Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 713 397
  • 33 930

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Avautui eilen ainakin jossain määrin miksi ihmisillä on paljon kokemuksia siitä, kuinka vaikeeta on netissä myydä kamaa ja saada noutoaikoja sovittua ostajan kanssa

Lähes muokkaamaton viestittely vaimon kanssa:
- ostin just diipadaapa-tuotteen Torista, niin voitko käydä hakeen?
- mikä, mistä, koska?
- ilmoitin jo, että tulet kohta. Hevonperseenkatu 6 z 57.
- mä tulin just kauppaan, tässä nyt kestää ja ostokset pitäis tuoda kotiin ennen ku ajan johonkin hevonperseeseen.
- no ilmoitin, että tuut kahden tunnin päästä.
- mä oon kahden tunnin päästä viemässä lasta harkkoihin ja ihan eri suuntaan
- no ilmoitin, ettei tänään ehdi, niin jos käyt huomenna. Niille sopii kolmen jälkeen.
- ollaan lapsen kanssa lähdössä Hämeenlinnaan puoliltapäivin, kuten ihan hyvin tiedät...
 

444

Jäsen
Avautui eilen ainakin jossain määrin miksi ihmisillä on paljon kokemuksia siitä, kuinka vaikeeta on netissä myydä kamaa ja saada noutoaikoja sovittua ostajan kanssa

Lähes muokkaamaton viestittely vaimon kanssa:
- ostin just diipadaapa-tuotteen Torista, niin voitko käydä hakeen?
- mikä, mistä, koska?
- ilmoitin jo, että tulet kohta. Hevonperseenkatu 6 z 57.
- mä tulin just kauppaan, tässä nyt kestää ja ostokset pitäis tuoda kotiin ennen ku ajan johonkin hevonperseeseen.
- no ilmoitin, että tuut kahden tunnin päästä.
- mä oon kahden tunnin päästä viemässä lasta harkkoihin ja ihan eri suuntaan
- no ilmoitin, ettei tänään ehdi, niin jos käyt huomenna. Niille sopii kolmen jälkeen.
- ollaan lapsen kanssa lähdössä Hämeenlinnaan puoliltapäivin, kuten ihan hyvin tiedät...
Mä oon ”korjannut” tän ongelman sanomalla, suunnilleen joka kerta, että mitä jos annat sen yhteystiedot vaan mulle, niin sovin ihan itse. Odotan vielä, että tuo pyyntö prosessoituu konkretiaksi.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä oon ”korjannut” tän ongelman sanomalla, suunnilleen joka kerta, että mitä jos annat sen yhteystiedot vaan mulle, niin sovin ihan itse. Odotan vielä, että tuo pyyntö prosessoituu konkretiaksi.
Mulla on periaatteena, että en sovi mitään juttuja ns. toisen hommaksi. En itse sietäisi sitä, että toinen järjestelisi tietämättäni mulle jotakin hommia. Lapsettomassa taloudessa on runsaan kolmenkymmenen vuoden ollut vähän sellaisia tarpeellisia yllätyksiä, että asioista ei olisi voinut sopia etukäteen. Olen avulias ja teen paljon asioita toisen puolesta, mutta inhoan tunnetta, että joku yrittäisi juoksuttaa minua.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mä oon vissiin oikeasti vanha. Pukkaa mainosta.
 

Liitteet

  • IMG_0253.jpeg
    IMG_0253.jpeg
    167 KB · kertaa luettu: 197

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Avautui eilen ainakin jossain määrin miksi ihmisillä on paljon kokemuksia siitä, kuinka vaikeeta on netissä myydä kamaa ja saada noutoaikoja sovittua ostajan kanssa

Lähes muokkaamaton viestittely vaimon kanssa:
- ostin just diipadaapa-tuotteen Torista, niin voitko käydä hakeen?
- mikä, mistä, koska?
- ilmoitin jo, että tulet kohta. Hevonperseenkatu 6 z 57.
- mä tulin just kauppaan, tässä nyt kestää ja ostokset pitäis tuoda kotiin ennen ku ajan johonkin hevonperseeseen.
- no ilmoitin, että tuut kahden tunnin päästä.
- mä oon kahden tunnin päästä viemässä lasta harkkoihin ja ihan eri suuntaan
- no ilmoitin, ettei tänään ehdi, niin jos käyt huomenna. Niille sopii kolmen jälkeen.
- ollaan lapsen kanssa lähdössä Hämeenlinnaan puoliltapäivin, kuten ihan hyvin tiedät...
Oon aika monta kertaa ollut joko ostajan tai myyjän roolissa tämmösessä nettikauppahommassa, ilman että kunnolla ees tiedän mitä oon ostamassa tai myymässä, ja siten että se toinenkaan osapuoli ei selkeästi tiedä mitä on ostamassa tai myymässä. Molemmille on vain vaimot sanoneet että tuolta pitäis hakea yks juttu / joku tulee hakemaan yhden jutun.

Muutama päivä sitten soi ovikello, ja oven takana oli joku ukkeli poikansa kanssa ja sanoi että tultiin kypärää hakemaan. Minä en tiennyt asiasta mitään, vaimo oli pois kotoa, mutta onneksi kuusivuotias poikani oli jostain sivulauseesta kuullut että joo se on se laskettelukypärä. Se ostajaukkeli joutui kanssa tarkistamaan omalta n. 5-6 vuotiaalya pojaltaan että oliko se siis tämmönen laskettelukypärä tosiaan mitä haettiin, ja kyllä se kuulemma oli. Kypärää kerran soviteltiin siinä ja sitten kaupat oli tehty. Kun vaimo tuli kotiin, sanoin että joku tuli hakee laskettelukypärän, että oothan nyt sit myynyt semmosen? No, vaimohan siihen sanoi että

Michael Jackson
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kanadan pohjoisin asuttu paikka on lähempänä Moskovaa kuin Ottawaa: "Alert is closer to Moscow (c. 4,000 km (2,500 mi)) than it is to Ottawa (c. 4,150 km (2,580 mi))".
Piti Google Earthista tsekata, missä tällainen syrjäkylä oikein on.
 

Liitteet

  • IMG_20240225_090447.jpg
    IMG_20240225_090447.jpg
    527,9 KB · kertaa luettu: 115

Nick Neim

Jäsen
Jaa, tää on se oikea Jonne.

Hah, pakko kai tässä on tehdä omiakin tunnustuksia.

En ole alkuperäinen "jonne", mutta Jonnen sivusto tuossa vuosituhannen vaihteessa oli enemmänkin kuin tuttu. Sieltä latailtiin ilmaisversioita kaikista vähänkään mielenkiintoisista peleistä ja haettiin kavereiden kanssa konsolipeleihin koodeja jotka kirjoitettiin paperilapuille ylös, kun eihän siihen aikaan voinut jatkuvasti roikkua netissä, jotta puhelin pysyi vanhemmillekin vapaana. Lopulta jonkun ongelman takia tuli keskustelupalstan puolelta etsittyä jotain vinkkiä, ja siitähän se sitten lähti. Sen jälkeen sitten nuorena lapsena opeteltiinkin keskustelupalstojen sielunelämää ja keskustelupalsta tempaisi mukaansa aivan kunnolla. Sitä palstaa käyttäessä kuluikin tunteja, viikkoja ja kuukausia omasta nuoruudesta. Mahtavia aikoja, joita tosiaankin on omanlaisensa ikävä. Oli kyllä hieno yhteisö. Ja sen verran ehkä uskaltaa paljastaa, että kyseisen Iltalehden jutun kirjottajallekin sivusto oli hyvinkin tuttu, minkä takia varmaan tuon jutun on ottanutkin asiakseen. Toivottavasti hän ei tästä julkistuksesta isommin pahastu. Enkä suoraan sanoen tiedä, vaikuttaako hän edes tällä palstalla lainkaan. Tuskin kuitenkaan pahastuu, kun ei tuossa tiedossa nyt mitään niin salaista ole, joten uskaltanee mainita, että toimittajakin on vanhaa Jonnewebin palstan moderaattoriporukkaa.

Keskustelupalsta oli parhaimpina vuosinaan todella aktiivinen, ja lopulta 12- tai 13-vuotiaana nassikkana minut valittiin lopulta sinne moderaattoriksi, kun yksi aktiivisimpia kirjoittajia siellä siihen aikaan taisin olla. Lähes heti valinnan jälkeen itse kirjoittaminen väheni merkittävästi ja aika kuluikin sen jälkeen pääasiassa palstaa valvoessa ja siitä palstastakin alkoi kadota se hohdokkuus. Ainoastaan noin vuoden hommien jälkeen luovuin moderaattorihommista ja koitin jatkaa palstalle kirjoittamista, mutta ei se enää tuntunut samalta. Samoihin aikoihin yritin etsiä jo uutta palstaa jota lukea ja seurata, jonka myötä rekisteröidyin tänne sitten 14-vuotiaana, kun jääkiekkokin on aina ollut niin lähellä sydäntä. Totta kai teini-iässä oleva kasvaa muutenkin henkisesti kovaa vauhtia, mutta moderaattorina toimimisella oli varmasti myös omat näppinsä pelissä tässä muutoksessa. Sen jälkeen tajusin myös, että jatkossa keskustelupalstoista nauttiakseni muut saavat tehdä sitä arvokasta, kiittämätöntä ja tärkeää työtä jota pakostakin tarvitaan, mutta ne hommat ei yksinkertaisesti sovi allekirjoittaneelle.

Hieno ja kasvattava ympäristö, josta siihen aikaan tutustui moneen hienoon ihmiseen, joiden kanssa tuli lopulta oltua jonkin verran tekemisissä. Ei ehkä sivuston nimi anna olettaa, kuinka hienosta paikasta "meille" nuorille jonneille olikaan kyse, mutta ylläpitäjä "JJ" teki kyllä sivustonsa kanssa hienoa duunia. Haikeita muistoja, enkä rehellisesti sanoen tiedä, olisiko sitä koskaan tullut täällä Jatkoajassakaan tätä reipasta 17 vuoden pätkää koettua, jos tuolla ei olisi opetellut palstojen ja internetin tavoille.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
95 % keskittyminen on 50 % suoritus. Okei ei oo mun. Mutta siis kun alkoholin tiputtaa siihen 85-100 annosta viikossa niin puolen vuoden päästä maksa-arvot on vaan viidesosa nykyisestä. Vai pitäiskö mun edes ilmaiseksi näitä vinkkejä jaella. Lukekaa mun kirjasta. Katsokaa mun fitness-ohjelmaa. Tulkaa mun aerobic-tunnille. Kuunnelkaa äänikirjaa mun podcastista.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä on sarjassamme vähän nolo. Kun Adam Clendening tuli Ilvekseen niin mietin, että kerrankin tuli sellainen pelaaja josta olen aikaisemminkin kuullut. Asia unohtui ja tuli nyt pelin aikana mieleen että miten pidin ihan varmasti nimeä G:llä alkavana. Piti Eliteprospectista tarkastaa että joo, olin tavallaan oikeassa. Se pelaaja mitä mietin kirjoitetaan kyllä Glendening, mutta se on ihan eri mies ja pelaa edelleen NHL:ää Tampa Bayssa. Ilveksen Clendening kuulosti vaan tutulta väärästä syystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös