Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 716 682
  • 33 934

Teloch

Jäsen
Battle Beast-linkistä avautui se, että näemmä tuo ns. oikea levy kuulostaa karmealta paskalta niihin omakustanne-demoihin verrattuna. Pääsisikö sitä kerrankin käyttämään sitä perinteistä "eka demo oli paras" -hokemaa ilman vitsailua?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Oma veikkaus on että kyseessä on ehdonalaisessa ollut kaveri, joka ei ole siis ilmoittanut viranomaisille muutostaan ja näin rikkonut ehdonalaisvalvontaansa. Näin siis täysin mutuna.

Tästä varmaan on kyse.

Olen tosin nähnyt Denverissä bussissa kyltin, jossa uhataan, että mikäli häiritset kuljettajaa tai käyttäydyt muuten häiritsevästi bussimatkan aikana niin maksimirangaistus voi olla 35 vuotta vankeutta tai 750 000 dollarin sakko. Istuin ihan kiltisti sen matkan.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Sako Oy = Suojeluskuntain Ase- ja Konepaja Oy. Eipä ihan ekana olisi tullut mieleen, että ko. firma olisi alunperin ollut suojeluskuntien perustama, vaikka asefirma onkin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tajusin juuri, että tänään jos laittais pullan uuniin niin sanotusti, niin todennäköisyys olisi hyvä sille, että tuleva paskatykki syntyis marraskuun 11. päivä.
Tulipahan vain mieleeni, että eikö naisen "normaali" raskausaika ole 38 viikkoa eli yhdeksän ja puoli kuukautta. Toisin sanoen kaksi viikkoa pidempään kuin yleisesti puhuttu yhdeksän kuukautta.

Itselläni tuosta ei ole hajuakaan, mutta jostain koulun penkiltä on tuollainen muistikuva jäänyt. Palstan naispuoliset jäsenet varmasti vahvistavat/oikaisevat käsitykseni.
 

Lohipoika

Jäsen
Sieltä löytyy myös National Sex Offender Registry - Family Watchdog josta löytyy kaikki Yhdysvaltojen seksuaalirikolliset - ja tulokset saa näkyviin kätevästi kartalla.

Toivottavasti ei koskaan vastaavaa tule Suomeen. Tuo nimittäin rikkoo aika karkeasti yksityisyydensuojaa. Perusperiaate on, että tuomion kärsittyään ihminen on maksanut velkansa yhteiskunnalle vapaudellaan (sakot ovat sitten uhrille ja hänen perheelleen) ja on siten tuomion kärsittyään tasa-arvoinen muiden kanssa. Tuollaisen rekisterin tulisi olla vain viranomaiskäytössä eikä minkäänlaisia Megan's Law'ta tulisi ottaa käyttöön.

Jos joku nyt tästä veti herneen nenään, niin en missään nimessä väitä, että lasten hyväksikäyttö olisi millään tavalla hyväksyttävää, vaan sanon vain, että tuollainen on ylimitoitettua ja muita oikeuksia rikkova. Tiedän kyllä, että lapsiinsekaantujilla on korkea uusimisprosentti (kuinka korkea se muuten on?), mutta tällainen ei ole hyväksyttävää, ei ainakaan minun mielestäni. Murha on paljon pahempi rikos kuin hyväksikäyttö; siinä uhri lakkaa olemasta, hyväksikäytössä ei.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Tulipahan vain mieleeni, että eikö naisen "normaali" raskausaika ole 38 viikkoa eli yhdeksän ja puoli kuukautta. Toisin sanoen kaksi viikkoa pidempään kuin yleisesti puhuttu yhdeksän kuukautta.
Joillain yksinkertaisilla laskukaavoilla 38 viikosta saadaan varmasti 9 ja puoli kuukautta, mutta sillä ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. 38 viikkoa on noin 8,75 kuukautta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jos joku nyt tästä veti herneen nenään, niin en missään nimessä väitä, että lasten hyväksikäyttö olisi millään tavalla hyväksyttävää, vaan sanon vain, että tuollainen on ylimitoitettua ja muita oikeuksia rikkova. Tiedän kyllä, että lapsiinsekaantujilla on korkea uusimisprosentti (kuinka korkea se muuten on?), mutta tällainen ei ole hyväksyttävää, ei ainakaan minun mielestäni. Murha on paljon pahempi rikos kuin hyväksikäyttö; siinä uhri lakkaa olemasta, hyväksikäytössä ei.

Olikos se Englannissa, kun joku taho julkaisi vastaavia tietoja. Seurauksena oli mm. samalla nimellä siunattujen pahoinpitelyjä ym. lieveilmiötä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Toivottavasti ei koskaan vastaavaa tule Suomeen. Tuo nimittäin rikkoo aika karkeasti yksityisyydensuojaa. Perusperiaate on, että tuomion kärsittyään ihminen on maksanut velkansa yhteiskunnalle vapaudellaan (sakot ovat sitten uhrille ja hänen perheelleen) ja on siten tuomion kärsittyään tasa-arvoinen muiden kanssa.

Olet aika rohkea veikko tämän ajatuksesi kanssa tällä(kin) keskustelupalstalla. Täällähän riehuu vallalla ajatus rangaistusten koventamisesta, joka on suoraan=vähemmän rikoksia. No paitsi "Audi-miehet" on sitä mieltä, että rangaistusasteikkoa voi kiristää, mutta liikennerikkomuksissa alentaa. Logiikka ei aina toimi molemmin päin, mutta hei! Tämähän on vain lätkäkeskustelua!

Itse olen samaa mieltä sinun kanssa.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Avautui tuossa Kirkaa kuunnellessa, että kappaleessa Varrella Virran on vahvan ympäristönsuojelullinen sanoma. Huonosti tulee näköjään sanoja kuunneltua, koska olen ko. kappaleet muutaman sata kertaa kuullut enkä kertaakaan aiemmin ole tätä seikkaa huomioinut. Siinähän lauletaan mm. että "kalan kuolleen silloin näin", "siellä puutkin kellastuu" ja "syy tehdas on, ei mikäään muu".
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällähän riehuu vallalla ajatus rangaistusten koventamisesta, joka on suoraan=vähemmän rikoksia. No paitsi "Audi-miehet" on sitä mieltä, että rangaistusasteikkoa voi kiristää, mutta liikennerikkomuksissa alentaa.
Rangaistusten koventaminen ja tietojen levittäminen ovat mielestäni kaksi aikalailla erilaista asiaa. Mielestäni tuollaisten tietojen levittäminen on todella vahvasti yksityisyyden suojan loukkaamista. Kannatan kuitenkin kovempia tuomioita tietyistä rikoksista ja jopa nykyistä lievempiä tietyistä. Mielestäni tämä ei aseta logiikkaani kyseenalaiseksi.
 

Voittaja

Jäsen
Sehän nyt ei ole kenellekään yllätys, että tänne kirjoittavista JYP- ja Ässät-kannattajista iso osa on älyttömän herkkähipiäisiä ja puusilmäisiä. Mutta itselleni avautui että Pittsburghin kannattajat taitavat näissä asioissa viedä näitä edellä mainittuja kuin pässiä narussa.
 

Ignoramus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden Pallo
Artemis ei ollutkaan muinaiskreikkalainen jumala, vaan jumalatar...
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joopa joo. Markka-aikana tuo Stiga maksoi alle 200 markkaa. Ostin niitä silloin kaksi kappaletta koska molemmilla pojilla piti olla oma. Toinen meni rikki, mutta toinen on lojunut varastossa jo kaaaaauan!
Näin meitä euron varjolla huijataan!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulipahan vain mieleeni, että eikö naisen "normaali" raskausaika ole 38 viikkoa eli yhdeksän ja puoli kuukautta. Toisin sanoen kaksi viikkoa pidempään kuin yleisesti puhuttu yhdeksän kuukautta.

Itseasiassa, täysiaikaisen raskauden kesto on 40 viikkoa laskettuna viimeisten kuukautisten alkamispäivästä. Raskauden katsotaan kuitenkin olevan täysiaikainen, kun raskaus on kestänyt 37 viikkoa. Yliaikaiseksi raskaus katsotaan, kun raskaus on mennyt kaksi viikkoa yli lasketun ajan. Ennenaikaiseksi synnytykseksi katsotaan ennen raskausviikkoa 37 tapahtunut synnytys.

Että sillä yhdeksällä kuukaudella voi pyykiä vaikkapa lapsen pyllyä suuressa osassa tapauksista.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Eräs nimimerkki trollaa vapaan osiossa. Minun ja muutaman muun kirjoittajan täkyyn yllättäen ei Trollhättanin suuruus ole tarttunut. Moni on mennyt miinaan...

- itsetuntoni on 0 -> neuvoja
- en osaa mitään - saati kirjoittaa -> neuvoja
- en mene hoitoon -> neuvoja
- nostan penkistä 10 kg ->neuvoja
- haluan olla alfauros -> neuvoja
- en saa kerralla viittäsataa laatunaista -> neuvoja
- haluan sitätätä ja tuota -> neuvoja
- haluan Ramboksi YK-joukkoihin -> neuvoja
- en osaa futista ja säbää ->neuvoja
- kaikki pilkkaa minua -> neuvoja
- tulen rikkinäisestä perheestä -> neuvoja
- olen huono koulussa -> neuvoja
- ei ole kavereita -> hyväsydämisiltä ihmisiltä neuvoja ja jopa kaljakutsuja
- en osaa 4x2 =? -> neuvoja
- minulla on akne -> neuvoja
- en osaa luistella -> neuvoja
- en osaa kamppailulajeja -> neuvoja
- en osaa sitätätäjatuota -> neuvoja
- seuraavaksi varmaan löytyy kuppahivirabies ja jotain muuta -> neuvoja

Näin se kahden ketjun ikiliikkuja toimii...
 
Avautui, että Suomen Euroviisukipalehan on ihan hyvä. Enkä minusta ole edes kännissä.
Itsellenikin tämä sattui avautumaan tuossa eilen, kun sieltä oikean korvan suunnasta kuului jotain mukavan kuuloista rallatusta. Välillä taas artisti, jolle ihan oikeasti haluaa menestystä tuolla kisoissa, kun tyhjästä nuori mies tuon kappaleen oli vielä itse tekaissutkin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Avautui Lukko-osiossa, että nimimerkin Trekolmestar etymologia ei ehkä olekaan mikään nokkela 33-star tms, vaan ihan jotain muuta.
 
Viimeksi muokattu:

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Avautui sellainen asia, että alppihiihtäjä Andreas Romar on suomalainen. Urheilu-uutisissa olen useasti kuullut nimen mainittava, mutta kuvittelin hänen olevan itävaltalainen tai ruotsalainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös