Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 719 006
  • 33 936

Nick Neim

Jäsen
Sämppäri, eli @sämpylä89, on painanut palstalle vajaassa vuodessa lähes 6 200 viestiä, eli noin 17 viestin päivätahtia. Kova suoritus.
Ja osan tuosta ajasta on ehtinyt olla pelikiellossakin, ainakin muistaakseni. Eli päivätahti olisi todellisuudessa varmaan vieläkin korkeampi, jos kirjoittelu olisi ollut koko ajan mahdollista.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja osan tuosta ajasta on ehtinyt olla pelikiellossakin, ainakin muistaakseni. Eli päivätahti olisi todellisuudessa varmaan vieläkin korkeampi, jos kirjoittelu olisi ollut koko ajan mahdollista.
Nyt on Runkin Kartsalla jutut viistossa. Sämpylä ei ole koskaan saanut pelikieltoa. Yhden rikepisteen vain.

Edit. Eiku olinhan mää omasta pyynnöstä viikon lusimassa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
On päiviä, jolloin ymmärtää olevansa wanha. Face kertoo että systerin nuorin täyttää 39. Poikansa on 44. Ja oma on 24. Mähän olin 23v ihan pari vuotta sitten?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
5.4. taisi joskus tapahtua jotain muutakin Alkolle merkityksellistä. Tarkoitan tietenkin syntymäpäivääni, mutta saattoi olla vielä jotain muutakin sen lisäksi.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kieltolaki loppui siis 543210... 5.4.32 klo 10
Tuo 5.4.1932 on näköjään ollut vieläpä tiistaipäivä, eli voisi olettaa, että se on mitä ilmeisemmin valittu oikeastikin juuri ko. numerosarjan vuoksi.

Hämmentävän loistavaa tilannehuumorintajua silloisilta lainsäätäjiltä.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Suomen valtio perusti viinatehtaan kieltolain tultua voimaan täyttämään kieltolain aikaista viinan tarvetta... Tai oikeastaan ei perustanut vaan osti Rajamäen tehtaat joulukuussa 1919 (kieltolaki oli tullut voimaan kesäkuun alussa 1919). Samalla perustettiin Valtion alkoholiliike (joka myöhemmin tunnetaan alkona). Ja kieltolain alkamisesta tulee siis tänä vuonna 100 vuotta...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vadelma ja suklaa ei sovi yhteen jäätelössä... En ole vielä yhdestäkään sellaisen sisällön omaavasta jäätelöstä tykännyt.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Baldrick

Jäsen
Avautui, että kevät on muuten tavallista tylsempi ilman kunnon pudotuspelejä. Pelejä kävin katsomassa 2000-luvun alkupuolella kavereiden kanssa viihteeksi useampi peli kaudessa ilman varsinaista faniutta, mutta vasta eri kavereiden mukana 2008 alkoi sinnikäämpi JYP-seuraaminen ja siinä mielessä ajankohta oli huono, että on tottunut liian hyvään. Paljon kivempi olisi tänään fiilistellä tulevaa otteluparia, mutta homma kyrvähti aivan liian aikaisin. Toki sekin avautui, että sattuma loi minulle kulta-ajan olla varsinainen JYP-fani.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että kevät on muuten tavallista tylsempi ilman kunnon pudotuspelejä. Pelejä kävin katsomassa 2000-luvun alkupuolella kavereiden kanssa viihteeksi useampi peli kaudessa ilman varsinaista faniutta, mutta vasta eri kavereiden mukana 2008 alkoi sinnikäämpi JYP-seuraaminen ja siinä mielessä ajankohta oli huono, että on tottunut liian hyvään. Paljon kivempi olisi tänään fiilistellä tulevaa otteluparia, mutta homma kyrvähti aivan liian aikaisin. Toki sekin avautui, että sattuma loi minulle kulta-ajan olla varsinainen JYP-fani.

Onneksi et ole HIFK-fani. Pillustakin pääsee nauttimaan useammin kuin mestaruuksista. Ja se on tällä naamalla paljon sanottu.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onneksi et ole HIFK-fani. Pillustakin pääsee nauttimaan useammin kuin mestaruuksista. Ja se on tällä naamalla paljon sanottu.
"Antti Pihlström ensi kaudella kuulemma HIFK:iin. Jatkoajassa ainakin luki niin"
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaupassa myytävät ikkunanpesuaineet tai muut yhtä hienot tuotteet ovat aikamme suurin vedätys. Kysy vaikka ammattipesijältä, sinä karja.

Oikeesti.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaupassa myytävät ikkunanpesuaineet tai muut yhtä hienot tuotteet ovat aikamme suurin vedätys. Kysy vaikka ammattipesijältä, sinä karja.
Kyllä, vähän niinku vessapaperikin. Kaikki vessapaperin ostajat ovat höynäytettyjä, koska samalla tavalla se perse pyyhkiintyy talouspaperilla.

Mulle avautui juuri äsken, että ketjun otsikkoa klikkaamalla pääsee viimeiseen lukemattomaan viestiin. Oon aina painanut viimeistä sivua ja scrollannut viimeiseen viestiin. Kaikkea sitä oppii.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mulle avautui juuri äsken, että ketjun otsikkoa klikkaamalla pääsee viimeiseen lukemattomaan viestiin. Oon aina painanut viimeistä sivua ja scrollannut viimeiseen viestiin. Kaikkea sitä oppii.
Ton oon huomannu jo jokin aika sitten. Mutta jos oot itte kirjottanut sen viimesen viestin ja klikkaat otsikkoa niin se palauttaa sut alotusviestiin. Vähän niinku että sää oot saatana kokoajan äänessä, mee jonon perälle siitä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä, vähän niinku vessapaperikin. Kaikki vessapaperin ostajat ovat höynäytettyjä, koska samalla tavalla se perse pyyhkiintyy talouspaperilla.

Mulle avautui juuri äsken, että ketjun otsikkoa klikkaamalla pääsee viimeiseen lukemattomaan viestiin. Oon aina painanut viimeistä sivua ja scrollannut viimeiseen viestiin. Kaikkea sitä oppii.

Talouspaperia, hah, huomaa ettet oo ammattipyyhkijä! Tien sivusta nypitty rikkaruohonippu on se mitä ammattilaiset käyttää, vaikkei siinä luekaan wc-paperi tai muuta yhtä hienoa. Aikamme suuria vedätyksiä moiset paperit.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
SM-liigaa pelattiin kausina 1975-2000 alkuun kymmenen ja myöhemmin 12 joukkueen sarjana. Avautui, että Tepsin heikoin sijoitus noiden 25 vuoden aikana oli viides.

TPS 1975-2000, 25 kautta
Kultaa: 8 kertaa
hopeaa: 6 kertaa
pronssia: 3 kertaa
neljäs: 4 kertaa
viides: 4 kertaa

Sijoitus keskimäärin 2,6.

Kauden 2009-10 jälkeen TPS:n paras sijoitus Liigassa on puolestaan ollut viime kauden neljäs sija.

TPS 2000-2018, 18 kautta
Kultaa: 2 kertaa (2000 ja 2010)
hopeaa: 1 kerta
pronssia: -
neljäs: 2 kertaa
viides: 1 kerta
6.: 1 kerta
7.: 1 kerta
8.: 2 kertaa
9.: 1 kerta
10.: 3 kertaa
11.: -
12.: -
13.: 4 kertaa
14.:
15.:

Sijoitus keskimäärin 7,5.

Liigan 13. sija on siis ollut Tepsin yleisin sijoitus 2000-luvulla, mutta jumboksi TPS ei kuitenkaan ole sijoittunut kertaakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös