Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 713 943
  • 33 933

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Lukiessani aiemmin tänään mummoni vanhoja lääkärintodistuksia minulle aukesi, että 1970-luvulla hän painoi 153 kiloa. Pituutta hänellä on 160 senttiä. Äitini kertoi minulle myös tänään, että mummoni oli joskus vielä lihavampikin. Näin ollen en yhtään ihmettele edesmenneen ukkini lääkärintodistusta, jossa hänellä todettiin olevan lonkan rasitusmurtuma, jolle tehtiin parantava leikkaus. Ukkini oli tuolloin 40 vuotta sitten noin 70-kiloinen mies.
 
Kolmesta parhaasta ei-kanadalaisista pistemiehistä änärissä kaksi on suomalaisia. Suomesta on siis tullut parhaat pisteidentekijät kanadalaisten jälkeen. Ei kyllä uskois nykyään.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Super Mario Bros -pelin julkaisun vuosipäivä on sama kuin oma synttäripäivä, 13. syyskuuta.

Avautui että sinulla on sama synttäripäivä kuin minulla, ja jos nimimerkistä voi jotain päätellä, niin olet päivälleen 10 vuotta minua nuorempi. Muistan kyllä omat kymmenvuotissynttärini, mikä on mahdollisesti se päivän jolloin tulit tähän maailmaan. Se oli joka tapauksessa hieno päivä se.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Krista Siegfrids on lyhyt. Näin ko. artistin eilen ensimmäistä kertaa eläissäni livenä ja kesti tovi uskoa että tappikolmikon keskimmäinen oli tosiaan aiempi euroviisuedustajamme.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Oon viimeseen reiluun kahteentoistatuntiin kokeillut panadolia, kodeiinia, niiden yhdistelmää panacodia, buranaa ja aspiriinia. Avautui, että morfiini on parempi kuin nuo muut yhteensä. Aivan mahtavaa ainetta. Niin mahtavaa, että melkein menisi onnellisuusketjuun.

edit. Tulihan se parasetamolikin sieltä.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Oon viimeseen reiluun kahteentoistatuntiin kokeillut panadolia, kodeiinia, niiden yhdistelmää panacodia, buranaa ja aspiriinia. Avautui, että morfiini on parempi kuin nuo muut yhteensä. Aivan mahtavaa ainetta. Niin mahtavaa, että melkein menisi onnellisuusketjuun.

edit. Tulihan se parasetamolikin sieltä.
Morfiini on kyllä niin ykkösmatskua kuin olla ja voi. Voisi rikkoa luita ihan vain sen takia.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Avautui sellainen asia, että kun maalaa jotain palstalle postattua viestiä, palstasofta heittää puhekuplan, jolla voi lainata valitsemaansa tekstiä.

Niinpä tekee.

On maailma ihmeellinen. Ja elämä.

Kun Ritari Ässsä jahtasi KITT-autonsa kanssa rikollisia, heillä oli se ihmeellinen karttajutska mutta nyt kaikilla on semmonen GPS-jutska vai mikä se on. On maailma ihmeellinen.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Avautui, että Joni Vesalainen on värikäs.

MTV3:n mukaan
Värikäs ja suorapuheinen 51-vuotias jyväskyläinen ottaa harteilleen MTV Sportin saamien tietojen mukaan myynti- ja markkinointijohtajan viran.

Ja minusta Vesalaisen kuva pitäisi olla kuvaamassa, mitä HMV tarkoittaa – yhdessä Petteri Orpon kuvan kanssa,
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Red savinasta tehty habanerokastike laittaa aikuisen miehen itkemään. Kuvittelin olevani keskimääräistä kaduntallaajaa kovempi chilitoleranssiltani, mutta paskanmarjat. Propsit sille toiselle grilliasiakkaalle, joka nuoli dippiastiasta saman setin kertalaakista kitusiinsa eikä ilmekään värähtänyt. Meikäläisellä kastike oli levitetty annokseen ja silti joka haarukallisella poltti niin helvetisti.

Edit: hyvää se red savina -kastike joka tapauksessa oli ja nyt suussa tuntuu se chilihommien paras puoli: mieto polte, joka kestää pitkään. Seuraavaa vessakertaa en halua edes miettiä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Edit: hyvää se red savina -kastike joka tapauksessa oli ja nyt suussa tuntuu se chilihommien paras puoli: mieto polte, joka kestää pitkään. Seuraavaa vessakertaa en halua edes miettiä.
Avautuu se että limakalvot kummassakaan päässä ruoansulatusta eivät arvosta chiliä? Taas kerran.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Myöskään silmät eivät juurikaan tykkää. Tyhmä ei vaan opi olemaan sorkkimatta silmiä, kun on leikellyt chiliä.
Olen pikkuhiljaa oppinut olemaan tyrkkimättä sormillani silmiin chilin leikkuun jälkeen, mutta edelliskerralla kun leikkelin habaneroja, niin tuli ongelmia piilareiden kanssa. Illalla sain vielä otettua ne silmistä pois ilman hirveätä kirvelyä. Sitten huljuttelin normaalisti hieraisten sormilla niiden sisäpinnan kuten normaalistikin. Sitten liuokseen yöksi. Oli muuten suuri virhe hieroa niitä piilareita tuona iltana. Aiemmin ei kumma kyllä ole sen kummempia ongelmia ollut, vaikka jopa habaneroja olen leikellyt. Mutta tuon viime kerran jälkeisenä aamuna oli kyllä silmät tulessa ja pitkään, kun sain piilarit takaisin paikoilleen. Todella tuskallinen olo ainakin kymmenen minuuttia ja sitten pikkuhiljaa parani. Olisiko peräti pahimpia kipuja, mitä olen koskaan tuntenut? En nyt ainakaan keksi pahempaa, kun en ole munuaiskivistäkään (onneksi) kärsinyt. Seuraavinakin aamuina vielä tuntui, vaikka ei tietenkään läheskään niin pahasti.

Fiksumpi kai käyttäisi kumihanskoja.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Olisiko peräti pahimpia kipuja, mitä olen koskaan tuntenut? En nyt ainakaan keksi pahempaa, kun en ole munuaiskivistäkään (onneksi) kärsinyt. Seuraavinakin aamuina vielä tuntui, vaikka ei tietenkään läheskään niin pahasti.

Fiksumpi kai käyttäisi kumihanskoja.
Mä nokitan vielä sappikivillä. On tullut pesäpalloa, jääpalloa, ym. palloa munille. Vastaavaa kipua pari päivää putkeen. En ole ikävempää juttua vielä kokenut.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Mä nokitan vielä sappikivillä. On tullut pesäpalloa, jääpalloa, ym. palloa munille. Vastaavaa kipua pari päivää putkeen. En ole ikävempää juttua vielä kokenut.
Jep, ihan mielelläni annan muiden nokittaa tässä tapauksessa. Nuo kivet taitaa olla se pahin tuska, mitä miehet joutuvat tuntemaan. Puuduttamaton synnytys naisilla voi ilmeisesti olla about samaa tasoa.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jep, ihan mielelläni annan muiden nokittaa tässä tapauksessa...

Takana menneisyydessä on kaksi kallonmurtumaa. Toinen oli takaraivolla ja toinen otsan särmässä. Ensimmäinen tuli alamäkiajossa ja toinen simppelisti kurotellessa saippuaisesta kylpyamme/suihkusta pyyheliinaa – lattia hyökkäsi kimppuun.
Puolentoista viikon kammottava päänsärky, joka ei lähde millään mömmöillä.
Kokeilin jossain vaiheessa juoda kolmevarttisen viinaksen jysäriin, mutta seuraavana päivänä olo oli vielä entistäkin kipeämpi.
Vieläkin otsan toinen puoli on kulmikas ja toinen pyöreähkö.
Downhill racen kautta olen kerännyt kaikkein komeimmat arpeni ja murtumat.

En suosittele pääkopan rikkomista kenellekään…
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jep, ihan mielelläni annan muiden nokittaa tässä tapauksessa. Nuo kivet taitaa olla se pahin tuska, mitä miehet joutuvat tuntemaan. Puuduttamaton synnytys naisilla voi ilmeisesti olla about samaa tasoa.

Ei kyllä ole kiva olo, ei. Sitten vielä aluksi se epätietoisuus, että mitä perkelettä tämä kipu oikein on.

Äitini sanoi, että "synnyttäminenkin oli ihan lastenleikkiä" verrattuna näihin kipuihin. Toki yksilöllistä, mutta kertonee kuitenkin sekin jotain.
 

hege

Jäsen
Itsellä kivulian kokemus oli systostaation aiheuttama haimatulehdys ja fiksuna, kun olivat sanoneet että sytosta saa sivuoireita, niin tuli varmaan se reilu viikko kärsittyä oireista ennen kuin meinasi taju lähteä ja muut luuli minun saaneen sydärin (mm. ambulanssi väki). Eli avautui se, että ihan tappiin ei kannata odotella ennen kuin lääkäriin menee (kävihän se näinkin, mutta ei ehkä ihan fiksuin tapa).
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Avautui, että vakiossa kotivoitto eli merkki (1) ei olekaan niin järisyttävän hallitseva vakioriveissä kuin olet luullut.

Keräsin tässä näet 18 lauantaivakion riviä ja tein vertailua merkkien jakaumista. Tulos oli seuraava:
Koodi:
Kohteita yhteensä 234
[1]: 94 kpl (40,2%)
[X]: 57 kpl (24,4%)
[2]: 83 kpl (35,5%)
Okei, otanta on verrattain suppea, mutta hieman tuo silti yllätti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Avautui, että vakiossa kotivoitto eli merkki (1) ei olekaan niin järisyttävän hallitseva vakioriveissä kuin olet luullut.

No onhan tuo aika hallitseva. Vierasmerkkien osuus selittyy sillä, kun haaveillaan unelmista. Laitan nämä kakkoset tähän ja jos tämä osuu, niin en mene enää koskaan tehtaalle.
 

Nick Neim

Jäsen
No onhan tuo aika hallitseva. Vierasmerkkien osuus selittyy sillä, kun haaveillaan unelmista. Laitan nämä kakkoset tähän ja jos tämä osuu, niin en mene enää koskaan tehtaalle.
Siis eikö tuossa listassa nuo vierasmerkit olleet toteutuneet? Satunnaisen Sepon lauantairivit eivät siis vaikuta tuohon listaan millään tavalla, vaan nimenomaan pelanneet vierasjoukkueet.

Tai sitten ymmärsin tuon kokonaan väärin.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
No onhan tuo aika hallitseva. Vierasmerkkien osuus selittyy sillä, kun haaveillaan unelmista. Laitan nämä kakkoset tähän ja jos tämä osuu, niin en mene enää koskaan tehtaalle.
Kuten Runkin Kari tuossa uumoili, puhuin siis toteutuneista merkeistä enkä pelijakaumista. Tuo havaintoaineistoni käsittää otteluiden tulokset, joissa jakauma on mielestäni hieman yllättävä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Sannilla on melkein yhtä hirveä ääni kuin Johanna Kurkelalla. Musiikki taas tuo mieleen Yonan. Lyhyesti sanottuna: täyttää paskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös