Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 982 159
  • 34 897

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Suosikkijoukkue
taistelee elämästään
Tonha tunnistaa hetin Bogartiksi, siis se turkulainen bändi!!
P.S. Tähän on enemmin Bogarttia kuin ton paska :D
Väärä sukupolvi, sori xd

En ollu vuonna -85 vielä edes lähelläkään mutsin kohtua in case epäselvää!!

PS. En fanita Astetta tai muutenkaan Suomi räppiä mutta muistin tän biisin saman tien vuosien takaa The Voicen tv-kanavalta tuosta ääniraidasta.

Voranen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Avautui, että Youtubeen (tai ainakin mobiilisovellukseen) on jossain kohtaa ilmestynyt nukahtamisajastin ja näytönlukitsin asetusvalikkoon videoiden "sisällä". Voi olla, että on ollut jo siellä kauemminkin mutta kun harvemmin tulee asetusvalikkoon mentyä niin ei ole tullut huomattua. Oli jo aikakin.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellaista oon tässä viime aikoina miettinyt kun mulla on usein huulirasva mukana jos jossain liikun. Yleensä sitä ei ikinä tarvitse, paitsi just silloin kun se ei ole mukana. Nää on näitä. Mutta joskus saatan myös kielellä vaistomaisesti lipaista ja silleen niinkuin kostuttaa huulia ja miks ihmeessä usein siinä edessä on joku kivannäköinen nainen. En mä sitä tarkoituksella mitenkään tee. Onko se vaan sattumaa vai joku psykologinen juttu. Kyllähän jos vaikka kaveri edessä sanoo että otsaa kutittaa ja alkaa raapimaan ohimoa niin hassusti itseäkin alkaa kutittamaan samasta paikasta.

Usein vielä kun ensimmäisen kerran huomaan sen naisen siinä niin se tuijottaa jo mua ja mulla on kieli pitkällä. En mä sitä aiemmin ole huomannut, mutta...

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Tajusin muuten just Leevi and the Leavingsiä kuunnellessa etten taida olla kovin onnellinen. En omista stereoita, televisiota, mikroaaltouunia enkä videonauhuria. Pakastin ja kahvinkeitin sentään löytyy, ja ATK laitteistoa turhankin paljon. Imurikin mutta vähemmällä käytöllä.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eppu Normaalin "Vuonna '85" on tosiaan alun perin julkaistu kyseisenä vuonna 1985. Jotenkin mieleen jäänyt, että kyse olisi enemminkin ns. retroilusta ja jostain 1990-luvun Eppujen biisistä.

Suosikkijoukkue
taistelee elämästään
Tänään tosiaan avautui että joillekin joutuu vielä herran vuonna 2025 selittämään mitä tarkoittaa merchpiste. Silleen tavallaan ymmärrän ettei kyseinen termi oo välttämättä tullut vastaan jos ei livemusiikkia käy liiemmin kuuntelemassa, mutta ainakin muille konserteissa käyville luulin tuon termin olevan ihan yleistietoa.

Urheilutapahtumissa on fanikauppa, musatapahtumissa merchpiste. Tokkopa bändituotteitakin voi varmaan fanikamaksi kutsua mutta mulle toi termi merchpiste on tullut aika tutuksi nyt kun olen keikoilla aika paljon käynyt. Ei kukaan sitä miksikään fanipisteeksi kutsu. Herätkää nykyaikaan!

Merch tulee muuten sanasta merchandise, eli ei ole sinänsä suomenkielinen sana, mutta yhtä kaikki se nurkkaus keikkapaikalla mistä saa ostaa bändipaitoja yms. sälää on merchpiste. Piste. En ole ainakaan itse sitä pahemmin muilla nimillä kuullut kutsuttavan.

Ei se multa ole tietenkään pois jos joku muu haluaa sitä vaikkapa faninurkkaukseksi kutsua, mutta minä menen näillä!

Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Silloin kun olin nuori ja kävin keikoilla, eli siis ennen koronaa, oli kyllä myyntipisteitä, mutta ei siellä mitään kylttejä ollut eikä kukaan puhunut merchpisteistä. No, tää on nyt sitten jonnejen vastaisku. Otetaan nöyrästi vastaan. Jotain nekin tietää.

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
MTL
Jos kerran tuo sana on pakko vääntää suomen kieleen, niin puhuttaan ja kirjoitettaan sitten suosiolla "mertsistä". Mennään mertsipisteelle, myydään mertsiä jne.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos kerran tuo sana on pakko vääntää suomen kieleen, niin puhuttaan ja kirjoitettaan sitten suosiolla "mertsistä". Mennään mertsipisteelle, myydään mertsiä jne.
Silloin olettaisin, että Antero Mertaranta on siellä pisteellä. Jos mertsin myymisestä puhutaan, niin se sehän alkaa menemään jo ihmiskaupan puolelle.

Nyt ollaan syvissä vesissä!

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
MTL
Silloin olettaisin, että Antero Mertaranta on siellä pisteellä. Jos mertsin myymisestä puhutaan, niin se sehän alkaa menemään jo ihmiskaupan puolelle.

Nyt ollaan syvissä vesissä!
Eikös se myynyt jo itsensä Maikkarille mentyään?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy