Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 773 524
  • 34 085
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Eilen karttaa katsoessa avautui se, miten hemmetin iso Grönlanti onkaan. Lähes Pohjois-Amerikan mantereen kokoinen jäämötikkä. Isoksihan olen sen tiennyt, mutta että noin iso. Hyvin pitkälti myös Turhan Tiedon Ketjuun kuuluvaa asiaa.

Muista kuitenkin, että tasaiselle pinnalle tehdyssä kartassa pohjoisten ja eteläisten alueiden mittasuhteet vääristyvät aivan vitusti ja esim. Grönlanti "kasvaa" pajon todellista isommaksi. Karttapallossa sen sijaan mittasuhteet pysyvät realistisina.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Muista kuitenkin, että tasaiselle pinnalle tehdyssä kartassa pohjoisten ja eteläisten alueiden mittasuhteet vääristyvät aivan vitusti ja esim. Grönlanti "kasvaa" pajon todellista isommaksi. Karttapallossa sen sijaan mittasuhteet pysyvät realistisina.

Näinhän se on, toki tämän tiesin, mutten tullu sitä ajatelleeksi tuossa kohtaa. Kuitenkin 13:nneksi suurin pala maapallolla.
 

d2uce

Jäsen
Avautui juuri, mikä aiheuttaa Mynthon rasiaa suljettaessa naksahtavat äänet. Eipä mennyt tämäkään päivä hukkaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Avautui äskettäin Jypin otteluketjuja ja Risto-ketjua lukiessani, että Jypiin on tarttunut hajua, makua ja väriä, olipa kyseessä sitten pellot tai peliesitykset. Enää ei kyseessä ole sympaattinen pikkuseura, vaan iso, paha ja liian hyvä. Samoin tämä mystinen RD on muuntautunut teflonpintaisesta nörttivalmentajasta jonnekin Rautakorven kieppeille kusipäiseksi vinkujaksi. Kaikkea se menestys teettää. Kivempi tietysti olisi, että TPS ja Jokerit jakaisivat mestaruuden vuorovuosin ja HPK pokkaisi kahtena vuotena kolmesta pronssilätkät.
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Avautui juuri, mikä aiheuttaa Mynthon rasiaa suljettaessa naksahtavat äänet. Eipä mennyt tämäkään päivä hukkaan.
Joo siellä on semmonen läppä, joka napsahtaa, kun se ohittaa toisen pahvin tekemän reunakkeen.

Tutkin kerran tätä jännää juttua kunnolla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui sitten se, että puolet kaupungista luulee meikäläistä homoksi. Nonni täähän meni taas hyvin. Baarissa tullut joskus jätkät tarjoilemaan juomia(joista olen kieltäytynyt kyllä...kai) ja ovat tainneet kuulla, että on lihaa tarjolla tältä kaverilta. Hohhoh äkkiä naisia nyt jostain ! Ettei ala itsekin uskomaan huhuja...
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Maj Karman Sodankylä on aivan sama kappale kuin yhtyeen ensimmäiseltä levyltä löytyvä Don Säilän hyväksyntä. Pitkästä aikaa todellinen ahaa-elämys.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Avautui juuri, mikä aiheuttaa Mynthon rasiaa suljettaessa naksahtavat äänet. Eipä mennyt tämäkään päivä hukkaan.

Avautui että minulla lienee jonkinlainen lukihäiriö. Mietin jo hetken, että mikä helvetin Monty Python-aski...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tajusin vasta nyt noita vääntöjä lukiessani, että perinteikäs Ässät onkin itse asiassa legendaarisuuteensa nähden aika nuori seura. Jopa KooKoo on vanhempi.


Ja sitten avautui paljon hassumpikin juttu. Olen raapannut autoni ikkunoita jo yli kymmenen vuoden ajan legendaksi Mestis-piireissä tällä kaudella nousseella Heimo Riutalla!

Kyse on siis ikivanhasta vaalimainoksena (Heinolan kunnallisvaalit 1996?)jaetusta Äänestä Heimo Riuttaa -raapasta. Hyvin voi näemmä ihminen jättää jotain lukematta.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Mulle avautui tänään, että (ainakin Topfieldin) digiboksilta tallennettua ohjelmaa katsellessa kun laittaa teksti-tv:n päälle niin saa luettavakseen ohjelman tallennushetkellä teksti-tv:llä olleet sivut. Huisia on lukea puoli vuotta vanhoja teksti-tv:n otsikoita.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mulle avautui tänään, että (ainakin Topfieldin) digiboksilta tallennettua ohjelmaa katsellessa kun laittaa teksti-tv:n päälle niin saa luettavakseen ohjelman tallennushetkellä teksti-tv:llä olleet sivut. Huisia on lukea puoli vuotta vanhoja teksti-tv:n otsikoita.

Juu onhan noita luettu vuosienkin takaa. Ihan jännä juttu sinänsä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Että Tomi Kallio on vasta äskettäin täyttänyt 32. Olisin helposti sijoittanut ikähaarukkaan 35 ja ylöspäin..
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ettei Matti Vanhanen ole mikään 'all talk, no action' -tyyppi. Lainaus morsmaikun haastattelusta IS/28.3.2009: - Juhlimme kihlausta ihan kotona, Mertala sanoi ja tunnusti nukkuneensa kihlauksen jälkeisenä yönä vähän.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jari Viuhkola on playoffien alltime-pistetilastossa sijalla 7, tasoissa Reijo Leppäsen kanssa. Syöttöpörssistä hän löytyy vielä korkeammalta, sijoitus 3. Taakse ovat jääneet tänä keväänä Janne Ojanen ja Timo Susi.

Avautui, että JV on erittäin hyvä playoff-pelaaja.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ihmettelin pitkän aikaa, kun kerho-fani vilperi vaikuttaa ihan erilaiselta kaverilta NHL-puolella. Yhden rivin vittuilua riittää joka toisen joukkueen keskustelussa, kun taas SM-Liigan puolella mennään aika erilaisissa meiningeissä. Avautui sitten, että vilpertti ja vilperi ovat kaksi eri kirjoittajaa(tai persoonaa ainakin).
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Ihmettelin pitkän aikaa, kun kerho-fani vilperi vaikuttaa ihan erilaiselta kaverilta NHL-puolella. Yhden rivin vittuilua riittää joka toisen joukkueen keskustelussa, kun taas SM-Liigan puolella mennään aika erilaisissa meiningeissä. Avautui sitten, että vilpertti ja vilperi ovat kaksi eri kirjoittajaa(tai persoonaa ainakin).

Hehhee, aivan samat ihmettelyt ja avautumisen koin itsekin pari kuukautta sitten.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minulle puolestaan avautui että Poliisiopistoissa Eric Lassardia, eli siis sitä opiston johtajaa, näytellyt George Gaynes on syntynyt Helsingissä vuonna 1917 ja on vielä hengissä. Sen sijaan asehullua Tackleberrya näytellyt David Graf on menehtynyt jo vuonna 2001 viisikymppisenä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ihmettelin pitkän aikaa, kun kerho-fani vilperi vaikuttaa ihan erilaiselta kaverilta NHL-puolella. Yhden rivin vittuilua riittää joka toisen joukkueen keskustelussa, kun taas SM-Liigan puolella mennään aika erilaisissa meiningeissä. Avautui sitten, että vilpertti ja vilperi ovat kaksi eri kirjoittajaa(tai persoonaa ainakin).
Jep, saman tajusin noin kuukausi sitten, ihmettelin että vapaalla ja SM-liigassa on asiallinen kaveri, NHL:n puolella ihan eri kaveri. Sitten vilperin pelikiellon aikana tajusin asian, kun törmäsin vilpertin viestiin jossain.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihmettelin pitkän aikaa, kun kerho-fani vilperi vaikuttaa ihan erilaiselta kaverilta NHL-puolella. Yhden rivin vittuilua riittää joka toisen joukkueen keskustelussa, kun taas SM-Liigan puolella mennään aika erilaisissa meiningeissä. Avautui sitten, että vilpertti ja vilperi ovat kaksi eri kirjoittajaa(tai persoonaa ainakin).
Mulla oli sama ihmetyksen aihe jokunen vuosi sitten, kun vilpertti oli juuri häipymässä palstalta. Meneehän nuo toisinaan sekaisin edelleen, kun nopeasti silmäilee viestin lähettäjiä, mutta tyyli paljastaa aika nopeasti. Toinen on todennäköisesti kiertänyt lapsena turinoimassa kylän mummojen luona mehulasin ja tuoreen pullan äärellä, toinen taas tiputtanut mummojen postiluukusta koiranpaskaa ja kikattanut makeasti päälle.

Palstan Jussit menivät aikoinaan sekaisin, mutta muistaakseni kaikki tarkastelevat maailmaa melko oikealta. Nyt alkaa suurin piirtein hahmottua, mitä ne ovat miehiään. Sen sijaan eri numerosarja-nickit eivät sano vieläkään yhtään mitään mulle.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Viikonloppuna oltiin joukkueen kanssa "päivä Tukholmassa"-risteilyllä ja sunnuntai-aamuna kun palasimme Helsinkiin tajusin, että ne Ruotsalaiset käyvät oikeasti "päivä Helsingissä"-risteilyllä.

On siellä Helsingissä varmaan kovasti tekemistä sunnuntaina, kun taivaalta sataa räntää ja kaikki kaupat ovat kiinni. Mahtavaa.
 
Tänään minulle selvisi, että miksi työpaikkani naisten WC-tiloissa on sen tavallisen käsipyyhkeille sun muille varatun roskapöntön lisäksi myös toinen, kannella suljettava roska-astia.

Sinne kurkistin ja sitä näkyä ei varmaankaan enää saa näkemättömäksi.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Mulle avautui tänään, että (ainakin Topfieldin) digiboksilta tallennettua ohjelmaa katsellessa kun laittaa teksti-tv:n päälle niin saa luettavakseen ohjelman tallennushetkellä teksti-tv:llä olleet sivut. Huisia on lukea puoli vuotta vanhoja teksti-tv:n otsikoita.

Joo niin tekee, mutta paljonkohan se syö muistia tallenteesta? Meillä kun tuo levy on kroonisesti aina täynnä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tänään minulle selvisi, että miksi työpaikkani naisten WC-tiloissa on sen tavallisen käsipyyhkeille sun muille varatun roskapöntön lisäksi myös toinen, kannella suljettava roska-astia.

Sinne kurkistin ja sitä näkyä ei varmaankaan enää saa näkemättömäksi.

Herää kysymys, että jos/kun olet mies niin mitä teit siellä naisten WC-tiloissa (tai kuten naiset henosti sanovat: naisten huoneessa)? Mahdatko olla tirkistejiä vai kenties huoltomies?

vlad.
 
Herää kysymys, että jos/kun olet mies niin mitä teit siellä naisten WC-tiloissa (tai kuten naiset henosti sanovat: naisten huoneessa)? Mahdatko olla tirkistejiä vai kenties huoltomies?

vlad.

Työpaikkani ainoa miestenhuone sijaitsee aivan toisella puolella rakennusta omaan osastooni nähden.

Tirkistelyä en harrasta virka-aikana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös