Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 714 105
  • 33 933

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus kesäisin on se pulma, että peiton kanssa nukkuessa tulee liian kuuma, varsinkin mun yksiössä, missä lämpötila monesti huitelee lähellä kolmeakymmentä. Ilman peittoa nukkuminen taas tuntuu vähän hassulta ja pelkällä pussilakanallakin se on vähän hankalaa. Viime kesänä vai oliko se jo syksyä kun ostin Ikeasta tuollaisen kaikkein halvimman ja ohuimman peiton. Ton paksuuskin taisi olla joku 1/5, mutta hitto hyvinhän tolla on pärjännyt koko talven. Ja nyt viimeisen kuukaudenkin mä oon nukkunut ikkuna auki...

Joo montaa satasta en halua noihin petivaatteisiin pistää. Jotkuhan ne pistää tonneja johonkin sänkyihin. Huh. Mulle nyt on sama nukkua patjalla lattialla tai vaikkapa sohvalla. Tarvittaessa mä nukun heinäladossa, hätätapauksessa vaikka halkoliiterissä. Joo en ole mikään kranttu. Syksyllä nukuin puistonpenkillä kun siihen satuin sammumaan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Joskus kesäisin on se pulma, että peiton kanssa nukkuessa tulee liian kuuma, varsinkin mun yksiössä, missä lämpötila monesti huitelee lähellä kolmeakymmentä. Ilman peittoa nukkuminen taas tuntuu vähän hassulta ja pelkällä pussilakanallakin se on vähän hankalaa. Viime kesänä vai oliko se jo syksyä kun ostin Ikeasta tuollaisen kaikkein halvimman ja ohuimman peiton. Ton paksuuskin taisi olla joku 1/5, mutta hitto hyvinhän tolla on pärjännyt koko talven. Ja nyt viimeisen kuukaudenkin mä oon nukkunut ikkuna auki...

Joo montaa satasta en halua noihin petivaatteisiin pistää. Jotkuhan ne pistää tonneja johonkin sänkyihin. Huh. Mulle nyt on sama nukkua patjalla lattialla tai vaikkapa sohvalla. Tarvittaessa mä nukun heinäladossa, hätätapauksessa vaikka halkoliiterissä. Joo en ole mikään kranttu. Syksyllä nukuin puistonpenkillä kun siihen satuin sammumaan.
Mä komppaan tuota ilman peittoa koisaamista. Jotenkin outoa nukkua ilman että joku pressu on päällä. Vaikka paikkoja kuumottaisi niin perkeleesti esim. saunomisen jälkeen.

Sänkyyn panostaa viimeistään sitten kun selkä on huono/kipeä. Ei oikeen selkäkipuinen nauti betoniporsaan päällä koisaamisesta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai Lapin Kulta ei nykyään enää sisällä tärkkelystä. Muutama päivä sitten ostin laivalta pari lootaa eikä niissä ollut, mutta ajattelin että se johtuu vaan siitä nelosversiosta, mutta äsken huomasin kaupassa saman jutun. Viime kesänä vielä varmasti oli...
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ai Lapin Kulta ei nykyään enää sisällä tärkkelystä. Muutama päivä sitten ostin laivalta pari lootaa eikä niissä ollut, mutta ajattelin että se johtuu vaan siitä nelosversiosta, mutta äsken huomasin kaupassa saman jutun. Viime kesänä vielä varmasti oli...
Reseptiä uusittiin jonkin aikaa (pari kuukautta?) sitten. Samalla muuttui pakkausten ulkonäkö. Sinne tuli joku punainen pohjantähti ja rääkyvä korppi. Mainoksiin tuli strobovalot.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Minulle on avautunut, että älypuhelin on todellinen sosiaalisten face-to-face ihmisten kommunikointi/vuorovaikutustilanteiden tappaja, mikäli tarpeeksi pahvi ihminen menettää vuorovaikutustaitonsa puhelimelle. Tämä ilmenee esim. työpaikalla niin, että jos istut kahvipöydässä työkaverin kanssa ja tauolla vaikka höpötellä niitä näitä ettei nyt olisi kiusaannuttavan hiljaista, niin on mestaritason suoritus jos saat tällaisen sosiaaliset keskustelutaidot puhelimelle menettäneen ihmisen keskittymään siihen mistä itse yrität puhua. Jos yrität kysyä ko. ihmiseltä jotain niin vastaus on "niin, joo onhan se", "nii ihan totta", "nii juu nii kyllä" katseen nousematta kertaakaan facebook-seinältä etusormen rullatessa yhä kiihtyvällä tahdilla puhelimen näyttöä. Tuollainen lähes vituttaa ja koko skenaariossa tuntee itsensäkin jo aika vitun pahviksi, kun tuntuu, että todellisuudessa puhuu itselleen. Koko tilanteessa on huvittavinta, että ko. ihminen, joka ei pysty puhelimesta olemaan irti, ei edes huomaa että on hiljaista jos lopettaisin puhumisen.

Eikä tarvitse olla vain työpaikalla vaan sama ilmenee jossain ruokapöydässä, kahviloissa, jäähalleissa erätauoilla, autossa, ihan missä vaan jossa voisi jutella niitä näitä, niin se vitun instagram tai iltalehti avataan ja ollaan mukamas läsnä. Perkele.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minulle on avautunut, että älypuhelin on todellinen sosiaalisten face-to-face ihmisten kommunikointi/vuorovaikutustilanteiden tappaja, mikäli tarpeeksi pahvi ihminen menettää vuorovaikutustaitonsa puhelimelle. Tämä ilmenee esim. työpaikalla niin, että jos istut kahvipöydässä työkaverin kanssa ja tauolla vaikka höpötellä niitä näitä ettei nyt olisi kiusaannuttavan hiljaista, niin on mestaritason suoritus jos saat tällaisen sosiaaliset keskustelutaidot puhelimelle menettäneen ihmisen keskittymään siihen mistä itse yrität puhua. Jos yrität kysyä ko. ihmiseltä jotain niin vastaus on "niin, joo onhan se", "nii ihan totta", "nii juu nii kyllä" katseen nousematta kertaakaan facebook-seinältä etusormen rullatessa yhä kiihtyvällä tahdilla puhelimen näyttöä. Tuollainen lähes vituttaa ja koko skenaariossa tuntee itsensäkin jo aika vitun pahviksi, kun tuntuu, että todellisuudessa puhuu itselleen. Koko tilanteessa on huvittavinta, että ko. ihminen, joka ei pysty puhelimesta olemaan irti, ei edes huomaa että on hiljaista jos lopettaisin puhumisen.

Eikä tarvitse olla vain työpaikalla vaan sama ilmenee jossain ruokapöydässä, kahviloissa, jäähalleissa erätauoilla, autossa, ihan missä vaan jossa voisi jutella niitä näitä, niin se vitun instagram tai iltalehti avataan ja ollaan mukamas läsnä. Perkele.

On muuten mielenkiintoista tarkkailla vaikkapa viikonloppuna ravintolassa viereisessä pöydässä istuvaa kuusihenkistä perhettä. On ihan arkipäivää, että tuon kokoisesta porukasta jokainen vauvasta vaariin selaa omaa puhelintaan hypnoosin vallassa. Tämä tapahan on levinnyt ihan aikuisten ihmisten keskuuteen ja laajalti.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tämä tapahan on levinnyt ihan aikuisten ihmisten keskuuteen ja laajalti.

Niin on. En tiedä ajattelenko liian kauas kantoisesti, mutta mihin tuollainen johtaa, kun jatkossa riippuvuus siitä taskutietokoneesta ei ole ainakaan pienenemään päin. En tiedä mikä helvetti siellä puhelimessa edes on, että se samsung pitää esille kaivaa. Ehkä koukutusta aiheuttaa käyttäjälleen ilmainen what`s app-palvelu(?), josta kuuluu ensin typerä vihellysääni ja sen jälkeen on samantien kurkattava minkä hymiön sieltä joku tyrkkäsi omaan luuriin pikaviestinä. Paluuta tekstiviesteihin ei taida enää olla. Perkele sehän maksaisi, ei semmoisia enää vaan vaan kuvia instaan ja what`s appia takaisin ennemmin.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Jos tarkkoja ollaan niin WhatsApphan ei nimenomaan ole ensimmäisen vuoden jälkeen ilmainen, toisin kuin moni muu pikaviestiohjelma. Toki 89 sentin vuosimaksu on lähinnä muodollisuus.

Ymmärrän kyllä hyvin miksi WA on syrjäyttänyt suosiossa tekstiviestit. Miksi maksaa ylimääräistä rajattomista tekstiviesteistä, kun rajaton netti riittää siihen, että pikaviestiohjelmilla voi spämmätä niin paljon kuin ikinä jaksaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minulle on avautunut, että älypuhelin on todellinen sosiaalisten face-to-face ihmisten kommunikointi/vuorovaikutustilanteiden tappaja, mikäli tarpeeksi pahvi ihminen menettää vuorovaikutustaitonsa puhelimelle...

Käymme tietyn kaveriporukan kanssa äävuorojen jälkeen kahvilla tai hampurilaisella. Olen näissä tilanteissa antanut yhdelle hieman nuoremmalle kaverille palautetta kännykän räpäläämisestä pöydässä. On uskomatonta, miten hänen pitää lähes aina hoitaa yks juttu juuri tässä ja nyt. Kännykän käyttäminen ruoka- tai kahvipöydässä on tökeröä käytöstä.
 

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Minulla on myös paha tapa herkästi kaivaa älypuhelin esiin ja alkaa räplätä sitä. Lueskelen erilaisia keskustelu- ja uutispalstoja ym. Otinkin periaatteeksi, että en muiden ihmisten seurassa tätä enää tee, sillä toisille se antaa herkästi sellaisen töykeän ja välinpitämättömän kuvan. Jossain ravintolassa puhelimeen vastaaminenkin on jo huonoa käytöstä, ylimääräisestä räpläämisestä puhumattakaan, jos siis asioidaan jossain aapeeseetä vähänkään paremmassa paikassa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos tarkkoja ollaan niin WhatsApphan ei nimenomaan ole ensimmäisen vuoden jälkeen ilmainen, toisin kuin moni muu pikaviestiohjelma. Toki 89 sentin vuosimaksu on lähinnä muodollisuus.

Ymmärrän kyllä hyvin miksi WA on syrjäyttänyt suosiossa tekstiviestit. Miksi maksaa ylimääräistä rajattomista tekstiviesteistä, kun rajaton netti riittää siihen, että pikaviestiohjelmilla voi spämmätä niin paljon kuin ikinä jaksaa.

Mihin tarvitaan rajaton määrä tekstiviestejä? Miksi ihmisten täytyy olla jatkuvasti yhteydessä? Miksi määrä on laatua tärkeämpää?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... jos siis asioidaan jossain aapeeseetä vähänkään paremmassa paikassa.

Eikö kyse ole siitä seurueesta, jossa liikut, eikä paikasta? Jos poikkean syömään tai kahville yksinään, luen mielelläni lehteä samaan aikaan. Jos taas olen seurueessa, ei tulisi mieleenkään sulkeutua lehden taakse.
 

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Eikö kyse ole siitä seurueesta, jossa liikut, eikä paikasta? Jos poikkean syömään tai kahville yksinään, luen mielelläni lehteä samaan aikaan. Jos taas olen seurueessa, ei tulisi mieleenkään sulkeutua lehden taakse.

On toki. Oletus oli että edellä mainitut asiat tapahtuvat toisten seurassa. En kyllä koskaan käykään ravintolassa yksin.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mihin tarvitaan rajaton määrä tekstiviestejä?

No ainakin vuosi sitten liittymää vaihtaessa Saunalahdella oli rajattomista tekstiviesteistä seuraava vaihtoehto alaspäin 100 kpl kuussa, mikä tulee varsin helposti täyteen. En todellakaan ole mikään himotekstaaja, mutta silti välillä on joutunut hieman tarkkailemaan, ettei tuo raja ylity.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mihin tarvitaan rajaton määrä tekstiviestejä? Miksi ihmisten täytyy olla jatkuvasti yhteydessä? Miksi määrä on laatua tärkeämpää?
Joillekin se vaan tuntuu olevan niin helevetin tärkeää. On näitä työpaikoilla nähty, kun viestiä pukkaa jatkuvasti ja siinä sitten hihitellään.
 

Nick Neim

Jäsen
No ainakin vuosi sitten liittymää vaihtaessa Saunalahdella oli rajattomista tekstiviesteistä seuraava vaihtoehto alaspäin 100 kpl kuussa, mikä tulee varsin helposti täyteen. En todellakaan ole mikään himotekstaaja, mutta silti välillä on joutunut hieman tarkkailemaan, ettei tuo raja ylity.

En epäile etteikö sanomasi ole totta, mutta ihmetyttää miksi he ovat luopuneet 500 tekstiviestin paketista, joka ainakin omassa Saunalahden liittymässä oli. Tai sitten nämä uudehkot pikaviestimet (WhatsApp, Facebook Messenger, Kik yms) ovat karsineet tuota määrää (muilla kun vanhuksilla) niin rajusti, että tuon kokoisessa paketissa ei ole enää järkeä ja siksi sitä ei ole tarjolla.

Mulla on ollut WhatsApp arviolta yli 2 vuotta, mutta kertaakaan en ole siitä joutunut maksamaan. Aina tullut ilmainen vuosi lisää.

E: Korjataan sen verran, on se pian jo kolme vuotta ollut.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mäkin olen whatsappia käyttänyt jo muutamia vuosia enkä ole siitä ikinä maksanut. Se ilmaiskäyttöoikeushan aina "uhkaa loppua" mutta sitten ilmaista aikaa jatketaan jollain reilulla vuodella jne.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joillekin se vaan tuntuu olevan niin helevetin tärkeää. On näitä työpaikoilla nähty, kun viestiä pukkaa jatkuvasti ja siinä sitten hihitellään.

Kysyin asiasta oppilailta, joiden Iphonet värisivät jatkuvasti tunnilla (ei kuulemma saa täysin äänettömäksi). Selvää vastausta ei tullut, se kun on vaan tapa. Minusta puhutaan addiktiosta, jos puhelin värisee oppitunnin aina +30 kertaa.

Tekstiviesti on paikassaan hyvä, mutta mielummin soitan kun lähden näpyttelemään viestiä.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mäkin olen whatsappia käyttänyt jo muutamia vuosia enkä ole siitä ikinä maksanut. Se ilmaiskäyttöoikeushan aina "uhkaa loppua" mutta sitten ilmaista aikaa jatketaan jollain reilulla vuodella jne.

Minulle ei ole ikinä tullut edes tuollaista uhkausta. Käyttöä takana 2-3 vuotta.
 

Jeffrey

Jäsen
Eikö kyse ole siitä seurueesta, jossa liikut, eikä paikasta? Jos poikkean syömään tai kahville yksinään, luen mielelläni lehteä samaan aikaan. Jos taas olen seurueessa, ei tulisi mieleenkään sulkeutua lehden taakse.

Ainakin minulla riippuu myös hieman paikasta. Vaikka olisin yksin liikkeellä, niin en tapaa käyttää puhelinta/lehteä ruokaillessani jos paikka on mielestäni tarpeeksi "sielukas" tähän. Koen sen jossain määrin ruokani ja ravintolahenkilökunnan arvostamiseksi, että en puhelinta räplää, vaan keskityn siihen ruokaan. Siihen on kuitenkin aika moni henkilö nähnyt vaivaa, ja jokin eliö päässyt hengestää, jotta minulle on saatu ateria pöytään. Niin, enkä myöskään pidä hattua päässäni syödessäni, ja myös sen teen arvostaakseni ruokaa ja paikkaa, en niinkään muiden mielipiteiden takia. Toki sitten jos käyn jossain vain kahvilla, tai jossain mäkkärissä, niin silloin en koe tätä niin tärkeänä asiana, ja saatan sen puhelimen käteeni ottaa.

Niin, ja kyllähän se ruoka usein maistuukin paremmalle, kun keskittyy siihen ateriaan, eikä muihin härpäkkeisiin.

Minulle ei ole ikinä tullut edes tuollaista uhkausta. Käyttöä takana 2-3 vuotta.

Muistaakseni tähän tuli sitoutua, kun sen whatsupin asensi, eli sitoutua käyttöehtoihin joiden mukaan ensimmäinen vuosi ilmainen, ja sen jälkeen tuo 89 senttiä/vuosi. En tosin ole koskaan tarkkaillut, onko tuo maksu sitten koskaan mennyt lunastukseen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ainakin minulla riippuu myös hieman paikasta. Vaikka olisin yksin liikkeellä, niin en tapaa käyttää puhelinta/lehteä ruokaillessani jos paikka on mielestäni tarpeeksi "sielukas" tähän. Koen sen jossain määrin ruokani ja ravintolahenkilökunnan arvostamiseksi, että en puhelinta räplää, vaan keskityn siihen ruokaan. Siihen on kuitenkin aika moni henkilö nähnyt vaivaa, ja jokin eliö päässyt hengestää, jotta minulle on saatu ateria pöytään. Niin, enkä myöskään pidä hattua päässäni syödessäni, ja myös sen teen arvostaakseni ruokaa ja paikkaa, en niinkään muiden mielipiteiden takia...

Täysin samaa mieltä. En käy syömässä yksin ns. hienoissa paikoissa, joten en osannut ajatella tuollaista tilannetta.
 

Jeffrey

Jäsen
Täysin samaa mieltä. En käy syömässä yksin ns. hienoissa paikoissa, joten en osannut ajatella tuollaista tilannetta.

En varsinaisesti tällä tarkoita edes "hienoa paikkaa". Tarkoitan lähinnä ns. sielukkaita paikkoja. Okei, Suomessa tällaisia paikkoja on vähemmän, mutta esimerkiksi tuo nykyinen lähi thaikkula on minulle tällainen paikka. Muutaman kymmenen neliön ravintola, jossa istutaan peltijakkaroilla ja pöydät ovat kiikkeriä, ja annosten hinta reilusti alle kympissä. Ruoka kuitenkin lähestulkoon parasta thaikkua mitä itse olen missään saanut ja koko paikassa aistii sen kuinka koko henkilökunta omistautuu asialleen. Tällaisia paikkoja on vaikea olla arvostamatta, ja minun tapani osoittaa arvostukseni on jättää kännykkä taskuun, ja laskea mahdollinen lippis pöydälle.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mulle avautui että mulla taitaa olla jotain ongelmia kun muistelin kirjoittamaniani viestejä tälle palstalle. Noin niinkuin pitemmällä otannalla näyttää siltä että mä vaan vittuilen jostain mikä mua risoo ja kirjotan vaan ikäänkuin pelkästään negatiivisista asioista. Nyrkkeilyketjuun kirjotan kaikkea maailman ja taivaan väliltä, mutta se onkin laji jota rakastan todella paljon, Ja kirja ketjuun olen kanssa kirjoittanut melko neutraaleja juttuja. Mutta ei mulla nyt asiat niin huonosti ole että aina pitäisi vaan kirjoittaa silloin kun vituttaa. Miksi mä en kirjota tänne silloin kun on aivoilla jotain positiivista; kyllä meinaan niitäkin löytyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös