jaksaisi marmattaa. Kohtaan työssäni/vapaa-ajalla eri yhteyksissä paljon ihmisiä, joten melko tarkka tutka tässä on kehittynyt siihen, että millainen luonne ihminen on ennen kuin hän on suutaan avannut, oikeastaan sen näkee jo ilmeestä. Mä en enää ihmettele, että täällä joka kolmas suurinpiirtein napsii jotain mielialalääkkeitä, kun alkaa yleistä ilmapiiriä tarkemmin havainnoimaan, kun kaikki ahdistaa ja masentaa säästä pyöränrenkaisiin. Välillä tuntuu, että jengiä pitäisi lähettää jonnekin kauko-Intiaan ihan vain näkemään se, kun ihmisillä on oikeasti valittamisen aihetta. Tämä ilmiö on tullut jäädäkseen, ei ole enää vain kärttyisten eläkeläisten juttu ja luulen, että talouslama, työttömyys, epävarmuus, suorituskeskeinen yhteiskunta ja paineet fyysisestä ja henkisestä hyvinvoinnista vain lisäävät tätä asiaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minulle on avautunut, että olen hyvin allerginen negatiivisille elämäntapa-valittajille. Tuntuu, että näitä sikiää joka ikäryhmään yhä enemmän ja enemmän sukupuolta tai muuta statusta lukuunottamatta. Niin pientä asiaa ei ole mistä nämä elämänkatsomus-urputtajat eivät jaksaisi marmattaa. Kohtaan työssäni/vapaa-ajalla eri yhteyksissä paljon ihmisiä, joten melko tarkka tutka tässä on kehittynyt siihen, että millainen luonne ihminen on ennen kuin hän on suutaan avannut, oikeastaan sen näkee jo ilmeestä. Mä en enää ihmettele, että täällä joka kolmas suurinpiirtein napsii jotain mielialalääkkeitä, kun alkaa yleistä ilmapiiriä tarkemmin havainnoimaan, kun kaikki ahdistaa ja masentaa säästä pyöränrenkaisiin. Välillä tuntuu, että jengiä pitäisi lähettää jonnekin kauko-Intiaan ihan vain näkemään se, kun ihmisillä on oikeasti valittamisen aihetta. Tämä ilmiö on tullut jäädäkseen, ei ole enää vain kärttyisten eläkeläisten juttu ja luulen, että talouslama, työttömyys, epävarmuus, suorituskeskeinen yhteiskunta ja paineet fyysisestä ja henkisestä hyvinvoinnista vain lisäävät tätä asiaa.

Hieno kirjoitus.

Lukuvinkki: Juha Siltala, Suomalainen ahdistus, 1992. Ja Siltalan kirjat muutenkin. Siltalan tuotannosta avautuu monenlaista.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avautui, että Hitlerin nimenkin lausuminen satuttaa ja kuva Hitleristä on kuva hirvittävästä kivusta, mutta silti Hitleristä tehdyn taideteoksen voi myydä 15 miljoonalla omassa huutokaupassa ja kuitata todennäköisesti erittäin kovat provikat.

Hitleristä tehty kuvapysti myytiin siis 15 miljoonan euron hintaan Christie’sin huutokaupassa New Yorkissa, kuten Hesarissa mainittiin. Näin kertoi asiasta huutokaupan varapuheenjohtaja:
Christie’sin sodanjälkeistä ja nykytaidetta käsittelevän varapuheenjohtaja Loic Gouzerin mukaan Hitler-teoksen myynnistä odotettiin ”vaikeaa”. Toisin kuin elokuvissa, taiteilijat ovat tuskin koskaan Gouzerin mukaan käsitelleet Hitleriä.
”Halusin tuhota sen itse. Muutin mieltäni tuhansia kertoja, joka päivä”, Gouzer kertoo.
”Hitler on puhdasta pelkoa. Se on kuva hirvittävästä kivusta. Hänen nimensä lausuminenkin satuttaa. Ja silti tuo nimi on vallannut muistini. Se elää päässäni, vaikka se onkin yhä tabu.”

Miten tuommoinen mies voi toimia työelämässä, jos hän muuttaa mieltään tuhansia kertoja joka päivä ja Hitlerin nimi on vallannut hänen muistinsa ja elää hänen päässään?

Ja mikä vitun tabu Hitlerin nimi muka on kenellekään?

Stalinin ja kommarien hirmutekojen käsittely on se tabu, jota ei vieläkään haluta ruotia kunnolla, Aatun teot ja natsien edesottamukset on kaavittu auki lukemattomia kertoja.

Uskomattoman tekopyhää paskaa koko Gouzerin lausunto ja luultavasti koko Gouzer itsekin. Tuo lausunto tuo mieleen myös suomalaisen kääntäjä Katriina Huttusen voivottelun, hän kun joutui lukemaan Aatun Taisteluni-kirjaa mikä aiheutti vastaavat traumat. Huttunen avautuikin tästä elämää suuremmasta urotyöstään Aamulehdessä. Hänkin, raukka, joutui pesemään kädet joka kerta kun kirjaan oli koskenut:
Onko se todella niin kauhea kirja kuin uskotaan?
– On. Sillä ei ole kirjallisesti mitään arvoa. Siinä on pahaa karmaa. Aina, kun koskin siihen, minun oli pakko käydä pesemässä kädet.
Huttunen myi kirjan pois heti kuin pystyi.
– Toivon, ettei minun enää ikinä tarvitse siteerata sitä.
– Kirjasta selviää, että Hitler oli täysin sivistymätön ihminen. Päättely oli yhtä tieteellistä kuin Viitasaaren Teboililla.

Avautui, etten ymmärrä tämmöisiä ihmisiä ollenkaan. Haetaanko tässä jotain tekopyhyyden maailmanennätystä Guinnessin ennätysten kirjaan? Vaiko kenties skenepisteitä joilla päteä muiden vastaavien "hyvien ja suvaitsevien ihmisten" kuplassa? Se voittaa, joka on saanut eniten mediaan läpi paskanjauhantaa siitä, kuinka syvästi ja rajusti Hitler on nyt ahdistanut samalla kun Hitlerillä tai hänen teoksillaan on kuitenkin ansaittu rahaa ja mediahuomiota?

Mitä seuraavaksi? Hitler-viikset kuvassa saivat jonkun kasvattamaan täysparran? Aatun ääni YouTube-klipistä sai aikaiseksi keripukin? Löytyvätkö Johtajan kasvot paahtoleivästä? Mitä tähän kommentoivat Viitasaaren Teboilin kantikset?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mielenkiintoista on myös, että tämä Huttunen myi kirjan eikä esim. heittänyt roskiin tai tuhonnut.

Juuri tuollaisia ihmisiä varten on olemassa muutamakin taiteilija, jotta nämä nilkit eivät saa unta.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Tämä asia ei ole enää niin ajankohtainen kuin puoli vuotta sitten, jolloin puhuttiin pakolaisista ja susista julkisuudessa aika paljon. Oli pakolaisiltaa ja oli susi-iltaa ja kaikilla tuntui olevan mielipide joko pakolaisista tai susista. Muistan silloin ajatelleeni, että susi on yhteiskunnan pakolainen ja pakolainen on yhteiskunnalle susi. Tämmöinen filosofisuus avautui minulle viime vuoden lopulla.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota Kamraattien kesäspettariepisodia kuunnellessani avautui viimeistään, että Tuomas Nyholm on yksinään ihan fiksu ja pätevä tyyppi, jolla on ihan järkevääkin sanottavaa lätkästä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai nyt tulee euroviisut tai siis toi semifinaali, missä Suomikin on. Ihme ettei tänä vuonna kukaan puhunut noista mitään. No joku hassu juttu tais olla lehdessä, mutta mä hyppään sellaiset yli.

Onko missään edes kerrottu kuka on Suomen edustaja? Ei.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
The Cult on yhä pystyssä ja puskee edelleen uutta musiikkia. Luulin, että lopettivat jo viime vuosituhannella. Eikä tää uusin kuulosta edes huonolta!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Valitettavasti avautui ties jo kuinka monennen kerran, että Suomessa toimii myynti- ja asiakaspalvelutaitoja vaativissa tehtävissä ihmisiä, joilla ei tällaisia taitoja ole. Tekniset hyödykkeet ja tarvikkeet ovat pahimmasta päästä. Konepajakamaa, työkaluja ja sen sellaista myymään valikoituu edelleen kovalla prosentilla sellaista sakkia, jolla on ammattikoulut ja insinöörikoulut käytynä, mutta joiden myyntiosaaminen ei kiinnosta firmassa ketään. Uskomatonta perseilyä vuonna 2016. Meneekö teknisten vermeiden vähittäiskaupalla liian hyvin, kun on varaa pitää tuplauunoja töissä?

Olin ostamassa muuatta arvokasta hyödykettä ja sen lisäksi sekalaista tarpeistoa. Mitään tarkkaa budjettia ei ollut, mutta tuhat tai pari tuhatta euroa ajattelin tärvätä liikkeeseen. Sain myyjän nopeasti avukseni, ja kerroin suoraan mitä tarvitsen. Oli aika selvää, mitkä tavarat tulevat kysymykseen, ehkä muutama vaihtoehto olisi ollut. Pyysin myyjää laskemaan tarjouksen koko setille, ja sanoin että jos näyttää hyvältä niin teen kaupat saman tien. Myyjä ojensi liikkeen mainoslehden sekä kopiosivun yhden tuotteen teknisistä tiedoista, ja sanoi, että "sun kannattaa nyt tehdä sillä tavalla, että meet kotiin ja mietit vielä kertaalleen mitä kaikkea tarviit, ja tuut sitten uudestaan niin saat tarjouksen, tai sit laitat sähköpostia". Helvetin urpo. Asiakkaalla on käsi jo lompakolla, mutta myyjä päättää hankkia jännitystä elämään, ja passittaa asiakkaan ulos ovesta miettimään ostoksiaan. Noin ratkaisukyvytön myyjä ei varmasti osaa edes nussia. Ei ainakaan pimeässä, naisen täytyy auttaa sitä kädellä kohti rasiaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Helvetin urpo. Asiakkaalla on käsi jo lompakolla, mutta myyjä päättää hankkia jännitystä elämään, ja passittaa asiakkaan ulos ovesta miettimään ostoksiaan. Noin ratkaisukyvytön myyjä ei varmasti osaa edes nussia. Ei ainakaan pimeässä, naisen täytyy auttaa sitä kädellä kohti rasiaa.

Jos ei ole provikkapalkkaa, niin ei ole. Ei siitä kannata noin tuohtua. Mielestäni tuo ei kerro nussimistaidoista mitään ja suutuspäissäsi vain latelet kaikenlaisia törkeyksiä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Näihin vahva sama.

The Cult on yhä pystyssä ja puskee edelleen uutta musiikkia. Luulin, että lopettivat jo viime vuosituhannella. Eikä tää uusin kuulosta edes huonolta!

The Cultin levy, mitä sitä kuulin, oli hyvä.

Valitettavasti avautui ties jo kuinka monennen kerran, että Suomessa toimii myynti- ja asiakaspalvelutaitoja vaativissa tehtävissä ihmisiä, joilla ei tällaisia taitoja ole. Tekniset hyödykkeet ja tarvikkeet ovat pahimmasta päästä. Konepajakamaa, työkaluja ja sen sellaista myymään valikoituu edelleen kovalla prosentilla sellaista sakkia, jolla on ammattikoulut ja insinöörikoulut käytynä, mutta joiden myyntiosaaminen ei kiinnosta firmassa ketään. Uskomatonta perseilyä vuonna 2016. Meneekö teknisten vermeiden vähittäiskaupalla liian hyvin, kun on varaa pitää tuplauunoja töissä?

Olin ostamassa muuatta arvokasta hyödykettä ja sen lisäksi sekalaista tarpeistoa. Mitään tarkkaa budjettia ei ollut, mutta tuhat tai pari tuhatta euroa ajattelin tärvätä liikkeeseen. Sain myyjän nopeasti avukseni, ja kerroin suoraan mitä tarvitsen. Oli aika selvää, mitkä tavarat tulevat kysymykseen, ehkä muutama vaihtoehto olisi ollut. Pyysin myyjää laskemaan tarjouksen koko setille, ja sanoin että jos näyttää hyvältä niin teen kaupat saman tien. Myyjä ojensi liikkeen mainoslehden sekä kopiosivun yhden tuotteen teknisistä tiedoista, ja sanoi, että "sun kannattaa nyt tehdä sillä tavalla, että meet kotiin ja mietit vielä kertaalleen mitä kaikkea tarviit, ja tuut sitten uudestaan niin saat tarjouksen, tai sit laitat sähköpostia". Helvetin urpo. Asiakkaalla on käsi jo lompakolla, mutta myyjä päättää hankkia jännitystä elämään, ja passittaa asiakkaan ulos ovesta miettimään ostoksiaan. Noin ratkaisukyvytön myyjä ei varmasti osaa edes nussia. Ei ainakaan pimeässä, naisen täytyy auttaa sitä kädellä kohti rasiaa.

Suomessa ei vieläkään osata toimia asiakaspalvelijana, ei osata myydä. Onneksi tässä markkinataloudessa on varaa valita, joten vien rahani muualle, jos ja harmittavan usein kun toimitaan tökerösti. Kotikaupunginosassani tiedän, mihin menen, ja mihin en mene. Onneksi huomasin, että nyt voi valita terveysaseman, jolla käy, joten pääsen eroon kotiterveysasemastani, jonka paska palvelu on ylittänyt valtakunnallisenkin uutiskynnyksen.

Myönnän muutaman kerran opastaneeni asiakaspalvelijaa, kun homma on nuivaa. Täältä tulee palautetta. Facebookissa olen antanut palautteen yrityksen FB-seinälle, missä se on sitten yleisesti nähtävillä. Enää en ole FB:ssä. Tekisi mieli myös sanoa pari sanaa tästä sinuttelusta, mutta antaa olla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Suomessa ei vieläkään osata toimia asiakaspalvelijana, ei osata myydä. Onneksi tässä markkinataloudessa on varaa valita, joten vien rahani muualle, jos ja harmittavan usein kun toimitaan tökerösti. Kotikaupunginosassani tiedän, mihin menen, ja mihin en mene. Onneksi huomasin, että nyt voi valita terveysaseman, jolla käy, joten pääsen eroon kotiterveysasemastani, jonka paska palvelu on ylittänyt valtakunnallisenkin uutiskynnyksen.
Vitutuksesta huolimatta on syytä tarkentaa, että Suomessa on myös erinomaisia myyjiä ja asiakaspalvelijoita, vaikka heitä soisi olevan paljon enemmänkin. Molemmat ääripäät herättävät kyllä huomiota. Erityisen hyvin jäävät mieleen nämä loistotyypit, koska heitä ei saata odottaa edes kohtaavansa. Veltot ja myyntihaluttomat lapatossut ovat niin paljon tavallisempia tapauksia.

Minulla kävi mukavasti, kun vaihdoin autoa vajaat kaksi vuotta sitten. Tein autokaupat sellaisen myyjän kanssa, joka erottui monta luokkaa muista automyyjistä, ja joka todella halusi tehdä kaupat. Kyse ei ollut lipevästä väkisinmyynnistä, vaan riittävästä aktiivisuudesta ja asiakkaan tarkasta kuuntelemisesta matkan varrella. Automyyjiä moititaan ihan aiheesta siitä, että vain nopean kaupan mahdollisuus kiinnostaa. Koeajolla käyviä asiakkaita ei jakseta palvella, kaikki eivät edes vaivaudu kysymään palautetta koeajosta, ja hyvin harva soittaa perään. Tämä ihmetyttää erityisesti silloin, kun asiakas kertoo ostavansa työsuhdeautoa, ja että päätöksenteon hetki voisi olla lähiviikkoina (= asiakas ostaa ihan varmasti jonkin menopelin, ja nyt on se hetki kun täytyisi jaksaa myydä). Myyjä, jolta ostin auton, jaksoi tehdä useita tarkentavia tarjouksia matkan varrella, ja ehdotti vielä vaihtoehtoisia malleja ja harkitsemisen arvoisia lisävarusteita näihin. Useampaa koeajoautoa tarjottiin, ja kaikesta kertomisen arvoisesta soitettiin tai laitettiin sähköpostia. Olisin ihan hyvin voinut ostaa muualtakin jonkin toisen auton, mutta kyseinen myyjä teki asiat niin kerta kaikkiaan asiakkaalle helpoksi (= teki työnsä esimerkillisen hyvin), että oli suorastaan ilo palkita myyjä kaupoilla tekemästään kunnon duunista. Vaimokin osti uusimman autonsa samalta myyjältä, toiminta oli yhtä hyvää tasoa myös sillä kerralla.

Jos ei ole provikkapalkkaa, niin ei ole. Ei siitä kannata noin tuohtua. Mielestäni tuo ei kerro nussimistaidoista mitään ja suutuspäissäsi vain latelet kaikenlaisia törkeyksiä.
Ilman muuta kannattaa tuohtua. Itse asiassa täällä tuohtuminen ei niinkään kannata. Sen sijaan minun pitäisi tuohtua kyseisen firman liiketoiminnasta vastaavalle taholle, kuten toimitusjohtajalle. Liikeenjohtoa ja omistajia täytyy ilman muuta kiinnostaa, kuinka asiakkaita palvellaan ja kuinka osaavasti kauppaa syntyy. Olen kyllä aikeissa ottaa yhteyttä, koska tällä tavoin teen liikkeelle palveluksen. Saatan samalla tehdä myös myyjälle palveluksen, jos palaute yhtään auttaa häntä kehittymään paremmaksi työssään. Myyjä oli kyllä teknisissä asioissa osaava, ulospäinsuuntautunut, eikä vierastanut asiakaspalvelutilannetta, joten uskon että hänellä on edellytyksiä pärjätä työssään.

Aiemmin kuvaamani esimerkki kertoo siitä, ettei myyjällä ollut intohimoa saada kauppaa aikaan. Kuten sanoit, niin syy voi hyvin olla palkkauksessa, eli myyjä ei hyödy riittävästi tai minkään vertaa siitä, että kassakone kilahtaa. Tämän ohella tai sijasta syy voi olla myös siinä, että lähiesimiehen toiminta on velttoa, jolloin myymälän puolella ei vaadita riittävästi tuloksellisuutta eikä päämäärätietoista asiakaspalvelua. Tai se, että uusien myyjien rekrytoinnissa ja nykyisten koulutuksessa ei painoteta riittävästi myynti- ja asiakaspalveluosaamista. Olennaisinta kuitenkin on, että nämä kaikki ovat enemmän tai vähemmän sellaisia asioita, joihin liiketoimintajohdolla on halutessaan mahdollisuus puuttua. Palkanmaksun rakennetta voidaan mahdollisesti korjata myyntivastuullisten osalta enemmän provision suuntaan (en tiedä tulisiko myyjien liiton kanssa vääntöjä, saattavat olla metallin jäseniä), myyntiosaamista voidaan terävöittää silloin tällöin toistuvilla koulutuksilla, ja myymäläpäällikköä voi vähän herätellä innostamaan myyjiä hoitamaan asiakkaita paremmin. Pitäisi olla kaikille itsestään selvää, että on sekä omistajien että työntekijöiden etu, että kauppaa syntyy. Ei maksuhaluista asiakasta saa ajaa kotiinsa lukemaan jotain teknisiä traktaatteja. Asiakas palvellaan reippaasti loppuun saakka ja otetaan tältä rahat pois!

Voi tietysti olla, että liike on bisneksestä vastaavien tahojen tavoitteisiin nähden riittävän kannattava, ja että myynnissä ei lukujen valossa nähdä mitään ongelmia. Mikäpä siinä sitten. Kokemukseni perusteella kuitenkin arvelisin, että kyseinen liike voisi tehdä pienellä taito- ja asennetarkistuksella himpun verran nykyistä parempaa tulosta. Vieläpä niin, ettei kenellekään tule juuri hiki eikä paha mieli.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Heh heh, nopealla lukemisella vuosi kuvitella, että Pisin Kääpiö 186cm ei ole koskaan ennen vieraillut rautakaupassa, jossa asiakkaiden välttelystä on tehty suoranainen taiteenlaji! Kun ensimmäistä omaa kämppää aikanaan rempattiin, niin tuntui uskomattomalta, että joku (allekirjoittanut) joka oli kantamassa tuhansia ja taas tuhansia firmaan vapaaehtoisesti (no ok; vapaaehtoinen on - myönnettäköön - suhteelinen käsite..), sai kirjaimellisesti juosta myyjien perässä, jotta sai alle tunnin minkäänlaista asiakaspalvelua. Jos olisin vain kiltisti odottanut myyjää saapuvaksi, niin koko päivän olisin saanut siellä venata ja illalla palata himaan tyhjin käsin. Kyllä vitutti!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Heh heh, nopealla lukemisella vuosi kuvitella, että Pisin Kääpiö 186cm ei ole koskaan ennen vieraillut rautakaupassa, jossa asiakkaiden välttelystä on tehty suoranainen taiteenlaji! Kun ensimmäistä omaa kämppää aikanaan rempattiin, niin tuntui uskomattomalta, että joku (allekirjoittanut) joka oli kantamassa tuhansia ja taas tuhansia firmaan vapaaehtoisesti (no ok; vapaaehtoinen on - myönnettäköön - suhteelinen käsite..), sai kirjaimellisesti juosta myyjien perässä, jotta sai alle tunnin minkäänlaista asiakaspalvelua. Jos olisin vain kiltisti odottanut myyjää saapuvaksi, niin koko päivän olisin saanut siellä venata ja illalla palata himaan tyhjin käsin. Kyllä vitutti!
Nojaa, katselin jo hyvinkin nuorena miehenä aihetta sivuavan laadukkaan "opetusvideon", eli Uuno Turhapuron rautakauppasketsin. Ei siis voida sanoa, ettei olisi varoitettu. Tuossa sketsissä asiakas saa jopa palvelua, ainakin jonkinmoista.

Linkki vie YouTubeen, jossa näyttelijät Vesa-Matti Loiri ja Kauko Helovirta näyttelevät myyjää ja asiakasta.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Jos vastustaja "hankkii" jäähyn hän filmaa. Jos omat "filmaa" jäähyn hän hankkii jäähyn.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Katselin eilen Rocky III:a. Tulin hetken mielijohteesta menneeksi imdb:hen tutkailemaan leffan näyttelijälistaa. Sitten jokin avautui. Olin koko elämäni ollut siinä luulossa, että sama kaveri joka näytteli Apollo Creediä, oli myös Tähtien Sota -leffojen Lando Calrissian. No ei ollut. Tähän voisi nyt joku musta henkilö kivahtaa loukkaantuneena, että "Ai me kaikki näytetään sun mielestä samalta?"
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katselin eilen Rocky III:a. Tulin hetken mielijohteesta menneeksi imdb:hen tutkailemaan leffan näyttelijälistaa. Sitten jokin avautui. Olin koko elämäni ollut siinä luulossa, että sama kaveri joka näytteli Apollo Creediä, oli myös Tähtien Sota -leffojen Lando Calrissian. No ei ollut. Tähän voisi nyt joku musta henkilö kivahtaa loukkaantuneena, että "Ai me kaikki näytetään sun mielestä samalta?"

Tässä voi lohduttaa Illustrated Guide to Law -sarjakuva, jossa oli useampi sivu aiheesta, eli kasvojen tunnistuksesta ja rodun vaikutuksesta. Alkaen tästä sivusta. Kannattaa selailla, erinomaisesti selitetty muistin toimintaa yleisemminkin ja silminnäkijöiden todistusarvoa tuossa osiossa. Ja muutenkin kannattaa selailla toki, jos Yhdysvaltain oikeusjärjestelmä omituisuuksineen kiinnostaa.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Tässä voi lohduttaa Illustrated Guide to Law -sarjakuva, jossa oli useampi sivu aiheesta, eli kasvojen tunnistuksesta ja rodun vaikutuksesta. Alkaen tästä sivusta.

Kiitos. Selailin vähän alkua ja kyllähän se ihan järkeenkäyvältä vaikuttaa. Itse ilmiön todellisuushan on sinänsä päivän selvä. Olen aina jaksanut ihmetellä, miksi siitä on tehty jonkinlainen rasististen asenteiden indikaattori. Ainakin mikäli amerikkalaista TV-viihdettä on uskominen ja miksei olisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös