Asia, joka ”avautui” minulle – NHL Edition

• 69 270
  • 304
Enpäs tajunut, että Florida Panthersissa pelaa nyt kaksi Boqvistia, jotka ovat vielä veljeksiä. Tuntuu, että viime vuosina tuonne änäriin on noita länsi-naapurin jamppoja tippunut siihen malliin, ettei pysy itse ollenkaan mukana. Sen aikoinaan Blackhawksin korkealla varaaman puolustajan Adam Boqvistin vielä muistan, mutta enpä ollut huomannut hänellä olevan myös yli 200 NHL matsia pelannut isoveli Jesper, joka on hyökkääjä. Ihmettelin highlightseja katsoessa, että pelaapas Adam Boqvist todella hyökkäävää peliä ja vielä pakille erikoisella numerolla 70. Mutta sitten näin toisen videon, missä samainen Boqvist sai hyökkäyssinisellä kiekon päähänsä, mutta selässä olikin numero 34.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Enpäs tajunut, että Florida Panthersissa pelaa nyt kaksi Boqvistia, jotka ovat vielä veljeksiä. Tuntuu, että viime vuosina tuonne änäriin on noita länsi-naapurin jamppoja tippunut siihen malliin, ettei pysy itse ollenkaan mukana. Sen aikoinaan Blackhawksin korkealla varaaman puolustajan Adam Boqvistin vielä muistan, mutta enpä ollut huomannut hänellä olevan myös yli 200 NHL matsia pelannut isoveli Jesper, joka on hyökkääjä. Ihmettelin highlightseja katsoessa, että pelaapas Adam Boqvist todella hyökkäävää peliä ja vielä pakille erikoisella numerolla 70. Mutta sitten näin toisen videon, missä samainen Boqvist sai hyökkäyssinisellä kiekon päähänsä, mutta selässä olikin numero 34.
On kyllä ihmeellinen numero kenttäpelaajalle tuo 34 myöskin. Sehän on maalivahdin numero! Oikeastaan kaikki 29-40 välillä ovat maalivahdin numeroita. Eli 2016 draftin kaksi ensimmäistä varausta molemmat ovat pelanneet väärällä numerolla koko uransa tähän mennessä.

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joel Blomqvist on suomalainen. Silloin kun tuli joka vuosi ostettua uusi änäri konsolille, ei tälläinen tieto olisi mennyt ohi vaan sen olisi pelistä bongannut.

Ruotsalaiseksi Blomqvistiä luulin, mutta hyvä näin.

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Joel Blomqvist on suomalainen. Silloin kun tuli joka vuosi ostettua uusi änäri konsolille, ei tälläinen tieto olisi mennyt ohi vaan sen olisi pelistä bongannut.

Jolle on vahvalta suomenruotsalaisalueelta ponnistanut ja sinänsä ei ihme jos menee ruotsalaisena monelle. Puhuu varmasti hyvää ruotsia. Nyt just avautui itelle et en oo kuullu yhtään suomenkielistä haastattelua Jollelta eli en tiedä miten suomi taittuu. Kaitpa se taittuu silti.

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit

Meikäkin katsoi matsin, ja ruotsalaiseksi ajattelin. Tulee niin vähän seurattua liigaa, että tällaiset menee aivan ohi. Teksti-TV onneksi valisti tietämätöntä.

Alejandro

Jäsen

Minä taas olen aina luullut Joel Blomqvistin olevan Timo Blomqvistin poika, mutta asiapa ei olekaan näin! On niin harvinainen sukunimi omaan korvaani etten ole jaksanut tarkistaa asiaa aiemmin.

Minä taas olen aina luullut Joel Blomqvistin olevan Timo Blomqvistin poika, mutta asiapa ei olekaan näin! On niin harvinainen sukunimi omaan korvaani etten ole jaksanut tarkistaa asiaa aiemmin.
Sama. Eikä ollut kyllä hajuakaan mistä suomalaisseurasta tämä kaveri on ponkaissut. Sukunimen perusteella aattelin, että hän on jostain Espoon junnuista lähtenyt Pohjois-Amerikan junnuihin. Hienoa, että näitä yllättäjiä aina välillä löytyy, keistä ei ole ikinä kuullutkaan.

Minulle taas avautui, että Blomqvist on jonkun mielestä harvinainen nimi. Omaan korvaan ihan sellainen perusnimi, siinä missä joku Välimäki tai Koivunen. Tarkistamatta veikkaan, että Suomessa on tuhansia blomqvisteja ja harvinaisuusasteikolla ei pääse lähellekään kärkeä suomalaisten NHL-pelaajien nimistä. Edelleen tarkistamatta sanoisin, että Hintz ja Puljujärvi ovat korkealla sillä listalla. Niin ja tietysti Barkov.

Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Minulle taas avautui, että Blomqvist on jonkun mielestä harvinainen nimi. Omaan korvaan ihan sellainen perusnimi, siinä missä joku Välimäki tai Koivunen. Tarkistamatta veikkaan, että Suomessa on tuhansia blomqvisteja ja harvinaisuusasteikolla ei pääse lähellekään kärkeä suomalaisten NHL-pelaajien nimistä. Edelleen tarkistamatta sanoisin, että Hintz ja Puljujärvi ovat korkealla sillä listalla. Niin ja tietysti Barkov.
Katsoin huvikseni nuo kolme sukunimeä läpi (Blomqvist, Välimäki, Koivunen) ja kaikki osuivat muutaman satasen sisälle luokkaan 3000-4000. Ei huono!

Pelaajista ja kansallisuuksista puheenollen avautui äsken, että Kingsin tulokashyökkääjä Andre Lee on ruotsalainen. Ihan pesunkestävä Karlstadissa syntynyt ja Färjestadin kiekkokoulun käynyt svenski. Pelaajan habitus on jotenkin ei-ruotsalainen. Eikä nimikään ole mikään Pettersson tai Karlsson.

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelaajista ja kansallisuuksista puheenollen avautui äsken, että Kingsin tulokashyökkääjä Andre Lee on ruotsalainen. Ihan pesunkestävä Karlstadissa syntynyt ja Färjestadin kiekkokoulun käynyt svenski. Pelaajan habitus on jotenkin ei-ruotsalainen. Eikä nimikään ole mikään Pettersson tai Karlsson.

Uusi tuttavuus mulle tämä Andre, mutta tuollainen näyttää olevan joo. Ja mikä huvittavinta, etunimeltään "ruotsalaisempi" lähes täyskaima Anders Lee on ihan täysi jenkkipelaaja ymmärtääkseni.

Ruotsalaiset osaa tän matkimisen nimissä ja kikkailun pienillä nyansseilla. Kun Niklas Bäckström oli saanut vähän nimeä, niin eivätkös he tuo Nicklas Bäckströmin. Sebastian Ahon nimen kopionnissa eivät vaivautuneet edes tekemään kosmeettista muutosta. Tapaus Lee onneksi ei kopio meikäläistä nimeä.

(Suomessa on tyydytty lähinnä copypasteamaan Mikko Lehtosen nimeä, mutta he ovat kaikki suomalaisia ja näin muodoin homma on ok.)

Laheee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Canes, Tahko
Itselleni avautui juuri että tollanen ukko on ylipäätään olemassa.

Asia jota jäin äskettäin tuijottamaan suu ammollaan on se fakta, että about 10 vuotta NHL:ssä pelannut Sebastian Aho on nuorempi kuin tällä kaudella suuren yleisön tietoisuuteen nouseva pakki"lupaus" Jalen Chatfield. Siis mitä hemmettiä.

Lipönak

Jäsen
Ei ehkä täysin pesunkestävä, koska isä näyttäisi olevan amerikkalainen Tommy Lee.

Nick Neim

Jäsen
Hetkinen, se Tommy Lee?
Ei ihan siltä Tommy Leeltä kuulosta:

Tommy Lee grew up in Philadelphia and played basketball at Loyola University in Baltimore in the 1980s. The Baltimore Sun noted that he happened to score the first basket on the night that Reitz Arena was christened, on Dec. 4, 1984.

He had a few professional stops in Europe before injuries cut short his hoop career. Lee eventually became a bodyguard and said he has worked for singer Mary J. Blige, the pop group 98 Degrees, and now for a Major League Baseball owner on the East Coast.

Olisi tuo Tommy Leen poika mennyt paremmin tuonne Losin alueella äidinsä sukunimellään Vaccarezza. Ei mikään ihan tyypillinen ruotsalaisnimi sekään.

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Sama. Eikä ollut kyllä hajuakaan mistä suomalaisseurasta tämä kaveri on ponkaissut. Sukunimen perusteella aattelin, että hän on jostain Espoon junnuista lähtenyt Pohjois-Amerikan junnuihin. Hienoa, että näitä yllättäjiä aina välillä löytyy, keistä ei ole ikinä kuullutkaan.
Muik Hockey on Blomqvistin kasvattajaseura. Siirtyi sieltä Sportin U16-joukkueeseen mistä matka jatkui Kärppiin pari vuotta myöhemmin.

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tänään avautui, että Steven Stamkos ei ole koskaan pelannut olympialaisissa. Pitkä ura huipulla, mutta ei. 2010 voitti NHL:n maalipörssin ja oli pistepörssin viides, mutta ei mahtunut parikymppisenä joukkueeseen mukaan. 2014 kisat esti loukkaantuminen ja sen jälkeen sitten, noh, ei ole pelannut kukaan muukaan NHL-pelaaja olympialaisissa.

Voipi olla ettei vuoden kuluttua enää riitä mukaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy