Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 718 486
  • 33 934
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kausi on juuri vasta alkanut.
Toki, mutta onhan runkosarjasta pelattu silti "jo" kymmenesosa, joten kyseessä ei ole mikään parin ensimmäisen kierroksen normaali satunnaispoikkeama.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Toki, mutta onhan runkosarjasta pelattu silti "jo" kymmenesosa, joten kyseessä ei ole mikään parin ensimmäisen kierroksen normaali satunnaispoikkeama.
Todennäköisesti kyse on juurikin parin kierroksen satunnaispoikkeamasta. Ellet oleta Rantasen, MacKinnonin, Matthewsin ja McDavidin tekevän jokaisen yli 140 pistettä ja Malkinin paukuttavan 160 pistettä. Pistepörssissä näkyy hassuja lukemia ja erikoisia nimiä kärjessä joka kausi. Ei siitä kannata vetää johtopäätöksiä ennenkuin on pelattu noin 20 ottelua.
 
Tuohon ylläolevaan keskusteluun. Veikkaan, ettei ole ensimmäinen kerta kun 8 pelin satunnaisjaksolla löytyy sellaisia tilanteita, että pari suomalaista kärjessä ja ruotsalaiset kaukana takana.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuohon ylläolevaan keskusteluun. Veikkaan, ettei ole ensimmäinen kerta kun 8 pelin satunnaisjaksolla löytyy sellaisia tilanteita, että pari suomalaista kärjessä ja ruotsalaiset kaukana takana.

Kauden lopputuloksissa ei ehkä sitten olekaan koskaan ollut. Kurrin aikoihin ruotsalaisia ei aina ollut edes 20 parhaan joukossa, mutta eipä ollut toista tehokasta suomalaistakaan. 1999-2000 Mats Sundin oli pistepörssissä "vasta" sijalla 17. - mutta suomalaisista ainoastaan Selänne oli tehokkaampi.

Eikun hups: 2006-2007 Selänne sijalla 11. ja OJ sijalla 14. Daniel Afredsson sijalla 16. sai haistaa pitkän nenän.

2002-2003 ruotsalaiset ottivat pistepörssissä kaksoisvoiton. Tämän voisivat nyt meidän sankarimme yrittää kuitata...
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Seitsemän vuotta ja Breivik sai kaksi omaa elokuvaa. Aika helvetin vahvaa suorittamista ja enpä yllättyisi vaikka olisi kummankin ensi-illassa ollut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmisten asuntoja on kiva nähdä. Tykkäätteks te kans lähteä friikkien ja skitsojen mukaan jatkoille? Edes kerran kahteen viikkoon jonkun sekakäyttäjän, ettei totuus unohdu. Ei hitto pitäis joku tv-sarja tehdä. Ala-Malmin alamaailma: MC pettter in da house. Viime yön jätkää kyllä hetken mietin onko se homo kun kieltäkin lipo silleen, mutta ei se vissiin ollut. Ja joskus kun jonkun naisen luota herää niin myöhemmin miettii että ei kait se mitään seksiä halunnut. Baari kun kuitenkin on seksuaalisuudesta vapaa vyöhyke. Siellä on enemmän himassa kuin kotona.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
@kahden suunnan sentteri on näköjään hankkinut itselleen kirjoitusoikeudet vapaalle. Taisi tosin pyytääkin niiden poistoa joskus vuosi takaperin.
 

Glove

Jäsen
Väkiluvultaan Suomen toiseksi suurin kaupunki vuonna 1805 oli Oulu 3345 asukkaallaan. Ykkösenä noin kolme kertaa suurempi Truku.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avautui, että hiton nopeasti katosi Wanhojen sanojen visan osakilpailu, jota @Everton vetää. Sunnuntaina vasta tuli kakkososa, keskiviikkona oli jo liian myöhäistä osallistua ja kolmososa on jo tulilla. En ehtinyt nyt ollenkaan mukaan kakkososaan, joten taidan veikata sanoja ihan omaksi ilokseni itsekseni jatkossa.

Jännittävää myös, että Jatkoajassa on niin taitavia kisaajia, että jopa täydet pistetulokset ovat mahdollisia sanavisassa, joista äkkiseltään luulisi aniharvan tietävän kaikkia mahdollisia termejä. Toki on Jatkoajan parissa loistavia tietäjiä ja bonuksena Suomen isoimmat mulkutkin ainakin keskiarvokyselyjen perusteella.

Kaivattaisiinko tietotaidon säkenöinnistä huolimatta kysymyksiin lisää prevelit-vaihtoehtoja tai muita vastaavia hämäyksiä, vai voisiko vastaukset lähettää myöhemmissä visoissa esimerkiksi yksityisviesteinä visan vetäjälle? Google-varmaa visaa ei taida valitettavasti olla mahdollista kehittää.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jännittävää myös, että Jatkoajassa on niin taitavia kisaajia, että jopa täydet pistetulokset ovat mahdollisia sanavisassa, joista äkkiseltään luulisi aniharvan tietävän kaikkia mahdollisia termejä. Toki on Jatkoajan parissa loistavia tietäjiä ja bonuksena Suomen isoimmat mulkutkin ainakin keskiarvokyselyjen perusteella.
Minähän en ole täysiä saanut vaan vähän yli puolet on mennyt oikein. Olen kahden visan jälkeen kuitenkin johdossa. Minua on auttanut se että harrastan historiaa, sukuhistoriaa (-tutkimusta) ja olen ollut vanhojen käsialojen kursseilla. Niissä eteen tulee erilaisia vanhoja sanoja ja jostain syystä niitä tarttuu tuonne aivoihin kuten muutakin turhaa tietoa. Osan sanoista voi johtaa ruotsista. Epäilen ettei googlekaan kaikkia sanoja tiedä. En tiedä miten jaksan loppuja sanoja pähkiä... Kuinka tosissaan otan tämän leikkimielisen visan.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Väkiluvultaan Suomen toiseksi suurin kaupunki vuonna 1805 oli Oulu 3345 asukkaallaan. Ykkösenä noin kolme kertaa suurempi Truku.
Historia väittää, että Helsinki tavallaan perustettiin, kun venäläinen laiva haaksirikkoontui ja laivalta pelastui sika ja homo kokki.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Avautui, että hiton nopeasti katosi Wanhojen sanojen visan osakilpailu, jota @Everton vetää. Sunnuntaina vasta tuli kakkososa, keskiviikkona oli jo liian myöhäistä osallistua ja kolmososa on jo tulilla. En ehtinyt nyt ollenkaan mukaan kakkososaan, joten taidan veikata sanoja ihan omaksi ilokseni itsekseni jatkossa.

Jännittävää myös, että Jatkoajassa on niin taitavia kisaajia, että jopa täydet pistetulokset ovat mahdollisia sanavisassa, joista äkkiseltään luulisi aniharvan tietävän kaikkia mahdollisia termejä. Toki on Jatkoajan parissa loistavia tietäjiä ja bonuksena Suomen isoimmat mulkutkin ainakin keskiarvokyselyjen perusteella.

Kaivattaisiinko tietotaidon säkenöinnistä huolimatta kysymyksiin lisää prevelit-vaihtoehtoja tai muita vastaavia hämäyksiä, vai voisiko vastaukset lähettää myöhemmissä visoissa esimerkiksi yksityisviesteinä visan vetäjälle? Google-varmaa visaa ei taida valitettavasti olla mahdollista kehittää.

Minä oon katellut joitain noita Evertonin sanoja googlella arvailujeni jälkeen, ja joistain niistä ei löydy mitään muuta ku viittaukset tähän Jatkiksen visaan. Esim. viimeisimmästä kierroksesta ei minun google löydä fuoripussalle ja kotohasulle mitään muuta suomenkielistä tulosta kuin Evertonin visa - kotohasu tuo jotain helvetin Bollywood-juttuja!

Hämmästelen kyllä sitä mistä hitosta Everton noita sanoja vetelee, ja kuinka kauan aikaa sillä mahtaa mennä keksiä noita vaihtoehtoja, joista melkein jokainen aina jollain tavalla tuntuu järkevältä. Mainio visailu kyllä! En tiedä oikein onnistuisiko tuohon mikään prevelit-tyyppinen ansa?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Työntekijä voi hakea sairaslomaa lomalle, ja näin siirtää lomaa. Hahah, on tää jumalauta uskomatonta...

Ens viikolla jos alkas loma, tänään lääkäriltä parin viikon saikku, niin sairasloma ei polttas lomapäiviä. Hahah ei saatana...onko vähän järjetöntä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Työntekijä voi hakea sairaslomaa lomalle, ja näin siirtää lomaa. Hahah, on tää jumalauta uskomatonta...

Ens viikolla jos alkas loma, tänään lääkäriltä parin viikon saikku, niin sairasloma ei polttas lomapäiviä. Hahah ei saatana...onko vähän järjetöntä.
Mulle avautui ettei kaikki eivät tätä tienneet, vaikka viime vuosina tämä on ollut lakimuutosten takia otsikoissa joka kesä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä oikein onnistuisiko tuohon mikään prevelit-tyyppinen ansa?
Järjestän aika paljon nettivisailuja, mutta antavampaa on pubi-vääntäminen. Palaute on välitön *wirn* Tavallaan kännäily ja triviointi kuuluvat soman kauniisti yhteen.
Instant-kisoissa ei oikein prevelit onnistu. Hyvä näin...
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kyllä oo vastaan tullu tänne ennen tätä päivää. Tai on voinu tulla, mut en oo ottanu todesta kun on kuulostanu niin järjettömältä.
Ennakkoluuloista poiketen kaikki eivät käytä tilaisuutta hyväkseen... Ja jos sulle tärähtää vaikka keuhkokuume ja viikon sairaalakeikka just siihen koko vuoden ainoan lomaviikon päälle niin saattanet olla erimieltä aiheen järjettömyydestä...
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja jos sulle tärähtää vaikka keuhkokuume ja viikon sairaalakeikka just siihen koko vuoden ainoan lomaviikon päälle niin saattanet olla erimieltä aiheen järjettömyydestä.
No jaa-a, ei mulla ois pokkaa edes pyytää tommosta loman siirtoa sairasloman takia. Oon ollukki pari kertaa loman ajan kipeenä, ja ei se mua oo haitannu yhtään, samalla tavalla voin nukkua pitkään, eikä tarvii töihin lähtee vaikka kipeenä olenkin.

Sit ymmärrän paremmin jos ois joku lomamatka sovittu, mihin ei pääse lähtemään sen takia kun on kipeenä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minähän en ole täysiä saanut vaan vähän yli puolet on mennyt oikein. Olen kahden visan jälkeen kuitenkin johdossa. Minua on auttanut se että harrastan historiaa, sukuhistoriaa (-tutkimusta) ja olen ollut vanhojen käsialojen kursseilla. Niissä eteen tulee erilaisia vanhoja sanoja ja jostain syystä niitä tarttuu tuonne aivoihin kuten muutakin turhaa tietoa. Osan sanoista voi johtaa ruotsista. Epäilen ettei googlekaan kaikkia sanoja tiedä. En tiedä miten jaksan loppuja sanoja pähkiä... Kuinka tosissaan otan tämän leikkimielisen visan.

En viitannutkaan sinuun millään lailla, sinulla on oiva tietämys ja pistejohtosi vaikuttaa ns. normaalilta tietämiseltä etkä ole äkisti saanut maksimipisteitä osakilpailussa samalla kun kukaan muu ei ole yltänyt lähellekään maksimiin. Sinä ansaitset johtosi, sen sijaan olisi epäreilua jos sen jatkossa menettäisit siksi, että joiltakin alkaisi äkisti tulemaan powered by google -mahtituloksia kierros toisensa perään.

En silti toki ketään rohkene google-avusta syyttää, voihan 20/20-pisteitä saada toki puhtaalla tiedollakin ja aina voi joku entinen Suomen Tietoviisas olla kaltaistemme joukossa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En viitannutkaan sinuun millään lailla, sinulla on oiva tietämys ja pistejohtosi vaikuttaa ns. normaalilta tietämiseltä etkä ole äkisti saanut maksimipisteitä osakilpailussa samalla kun kukaan muu ei ole yltänyt lähellekään maksimiin.
Niin kyllä tiedät mihin viittasit ja itsekin ihmettelin. Kisan johtajana (kahden osan jälkeen) halusin vain palavasti kertoa mistä luulen intuutioni ja tietoni sanoja kohtaan tulleen. Jos etenen edellisien osien keskiarvolla niin kaksi täydellistä (punaruusu) vastausta ohittaa minun kolme hyvää yritystä. Ei se haittaa, ei yhtään!
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko lakia sitten muutettu, kun aikaisemmin ainakin oli pitkä omavastuu.
Muistaakseni aikaisemmin oli pitkä omavastuu, sitten omavastuu poistettiin kokonaan, ja tämän jälkeen omavastuu otettiin takaisin tähän nykyiseen määrään, 6 päivää? Nämä kaksi muutosta tulivat ihan viime vuosina. Sen takia ollut otsikoissa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Se on ikävää, että kaiken maailman lusmuilijoiden takia joutuu rehelliset sairaatkin ihan turhia koukeroita suorittamaan. Jos mä oon 4 päivää flunssassa niin sitten olen, ei se muutu työnantajalle sen tuottavammaksi ajaksi sillä, että käyn kuumeisena hakemassa jonkun paperin lääkäriltä. Ihan hyvin voisi olla omalla ilmoituksella pois kunnes on terve ja työkykyinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös