Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 715 812
  • 33 934

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Että tänään ei olekaan lauantai vaan perjantai.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ringeten MM-kisoissa Suomen ja Kanadan ykkösjoukkueet pelaavat keskenään kolmiosaisen finaalisarjan ja muut maat taistelevat lähinnä jostain säälipokaalista.

Eivät muut maat oikein siitä säälipokaalista taistele, sillä Suomen U20-maajoukkue joka osallistuu säälipokaali"taisteluun" on kukistanut nämä kyseisten muiden maiden aikuisten joukkueet, USAn, Slovakian, Tshekin ja Ruotsin, numeroin 21-0, 48-0, 32-0 ja 12-2 ja Kanadan U-21-joukkue puolestaan 19-0, 17-0, 32-0 ja 17-1. Oikeasti säälipokaalista siis taistelevat Suomen U-20-joukkue ja Kanadan U-21-joukkue.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Eiks tossa ringetessä ollut idea sellainen, että jos joku näistä jämämaista pystyy voittamaan Suomen tai Kanadan kakkosjoukkueen (U20 / U21) niin se maa pääsee seuraavissa kisoissa finaaliin? Näin muistelen jostain lukeneeni. On kyllä pieni laji kyseessä, vasta viime vuosina tajunnut oikeastaan, että miten pieni. Vielä nuorempana pidin naisurheilussa ihan isona lajina, mutta paskat.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän tuo malli sopisi naisjääkiekkoon ihan yhtä hyvin, Suomen tilalle vaan Usa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Avautui taas miten tylyjä naiset ovat toisilleen. Hauskaa sekin että mitä läheisempi kaveri, niin sitä ilkeämpää tekstiä tulee selän takana. Kaverin (nainen) paras ystävätär meni eilen kihloihin. Kaverini on avautunut mulle useasti aiemminkin miten kaverinsa poikaystävä on täysi elämän koululainen. Tänään taas laitteli mulle viestiä ja haukkui nuo kihlat alimpaan helvettiin ja pohti että montakohan viikkoa suhde vielä kestää. Myöhemmin tuossa avasin facebookin ja mun uutisvirtaan tuli näkyviin tuo kihla-päivitys koska kyseinen kaverini oli sitä kommentoinut. Nauratti lukea kun kaverini kommentoi päivitykseen, miten ihanaa on kun saadaan kesähäät ja paljon onnea kummallekin jne. Oli melko päinvastaista tekstiä mitä avautui minulle.

Vaikka ikää mulla ei oo ku reilut parikymmentä, niin näitä naisten draama-show'ta olen joutunut saanut seurata aika usein. Ei aukene miksi niitä parisuhde-päivityksiä täytyy käydä kommentoimassa niin kiihkeästi, jos oikeasti vihaa tilannetta. Eikö joku pelkkä tykkäys riittäisi jos haluaa vain olla kohtelias? Sekin ihmetyttää että noi naiset ovat aina itse olleet parisuhteessa. Sen voisin vielä ymmärtää, että sinkkua katkeroittaa, jos kaveri aloittaa oman parisuhteen. Parasta on ehkä se, kun ne haukkuvat mulle toistensa miehiä ristiin. Ensin tulee Anneli joka haukkuu mulle Pirjon miestä rumaksi läskiksi ja niiden suhde ei tule kestämään. Myöhemmin Pirjo avautuu mulle miten Annelin mies on idiootti alkoholisti, ja eroavat varmaan heti.

Sellaisesta hauskasta tilanteesta tänne muistaakseni joskus kirjoittelin, kun kaksi naista jotka olivat toistensa läheisimpiä kavereita, eivät suostuneet viestittelemään toisilleen. Kaikki viestit piti laittaa mun kautta. Sekin tilanne lähti vain siitä, että kumpikaan ei halunnut laittaa toiselle viestiä, koska se toinen ei ollut laittanut itse mitään viestiä. Eli siis molemmat odottivat toisiltaan sitä ensimmäistä viestiä, mutta kumpikaan luupäistä ei halunnut itse sitä laittaa.

Kerrotaan nyt tässä ylipitkäksi venyneessä viestissä vielä, että naiset juoruavat kyllä aivan käsittämättömiä asioita kahvipöytäkeskusteluissaan. Jos vaan on yhtään mahdollisuutta päästä kuuntelemaan niitä, niin suosittelen. Aivan loistavaa settiä! Yksi naispuolisista kavereistani möläytti tässä pari päivää sitten, että eräällä entisellä lukiokaverillamme on karvainen römpsä. Oli kuullut jossain tyttöjen kahvittelussa, kun yksi tytöistä oli sattunut näkemään tämän lukiokaverin alasti uimahallin suihkussa. Selitti vielä oikein yksityiskohtaisesti mitenkä paljon sitä karvaa oli, ja missä. Että semmoisia juoruja. Eikä nuokaan tytöt mitään tyhmiä pissiksiä ole. Opiskelevat yliopistossa ja ovat ihan asiallisia ja täyspäisiä naisia.

Oikeastaan näiden juttujen takia mä tykkään kaveerata naisten kanssa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Iron Maidenin 1. levy on ihan perhanan kovaa kamaa.

Onko jotain bändejä minkä avaus ei olisi se kovin?

Ringetesta keskustellaan parissakin eri ketjussa ja nyt jo varmaan vanhentuneen tiedon mukaan yli 4000 lippua myyty.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Onko jotain bändejä minkä avaus ei olisi se kovin?

Noo, esim. The Beatlesin debyytti ei ihan lähde. Eikä kyllä Queeninkaan, vaikka Keep Yourself Alive on aika kova biisi siihen heti alkuun. Stten täytyy kyllä myöntää, etten ole vielä tähän päivään mennessä saanut kuunneltua loppuun näin vanhemmilla päivillä löytämäni uuden suosikkibändini Dream Theaterin ekaa levyä loppuun, vaikka sen ihan cd:nä sain vaivalla hankittua. On aika nuhaista meininkiä varsinkin kun ajattelee, että pari vuotta tuon ekan jälkeen saivat kasaan yhden kaikkien aikojen parhaista levyistä (Images and Words).
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
On vähän makuasia, onko Siekkarien kovin veto debyytti vai Suomi-Finland. Rush? Jollain Apulannalla neljäs levy on paras, viidennen jälkeen en kyllä ole kuunnellutkaan eli se siitä sitten. Metallicalla kolmas on paras, vaikka ensimmäinen ja toinen tulevat lähelle. Metallicalla ensimmäistä ihan naurettavasti dissataankin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Avautui että satoja kertoja karaokessa vetämäni "Mä elän vieläkin" Popeda - Mä elän vieläkin - YouTube ei ole Mustajärvi/Marstio/Kääriäinen/Sorsakoski keksimä biisi, vaan Cash/Kristoffersson/Jennings/Nelson ryhmän "Highwayman" Johnny Cash Highwayman with Willie Nelson, Waylon Jennings & Kris Kristofferson With lyrics - YouTube

Olenpa ollut tyhmä. Eihän tämä suomalainenkaan versio huono ole, mutta täytynee seuraavan kerran vetää englanniksi, jos löytyy listoilta.

Linkit youtubeen.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
On vähän makuasia, onko Siekkarien kovin veto debyytti vai Suomi-Finland.

Ei kumpikaan, vaan legendaarinen L’amourha. Suomalaisten levyjen parhaita ylipäänsä.


Tämä on kieltämättä hyvä esimerkki.

Taitaa se ylipäänsä harvinaista olla että avaus olisi paras...
Esim. Emerson, Lake & Palmerilla näin olen mieltänyt olevan. Led Zeppelin pääsi kanssa jo lähelle, mutta ei aivan. Black Sabbathkin.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Stten täytyy kyllä myöntää, etten ole vielä tähän päivään mennessä saanut kuunneltua loppuun näin vanhemmilla päivillä löytämäni uuden suosikkibändini Dream Theaterin ekaa levyä loppuun, vaikka sen ihan cd:nä sain vaivalla hankittua. On aika nuhaista meininkiä varsinkin kun ajattelee, että pari vuotta tuon ekan jälkeen saivat kasaan yhden kaikkien aikojen parhaista levyistä (Images and Words).

Katoppas/kuunteles vaikka seuraava taltiointi jos auttaisi vaivaan:
Dream Theater: When Dream And Day Reunite
 

Nick Neim

Jäsen
Avautui että satoja kertoja karaokessa vetämäni "Mä elän vieläkin" Popeda - Mä elän vieläkin - YouTube ei ole Mustajärvi/Marstio/Kääriäinen/Sorsakoski keksimä biisi, vaan Cash/Kristoffersson/Jennings/Nelson ryhmän "Highwayman" Johnny Cash Highwayman with Willie Nelson, Waylon Jennings & Kris Kristofferson With lyrics - YouTube

Olenpa ollut tyhmä. Eihän tämä suomalainenkaan versio huono ole, mutta täytynee seuraavan kerran vetää englanniksi, jos löytyy listoilta.

Linkit youtubeen.

Mä en laula karaokea, mutta muuten joo sama, oli mullekin uusi tieto. Kaikkea sitä. Johnny Cashinkin tuotanto on osittain tuttua, mutta eipä ole aikaisemmin tullut vastaan. Täytyy parin kuuntelun jälkeen kehaista tuota Cashin, Nelsonin, Jenningsin ja Kristoffersonin alkuperäisversiota. Hyvä biisi.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Olen tässä muutaman kuukauden seuraillut ampumahiihtoa aika lailla aktiivisesti. Mielestäni erinomaisen hieno ja omalla tavallaan erittäin julma laji. Nyt katselin tuossa hetken aikaa naisten normaalia hiihtoa niin avautui miten järkyttävän tylsää sitä on telkkarista katsella. Hiihtäjät ovat varmasti erittäin kovia reenaamaan ja kaikkea, mutta siitä huolimatta.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei tämä ringette ole sen tasaisempaa edes Kanadan ja Suomen kesken. Suomi vei ensimmäisen osaottelun 8-2 ja johtaa nyt toista 12-0, kun 3/4 on pelattu.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Muistanko väärin, vai pelasivatko Suomi ja Kanada aikanaan tasaisia vääntöjä noissa ringeten MM-kisoissa (Joissa Kanada taisi olla vieläpä niskan päällä.)?
Wikipedian mukaan näytti olevan paljon tasaisempaa. 2010 Suomi voitti 9-8 ja 2013 Suomi voitti 8-4 sekä 7-5. Sitä ennen pelatuista kisoista ei artikkeleita löytynyt. Vähän harmillista lajin kannalta että tasoerot ovat vain kasvaneet.

2010 World Ringette Championships - Wikipedia, the free encyclopedia
2013 World Ringette Championships - Wikipedia, the free encyclopedia
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se onkin Saku Mäenalanen, ei Mäenalainen. Kiitos näsäviisas Google. Tuleekohan tuosta minulle vielä samanlainen korvaansärähtävä nimi kuin Hakanpäästä?
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Se onkin Saku Mäenalanen, ei Mäenalainen. Kiitos näsäviisas Google. Tuleekohan tuosta minulle vielä samanlainen korvaansärähtävä nimi kuin Hakanpäästä?
Minulle avautui Suomi-Kanada -pelissä, että Intrum Justitia on oikein, ei Instrum Justitia. Kaukalonlaitamainoksesta huomasin.

Aiemmin on avautunut, että La Ligassa vaikuttaa Villarreal, ei Villareal. Ja Segunda Divisionissa Valladolid, ei Valladodid. Nämä huomasin jo muutama vuosi sitten, mutta ovat jääneet mieleen.

Lisäksi pitää mainita nimimerkki Noutolokku, jota monen muun tapaan luulin aluksi Noutoloukuksi, kunnes joku jatkoaikalainen asian minullekin avasi.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Olen tässä muutaman kuukauden seuraillut ampumahiihtoa aika lailla aktiivisesti. Mielestäni erinomaisen hieno ja omalla tavallaan erittäin julma laji. Nyt katselin tuossa hetken aikaa naisten normaalia hiihtoa niin avautui miten järkyttävän tylsää sitä on telkkarista katsella. Hiihtäjät ovat varmasti erittäin kovia reenaamaan ja kaikkea, mutta siitä huolimatta.

Tämä on avautunut minulle jo hyvän aikaa sitten. Kiinnostukseni maastohiihdon seuraamiseen väheni paljon siinä vaiheessa, kun kilpailuihin otettiin mukaan suksien vaihtamisia, minkä tarkoitus oli lisätä mielenkiintoa keinotekoisesti.

Se onkin Saku Mäenalanen, ei Mäenalainen. Kiitos näsäviisas Google. Tuleekohan tuosta minulle vielä samanlainen korvaansärähtävä nimi kuin Hakanpäästä?

Minä luulin joskus, että Maanalainen armeija iskee jälleen on Manalainen armeija... tai en luullut mutta olisin voinut luulla.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Minulle avautui Suomi-Kanada -pelissä, että Intrum Justitia on oikein, ei Instrum Justitia. Kaukalonlaitamainoksesta huomasin.
Jos lohduttaa yhtään, niin et ole ainoa joka tuota ässää tunkee Intrumin nimeen. Mulla aika monet kaverit sanovat myös Instrum, ja täytyy myöntää että joskus itse kanssa toistan puheessa saman virheen. Laitetaan sen piikkiin että kavereilta tarttuu omaan suuhun. Intrum Justitiasta tuon ässä-version lisäksi usein kuulee/näkee mallia Justia, siis ilman toista ti-tavua. Ei ole ihan yksi eikä kaksi kertaa, kun vaeltaessani internetissä törmään ihmisiin, jotka haukkuvat Instrum Justian alimpaan helvettiin.
 

Ralph

Jäsen
Mun telkkarissa on joku viive tai jotain, kun luen otteluseurannasta asioita, jotka näkyvä telkkaristani vasta parin sekunnin päästä.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Mun telkkarissa on joku viive tai jotain, kun luen otteluseurannasta asioita, jotka näkyvä telkkaristani vasta parin sekunnin päästä.

Katotko C, T, T2 vai S virittimen kautta? Näillä on kaikilla eri signaalitie, ja ne ei ole synkassa, vaan tulevat 'kotio' eri aikaan. Sekuntieroa synntyy myös virittimen prossun purkualgoritmistä, uuremmat purkaa nopsempaan... ja kaikki purkaa nopsempaan sen SD lähetyksen ja hitaammin HDn. Sillon kun viä oli analogilähetyksiä, ne oli aina muutama sekunnin edellä digilähetystä. Nyt eroa voi tsekata sd hd kanavien bälillä, mikäli viritin kykenee nopeeseen nipunvaihtoon.. useimmat ei kykene. Tuplaviritin boxilla sen havainnoi helpoiten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös