Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 714 984
  • 33 934

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aku Ankassa perhesuhteet on aina vähän outoja. Kukaan ei ole kenenkään vaimo tai lapsi, paitsi..
Ja sitten tietysti:
Sepe Susi ja Pikku-Hukka on isä ja poika.

Ja siitä tuli mieleen että
Veli Nallella on vaimo ja lapsia.
 
Viimeksi muokattu:

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Modeilla alkanut hormonit hyrrätä, kun muutaman päivän sisällä on laitettu jengiä lusimaan ihan perkeleesti.
 
Modeilla alkanut hormonit hyrrätä, kun muutaman päivän sisällä on laitettu jengiä lusimaan ihan perkeleesti.

Täysin asiaa, että noita turhailuja ja erityisesti itsemoderointia otetaan pois. Itsemoderointi ruvennut lähtemään lapasesta tuossa viime aikoina.

-----------

Avautui, että filosofian opiskelu on sivistyssana termien opiskelua.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Täysin asiaa, että noita turhailuja ja erityisesti itsemoderointia otetaan pois. Itsemoderointi ruvennut lähtemään lapasesta tuossa viime aikoina.

-----------

Avautui, että filosofian opiskelu on sivistyssana termien opiskelua.

Pitäkääpä mielessä, että liiallinen itsemoderointi mädättää selkärangan ja tekee sokeaksi. Jotkut sanovat, että se myös kasvattaa karvoja kämmeniin ja heikentää kuuloa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Pitäkääpä mielessä, että liiallinen itsemoderointi mädättää selkärangan ja tekee sokeaksi. Jotkut sanovat, että se myös kasvattaa karvoja kämmeniin ja heikentää kuuloa.

Kai tiedät itsemoderointi sinut sokeaksi saa, ja kämmeniin se karvaa kasvattaa - wanha suomalainen balladi itsemoderoinnista
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Minähän en henk. koht. noista mitään tiedä, kun en ole itsemoderointia koskaan harrastanut *ysk*...

Asia, joka avautui taas tänäänkin uudestaan, vaikka sinänsä vanha todentuma onkin, on, että ihmisiä on todellakin kahta lajia: niitä, jotka kulkevat edellä ja saavat jotakin aikaan ja niitä, jotka tulevat perässä ja arvostelevat.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Pitäkääpä mielessä, että liiallinen itsemoderointi mädättää selkärangan ja tekee sokeaksi. Jotkut sanovat, että se myös kasvattaa karvoja kämmeniin ja heikentää kuuloa.

Pienempänä tuli itsemoderoitua parilla sormella kerrallaan. Nyt alkaa jo olla kymmensormijärjestelmät kunnossa ja itsemoderointi onkin jo lähes päivittäistä. Näkö ei ole enää kovin paljoa heikentynyt, mutta nuo karvat kämmenpohjassa ovat kyllä pirullinen ongelma. Itse tykkään katsella muiden moderointia samalla kun itsemoderoin, heillä on selvästi alentunut kuulo, kun niin kovasti huutavat. No, taidan mennä moderoimaan itseäni.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Avautui Radio Gaala 2014 tulosten perusteella, etten ole ihan ytimessä mitä tulee kaupalliseen radioon. Elcrew-aamushowta tulee kuunneltua Novalta, Radio Rockia pitkin päivää. Loput radiot meneekin sitten ruottinkielisen YLEn raskaan musiikin ohjelmien, sekä tietysti YLE Puheen urheilun ja joidenkin erikoisohjelmien parissa. Radio Helsingiltä tulee Total Hockey Forever ja Paskalista.

Tuolla Gaalassa kuitenkin dominoi SuomiPop, Jaajo, Aamulypsy, kanavan oikeestaan pyyhkästessä pöydän tyhjäksi. Haloo Helsinki! vaikuttaa sekin olevan suosittu, toki ihan kuunneltava onkin. Mutta oon tän vuoden aikana kuunnellut SuomiPoppia ehkä kahden minuutin verran. Pitäsköhän kuunnella enemmän, vai enkö vain ole kohderyhmää.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Pienempänä tuli itsemoderoitua parilla sormella kerrallaan. Nyt alkaa jo olla kymmensormijärjestelmät kunnossa ja itsemoderointi onkin jo lähes päivittäistä. Näkö ei ole enää kovin paljoa heikentynyt, mutta nuo karvat kämmenpohjassa ovat kyllä pirullinen ongelma. Itse tykkään katsella muiden moderointia samalla kun itsemoderoin, heillä on selvästi alentunut kuulo, kun niin kovasti huutavat. No, taidan mennä moderoimaan itseäni.

Jaa, mää luulin, että nimimerkin takaa löytyy pojankloppi, mutta ei se nakkikukkaro ole sen huonompi. En mä sillä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Anna Abreu jatkaa Miley Cyruksen matkimista. Uusin biisi kuuluu niihin, joissa ei ole mitään tarinaa, ainoastaan idioottimaiset sanat. Musavideo on onneton, mutta onneksi Anna kiehnää siinä tarpeeksi paljon, jotta sen voi katsoa ilman ääniä. Kertosäe muistuttaa hitusen Jenni Vartiaisen junalaulua.

Kissahan tuo Anna on ja varsinkin viime aikoina hän on panostanut näin heteromiestä kovastikin miellyttäviin asuvalintoihin, joten suon hänelle sen vuoksi anteeksi hänen mitäänsanomattoman musiikkinsa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jaa, mää luulin, että nimimerkin takaa löytyy pojankloppi, mutta ei se nakkikukkaro ole sen huonompi. En mä sillä.

Nyyt lähti mopo keuliin ja homma käsistä. Moderoinnistahan mä puhuin, meinaan näppäimistöllä tämä yleensä tapahtuu. Jätetään se puristusotteista puhuminen sille sopivaan ketjuun. (Heti alko iskeen defenssit pystyyn:"En oo, en oo, en oo...")
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui Radio Gaala 2014 tulosten perusteella, etten ole ihan ytimessä mitä tulee kaupalliseen radioon. Elcrew-aamushowta tulee kuunneltua Novalta, Radio Rockia pitkin päivää. Loput radiot meneekin sitten ruottinkielisen YLEn raskaan musiikin ohjelmien, sekä tietysti YLE Puheen urheilun ja joidenkin erikoisohjelmien parissa. Radio Helsingiltä tulee Total Hockey Forever ja Paskalista.

Tuolla Gaalassa kuitenkin dominoi SuomiPop, Jaajo, Aamulypsy, kanavan oikeestaan pyyhkästessä pöydän tyhjäksi. Haloo Helsinki! vaikuttaa sekin olevan suosittu, toki ihan kuunneltava onkin. Mutta oon tän vuoden aikana kuunnellut SuomiPoppia ehkä kahden minuutin verran. Pitäsköhän kuunnella enemmän, vai enkö vain ole kohderyhmää.

En ole eläessäni kuunnellut radiota. Mä jo penskana hoksasin että telkkarista tulee sen äänen lisäksi myös liikkuvaa kuvaa.

Radiossa on sekin huono puoli, että siellä soi myös paskoja biisejä, eikä itse voi valita mikä biisi soi just milloinkin. Ja sitten on paljon sitä turhaa höpinää. Typerää ja lapsellista skeidaa. Ja kaupallisilla asemilla vielä jotain mainoksia.

On muuten ihmeellinen asia, miten radio on vielä 60- ja 70-lukujen jälkeenkin säilyttänyt noin suuren aseman. Joo jossakin autossa ei välttämättä voi katsella telkkaria, mutta luulisi että joka autossa olisi edes joku ikivanha kasettisoitin tai jotain.

Ja turha tulla sanomaan että radiossa on myös asiaohjelmia. Niin on telkkarissakin, mutta sen pelkän äänen lisäksi näkee myös liikkuvaa kuvaa. Siis miettikää vaikka jotain luontodokumenttia. Telkkarista näet kuinka leijona oikeasti käy saaliin kimppuun, radiosta kuulisit vaan mitä joku hölmö ukkeli höpisee.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui Radio Gaala 2014 tulosten perusteella, etten ole ihan ytimessä mitä tulee kaupalliseen radioon. Elcrew-aamushowta tulee kuunneltua Novalta, Radio Rockia pitkin päivää. Loput radiot meneekin sitten ruottinkielisen YLEn raskaan musiikin ohjelmien, sekä tietysti YLE Puheen urheilun ja joidenkin erikoisohjelmien parissa. Radio Helsingiltä tulee Total Hockey Forever ja Paskalista.

Joskus pitkällä automatkalla tuli kuunneltua muutaman minuutin ajan Jaajon showta, kunnes oli pakko vaihtaa kanavaa. Hirveän idioottimaista ja ennen kaikkea lapsellista touhua, jossa ei ollut päätä eikä häntää. Jostain kumman syystä Jaajo kuitenkin on voittanut lukuisia palkintoja, mikä kertoo enemmänkin kuuntelijoiden älykkyydestä kuin Jaajon ammattitaidosta.

SuomiPopia tulee muutenkin kuunneltua hyvin harvoin, ehkä noin kolme kertaa viidessä vuodessa, koska juontajat ovat niin huonoja, musiikki enimmäkseen paskaa sekä mainokset todella ärsyttäviä. Samat sanat sopivat myös Novaan, mutta sillä erotuksella, että SuomiPop harvoin saa yhtä raivoihin kuin joku Minna Kuukka, Janne Virtanen ynnä muut Novan radioäänet.

Ainoat kanavat, joita kuuntelen, ovat Metro FM sekä Radio Suomi ja noitakin tulee kuunneltua alle tunti viikossa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joskus pitkällä automatkalla tuli kuunneltua muutaman minuutin ajan Jaajon showta, kunnes oli pakko vaihtaa kanavaa. Hirveän idioottimaista ja ennen kaikkea lapsellista touhua, jossa ei ollut päätä eikä häntää. Jostain kumman syystä Jaajo kuitenkin on voittanut lukuisia palkintoja, mikä kertoo enemmänkin kuuntelijoiden älykkyydestä kuin Jaajon ammattitaidosta.

Jaajon comebackin jälkeen kuuntelin muutama aamuna Suomipoppia. Mietein silloin, että ovatko Jaajon jutut menneet alaspäin tauon aikana vai pysyneet täysin samanlaisina ja oma käsitys hyvästä läpänheitosta muuttunut vuosien mittaan.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No, taidan mennä moderoimaan itseäni.
Jopas ”moderointi” on saanut negatiivista sävyä.

Toisaalta itsemoderointi pienentää mahdollisuutta sairastua eturauhassyöpään. Mitähän kaikentietävä Timo Soini sanoisi tähän?
Joskus itsemoderointi on antoisampaa kuin kimppamoderointi. Varsinkin, jos sattuu olemaan vankilassa?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole eläessäni kuunnellut radiota. Mä jo penskana hoksasin että telkkarista tulee sen äänen lisäksi myös liikkuvaa kuvaa.
Kyllähän tv:stä tulee aivan järjettömän paljon enemmän paskaa kuin radiosta. Ja kun radiostakin tulee vitusti paskaa, niin siitä voi tehdä johtopäätökset, että paljonko sitä tulee töllöstä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Minulle avautui, että Viasat Hockey Finland-kanava näkyy maanantai-iltaan asti ilmaiseksi. Lisäksi minulle avautui, että Jyri Rönn paskoo housuihinsa nykyään Venäjällä.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Hirveän idioottimaista ja ennen kaikkea lapsellista touhua, jossa ei ollut päätä eikä häntää. Jostain kumman syystä Jaajo kuitenkin on voittanut lukuisia palkintoja, mikä kertoo enemmänkin kuuntelijoiden älykkyydestä kuin Jaajon ammattitaidosta.

Jaajolla taitaa olla se kuulijakuntakin ja kohderyhmä juuri tätä facebookkaavaa, somettavaa ja muuten vain sosiaalisesti ylipirteämpää, aivopestyä varhaisaikuista verrattuna esim. perus Rockin kuuntelijaan. Rockin suurkuluttaja on yrmy, parrakas duunari, joka haluaisi soittaa Juuri nyt en muista-kisaan, mutta jättää silti aina soittamatta vaikka olisi taas kerran tiennyt kaikki kysymykset. Ei sellaiset missään äänestyksissä aikaansa tuhlaa. Jaajo-fanit puolestaan innosta kirkuen menevät äänestämään sokerista suosikkiaan ja jakavat vielä päälle linkit joka helvetin sosiaaliseen mediaan. Niin niitä palkintoja voitetaan.

Enkä nyt hyökkää ketään vastaan, kukin kuunnelkoon mitä huvittaa. En itsekään pidä esim. Rockin nykytasosta ollenkaan, mutta en vain pysty edes vahingossa avaamaan sen takkutukan kanavaa. Voisin myös vannoa, että kaveripiiriini ei kuulu kovin montaa Aamulypsyä kuuntelevaa, eli en tule siis lähtökohtaisesti sellaisten urpojen kanssa toimeen. Tai he minun.
 
Kyllähän tv:stä tulee aivan järjettömän paljon enemmän paskaa kuin radiosta. Ja kun radiostakin tulee vitusti paskaa, niin siitä voi tehdä johtopäätökset, että paljonko sitä tulee töllöstä.
Kyllähän tätä voi verrata suoraan siihen, että kumman valitset mieluummin: Kuunteletko paskan tekemisen ääniä vessan oven takaa, vai avaatko sen lisäksi vielä oven ja katselet paskantamista.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kyllähän tätä voi verrata suoraan siihen, että kumman valitset mieluummin: Kuunteletko paskan tekemisen ääniä vessan oven takaa, vai avaatko sen lisäksi vielä oven ja katselet paskantamista.

Lisätään tähän analogiaan vielä sosiaalinen media, eli kun ovi on avattu ja katsellaan paskantamista se otetaan kuvanauhalle, kenties paskannetaan itse kännykkäkameran edessä ja lähetetään miljoonille ihmisille uudelleenkatseltavaksi. Sitten katsellaan sosiaalisen median linkeistä vastaavia paskantamispätkiä ja puhjetaan nettiraivoon, jos joku kuvaakin kusemistaan.
 

Scipio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Minulle avautui, että Viasat Hockey Finland-kanava näkyy maanantai-iltaan asti ilmaiseksi. Lisäksi minulle avautui, että Jyri Rönn paskoo housuihinsa nykyään Venäjällä.

Minulle avautui että Pentti Lindegren (85vee) selostaa vielä. Viimeksi kuullut miestä urheilukanavalla vuonna 2007?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Minulle avautui että Pentti Lindegren (85vee) selostaa vielä. Viimeksi kuullut miestä urheilukanavalla vuonna 2007?

Tuokio takaperin justiinsa frouvalle ihmettelin ääneen, että "vieläkö se tuokin selostaa, eikö se ala olla lähempänä kasikymppiä jo?"

Taisin olla arvioineni väärässä.
 

Scipio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Näköjään tuli typo tuohon ikään. Sen piti olla 75.
Mutta vanha siis silti.
Sinänsä jännä, että kymmenen vuotta sitten Lindegren oli liian vanha eikä pysynyt pelissä mukana. Nyt vaikutti siltä, että taso on pysynyt samana eikä ainakaan huonontunut. Hattua pitää nostaa.
Luulisi silti, että Suomesta löytyisi uutta verta näihin tehtäviin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös