Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 738 379
  • 33 995

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Oiskohan Cliffhangerissa ollut erään auton koelaudalla Saku Koivun figuuri Montrealin pelaajana...?

Jos oli niin kova juttu. Erityisesti kun elokuvan ensi-ilta oli 28.5.1993 ja Koivu varattiin Canadiensiin samana vuonna kesäkuun 26. päivä.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Laskuvarjo taisi olla Cliffhangerissa sillä nuorella jannulla.

Avautui että usealla välilehdellä Jatkiksen surffaaminen on joillekkin todella vaikeaa. Tai sitten Putouksen ensi kauden spoilereita jaetaan jo nyt
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Lisätään vielä deep blue sea-leffasta, sanomalehden kannessa ilmoitus Mika Häkkisen mestaruudesta, kokin seinällä ruokalista jossa lukee "finnish fries" ja elokuvan alussa kun väki lähtee viikonlopun viettoon saarelta, Renny vilkuttelee tyttö kainalossa.

Wikipedian voisi joku innokas vaikka päivittää :)
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jos oli niin kova juttu. Erityisesti kun elokuvan ensi-ilta oli 28.5.1993 ja Koivu varattiin Canadiensiin samana vuonna kesäkuun 26. päivä.

No sitten sen oli pakko olla maajoukkueen väreissä. Oliko se edes Koivu...mistähän tuon selvittäisi? Kun ei kyseistä leffaakaan ole hyllyssä.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle avautui juuri mistä eläimestä kebabit tehdään. Tyttäreni tuli näyttämään minulle lelujaan ja sanoi, että katso tässä on kebabbeja. Hänellä oli kädessään tällaisia.

Linkki vie kuvaan kebabeläimestä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Töllössä juuri alkaneen leffan 'Zombieland' (valmistunut v. 2009) tunnusbiisi on Metallican 'For Whom The Bell Tolls'. Olen nähnyt leffan kerran aiemmin, mutta kumma kun ei alkutunnari jääny mieleen ekalla kerralla. Viihdyttävä raina kyseessä ja Emma Stone on tietysti plussaa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui, että Elisa Tietoturva (käytännössä F-Secure 1:1) on niin täyttä paskaa kun olla ja voi. Kyllä oli kone juntturassa tässä jo tovin tuon paska ohjelman takia. Ei tietyt ohjelmat toimineet juuri ollenkaan ja mun hermoja raastettiin toden teolla. Nyt älysin vihdoin ja viimein poistaa koko paskan ja latasin tilalle ilmaisen Microsoft Security Essentials ohjelman ja nyt toimii kone taas kunnolla ja ensi vaikutelma tuosta uudesta ohjelmasta on varsin positiivinen.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Avautui, että Elisa Tietoturva (käytännössä F-Secure 1:1) on niin täyttä paskaa kun olla ja voi. Kyllä oli kone juntturassa tässä jo tovin tuon paska ohjelman takia. Ei tietyt ohjelmat toimineet juuri ollenkaan ja mun hermoja raastettiin toden teolla. Nyt älysin vihdoin ja viimein poistaa koko paskan ja latasin tilalle ilmaisen Microsoft Security Essentials ohjelman ja nyt toimii kone taas kunnolla ja ensi vaikutelma tuosta uudesta ohjelmasta on varsin positiivinen.

F-secure on hyvä tietoturvaohjelma jos ajattelee sen kykyä, mutta ikävän raskas ja pirullinen tekemään ongelmia muiden ohjelmien kanssa.
Avastin maksuttomaan siirryin pari vuotta sitten ja kone pyöriin nätisti ilman ongelmia.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
F-secure on hyvä tietoturvaohjelma jos ajattelee sen kykyä, mutta ikävän raskas ja pirullinen tekemään ongelmia muiden ohjelmien kanssa.
Avastin maksuttomaan siirryin pari vuotta sitten ja kone pyöriin nätisti ilman ongelmia.

Onko se ihan oikeasti vielä raskas? Juuri pari vuotta sitten itse kokeilin sitä, niin sitä markkinointiin paljon kevyempänä kuin back in the days jolloin se vielä oli OIKEASTI raskas. Silloin kokeiltuani se oli kyllä mielestäni kevyt ja lähes huomaamaton kun oli kertaalleen sallinut oikeat sovellukset.

Offtopikkia kyllä vähän.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onko se ihan oikeasti vielä raskas? Juuri pari vuotta sitten itse kokeilin sitä, niin sitä markkinointiin paljon kevyempänä kuin back in the days jolloin se vielä oli OIKEASTI raskas. Silloin kokeiltuani se oli kyllä mielestäni kevyt ja lähes huomaamaton kun oli kertaalleen sallinut oikeat sovellukset.

Offtopikkia kyllä vähän.
Joo kai se on parantunut, mutta kun asentelin pirusti erilaisia softia koneelle, vaikka esimerkkinä navigaattorin softa, eräs mediaserver ym niin joka saakelin kerta fuck-secure aiheutti ongelmia uusien softien asennuksen kanssa. Ainoa tapa oli joko kytkeä kokonaan pois käytöstä asennuksen ajaksi ja parin softan kanssa "yrittää" poistaa koko F-Secure koneelta että sai asennuttua.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Avautui, että KalPa on pudonnut jo seitsemänneksi. Jotenkin luulin kuopiolaisten taistelevan jopa runkosarjan voitosta...
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Avautui, että KalPa on pudonnut jo seitsemänneksi. Jotenkin luulin kuopiolaisten taistelevan jopa runkosarjan voitosta...
Ässät on puolestaan noussut vajaassa kuukaudessa kahdeksan sijaa tässä vaiheessa kautta. Siellä se Nöpönenä on nyt joukkoineen kolmantena ja kotiedussa kiinni.

Propsit Poriin!
 
Avautui, että KalPa on pudonnut jo seitsemänneksi. Jotenkin luulin kuopiolaisten taistelevan jopa runkosarjan voitosta...

Tähän täysin sama. NHL:n alkamisen jälkeen en ole juurikaan jaksanut SM-liigaa seurata ja vaikka tulokset olenkin silmäillyt, niin siltikään en tajunnut, että KalPa ui noin syvällä. Jos joku olisi kysynyt, niin olisin väittänyt pokkana, että taistelee Jokereiden kanssa runkosarjan voitosta ja sen jälkeen tulee Kärpät ja Tappara. Samaten luulin, että JYP on pudonnut kauas kärjestä jonnekin sijojen 6-8 paikkeille, mutta vielä mitä, toisenahan ne ovat, vaikka Aholle vaadittiin isoon ääneen potkuja silloin kun viimeksi vilkaisin.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Ignore-toimintoa kannattaa sittenkin käyttää poikkeustapauksissa, vaikka olisikin periaatteessa sitä vastaan, kuten itse olen ollut.

Palsta on yhtäkkiä luettavampi kun koko Jatkoajan puusilmäisin jankkaaja ei olekaan suorittamassa sitä samaa lobotomia-performanssiaan joka toisessa ketjussa.

Pienenä haittana jäähän sinne vielä ne muiden samaan miiinaan ajelleiden lainaukset näkyviin, mutta ehkä hekin oppivat.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen aikaisemmin ollut äärimmäisen ennakkoluuloinen kirpputorien suhteen. Mielikuvani mukaan kirppiksillä myydään rikkoontuneita huonekaluja, eriparisia urheilusukkia ja lastenvaatteita, joissa on torttu valmiiksi jo sisällä.

Kyyditin hieman vanhempia leidykäisiä ja yllätyin positiivisesti. Nämä perhanan kirpputorit olivatkin hyvin siistejä paikkoja ja vailla näkyviä syöpäläisiä. Ostin jopa Suomen maajoukkueen pelipaidan, sen klassikkomallisen, jossa on vaakunalogo ja Caroline Burnettin öljyvärityön. Hintaa ostoksille tuli hämmentävät 45 euroa.
Pelipaita oli vielä pakkausmuoveissa ja myöhemmin galleristi/kehystäjä esitti taulun hinnaksi ~ 650 euroa.

Ajattelin alkaa harrastella bingoiltoja ja saada vaikkapa Hawaijin –loman. Todennäköisesti tuurikiintiöni vuodelle 2013 on kumminkin loppunut ja minun ohimenneen lack–tilanteen vuoksi Jarkko Ruutu tulee saamaan vuoden kulttuuripersoona –palkinnon.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Avautui, että samassa rapussa asuva henkilö onkin kuuro eikä vain special-ovikellolla hifistelevä ja tarkoituksella tervehtimättä jättävä kusipää. Tulee kyllä poikkeuksetta pirun hyvä mieli kun leimaa henkilön kusipääksi tietämättä asioista oikeasti yhtään mitään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ostin jopa Suomen maajoukkueen pelipaidan, sen klassikkomallisen, jossa on vaakunalogo ja Caroline Burnettin öljyvärityön.
Hiukan nopsasti tuli luettua tuo viesti, jolloin boldaamani kirjain jäi huomaamatta aluksi. Ehdin ihmetellä, että jopas on melkoinen klassikkopaita ollut Leijonilla, kun jonkun eukon öljyvärityökin siitä löytyy.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Avautui, että samassa rapussa asuva henkilö onkin kuuro eikä vain special-ovikellolla hifistelevä ja tarkoituksella tervehtimättä jättävä kusipää. Tulee kyllä poikkeuksetta pirun hyvä mieli kun leimaa henkilön kusipääksi tietämättä asioista oikeasti yhtään mitään.

Tää on muuten hauska ilmiö. Lähes aina tulee ajatelleeksi ensimmäisenä sitä pahinta kanssaihmisestä. Kai sitä on saatana tullut niin kyyniseksi paskiaiseksi vanhemmiten. Aika usein kuitenkin tulee jälkeenpäin mietittyä että ehkä se worst case scenario ei ole aina kyseessä. Tosi usein kyllä on.

Avautui että olin lyönyt vetoa Oscareiden voittajista ja onnistuin arpomaan oikein peräti 15 kohdetta! Eipä tuolla rikkaaksi lyönyt, kun kokonaista euron panoksella yksittäisiä kohteita pelattu. En kyllä muista koko juttua, enkä varmaan oo kattonut kertoimiakaan kun näytti olevan jotain 1.025 tyylistä mukana. Aika itsestäänselviähän nuo olivatkin.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Haeskelin tuossa päivemmällä lähistö-ahmedilta kebabbia riisillä, kuten olen suorittanut ennenkin. Avautui, että ovat selkeästi vaihtaneet vanhan hevosenlihan johonkin lähikaupan eineslastuihin. Ei ollut laisinkaan yhtä maukasta tämä uusi myyntituotos, kuten oli tapanansa ennen olla.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Mennyt aiemmin ihan ohi, mutta Porttilan artikkelin luettuani avautui että Magnar Dalen on toiminut norjan hiihtojoukkueen huoltopäällikkönä villillä 90-luvulla.

Lisäksi avautui että herrojen pigmentti on silmänalusia lukuun ottamatta melko samansävyinen. Ihan ku veljekset jumalauta...

...Pato on murtunut! (Se jalkapalloilija)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös