Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 097
  • 34 075
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Eli enkö minä saakaan kannattaa Jokereita tai mitään muutakaan noista mitä olen listannut, koska asun ja olen syntynyt ja elänyt Itä-Suomessa?? (pl. 3v Vantaalla)

Et. On lähdettävä siitä, että JoKP nousee takaisin liigaan. Ei ole typerämpää, kuin itäsuomalainen kannattamassa pääkaupunkiseudun joukkueita.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eli enkö minä saakaan kannattaa Jokereita tai mitään muutakaan noista mitä olen listannut, koska asun ja olen syntynyt ja elänyt Itä-Suomessa?? (pl. 3v Vantaalla)

Olenko minä joku tuomari? En minäkään ole syntynyt tai asunut Satakunnassa, mutta Lukko on minulle silti oma joukkue. Se on ollut siitä asti ja siksi, kun isäni vei minut ensimmäisen kerran Äijänsuolle. Isäni on kotoisin paikkakunnalta, jossa omaa kiekkojoukkuetta ei tuolloin(kaan?) ollut, joten Rauman Lukko oli se juttu.

Minulla on kuitenkin ollut tapana käydä myös kotipaikkakuntani otteluissa, koska sellainenkin sattuu olemaan. Vaikka ne eivät ole yhtä laadukkaita ja merkityksellisiä pelejä, on niissäkin oma kiva tunnelmansa.

En minä tuomitse ketään, mutta arvostan sellaisia kannattajia, joilla on jokin muukin side suosikkijoukkueeseensa kuin vain se, että se on jokin pääsarjatason joukkue. Oli syynä sitten maantieteellisyys tai pahimmassa tapauksessa "kannatetaan" joukkuetta vain siksi, että ollaan jotain toista joukkuetta vastaan.

Kerro ihmeessä Lunatico oma tarinasi Jokereiden kannattamisen taustalla, niin avautuu minullekin jotain. Silloin pysyttäisiin ainakin ketjuun kuuluvassa aiheessa.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Sekin on Ruotsalaisissa urheilufaneissa hienoa, että siellä ei lähdetä noihin älyttömiin rahastuksiin mukaan. Nythän pari päivää sitten pelattu AIK - ManU ottelu oli päivää ennen myyty vain puolilleen, ja joutuivat laskemaan hintoja. Sama tapahtui jääkiekon mm-kisoissa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kerro ihmeessä Lunatico oma tarinasi Jokereiden kannattamisen taustalla, niin avautuu minullekin jotain. Silloin pysyttäisiin ainakin ketjuun kuuluvassa aiheessa.

Riittääkö Teemu? Tässä jutussa nimittäin taisi käydä siten, että kun Jokerit nousi liigaan ja siellä pelasi #8 ja siitä meuhkattiin mediassa + yhdistettynä 6-7v silmissä hauska logo, niin loppu on historiaa. Mulla ei ole mitään siteitä esim. vanhempieni puolelta Jokereihin vaan olen alkanut kannattamaan Jokereita ihan omasta tahdostani ja Jokerit oli ihan oma soololöytöni silloin. Suvulla tai kaveripiirillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että minusta tuli Jokerifani.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Riittääkö Teemu?

En ole edelleenkään tuomari. Minä vain sanon mitä mieltä olen, mutta en halua pahoittaa kenenkään mieltä. Sanon tähän lopuksi sen, että ilman muuta jokainen saa kannattaa mitä haluaa, mutta samalla olisi toivottavaa muistaa myös pienempiä sarjoja. Niitähän siellä Itä-Suomessa on, joten toivottavasti käyt peleissä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen kannattanut Veikkausliigajoukkuetta, tosin se oli pääsarjajengi vain kauden. Kyseessä siis PK-35, jonka paidassa aloitin oman futisharrastukseni muistaakseni 5- vai 6-vuotiaana.

Ennen kuin PK nousi liigaan, kannustin heitä paikan päällä Kolmosessa, Kakkosessa ja Ykkösessä, aivan kuten uskomaton liigatarinakin tämä kaikki koettiin lapsuuden kotipaikkakuntani Pukinmäen urheilupyhätössä Pasi Rautiaisen ja mm. Hantta Bäckmanin luotsatessa porukkaa.

No, PK-35:lle kävi miten kävi tuon mitalisensaatiokauden jälkeen, sen kauden 1998 jälkeen minulla ei olekaan pääsarjatasolla omaa suosikkiani ollut. Toki sen ajan jälkeinenkin ja uudestaan alasarjoista käynnistellyt PK veti edelleen paikan päälle katselemaan Petteri Kaijasiltaa ja kumppaneita, sittemmin seuran vantaalaistuttua on kuitenkin siteet enemmän ja enemmän katkenneet ja tuntuu ettei vanhaa PK:ta ole enää oikeastaan olemassa, vaikka heitä tarkimmin Ykkösessä tuleekin seurattua.

Ulkomaisista jengeistä sydämessäni on FC Kööpenhamina, tähän katson olevani kriittisenkin mieshuoraseulan läpi tiirailtuna oikeutettu, pelattuani 1990-luvulla useamman vuoden kyseisen seuran junioreissa. Paidan selässä muuten #10, suomalaisvahvistukselle lyötiin heti alkajaisiksi odotukset niskaan ja mikäs siellä oli pelatessa ja treenatessa kohtalaisissa puitteissa ja melkoisen vaativassa ja kilpailullisessa ilmapiirissä. Viikonloppuisin faijan kanssa Parkenille edustusjoukkueen matseihin, aivan kuten nykyäänkin aina paikan päälle eksyessäni.

Ei tää tarinointi ketään kiinnosta, mutta kun HIFK on sekin kuulemma kotikyläni eli Helsingin seuroja, avautui sellainen asia että tässähän voi ihan hyvällä omatunnolla elää mukana niin PK-35:n, FCK:n kuin IFK:nkin peleissä. Toki PK siis nykyään vieraantuneempi, olisivat vaan pysyneet Pukinmäessä loppuun asti.
 
Viimeksi muokattu:

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Minä olen kannattanut Veikkausliigajoukkuetta, tosin se oli pääsarjajengi vain kauden. Kyseessä siis PK-35, jonka paidassa aloitin oman futisharrastukseni muistaakseni 5- vai 6-vuotiaana.

Ennen kuin PK nousi liigaan, kannustin heitä paikan päällä Kolmosessa, Kakkosessa ja Ykkösessä, aivan kuten uskomaton liigatarinakin tämä kaikki koettiin lapsuuden kotipaikkakuntani Pukinmäen urheilupyhätössä Pasi Rautiaisen ja mm. Hantta Bäckmanin luotsatessa porukkaa.

No, PK-35:lle kävi miten kävi tuon mitalisensaatiokauden jälkeen, sen kauden 1998 jälkeen minulla ei olekaan pääsarjatasolla omaa suosikkiani ollut.
Itselläni on hieman samanlaiset aatokset mutta eri lähtökohdista. Itse olen perinteisesti kannattanut Helsingissä "sitä toista" joukkuetta. Eli HJK:n haastajaa. Aikanaan Finnairin Palloilijoita ja sen jälkeen PK-35:ä. Jotenkin Klubi on aina tuntunut liian kliiniseltä joukkueelta. Rosoa on puuttunut.

FinnPan painuttua unholaan (pääsarjatasolla), Pasi Rautiaisen luotsaama PK-35 nousi korvaamaan tyhjiötä Klubin haastajajoukkueena. Tämä oli oikein mukava homma kun omatkin sukujuuret juontavat luovutetulle alueelle. Toivoin että syntyisi vahva lähiöjoukkue (Puksu, Pihlis, Malmi jne.), varsinkin kun Hjallis päätti tuoda, HJK:n CL-kampanjan sokaisemana, massinsa paikalle. No, tässä valitettavasti tuli jälleen esiin Harkimon kyvyttömyys ymmärtää kannatustoiminnan ydintä. Nimi vaihtoon ja (epärealistinen) oletus että Jokereiden lätkäniiloista taiotaan lisää uusia kannattajia PK-35:n vanhojen kannattajien lisäksi, jotka puolestaan käsiään läpsytellen tyytyväisenä siirtyvät diggaamaan uudelleen nimettyä kotiseuraansa... Yeah right.

Loppu onkin historiaa. Jokereiden lätkäjengin sekä täyden Hartwall-areenan niihin aikoihin tahkoamat rahat hukattiin sitten tämän futispuuhan tappioihin.

Väitän että ilman nimenmuutosta (mutta Hjalliksen hilloilla alkuun) PK-35:llä olisi ollut hyvä mahdollisuus asemoitua Stadissa toiseksi suureksi. PK-seudun pelaajatuotanto on niin ylivoimainen tässä maassa, että prospekteja olisi riittänyt ainakin kahdelle jengille, luultavasti useammallekin. No, myöhemmin FC Honka löysi oman tilansa HJK:n vierestä, eikä siinä mitään.

Sen verran lopuksi filosofoin ja kalloa kutistan Hjalliksesta, että vanha valtameripurjehtija ei ole tainnut koskaan ymmärtää seuratoiminnan tai -kannatuksen dynamiikkaa.

1) Seuran nimeä ei muuteta.
2) Kannattajille ei vittuilla.
3) Kannatus perustuu yhteiseen kokemukseen.
4) Jos ei ole kannattajia, ei ole seuraa.

Ylläolevia faktoja on vaikea käsittää, jos on sisimmältään pelkästään omaan nerouteensa ja tekemiseensä uskova erakko.

Hyvää jatkoa Hjallis.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
mutta samalla olisi toivottavaa muistaa myös pienempiä sarjoja. Niitähän siellä Itä-Suomessa on, joten toivottavasti käyt peleissä.

Siis harmittavan vähän olen käynyt. Mulle iski ikävä mielenterveyshäiriö (tosin ei ensimmäinen kerta kun kyseinen vaiva vaivasi) joka esti käytännössä osallistumasta mihinkään missä ihmisiä paljon. Jokainen voi tuosta sitten laskea missä mentiin, mutta nyt kun alkanut elämä menemään parempaan suuntaan, niin ajattelin tulevana kautena käydä tsekkaamassa Jokipoikien matseja useammin kuin 1 per vuosi, niinkuin tähän asti ollaan menty syksystä 2010. Myös jossain määrin Katajan pelit voisi kiinnostaa vaikka väheksynkin kotimaista koripalloa, mutta ihan elämyksen, kokemuksen ja tunnelman takia voisi raahautua johonkin Katajan peliin.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Paljon mm. NRJ:llä soitettava kappale Olly Murs - Dear Darling ei suinkaan ole naisen laulama kappale. Ennen esittäjän selviämistä niin aina luulin, kun se radiosta tai jostain muualta tuli.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Radio Suomessa ei tiedetä kuukausista paljoakaan. Nettisivuilla mainostetaan ainakin tällä hetkellä 17.7. tulevaa luontoiltaa ja osallistumisohjeiden kohdalla kysyvät vielä seuraavaa:
"Vastaa alla olevaan kysymykseen. Kysymyksen on tarkoitus varmistaa, että lähetetty kommentti ei ole tietokoneella automaattisesti luotu häiriöviesti.
Mikä kuukausi tulee maaliskuun jälkeen?"
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Rapin sm-kisat on hemmetin jees!!! Oon kai myötähäpeän pelossa jättäny tsekkaamaatta, mut aivan turhaan!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Avautui, että Jatkoajan keskustelufoorumi on oikeesti osa Vanhan Lenin elämää. Jotenkin niinku rakastan teitä kaikkia karvakorvia.

EDIITTIÄ. Vittu mitä hempeilyä kännissä. En mä teitä kaikkia rakasta. Jotain rajaa.

EDIITTIÄ 2. Tai no joo. Rakastan.
 
Viimeksi muokattu:

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui juuri viimeinkin, että Win XP käytännössä kuolee 8.4.2014. Ts. siihen saakka tulee tietoturvapäivitykset ja sitten se on caput. Toki niillä joilla tämä käyttis on ja koneelle on asennettu jokin muu kuin Service Pack 3 tai jos ei ole ollenkaan asennettu SP:tä niin silloin ei ole tietoturvapäivityksiä ollut hetkeen. Mutta ne joilla on SP3 niin varautukaan pahimpaan. Vielä on toki aikaa päivittää esim. Win 7 käyttikseen, mutta ei kauaa ei.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olen tänäkin kesänä urheillut kovin paljon. Jalkapalloa ja tennistä pääasiassa, joskus harvoin käyn lenkillä ja nostelen vähän punttia. Jalat on ihan terästä, eipä juuri läskin hiventäkään niissä. Persekin tuntuu lihaksikkaalta. Tänään kuitenkin kävelin eteisen peilin ohi pelkissä boksereissa ja sattumalta huomasin, että perseeni on lättänämpi kuin esimerkiksi vuonna 1996, jolloin se oli läskitön mutta lihaskimpumpi. Ei se nyt mikään varsinainen lättänä ole nytkään mutta ei enää sellainen herkkupersekään, jollaiseksi lukioni tytöt kuvailivat sitä vuonna 1996. Kyllä se tuo lihasmassa meinaa iän myötä kaikota. Jalkakyykkyjä ei kestä tehdä, selkä ei kestäisi.

Tämä perseasia minulle tänään avautui. On tämä rankkaa. Jospa antaisi periksi ja lipuisi epämääräisenä möykkynä kohti iltaruskoa.

Tarkkailkaa perseitänne!
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
...Tarkkailkaa perseitänne!

Bad luck, ei se muuta ole, Dr scholl. Minun persieni oli lukiotyttöjen ihasteltavana jo dekadia ennen sinun, mutta ei se silti ole siitä mihinkään muuttunut. Viimeksi tänään juuri tarkistin.

Etupuolella saattavat kriittisimmät havaita jotain muutosta tapahtuneen, mutta it remains arguable, sanoisi saksalainen.
 

Lubeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Anaheim Ducks
Avautui juuri viimeinkin, että Win XP käytännössä kuolee 8.4.2014. Ts. siihen saakka tulee tietoturvapäivitykset ja sitten se on caput. Toki niillä joilla tämä käyttis on ja koneelle on asennettu jokin muu kuin Service Pack 3 tai jos ei ole ollenkaan asennettu SP:tä niin silloin ei ole tietoturvapäivityksiä ollut hetkeen. Mutta ne joilla on SP3 niin varautukaan pahimpaan. Vielä on toki aikaa päivittää esim. Win 7 käyttikseen, mutta ei kauaa ei.

Ihmeellistä ylireagoimista, jos tuon takia menee vaihtamaan käyttöjärjestelmän uudempaan. Tietysti jos on ihan kädetön tietokoneiden kanssa eikä osaa suojata konettaan ilman windowsin höpöhöpö-päivityksiä, niin sitten kannattaa ehkä vaihtaa uudempaan. Kunnon palomuurin ja antivirus/malware-ohjelmat asentamalla XP porskuttaa jatkossakin vallan mainiosti, tietysti maalaisjärkeä ja tiettyä varovaisuutta on syytä käyttää.

Avautui että Windowsin propagandakoneisto pyörii ja ihmiset ostavat paniikissa uusia käyttöjärjestelmiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös