Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 766 886
  • 34 067

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ravintolat eivät saa lain mukaan enää antaa ruoantähteitä, esim puoliksi syötyä pizzaa asiakkaalle doggy bagiin mukaan.
Olis kiva tosiaan tälle kuulla lähdettä, itse ravintolassa työskentelevänä en ole tälläisesta vielä kuullut.

En ihmettelisi, todennäköisesti hygieniasäännösten perusteella tuo toteutuisi. En muutenkaan ymmärrä miks niitä jämiä raahataan himaan, persaukisten puuhaa.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
En ihmettelisi, todennäköisesti hygieniasäännösten perusteella tuo toteutuisi. En muutenkaan ymmärrä miks niitä jämiä raahataan himaan, persaukisten puuhaa.
Muuttuko se pizza tms. siinä lautasella käydessään epähygieenisemmäksi tai muuten vain eri tavalla kohdeltavaksi verrattuna normaaliin take away - meininkiin? Omasta mielestäni on ainakin ihan kätevä mahdollisuus ottaa vaikka juuri se pizza mukaansa jos tulee yhtäkkiä kova kiire johonkin, ja on kerennyt yhden viideskymmenesosan siitä ruoasta syömään. Ei tosin ole aivan äskettäin tällaisella tarvetta ollut, mutta ihmeelliseltä kuulostaisi tällaisen mahdollisuuden kieltäminen ilman kunnon järkiperusteita..
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Eilen oli jotkut missikisatkin. Näköjään kiinnostanut ihmisiä ihan vitusti kun vasta äsken huomasin VAHINGOSSA tuon uutisen.
 

Rocco

Jäsen
Ja sitten sama vaakatasossa: eli joku hyppää pituutta kahdeksan ja puoli metriä. Mitatkaa itse.
Ei jaksa ymmärtää!?
Ja kun suhteuttaa tämän vielä siihen, että pituushypyssä hyppääjä hyppää käytännössä parkissa olevan henkilöauton yli. Eli pituutta ja korkeutta on pituushypyssä sen verran paljon, että normaali henkilöauton yli pääsisi...
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Ja kun suhteuttaa tämän vielä siihen, että pituushypyssä hyppääjä hyppää käytännössä parkissa olevan henkilöauton yli. Eli pituutta ja korkeutta on pituushypyssä sen verran paljon, että normaali henkilöauton yli pääsisi...
Hämmästelin naisten korkeushypyssä tätä italialaista muijaa. Oliko jotain 160 ja risat pitkä ja hyppäsi yli 2 metriä. Se kroaatti oli muuten ihan sähäkkä babe. Avautuminen tuokin sinänsä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Muuttuko se pizza tms. siinä lautasella käydessään epähygieenisemmäksi tai muuten vain eri tavalla kohdeltavaksi verrattuna normaaliin take away - meininkiin? Omasta mielestäni on ainakin ihan kätevä mahdollisuus ottaa vaikka juuri se pizza mukaansa jos tulee yhtäkkiä kova kiire johonkin, ja on kerennyt yhden viideskymmenesosan siitä ruoasta syömään. Ei tosin ole aivan äskettäin tällaisella tarvetta ollut, mutta ihmeelliseltä kuulostaisi tällaisen mahdollisuuden kieltäminen ilman kunnon järkiperusteita..
No eipä juuri. Mutta kun ottaa huomioon että samalla hetkellä kun safkan lämpotila laskee alle 60:n asteen (tjsp., riippuu vähän bakteereistakin) niin bakteerit alkavat lisääntymään. Sitten kun se safka on seisonut ensin lautasella aikansa, ja sitten se pakataan ja viedään vielä kotiin, niin se bakteeritaso saattaa olla jo korkea. Ei sen normaalitilanteissa pitäisi olla mikään ongelma, mutta esim. buffet-safkoja en asiakkaalle välttämättä mukaan pakkaisi.

Mä vielä ymmärrän jonkun pitsan mukaan ottamisen, mutta jaksan ihmetellä kun joku ottaa jotain 1/10 viipaleita vielä messiin, tai pienen pihvinpalan ja vähän perunaa.
 

Rocco

Jäsen
No eipä juuri. Mutta kun ottaa huomioon että samalla hetkellä kun safkan lämpotila laskee alle 60:n asteen (tjsp., riippuu vähän bakteereistakin) niin bakteerit alkavat lisääntymään. Sitten kun se safka on seisonut ensin lautasella aikansa, ja sitten se pakataan ja viedään vielä kotiin, niin se bakteeritaso saattaa olla jo korkea.
Ja kun syöt, laitat aina haarukan suuhun, takaisin ruokaan, takaisin suuhun, takaisin ruokaan, välillä pyyhit suupieliä, juot lasista, laitat taas haarukan suuhun, takaisin ruokaan... siinä siirtyy todella paljon bakteereita sitä kautta ruokaan, ja toden totta ne alkavat lisääntymään.

Nopeammin saat samat asiat tapahtumaan jos aivastat ruokaan.
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
En ollut tuosta Pako eli Prison Break -sarjasta ennen innostunut, oikeastaan en ollut nähnyt yhtään jaksoa ikinä. Kaverit puhunu paljon ja oon kuullu että ois kuulemma hyvä sarja. No vaivauduin viikonloppuna sitten katsomaan viisi jaksoa ja ei voi sanoa muuta kuin mahtava sarja. Jännitystä ja tapahtumia piisaa. Pitkävetistä ei ainakaan tähän mennessä ole vielä ollut missään vaiheessa.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Mä vielä ymmärrän jonkun pitsan mukaan ottamisen, mutta jaksan ihmetellä kun joku ottaa jotain 1/10 viipaleita vielä messiin, tai pienen pihvinpalan ja vähän perunaa.
Tuollaista pientä voi monet viedä koiralle "maistiaisiksi", etenkin lihaa.

Ja tommonen 1/10 siivu pitsasta on semmonen kiva hiukopala itsellekin myöhemmin, tietenkin sitä pienemmästä ei ole oikein miksikään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No vaivauduin viikonloppuna sitten katsomaan viisi jaksoa ja ei voi sanoa muuta kuin mahtava sarja.

Noin käy kaikille hyville sarjoille. Tästä syystä joudun aktiivisesti välttämään niitä. Ei siitä tule yhtään mitään, jos pitää seurata lukuisia sarjoja.

Minä kuitenkin joko katson jostain kaikki episodit tai sitten olen autuaan tietämätön koko asiasta. Tavallaan tiedän missaavani paljon, kun en juurikaan supersarjoja katso, mutta tämä on ainoa vaihtoehto.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Noin käy kaikille hyville sarjoille. Tästä syystä joudun aktiivisesti välttämään niitä. Ei siitä tule yhtään mitään, jos pitää seurata lukuisia sarjoja.

Minä kuitenkin joko katson jostain kaikki episodit tai sitten olen autuaan tietämätön koko asiasta. Tavallaan tiedän missaavani paljon, kun en juurikaan supersarjoja katso, mutta tämä on ainoa vaihtoehto.

Totta puhut, näin käy minullekin ja tälläkin hetkellä on kymmenkunta hyvää sarjaa katsottavana. Tosin itse teen niin että katson niitä sitten tietokoneelta tuotantokausi kerrallaan vaikka tylsänä viikonloppuna.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
CMX-nimi muuten on otettu jostakin muinaismuistosta tai muuten vain vanhasta esineestä jossakin päin luultavasti Italiaa. Tällainen flashback minulla on Jyrki-ohjelmasta pimeältä 1900-luvulta.

CMX tarkoittaa samaa kuin 910.
 

d2uce

Jäsen
Cloaca Maximastahan tuo lyhenne tulee. Loput selvinnee kiinnostuneille vaikka Googlesta.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
CMX-nimi muuten on otettu jostakin muinaismuistosta tai muuten vain vanhasta esineestä jossakin päin luultavasti Italiaa. Tällainen flashback minulla on Jyrki-ohjelmasta pimeältä 1900-luvulta.

"Sana "Cloaca Maxima" on peräisin H. P. Blavatskyn Hunnuton Isis -kirjan alaviitteestä ja se tarkoittaa kirjaimellisesti latinan kielellä suurinta viemäriä. Termi viittaa nimeen, jota muinoin käytettiin antiikin Rooman viemäröintijärjestelmästä."
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
"Sana "Cloaca Maxima" on peräisin H. P. Blavatskyn Hunnuton Isis -kirjan alaviitteestä ja se tarkoittaa kirjaimellisesti latinan kielellä suurinta viemäriä. Termi viittaa nimeen, jota muinoin käytettiin antiikin Rooman viemäröintijärjestelmästä."

Aha.

Melkein meni oikein, paitsi tuo vuosilukuspekulaatio meni VITUX. Muistelen vain, että CMX:n tyypit olivat olleet, tai ainakin joku heistä, Italiassa ja napannut nimen sieltä mukaansa, eikä nimeä olla napattu mistään alaviitteestä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Ulkomaalaiskiintiöt urheilussa ovat EU:n alueella käytännössä katsoen turhaa salahelinää.

Näytä Pena persettä herrasmiessopimuksille ja hanki Bautin eläkkeeltä luutimaan maalinedustaa.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Maikkari on tainnut saada idean käyttää Poets of the Fallin biisiä Heroes-sarjan mainoksissa Youtubesta: http://www.youtube.com/watch?v=qmcyMcYAhTE

Niinkö meinaat. Ensimmäinen kommentti videoon:

" The Finnish channel that will start airing Heroes this October is actually using this song in their ads for the show. I think you deserve credit. ;) "

Eli kyllä taitaa olla oma idea.
 

10

Jäsen
Niinkö meinaat. Ensimmäinen kommentti videoon:

" The Finnish channel that will start airing Heroes this October is actually using this song in their ads for the show. I think you deserve credit. ;) "

Eli kyllä taitaa olla oma idea.

Tuo on kylläkin viimeisin kommentti joka on lisätty muutama tunti sitten.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Tuo on kylläkin viimeisin kommentti joka on lisätty muutama tunti sitten.

Hups katsos joo. My Bad. Kai sitten joku maikkarilla surffailee päivät pitkät :)
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ambulanssilla matkustaminen on näköjään huomattavasti halvempaa kuin taksilla suhaaminen.

Päivän postin mukana tuli lasku ambulanssikyydistäni Malmin sairaalasta Meilahteen, hinta 9,25€. Niillä hinnoilla voisin harkita ambulanssikyytiä huomattavasti useamminkin mm. viikonloppujen viihdereissuilla, palvelukin oli moitteetonta kun pääsi makoilemaan ja koko ajan kyseltiin, mikä on vointi.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Siihen en ota kantaa, kuinka tyhmältä se näyttää, mutta jokainen voi yrittää juosta niiden perässä 50 kilsaa...ei onnistu ja pysy perässä...ei edes monella polkien...
Pitäiskö tästä selityksestä avautua jotain? Avautua esim., että on kovempi suoritus kävellä kuin juosta 50 km?

Kävely on täysin naurettava kilpaurheilulaji.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Joni Liuksen vaimo on Salkkareiden ELINA! Kappas!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös