Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 883 331
  • 34 594

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Nämä asiat ovat avautuneet tässä, kun olen katsellut Cheersia, tv-sarjaa jossa Frasier-hahmo esiintyi alunperin.

No nyt mulle avautui kanssa pari asiaa. :) Pitääpä vissiin hankkia jostain katseluun Cheersiä. Frasier on tän hetken parasta antia telkkarista ja Cheersin tiesin jotenkin entuudestaan.

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No nyt mulle avautui kanssa pari asiaa. :) Pitääpä vissiin hankkia jostain katseluun Cheersiä. Frasier on tän hetken parasta antia telkkarista ja Cheersin tiesin jotenkin entuudestaan.

Itseasiassa tuota sarjaa katsellessa herää myös kysymyksiä tarinan muokkaantumisesta. Frasier-sarjassa on aina kerrottu kuinka hieno ja lempeä ihminen poikien äiti oli. Cheersissa hän taas uhkasi ampua Frasierin naisen, jos he eivät eroa, koska ei halunnut poikansa muuttavan yhteen baarityöntekijän kanssa. Niin ne tarinat muuttuvat sarjasta toiseen.

Ralph

Jäsen
Huomasin tässä vasta, että SM-liigan sivuilta saa otteluohjelman ladattua ical-muodossa jolloin voit liittää ja synkronoida sen omiin kalentereihin (itse käytän Googlen kalenteria). Nyt on kännykässä aina mukana myös otteluohjelma. Voihan se toki olla, että tämä mahdollisuus on ollut jo kauan mutta itse äkkäsin sen vasta tänään.

Nyt on synkronoitu AS Roman pelit ja SM-liigan otteluohjelma.

Ite en tajunnu koko ideaa, mutta siirstin kaikkien neljän suosikkijoukkueeni ottelut kalenteriini ihan itse yksitellen. Tuli aika mukavan täyteen, esimerkiksi marraskuussa seitsemän tyhjää päivää.

Tosin noita Juventuksen pelejä siirrellään varmaan sunnuntaista lauantaihin.

Avautui se, että noinkin voi tehdä, kuten J.Petke teki.

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Nimimerkki Evilin suosikkijoukkueisiin kuluu KyrPä. Se toinen suosikki onkin avattu meille hitaamille.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Avautui, että sie olet ilmeisesti ainoa jolle tuo vitsi ei ollut tuttu jo 80-luvulla.
Ajoin juuri tänään autolla pienen Ryttylän kylän läheltä (sij. Riihimäen ja Hämeenlinnan välimaastossa). Urheiluseura Ryttylän Visa on ikivanha tuttu ehkä kauempaakin kuin 80-luvulta, mutta moniko tiesi Visan curlingseuraksi? Tämä avautui itselleni vasta hiljattain.

Linkki vie seuran sivuille.

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Ajoin juuri tänään autolla pienen Ryttylän kylän läheltä (sij. Riihimäen ja Hämeenlinnan välimaastossa). Urheiluseura Ryttylän Visa on ikivanha tuttu ehkä kauempaakin kuin 80-luvulta, mutta moniko tiesi Visan curlingseuraksi? Tämä avautui itselleni vasta hiljattain.

Linkki vie seuran sivuille.

Linkki vie Helsingin Yliopiston Curlaajien sivulle. Haiskahtaa silti aika vahvasti teekkarihuumorilta.

"Seuran" eräät kotisivut:
http://www.kolumbus.fi/pasi.kossi/ryvi/Ryvi.htm

Vedän pipoa tiukemmalle.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Hiljalleen on avautunut, että aika moni jatkislainen tuntee toisensa myös ihan oikeassa elämässä.

Minulle te kaikki olette "vain" nimimerkkejä.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Linkki vie Helsingin Yliopiston Curlaajien sivulle. Haiskahtaa silti aika vahvasti teekkarihuumorilta.

"Seuran" eräät kotisivut:
http://www.kolumbus.fi/pasi.kossi/ryvi/Ryvi.htm
Olisi tosiaan yllättävää jos joku seuran perustajäsenistä olisi Ryttylästä kotoisin. Epäilemättä vetovoima nimeä kohtaan on syntynyt muilla tavoin.

Niin, opiskelijaelämään kuuluu huumori elimellisenä osana. Itsekin olin joskus Helsingin yliopiston opiskelijana erään harrastejärjestön jäsen ja jossain välissä sen puheenjohtajakin. Kaukana olivat siitä meiningistä arki ja vakavuus. Pitäisi joku kerta taas lähteä niiden kokoontumisajoihin.

TimanttiLada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen kiekko ylipäätänsä
HPK:n nuoren puolustajan nimi onkin siis Santeri Alatalo, eikä Saneri Alatalo, niinkuin esim. Pitsiturnauksen otteluohjelma väitti. Mietinkin perjantaina että ompa erikoisen nimen Matti pojalleen antanut.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Tämä tänään päähän iskenyt on toivottavasti avautunut väärin.

Eihän vaan sanalla urheilija ole mitään tekemistä urheana olemisen kanssa? Oli tai ei, mutta noin se on nyt avautunut, enkä pääse ajatuksesta eroon. Urheiluruutu, huippu-urheilija... ei vittu.

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Tietenkin on, sama kantasanahan tuossa on.

Ja siksi oikea sanavalinta kuvattaessa liikunnalla elantonsa ansaitsevia ihmisiä on tottakai reippailija. Ei liity mitenkään englannin sanaan "rape" vaikka ne vähän samalla tavalla lausuttaisiinkin.

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Avautui, että aikaisen herätyksen vaikeus on ainoastaan motivaation puutetta. Kaikki vinkit herätyskellon siirtämisestä kauas sängystä sun muut poppakonstit ovat siis aika lailla turhia jos sitä motivaatiota heräämiseen ei löydy. Olen toki ennenkin tätä pohtinut herätessäni aamuyöllä katsomaan änärimatsia ilman sitä tutuksi tullutta karmaisevaa vitutusta, mutta vasta nyt analysoituani nukkumisiani ja heräämisiäni perusteellisesti en voi olla päätymättä muuhun johtopäätökseen kuin siihen, että motivaatio ratkaisee. Itseeni kohdistuvaa tutkimusta vahvistaa myös kokemus, että työttömänä ollessani heräsin usein jo viiden aikaan aamulla täysin pirteänä, johtavan ajatuksen ollessa, että muut joutuvat menemään töihin ja itse voi keskittyä nauttimaan aamusta jatkoaikaa selaillen ja kahvia juoden. Eipä siinä työttömyydessä tosin muita hyviä puolia ollutkaan kuin nuo ihanat aamut. Mutta täytynee lyödä tutkimus lopullisesti lukkoon ja hankkia sellainen työ, jota oikeasti rakastaa ja katsoa sitten, että onko se klo 5:45 herääminen edelleen niin helvetin ahdistavaa. Olen melkoisen varma, että ei.

Latelin kenties tapani mukaisesti pelkkiä itsestäänselvyyksiä, mutta ainakin mitä olen ihmisten kanssa asiasta keskustellut ja netistä lukenut, niin ei tuosta motivaation aivan ratkaisevasta osuudesta herätyksen mielekkyyteen juurikaan puhuta. Ei kenties uskalleta sanoa ääneen, että kaikki epämieluisa tekeminen pistää väsyttämään ja näin etenkin aamuisin? Johan siinä kääntyisi sotaveteraanit haudoissaan.

Viimeksi muokattu:

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Tulen ja jään laulu

Avautui, että en tiedä fantasiakirjallisuudesta kovinkaan paljon. Asun tällä hetkellä yhden kaverin alivuokralaisena kesän ajan, kun tyyppi on ulkomailla työharjoittelussa. Hän jätti tänne kämppään kohtuullisen määrän kirjallisuutta, mukaan lukien neljä ensimmäistä osaa kirjasarjasta Tulen ja jään laulu. Aloin lukemaan tuota sarjaa ja nyt noin kahdentuhannen luetun sivun jälkeen avautui sellainen asia, että tuossa sarjassa on vielä kolme osaa noiden neljän lisäksi. Ja noista kolmesta vasta ensimmäinen on ilmestynyt englanniksi. Sen lisäksi kirjojen julkaisuvälit ovat olleet noin viiden vuoden luokkaa, niin tietäen sukumme ominaisuudet altistua sydäntaudeille en luultavasti ole enää edes elossa, kun tuo viimeinen osa ilmestyy.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Latelin kenties tapani mukaisesti pelkkiä itsestäänselvyyksiä, mutta ainakin mitä olen ihmisten kanssa asiasta keskustellut ja netistä lukenut, niin ei tuosta motivaation aivan ratkaisevasta osuudesta herätyksen mielekkyyteen juurikaan puhuta. Ei kenties uskalleta sanoa ääneen, että kaikki epämieluisa tekeminen pistää väsyttämään ja näin etenkin aamuisin?

Joo, kyllähän tuo tosiaan melkoisen itsestäänselvää on, kun omiakin tuntemuksia ja tottumuksia miettii.

Työaamuna voisin joka-aamuisen fiiliksen perusteella nukkua vaikka kuinka pitkään ja maksaa satasen per laaki että saisi vetää peiton takaisin korville, mutta viikonloppuisin herään useimmiten ilman herätyskelloa samoihin aikoihin ja nousen sillä samalla hetkellä ilman mitään ongelmia. Työaamuisin sitä tahtoo torkuttaa ja venyttää sängyssä pyörimistä vielä muutaman minuutin, mutta tosiaan viikonloppuna se on silmät auki ja saman tien ylös sängystä.

Ja sitten sitä tulee esim. talvisin vapaaehtoisesti herättyä kellon soittoon seiskan aikaan lauantaisin ja sunnuntaisin, että pääsee starttaamaan pimeään pakkasen puremaan aamuun ja paikalliseen kaukaloon pyörimään kiekon kanssa heti kun aamu sarastaa.

Sitten heti noita kahta iloista ulkojääaamua seuraavana maanantaina tuo samoihin aikoihin tapahtuva herätys ja pimeä pakkasaamu on jotain sellaista, että pahimmillaan meinaa isokin mies alkaa itkua puskemaan.

Eli tosiaan, tuo aamuinen olo ja väsymys tuntuu olevan täysin siitä kiinni, mitä on ohjelmassa ja kuinka mielekästä toimintaa se on, ei niinkään nukuttujen tuntien määrästä.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Avautui, että en tiedä fantasiakirjallisuudesta kovinkaan paljon. Asun tällä hetkellä yhden kaverin alivuokralaisena kesän ajan, kun tyyppi on ulkomailla työharjoittelussa. Hän jätti tänne kämppään kohtuullisen määrän kirjallisuutta, mukaan lukien neljä ensimmäistä osaa kirjasarjasta Tulen ja jään laulu. Aloin lukemaan tuota sarjaa ja nyt noin kahdentuhannen luetun sivun jälkeen avautui sellainen asia, että tuossa sarjassa on vielä kolme osaa noiden neljän lisäksi. Ja noista kolmesta vasta ensimmäinen on ilmestynyt englanniksi. Sen lisäksi kirjojen julkaisuvälit ovat olleet noin viiden vuoden luokkaa, niin tietäen sukumme ominaisuudet altistua sydäntaudeille en luultavasti ole enää edes elossa, kun tuo viimeinen osa ilmestyy.

R.R Martin on ilmoittanut että hänellä oli vaikeuksia parin viimeisen kirjan kanssa, mutta toivoo/uskoo että kaksi viimeistä syntyvät nopeammin.
Odottelen syys-lokakuussa että postista kolahtaisi The dance of dragons.
Laitan tähän lainauksen collider.com sivustolta:
"There’s no denying that it’s taken me a real long time to write this last book, and the one before it, which actually began life as part of the same book. But, I haven’t always taken that long. The first three books in the series came out much more quickly, and I’m hoping that the troubles and difficulties that I’ve been going through are just difficulties affecting this particular volume and, once I’ve delivered it, I will pick up speed again. Hopefully, The Winds of Winter and The Dream of Spring – the last two books in the series – will go much more quickly"

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy