Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 717 251
  • 33 934
Ilmeisesti melko elävänä syntynyt ajatus ja pitkään on jaksanutkin elon tiellä porskuttaa, kun nopealla googlauksella näyttää Aristoteles kehitelleen tämänlaisen systeemin jo muinaisessa Kreikassa joskus 2300 vuotta sitten.

Yllätti minut ainakin täysin.

No hö, pitihän se arvata, että täällä Hämeessä tullaan hiukan perässä. Vähän kuitenkin epäilen, että tuskinpa siellä "muinaisessa Kreikassa" paljon nykyajasta tiedettiin. Olisi ollut aika hölmöjä juttuja rakennella isoja amfiteattereita keskelle kaupunkeja kun elämä on tosiasiallisesti oliivipuun juurella, vain siellä mihin fiksuimmat aasit tuntevat reitin. Gladiaattorit joka toinen päivä? Utopiaa sanon minä.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Seksivälineiden tilaus noussut trendiksi

  1. Liukuvoide
  2. Vibraattori
  3. Masturbaattori miehille
  4. Kissanhiekka
  5. Tuplamasturbaattori

Sivun otsikoinnin jälkeen katse hakeutui ensimmäisenä sivulta löytyvään listaukseen, ja aika pitkän tovin siinä mietin, että siis mitä vittua ihmiset tekee kissanhiekalla?

Mutta sivu kertoikin siis Woltilla tilatuimmista asioista, eikä vain seksivälineistä
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Naapurustossani vaikuttavan miehen auton venäläiset kilvet ovat vaihtuneet kotimaisiin. Haluan ajatella että kyseessä on yleinen käytäntö näistä maahamme oleskelemaan tulleista, sillä kilvissä luki: MOT-XXX.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Saija Hakola-Tikanoja (os. Hakola) on jo 62 -vuotias. Olin veikannut häntä reilusti yli 50 -vuotiaaksi, koska onhan siitä aikaa, kun hän Speden Speleihin ilmaantui, mutta silti tuo tieto pääsi minut yllättämään. Hienoa, että hänellä pyyhkii elämässään hyvin.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Saija Hakola-Tikanoja (os. Hakola) on jo 62 -vuotias. Olin veikannut häntä reilusti yli 50 -vuotiaaksi, koska onhan siitä aikaa, kun hän Speden Speleihin ilmaantui, mutta silti tuo tieto pääsi minut yllättämään. Hienoa, että hänellä pyyhkii elämässään hyvin.

Oho, tämä yllätti. Oli kuuma tipu Speleissä.

Toki, kun miettii jo omaa ikää....
 

Naska Paapuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPes, Dallas Stars
Pidetään peukkuja - ei suinkaan tarkoitakaan sitä että pidetään peukkuja pystyssä niin kuin "hyvin menee, hyvä homma" -merkityksessä vaan peukut on nyrkin sisällä kun jännittää niin pirusti ja toivoo vain parasta. Eikö niin?

Ja kaikki muuthan on tämän varmaan tienneet jo aiemmin, minulle avautui vasta...
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pidetään peukkuja - ei suinkaan tarkoitakaan sitä että pidetään peukkuja pystyssä niin kuin "hyvin menee, hyvä homma" -merkityksessä vaan peukut on nyrkin sisällä kun jännittää niin pirusti ja toivoo vain parasta. Eikö niin?

Ja kaikki muuthan on tämän varmaan tienneet jo aiemmin, minulle avautui vasta...
Mistä tällainen avautui? Olin siinä uskossa, että peukkuja pidetään vähän niin kuin pystyssä joko oikeasti tai ajatuksissa.

Mulle korvapuusti (ei puhuta pullasta) on kämmenellä annettu lyönti korvalliselle, mutta yksi työkaveri puhui, että hänen äitinsä uhkaili antaa hänelle lapsena korvapuustin, kun hän oli tottelematon ja tajusin, että hän puhui jostain korvan vääntämisestä tms. mitä voisi verrata tukistamiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Naska Paapuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPes, Dallas Stars
Mistä tällainen avautui? Olin siinä uskossa, että peukkuja pidetään vähän niin kuin pystyssä joko oikeasti tai ajatuksissa.
Se oli joku YLEn ruotsinkielinen ohjelma missä oli tekstitykset ihmisten kielellä, ja siinä tämä tuli ilmi. En muista yhtään mikä ohjelma se oli mutta tuli muistaakseni viikonloppuna ja sivukorvalla sitä katselin mutta tämä kohta sai vangittua ja luotua ahaa-elämyksen.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Wikipedian henkilöiden ikä pitää näköjään muokkaajien manuaalisesti päivittää, kun henkilö täyttää vuosia. Olisi luullut, että 2020-luvun koodaus- ja tekoälyaikakaudella joku nörtti olisi voinut jonkinlaisen koodin vääntää, että joka vuosi sen syntymäpäivän aikana automaattisesti tulisi yksi vuosi lisää.

Tämä avautui, kun sattumalta googlasin onko Weakest Link -juontaja Anne Robinson vielä hengissä ja minkä ikäinen rouva mahtaa olla. Hänen (ENG) wikipedia -sivullaan lukee: "26 September 1944 (age 78)", vaikka sitä ikää on jo parin päivän ajan ollut mittarissa 79.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kiira Korpea oli häiritty Turun kirjamessuilla tämän haastattelun aikana auditoriossa. Mikään yllätys tuollainen toiminta ei ainakaan minulle ollut, koska olen itsekin monasti todistanut, kuinka idioottimaisesti jotkut oppilaat ovat noilla messuilla käyttäytyneet. Yllättävää on se, miten hitaasti asiaan reagoitiin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään valitaan Lahdelle uusi kaupunginjohtaja.
Lahden kaupunginjohtajan paikasta kilpailevat nyt Asikkalan kunnanjohtaja Rinna Ikola-Norrbacka, Kuntaliiton yhteysjohtaja José Valanta ja Turun elinvoimajohtaja Niko Kyynäräinen.

Kilpailutilanne on ennakkotietojen mukaan niin tasainen, että kuka tahansa kolmikosta voi tulla valituksi. Mahdollista on, että suljettuna lippuäänestyksenä toimitettavassa vaalissa tarvitaan useampi kuin yksi äänestyskerta.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Avautui tänään Alkossa asioidessani, että (ainakin paikallisessa toimipisteessä) kassapöytä on sähköisesti nostettavissa ylös ja alas eli kyse on sähkökassapöydästä.

Kuulema mm. työntekijöiden ergonomian ja mahdollisten pyörätuoliasiakkaiden (voidaan laskea alas) vuoksi.

Enpä ole aiemmin nähnyt.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Laulajatar Bee on YleX:n juontaja Womma Seppälän sisko. Saakohan Womma soittaa siskonsa kappaleita radiossa, vai onko se estetty eturistiriidan johdosta?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laulajatar Bee on YleX:n juontaja Womma Seppälän sisko. Saakohan Womma soittaa siskonsa kappaleita radiossa, vai onko se estetty eturistiriidan johdosta?
Avautui, että noiden isä on Hermanni Seppälä, joka lienee sama tyyppi joka selosti HIFK:n otteluita radioon hmm... värikkäällä tavallaan joskus 90-luvulla - ja äitipuoli Sanna Saarijärvi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Avautui, että noiden isä on Hermanni Seppälä, joka lienee sama tyyppi joka selosti HIFK:n otteluita radioon hmm... värikkäällä tavallaan joskus 90-luvulla - ja äitipuoli Sanna Saarijärvi.

Muistaako kukaan sitä, kun 90-luvulla Sanna Saarijärvi etsi miestä? Se oli aikansa meemi. Oi niitä aikoja.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Muistaako kukaan sitä, kun 90-luvulla Sanna Saarijärvi etsi miestä? Se oli aikansa meemi. Oi niitä aikoja.
Liittyikö tähän jotkut tissikuvat? Kaverin puolesta kyselen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös