Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 919 796
  • 34 655

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
K-Supermarket Mustanpekan hintavuus avautui taas kerran, kun kävin siellä aiemmin päivällä. Kohta pitää olla suurin piirtein lottomiljonääri, että kyseisessä paikassa voi käydä ostoksilla.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joulun kaljottelu on näköjään tehnyt taas tehtävänsä kun päässä alkaa kuulumaan ääniä. Mietin että jos tänään menisin Laaksoon katkolle niin voisin päästä jo lauantaina pois, siis just ennen kuin lähtee megamatka Turkuun ja vielä ihan siitä vierestä. Sehän olis kätevää.

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Rambo III on ajankohtainen, vaikka siinä ollaankin Afganistanissa.

• Colonel Trautman: You expect sympathy? You started this damn war! Now you'll have to deal with it!
  • Zaysen: And we will. It is just a matter of time before we achieve a complete victory.
  • Colonel Trautman: Yeah, well, there won't be a victory! Every day, your war machines lose ground to a bunch of POORLY-armed, POORLY-equipped freedom fighters! The fact is that you underestimated your competition. If you'd studied your history, you'd know that these people have never given up to anyone. They'd rather DIE, than be slaves to an invading army. You can't defeat a people like that. We tried! We already had our Vietnam! Now you're gonna have yours!

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Joulun kaljottelu on näköjään tehnyt taas tehtävänsä kun päässä alkaa kuulumaan ääniä. Mietin että jos tänään menisin Laaksoon katkolle niin voisin päästä jo lauantaina pois, siis just ennen kuin lähtee megamatka Turkuun ja vielä ihan siitä vierestä. Sehän olis kätevää.
Hä, etkö toisessa ketjussa juuri sanonut, että tulit katkolta pois seitsemän diapparia masussa?

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Mikä siellä kuuluu? Tarvan laatikkoleikki, vai Syksyn sävelen voittajan julkistaminen?

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
MTL
Leikin vaihteeksi Compare Countries With This Simple Tool sivuston kanssa.

Avautui, että:

- Somalia on niin pitkä, että se ulottuisi Espanjasta Ruotsiin
- Madagasgarin pituus ulottuu Kööpenhaminasta Suomen käsivarteen
- Chilen pituus ulottuu Egyptista Inariin
- Australian leveys riittäisi Atlantin yli Ranskasta Kanadanranskalaiseen Quebecin provinssiin asti
- Venäjä on niin iso, että se ulottuisi Brasiliasta Italiaan
- Indonesian saaristo on niin laaja, että sen pääsaaristo ulottuisi Itä-Suomesta koko Venäjän yli Ohotanmerelle asti Tyynen valtameren reunoille.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä siellä kuuluu? Tarvan laatikkoleikki, vai Syksyn sävelen voittajan julkistaminen?
Sieltä kuuluu ihan mitä tahansa mä toivon. En mä edes tiennyt että mä osaan joltain Junnu Vainioltakin kymmenen biisiä alusta loppuun ulkoa. Enimmäkseen ne on niitä mitä sedät ja enot on kuunnellut kun mä on ollut joku 5v-10v. Mummon tuutulaulut jne. Alitajunta on kummallinen. Mieli ei muista. Mä oon tietty toivonut rokkenrollia ja sitähän on tullut.

Kerran se joku soittajaukkeli oli mun huoneen ylänurkassa ja soitti tunnin tai kaks putkeen Joel Hallikaisen kuurankukkia. Muuten me keskusteltiin sen kanssa ajatusten tasolla, mutta silloin vitutti ja sanoin sille kovaan ääneen että painu vittuun siitä tms. Sitten se kosti ja mulle tuli black outti ja kun heräsin niin tajusin että melkein kuolin siihen. Ja äkkiä sairaalaan.

Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Leikin vaihteeksi Compare Countries With This Simple Tool sivuston kanssa.

Avautui, että:

- Somalia on niin pitkä, että se ulottuisi Espanjasta Ruotsiin
- Madagasgarin pituus ulottuu Kööpenhaminasta Suomen käsivarteen
- Chilen pituus ulottuu Egyptista Inariin
- Australian leveys riittäisi Atlantin yli Ranskasta Kanadanranskalaiseen Quebecin provinssiin asti
- Venäjä on niin iso, että se ulottuisi Brasiliasta Italiaan
- Indonesian saaristo on niin laaja, että sen pääsaaristo ulottuisi Itä-Suomesta koko Venäjän yli Ohotanmerelle asti Tyynen valtameren reunoille.
Sitä on niin tottunut tohon mercator karttaan, että pääsee aina yllättämään nämä todelliset mittasuhteet kun ne esitetään oikein.

Pekkis

Jäsen
Päätin tänään tehdä keittoruokaa. Kalasta vai jauhelihasta, siinäpä taas mietittävää. Perunat, porkkanat, sipulit ja mausteethan ei maksa juuri mitään. Ostin sitten kilon lohifileen, maksoi 25 euroa. Jauhelihaa 400 gr olisi maksanut jotain kolme euroa. Nämä määrät keittoon yleensä laitan. Hyvää taas tuli, ei siinä mitään.

Kalaa suositellaan syötävän enemmän, mutta kyllähän hinta sanelee ihmisten ostokäyttäytymistä.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katselen länkkäriä. Kaadoin itselleni brandyn. (Mulla on usein brandya kaapissa, viskiä ei ole ollut vuosikausiin). Aika harvoin otan edes brandya. Avautui, että usein länkkäreitä katsoessani saatan ottaa yhden paukun. En ole aiemmin huomannut yhteyttä, mutta kai länkkäreissä vakiosettinä oleva viskillä läträäminen käy piilomainonnasta. Tykkään länkkäreistä. Onkohan asioilla yhteys?

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Päätin tänään tehdä keittoruokaa. Kalasta vai jauhelihasta, siinäpä taas mietittävää. Perunat, porkkanat, sipulit ja mausteethan ei maksa juuri mitään. Ostin sitten kilon lohifileen, maksoi 25 euroa. Jauhelihaa 400 gr olisi maksanut jotain kolme euroa. Nämä määrät keittoon yleensä laitan. Hyvää taas tuli, ei siinä mitään.

Kalaa suositellaan syötävän enemmän, mutta kyllähän hinta sanelee ihmisten ostokäyttäytymistä.
Itse täydentelin "lohivarastojani" tuossa Joulun alla, kun kaupoilla oli ko. elintarvike sesonkituotteena halvalla, reilusti alle 10 euroa/kilo, mm. kokonainen lohi 6,90 kilo.

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tammikuun alussa alkava elämäntaparemontti ei olekaan myytti, tai menneen talven lumia.

Tämä avautui minulle aamulla salilla. Menen sinne yleensä kuuden aikoihin, koska silloin saa rauhassa touhuta ja keskimäärin ehkä yksi muu kävijä on lisäkseni ollut samaan aikaan. Tänään sitten olikin lähemmäs kymmenen kävijää samaan aikaan! Hetki tuli ihmeteltyä mistä johtuu ja kelloa katseltua olenko nukkunut pommiin tms. No, eiköhän taas kuukauden päästä ole rauhallisempaa...

Jyppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Carolina Hurricanes
Tammikuun alussa alkava elämäntaparemontti ei olekaan myytti, tai menneen talven lumia.

Varmasti asia näin on. Myös lenkillä/kävelyllä sauvoilla tai ilman näkee enemmän ihmisiä vuoden alussa.

Itselleni ei koskaan ole käynyt kyllä niin että olisin pian tämän jälkeen lopettanut kuntoilua. Ei ikinä!

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
@Håkanhead = Håkanpää = Hakanpää

Eli nimimerkkisi idean takana on Jani Hakanpää? Am I right or am I right?

PS. Pakko aina arvostaa tämmöisiä sanaleikkejä sisältäviä nimimerkkejä.

PSS. Korostan nyt vielä erikseen, että en missään nimessä koittanut arvuutella tämän nimimerkin henkilöllisyyttä, vaan ainoastaan nimimerkin syntyperää. Siltä varalta että joku ymmärsi viestini alkuperäisen version väärin ja ehti sen raportoimaan.

Kunnioitan 100% tämän foorumin anonyymiteettiperiaatetta, enkä itsekään haluaisi koskaan oman henkilöllisyyteni paljastuvan täällä.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
@Breeze Harbour 10.pykälän pelossa en itse uskaltaisi tuollaisia kirjoitella, joku saattaa tulkita tuon jo arvuutteluksi…
Toivottavasti tää oli vitsi. Tarkoitin vain että mistä tuo nimimerkki on luultavasti keksitty.

Enkä edes ajatellut että viestini voisi tulkita jollain toisella tapaa.

Suosikkijoukkue
Niin kuin sanoin, itse en uskaltaisi harrastella edes tuollaista arvailua, että mistä nimimerkki on keksitty. Niin usein niitä kuukauden huileja tuolla ilmoituksissa näkyy.

Tuo ”Jani” tuossa ehkä eniten jännittää puolestasi :)
Noh tarkensin ilmaisuani, niin ei tule toivottavasti väärinkäsityksiä...

Suosikkijoukkue
Minä kanssa peljästyin puolestasi ja meinasin varoitella. Sitten päätin etten anna asialle huomiota. Toivottavasti ei vasikoita paikalla. Ne pilaa kaiken kuten palstan nykymenosta voi päätellä. Kuivettunutta on.
Jos nyt tuolla @WildCoren varoituksella korjasin mahdolliset väärinkäsitykset ja säästyin aivan turhalta kuukauden kakulta (haluan korostaa etten missään vaiheessa koittanut arvuutella @Håkanhead olevan itse Jani Hakanpää, vaan pohdin onko nimimerkki keksitty tämän puolustajan nimestä), niin nostan virtuaalista hattuani sinne!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy