Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 678 549
  • 33 831

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai kirjastossa ei voikaan enää tulostaa ilmaiseksi, sitä viittä sivua per 3 kk. Ei viitsisi näytellä lippuja mistään kännystä kuin mikäkin datanomi. Ja on se muutenkin kivempi ja varmempi olo kun on joku fyysinen lappu. Miettikää vaikka jossain lentoasemalla kun kännykkä hajoaa tai muuten vaan loppuu akku. Jäät rannalle ruikuttamaan kun juna meni jo. Juokset vielä siinä perässä kuin nuori Vesku Loiri.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Anssihan on hieno mies. Jokainen, joka jumaloi Neil Youngia ja muita hienoja miehiä on hieno mies. Tai nainen.

En diggaa Anssin musiikkia, tylsää sävelradiokamaa, löysää vätkytystä. Ihmisenä se vaikuttaa kuitenkin ihan kelvolta. Toisessa ulottuvuudessa voitaisiin olla vaikka kavereita. Vittuilisin sitten sille että taas oot tehnyt jotain vitun itkuballadeja. Se vastaisi, että itkuballadit tuo leivän pöytään. Sitten ehkä osaisin olla hetken hiljaa.
Pointtini oli juuri se, että Anssin musiikkikin on paikoitellen hyvää. Onhan Anssi tehnyt hienoja biisejä, vaikka paljon muutakin. Nuo pari edelliseen postaukseen laittamaani ovat ihan selviä suomirock-klassikkoja.

Tämä on jännää. Joskus 2000-luvun alussa Saksasta palattuani vihasin Anssin musiikkia palavasti. Parikymmentä vuotta myöhemmin olen alkanut pitää siitä. Kumpi on muuttunut, minä vai Anssi? Ehkä minä enemmän.

Se on toki edelleen sanottava, että ihmisen tapaaminen vaikuttaa valtavasti. Olen tavannut suuren määrän muusikoita niin kotimaasta kuin ulkomailta, ja Anssi Kela menee helposti niiden parhaiden tyyppien joukkoon. Ihminen, joka on oikeasti mukava.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En ole tavannut Anssia, mutta on helppo uskoa että hän on oikeasti mukava. Samanlainen menneisyys meillä ainakin on. Anssi on ymmärtääkseni syntynyt 72 ja mie 73. Samat Airon Meidenit ja Vaspit on kuunneltu ala-asteella ja siitä edetty kuka mihinkin.

Anssin biisit, ne jotka johtivat suosioon, ne Nummelat ja Beeämweet, ne ei iske minuun ollenkaan. Se yksi Crazy Horsen tyyliin vedetty, missä kertoja paljastuu lopussa naiseksi, se oli hyvä. Oliko joku Suuria kuvioita? Ja onhan se ihan ok poppibiisi sekin missä Elvis on vaaleatukkainen ja kauriit nuolee autoja.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On muuten myös sanottava, että kun elämää kokee eteenpäin, niin Anssi Kelan sanoitukset voivat herättää vastakaikua. Anssin 1972 on häneltä paras sanoitus ja muutenkin loistava suomirock-klassikko. Juuri Saksasta kotiutunut ylimielinen kusipäämulkku Nummis ei ehkä osannut arvostaa Anssin sanoituksia ja musiikkia vuosituhannen vaihteessa, mutta 20 vuotta vanhempi vähän kasvanut Nummis osaa arvostaa niitä.

Tämä on upea sanoitus ja biisi toki myös. Tuo Susanna-kohta on omakohtainen.

Ja tuo "avain ei sovi lukkoihin". Ihan upea biisi tämä.

Kristian
Kerran teki Jumalan
Luokan kattoon nuuskallaan
Se näköjään yrittää vieläkin viiksiä kasvattaa
Susannaa
Taisin joskus rakastaa
Mut se ei halunnut olla mun kaa
Ajoi kaljuksi päänsä
Naisen kanssa asustaa
Nummelin
Poika etupulpetin
Nuo samat rillit vieläkin
Istuu nurkassa yksin ihan niin kuin ennenkin
Ihailin
Silloin Roopea kadehdin
Hänen elämänsä halusin
Tanssilattialla sen housut putoo nilkkoihin
Meidän piti muuttaa maailma
Meistä tuli muurareita
Taksikuskeja, suutareita
Yksinhuoltajaäitejä, autokauppiaita
Meistä tuli lääkäreitä
Virkamiehiä, vääpeleitä
Ja tänään voidaan hetki olla kuninkaita
Nurminen
Pallon kosketus kultainen
Olisi ammattilainen
Jos ei ois kännipäissään pudonnut louhokseen
Kaunis Jasmin
Se aikoi malliksi Pariisiin
Hyvältä näyttää vieläkin
Taas kertoo kuinka pääsi Miss Lohja -finaaliin
Meidän piti muuttaa maailma
Meistä tuli muurareita
Taksikuskeja, suutareita
Yksinhuoltajaäitejä, autokauppiaita
Meistä tuli lääkäreitä
Virkamiehiä, vääpeleitä
Mutta tänään voidaan hetki olla kuninkaita
Kun lakit päähän vedettiin
Kaikesta kaikki tiedettiin
Mitä vanhemmiksi vartutaan
Sitä tyhmemmiksi muututaan
Enkä minä ainakaan
Mistään tiedä paskaakaan
Eilen kun kotiin palasin
Avain ei sovi lukkoihin
Ikkunasta vaatteitani lentää
Meidän piti muuttaa maailma
Meistä tuli muurareita
Taksikuskeja, suutareita
Yksinhuoltajaäitejä, autokauppiaita
Meistä tuli lääkäreitä
Virkamiehiä, vääpeleitä
Mutta tänään voidaan hetki olla kuninkaita
Vuorinen
Ystävä takaa vuosien
Ennen meni tunteja jutellen
"Oli kiva nähdä", nyt muuta sanoa osaa en
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuo kyllä on sellainen biisi että jos nimet vaihtaa niin on aikakoneessa. Miehän sanoin, että ollaan Anssin kanssa samaa sukupolvea, samat kokemukset. Paitsi en ole koskaan ollut missään luokkakokouksessa. Ei ole kutsuttu. Ilmeisesti olen onnistunut itseni häivyttämisessä.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun lakit päähän vedettiin
Kaikesta kaikki tiedettiin
Mitä vanhemmiksi vartutaan
Sitä tyhmemmiksi muututaan
Tämä kertoo ihmiskunnan historiaa, parikymppisten vahva luotto itseensä on ollut eduksi. Rohkeus muuttaa uudelle, jopa vaaralliselle asuinpaikalle lienee ollut nuorten tekemistä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Susannaa
Taisin joskus rakastaa
Mut se ei halunnut olla mun kaa
Ajoi kaljuksi päänsä
Naisen kanssa asustaa
Tämä voisi olla kovin traagista, mutta se kertoo pisimmän aikaisesta avovaimostani, johon minulla on edelleen hyvät ja läheiset välit.

Ihan jäätävän määrän elämänkokemusta Anssi on tähän biisiin saanut. Ehkä siksi se on Anssin paras biisi. Ihan mestarillinen sanoitus. Yksi parhaita Suomessa ikinä.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tv-esiintyjät; keskusteluohjelmien juontajat, heidän vieraansa, kommentaattorit, jopa meteorologit ovat alkaneet ojennella ja heilutella innokkaasti koipiaan esitelläkseen uusia lenkkareitaan tai muotikenkiään. Eteenpäin on menty.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Eilen minulle avautui, että palstaveli @Evil on huomattavasti nuorempi kuin mitä olin vuosien ajan kuvitellut hänen olevan. Jotenkin olin mielessäni luonut hänestä sellaisen kuvan, että hän olisi ollut 60-luvun lapsia (siis ihan sen alun) ja jopa 1950-luvun tuotoksia (suunnilleen sieltä puolivälistä alkaen), mutta hän onkin "vain" viisikymppinen eli 70-lukulainen.
 

Glove

Jäsen
Eilen minulle avautui, että palstaveli @Evil on huomattavasti nuorempi kuin mitä olin vuosien ajan kuvitellut hänen olevan. Jotenkin olin mielessäni luonut hänestä sellaisen kuvan, että hän olisi ollut 60-luvun lapsia (siis ihan sen alun) ja jopa 1950-luvun tuotoksia (suunnilleen sieltä puolivälistä alkaen), mutta hän onkin "vain" viisikymppinen eli 70-lukulainen.
Sitä parasta lukua.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Että onhan se maailma tosiaan muuttunut. Myös Aku Ankan maailma.

Luin peräkkäin vanhaa Taskukirjaa 19 (toinen painos, vuodelta 1981) ja sitten viime vuonna julkaistua. Vanhemmassa Aku ja veljenpojat seikkailevat Afrikassa niin stereotyyppisen rasistisesti, että oikeastaan jopa ihmetyttää, että miten tuo on mennyt läpi edes vielä 80-luvulla. Uudemmassa taas on jutun irrallisena ja oikeastaan ihan turhanakin loppuvitsinä viittaus Akun ja Touhon vastineisiin jossain Kauko-Idässä, ja sen perässä disclaimer.
 

Liitteet

  • akut ennen ja nyt.jpg
    akut ennen ja nyt.jpg
    211,5 KB · kertaa luettu: 204

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Luulin jo vuosia sitten, että Aasiakas.netistä vedettiin töpseli irti, mutta tulipa äsken huomattua, että näyttääpi siellä henki pihisevän
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Jan Andersson ja Jenna Salminen seisomassa vierekkäin ovat kuin jättiläinen ja hobitti
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Viime loppuvuodesta kaikenlaisten - ja kaikentaustaisten - "paha-Qatar" keskustelunavauksista huolimatta jalkapallo Saudi-Arabiassa onkin ihan ok.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Jussu Pöyhönen & Amira Khalifa ovat pariskunta.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Jan Andersson ja Jenna Salminen seisomassa vierekkäin ovat kuin jättiläinen ja hobitti
Taitaa kuitenkin vielä suurempi pituusero olla, kun Jan Andersson ja Kirsi Alm-Siira ovat uutisankkuriparina.

Mutta joo, lähes kaikki Maikkarin naisuutisankkurit ja - meteorologit näyttävät aika lyhyiltä Jan Anderssonin rinnalla.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Että onhan se maailma tosiaan muuttunut. Myös Aku Ankan maailma.

Luin peräkkäin vanhaa Taskukirjaa 19 (toinen painos, vuodelta 1981) ja sitten viime vuonna julkaistua. Vanhemmassa Aku ja veljenpojat seikkailevat Afrikassa niin stereotyyppisen rasistisesti, että oikeastaan jopa ihmetyttää, että miten tuo on mennyt läpi edes vielä 80-luvulla. Uudemmassa taas on jutun irrallisena ja oikeastaan ihan turhanakin loppuvitsinä viittaus Akun ja Touhon vastineisiin jossain Kauko-Idässä, ja sen perässä disclaimer.
Niin en tiedä, mutta vielä vuonna -99 koulussa äidinkielenopettaja suositteli käyttämään n-sanaa, se kun vissiin oli tapetilla jossain. Opasti vielä ettei se ole rasistinen sana, toisin kuin ne jotkut väittää. En oikein usko että kukaan oppilaista oli eri mieltä. Eikä se opettaja ollut mikään vanhan liiton mummeli. Niin tää maailma muuttuu.
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Avautui, että Los Angelesin vuoden 1984 olympialaisten 400 ja 4 x 400 metrin olympiavoittajasta Alonzo Babersista on tullut etenkin Ylilaudalle meemihahmo, kun pilaillaan armeijasta vapautusta (C-paperit). Johtuu siis kaverin koko nimestä Alonzo C. Babers.

Babers itse oli tosin ilmavoimien luutnantti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös