Arttu Ollilan katoaminen

  • 33 169
  • 98

shaminy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mestarit'13, Honkey Donkey Honkanen, Ape ja Pena
Kyllä täälläkin oli postauksia joissa sanotiin tyyliin: Todennäkösin syy pedofiili tai lunnasvaatimuset. Kertoo kuinka pihalla nykynuoriso on kun todellisuus saadaan CSIstä.
Kaappaus on aina se epätodennäköisin vaihtoehto kun joku katoaa. jos kerran kymmenessä vuodessa pedo kaapaa lapsen, niin foorumilla se on aina joillekkin se todennäköisin syy.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Todella surullinen tapaus, voimia perheelle, lähipiirille ja kaikille jota asia tavalla tai toisella koskettaa.

Tapaus koskettaa itseäni jotenkin erityisesti, johtuuko sitten joulusta, siitä että kummipoikani on suunnilleen samanikäinen vai siitä että muistan kuinka monia lumitunneleita ja luolia muksuna rakenneltiin.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Kun lumisateet todella alkoivat, niin varoittelin jälleen lapsiani lumitunneleiden vaaroista. 8v tyttäreni sanoi vaan, että "joo joo, kyllä kyllä varotaan". Tosi asiassa ei siis kuunnellut ollenkaan. Nyt näytin lehtileikkeen tapahtuneesta hänelle ja voin sanoa, että nuoren neidin ilme meni vakavaksi. Todennäköisesti muistaa taas vähän aikaa olla menemättä vastaaviin paikkoihin.

Onneksi näitä sattuu kuitenkin aika vähän loppujen lopuksi, kun ajattelee millä leveysasteilla asutaan. Yksi on jo kuitenkin liikaa. Todella surullinen tapaus, kun pistää väkisinkin ajattelemaan, koska on omiakin lapsia.

Penskana tuli kyllä itse mentyä mitä pahimpiin paikkoihin ja joskus tunnelit romahtivatkin alas. Jollain tavalla sitä romahtamista aina odotettiin ja itse myös edesautettiin. Ihme, ettei koskaan sattunut mitään.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Kyllä täälläkin oli postauksia joissa sanotiin tyyliin: Todennäkösin syy pedofiili tai lunnasvaatimuset. Kertoo kuinka pihalla nykynuoriso on kun todellisuus saadaan CSIstä.

Mutta hienoa, että sinä ohjaat täällä nykynuorisoa. Sitä samaa nykynuorisoa joka vain pieni hetki sitten luki verkkolehdistä Kotkan tapauksesta.

Anteeksi täysin turha viesti tähän ketjuun surun keskellä, mutta oli ihan pakko.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kaappaus on aina se epätodennäköisin vaihtoehto kun joku katoaa. jos kerran kymmenessä vuodessa pedo kaapaa lapsen, niin foorumilla se on aina joillekkin se todennäköisin syy.

Nyt on mennyt pointti ohi tyystin. Foorumilla kaappaus on ollut toivotuin syy, ei todennäköisin syy. Todennäköisin syyhän toteutui. Kaappaus olisi ollut toivotumpi syy sen takia, että lapsi olisi vielä elossa, ei kuollut.

Esim. taannoisen Kotkan tapauksen toisinto (lapsi elossa ja suht vahingoittumattomana jollain mökillä yms.) olisi ollut kaikille osapuolille erittäin paljon parempi vaihtoehto kuin nyt toteutunut vaihtoehto, jossa lapsi oli hengettömänä lumessa.

Eivätköhän suurin osa täällä sisimmässään jo arvelleet, miten tässä tapauksessa oli alun perinkin käynyt, koska - kuten sanoitkin - kaappaukset ynnä muut eivät ole niitä todennäköisimpiä syitä, mutta se ei estä ihmismieltä toivomasta, että asia olisi toisin ja että lapsi löytyisikin elossa ja terveenä jonkun lapsenkaappaajan tai ex-huoltajan/sukulaisen hallusta.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ikävä juttu, voimia vanhemmille.

Hyvinhän tämäkin juttu on taas lähtenyt lapasesta. Facebookin R.I.P Arttu Ollila -ryhmässä tehdään ihan tosissaan surutyötä. Ensin joku pentu postasi sinne todella mauttoman läpän, ja sen seurauksena alettiin esitellä tappouhkauksia sekä levitellä kyseisen uunon yhteystietoja. Eiköhän tästä media saa vielä ylimääräiset rivinsä kirjoitettua, onnittelut jo etukäteen.

Ihmisten typeryys jaksaa hämmästyttää joka kerta. Tuo "keskustelu" tuolla on todella vastenmielistä, vituttaa että satuin sen näkemään.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ihmisten typeryys jaksaa hämmästyttää joka kerta. Tuo "keskustelu" tuolla on todella vastenmielistä, vituttaa että satuin sen näkemään.

Älkää olko muut yhtä idiootteja kuin minä ja älkää menkö katsomaan tuota sivua. Pahimmat oksettavuudet vissiin poistettu, mutta ylipäätään äärimmäisen vastenmielistä ja inhottavaa luettavaa. Kyllä vituttaa oma tyhmyys, että edes menin vilkaisemaan tuota alkuihmis-tason skeidaa....

Vituttaa myös lehtisivujen kommenttipalstojen jeesustelijat, jotka syyllistävät vanhempia ja kertovat, kuinka hyvin heidän lapset on kasvatettu, ym...
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vituttaa myös lehtisivujen kommenttipalstojen jeesustelijat, jotka syyllistävät vanhempia ja kertovat, kuinka hyvin heidän lapset on kasvatettu, ym...

En oikein ymmärrä, että missä ihmeen pumpulissa nämä nykyajan lapset pitäisi kasvattaa jotta ihmiset olisivat tyytyväisiä. Minua on suorastaan kummeksuttanut se kun jotkut ovat ihmetelleet sitä, että miksi Arttu meni yksin koululle joulujuhlaan ja miksi hän tuli sieltä yksin pois. Kun minä olin lapsi niin lähinnä nössöt menivät joulujuhlaan tai mihin tahansa juhlaan koululle vanhempien kanssa, kaikki muut lapset menivät joko itsekseen tai kavereiden kanssa, niin tein minäkin vaikka kuuluin tavallaan niihin luokan ujoihin ja hiljaisiin. Se olisi ollut suurin mahdollinen häpeä jos juhliin olisi mennyt vanhempien kanssa. Se oli käytänössä sula mahdottomuus! Kyllä minunkin vanhempani jonkun kerran kävivät niin joulujuhlassa kuin myös keväällä juhlaa seuraamassa - tosin vähän heillä oli seurattavaa, koska en koskaan esiintynyt missään näytelmässä. Ainoa näytelmärooli oli päiväkerhon jouluevankeliumin joulutähden-rooli.

Minusta on siis aivan luonnollista, että sen ikäinen kulkee itse koulumatkoja - jopa suht' pitkiäkin sellaisia ja touhuaa poikien leikkejä lumikasoissa ja pulkkamäissä. Muistan kuinka lapsena leikittiin naapureiden kanssa sotaa talvella ja hiihdettiin järvenselän toiselle puolen useiden kilometrien päähän ja viipyiltiin näillä reissuilla tuntitolkulla. Ja se oli aivan normaalia, lähtiessä sitä vaan äidille sanoi menevänsä ulos kavereiden kanssa ja hiukan antoi osviittaa minne sitä meni - mikä tosin ei aina edes pitänyt paikkaa, koska "sotatila" leikeissä saattoi johtaa yllättäviin operaatioihin Saimaan rantamilla.

Pakko tunnustaa, että en varmaan edes osaisi olla huolissaan jos minulla olisi lapsi ja en nyt tuntiin tai pariin kuulisi yhtään mitään. Ajattelisin vaan, että "pojat on poikia".

vlad.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Älkää olko muut yhtä idiootteja kuin minä ja älkää menkö katsomaan tuota sivua. Pahimmat oksettavuudet vissiin poistettu, mutta ylipäätään äärimmäisen vastenmielistä ja inhottavaa luettavaa.

Sama. Totta kai median ansiosta asia on noussut esille isolla volyymillä, mikä ärsyttää toisia, mutta joku raja tohonkin touhuun. Melko todennäköistä, että Artun vanhemmatkin tuon ryhmän löytävät, joten luulisi teineilläkin olevan jotain tilannetajua. Helvetti, että puistattaa ihmisten tyhmyys.

Itse olen tuolla alueella jonkin verran pyörinyt kun on paljon sukulaisia Ylöjärvellä ja näillä vieläpä suurin piirtein samanikäisiä lapsia. Hiljaiseksi vetää koko tapaus.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En oikein ymmärrä, että missä ihmeen pumpulissa nämä nykyajan lapset pitäisi kasvattaa jotta ihmiset olisivat tyytyväisiä. Minua on suorastaan kummeksuttanut se kun jotkut ovat ihmetelleet sitä, että miksi Arttu meni yksin koululle joulujuhlaan ja miksi hän tuli sieltä yksin pois. Kun minä olin lapsi...

Niin Vlad, maailma muuttuu. Taidettiin mekin 80-luvulla käydä Keravalta stadissa junalla leffassa aika junioreina. Ei ollut kännyköitä, ei käytetty pyöräilykypärää eikä huomioliivejä. Lätkämatsienkaan jälkeen ei otettu heti kantaa nettifoorumeilla... "kukkahattutädeistä" puhumattakaan.

Tosin mä varmaan olin nössö silloinkin, koska yleensä menin äidin kyydillä joulujuhlaan. Faijahan oli aina töissä, yrittäjä kun oli. Varsinkin kun olin TOKALLA.

Nyt 2010-luvulla aika yleisesti vanhemmat tietää missä lapsensa ovat, kiitos kännyköiden. Ainakin missä alle 10v-lapset ovat. Tosin kyllä niitäkin on joita se ei aina kiinnosta. Kummasti ne samat pulpetit ovat aina tyhjinä kun puhutaan juuri aloittaneiden nöösien vanhempienilloista.

Tämä näin offtopicina. Ylöjärven tapauksen vanhempien toimintaan en ota kantaa koska uskon ettei julkisuudessa ole kaikkia tietoja esillä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Asiaa on ihan tutkittukin. Vielä parikymmentä vuotta sitten vastaavan ikäiset pienet lapset liikkuivat kaupunkialueellakin n. viiden kilometrin säteellä itsenäisesti. Tänä päivänä meininki on paljon rajoitetumpaa ja lapsen kaikki tekeminen saattaa olla vanhempien kontrolloimaa.

Kun otetaan puheeksi tuollainen pieni paikkakunta, niin siellä varmasti lapset painavat pitkin kylää ihan itsenäisesti. Nyt vaan kävi todella huono tuuri.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kun otetaan puheeksi tuollainen pieni paikkakunta, niin siellä varmasti lapset painavat pitkin kylää ihan itsenäisesti. Nyt vaan kävi todella huono tuuri.

Itse asun n.5000 asukkaan kylässä eikä täällä ainakaan tuttujen lapset painele itsenäisesti pitkin kyliä. Ainakaan 7-9-vuotiaat. Toki koulumatkat mennään omatoimisesti kännykät repussa, mutta aika harvassa oli yksinäiset 1-2-luokan kulkijan kylän ainoan ala-asteen joulujuhlassa sekä ennen/jälkeen kävelyteillä. Ainakin kaikki ne vanhemmat kenen kanssa juhlissa juttelin, tuli sinne lapsensa kanssa yhdessä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Niin Vlad, maailma muuttuu. Taidettiin mekin 80-luvulla käydä Keravalta stadissa junalla leffassa aika junioreina. Ei ollut kännyköitä, ei käytetty pyöräilykypärää eikä huomioliivejä. Lätkämatsienkaan jälkeen ei otettu heti kantaa nettifoorumeilla... "kukkahattutädeistä" puhumattakaan.

Tosin mä varmaan olin nössö silloinkin, koska yleensä menin äidin kyydillä joulujuhlaan. Faijahan oli aina töissä, yrittäjä kun oli. Varsinkin kun olin TOKALLA.

Nyt 2010-luvulla aika yleisesti vanhemmat tietää missä lapsensa ovat, kiitos kännyköiden. Ainakin missä alle 10v-lapset ovat. Tosin kyllä niitäkin on joita se ei aina kiinnosta. Kummasti ne samat pulpetit ovat aina tyhjinä kun puhutaan juuri aloittaneiden nöösien vanhempienilloista.

Tämä näin offtopicina. Ylöjärven tapauksen vanhempien toimintaan en ota kantaa koska uskon ettei julkisuudessa ole kaikkia tietoja esillä.

Taidan olla jämähtänyt jonnekin 70-luvulle ja kekkoslovakian aikaan!

Minä tosiaan kuljin aika huolettomasti kaikki koulumatkat jo ensimmäiseltä luokalta lähtien. Muutamana ensimmäisenä päivänä äiti saattoi kouluun ekalla ja se oli siinä, toki matkaa ala-asteen koululle jolla olin ekan ja tokan luokan ei ollut matkaa kuin jokunen sata metriä. Lopun ala-astetta kävin isommassa koulussa ison tien toisella puolen, jonne oli matkaa puolisen kilometriä kotoa linnuntietä, tosin kotimatkat venätivät usein pidemmiksi kun piti talvella valloittaa lumikasoja ja leikkiä lumisotaa tms.

Kännykkä on nykyään oivallinen vekotin yhteydenpitoon, mutta silti tuntuu, että nykypäivänä lasten elämä on tietyllä tapaa rajoitetumpaa ja elinpiiri lähempänä kotia. Vilkaisin juuri Lappeenrannan karttaa ja aika huikeita "sotaretkiä" kavereiden kanssa talvellakin tehtiin - ja vanhemmat tiesivät vain jotakuinkin mihin mentiin. Sitä saatettiin hiihtää ensin Nuottasaareen ja sieltä jatkettiin operaatiota Bunkkerisaareen (oikea nimi taitaa olla Naurissaari) ja retkelle tulee jo yhteen suuntaan mittaa sellaiset viisi kilometriä ja siellä sitten sodittiin vanhoissa linnoitteissa. Bunkkerisaaressa sijaitsi toisen maailmansodan aikaisia linnotteita aikapaljon, joten se oli ihanteellisin taistelupaikka lapselle.

Toki nykyään on sitten lapsia, jotka hilluvat ulkona yömyöhään. En minä saanut ala-asteen ensimmäisillä luokilla olla ulkona kovinkaan myöhään. Kotona oli oltava siinä kuuden tai seitsemän aikoihin, poikkeuksia olivat illat jolloin olin kavereille leikkimässä. Mutta yhdeksän illalla oli se raja arkisin, jonka jälkeen alettiin nukkumaan kun olin ensimmäisellä, toisella ja kolmannella.

Mutta minä kyllä ymmärrän sen varsin hyvin, että lapset saattavat olla pitkähköjäkin aikoja vanhempien tavoittamattomissa ja en oikein osaa tuomita tällaisia vanhempia vastuuttomiksi. Enkä oikein muutoinkaan halua ottaa kantaa Artun vanhempien toimintaan, koska minäkään en usko, että tapauksen kaikkia yksityiskohtia on tuotu julki.

vlad.
 

retro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En minä saanut ala-asteen ensimmäisillä luokilla olla ulkona kovinkaan myöhään. Kotona oli oltava siinä kuuden tai seitsemän aikoihin, poikkeuksia olivat illat jolloin olin kavereille leikkimässä. Mutta yhdeksän illalla oli se raja arkisin, jonka jälkeen alettiin nukkumaan kun olin ensimmäisellä, toisella ja kolmannella.
Tuo varmaan onkin se pointti mihin monet ovat takertuneet, siinä että lapsi on jossain rakentelemassa lumilinnoja koulun jälkeen ei ole mitään ihmeellistä. Mutta se, etteivät vanhemmat ilmeisesti tienneet oliko lapsi juhlassa vai ei, tarkoittaa sitä, ettei mitään kyytiasiaa oltu sovittu. Eli 8-v junnu kävelee juhlasta kotiin joskus klo.20 jälkeen kuulostaa kyllä asialta mitä en itse tekisi vaikka kuinka lapsiini luottaisinkin. En tiedä onko tuosta koulumatkan pituudesta ollut mitään tietoa, 200m vai 3km?

Surullinen tapaus ja turha etsiä syyllisiä, kun taustat ei ole tiedossa.

edit: oliko toi juhla muuten alkanut klo 19 vai loppui klo 19?
 
Viimeksi muokattu:

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nimenomaan tuo, että alkuun todetaan pikkujannun hukkuneen klo 14 jälkeen ja sitten vasta paljon myöhemmin joulujuhlan jälkeen ei oikein ole toimiva yhtälö. Varsinkin kun kyseessä on joulujuhlapäivä ja ikää 8v. Oikeastaan tuo kuljettu matka on sivuseikka. Kysehän on siitä oliko vanhemmilla tietoa missä poika meni, edes yksistään.

Itse uskon että enemmän tässä on kusenut tiedotuspuoli. Ja että vanhemmat olivat tietoisia että poika menee juhliin ja tulee sieltä pois. Tai ainakin toivon niin. Sillä jos heillä ei oikeasti ollut hajua missä poika viilettää, on syytäkin hieman kritisoida.

Silti, tapahtunutta ei muuttaisi varmaan mikään. Eli vain ja ainoastaan paskaa tsäkää. Olisi voinut tapahtua vaikka 10 aikuista olisi ollut 20m päässä. Tässä tapauksessa ei ole oleellista löytyikö poika 2 tunnin vai 2 päivän päästä. Mutta jos kyseessä olisi ollut joku Jammu, tilanne olisi voinut olla eri.

Tämä tästä osaltani. Hyvää joulua kaikille, myös niille jotka joutuvat käymään lapsiensa haudoilla.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Tappara
Harmittava tapaus.

Nyt päällimmäisenä mielessä on kuitenkin ihmisten typeryys. Facebookin R.I.P Arttu Ollila ryhmässä on jotkut teinipojat ovat kirjoittaneet kommentteja kuten: "No nyttenpähän jää vanhemillle enemmän jouluruokaa syötäväksi :)". Mautonta, kyllä. No eikä tässä mitään. Mutta, mitä tästä kaikesta on seurannut:

Tämä kyseisen ajattelemattoman kommentin kirjoittanut tyyppi on saanut hirveän paskamyrskyn niskaansa. Satoja ihmisiä jakaa sille tappouhkauksia. Kyseinen tyypin kotiosoite on selvitetty, ja häntä uhkaillaan monella tavalla. Todella on ihmisten käyttäytyminen mennyt yli. Haudotaan murhaa, siitä kun laittaa mauttoman kommentin. Eiköhän kyseinen teini olisi vähemmästäkin oppinut.

Näitä lynkkauskampanjoita tuntuu tulevan vähän väliä. Monesti joku netin salapoliisi selvittää johonkin rikokseen epäillyn henkilön tiedot, olkoot vaikka Matti Virtanen, no jokainen Matti Virtanen -niminen henkilö alkaa samaan tappouhkauksia.

Entäpä jos joku haluaa tehdä kiusaa puolitutulleen? Tekaisee profiilin facebookkiin tämän puolitutun nimellä, ottaa vaikka hänen kuvansa ja kirjoittaa jonkun mauttoman kommentin. Tuskin tappouhkausten jakelijat vaivautuvat selvittämään onko kyseessä oikea profiili. Siinä kyseinen puolituttu asetetaan hengenvaaraan, kun ihmiset raivopäissään antavat tappouhkauksia. Jonkun selvittämän osoitteen perusteella joku voi käydä hakkaamassa tapauksesta autuaan tietämättömän henkilön.

Ei näin. Miksi ihmisillä menee niin överiksi tälläiset?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Harmittava tapaus.

Nyt päällimmäisenä mielessä on kuitenkin ihmisten typeryys. Facebookin R.I.P Arttu Ollila ryhmässä on jotkut teinipojat ovat kirjoittaneet kommentteja kuten: "No nyttenpähän jää vanhemillle enemmän jouluruokaa syötäväksi :)". Mautonta, kyllä. No eikä tässä mitään. Mutta, mitä tästä kaikesta on seurannut:

Tämä kyseisen ajattelemattoman kommentin kirjoittanut tyyppi on saanut hirveän paskamyrskyn niskaansa. Satoja ihmisiä jakaa sille tappouhkauksia. Kyseinen tyypin kotiosoite on selvitetty, ja häntä uhkaillaan monella tavalla. Todella on ihmisten käyttäytyminen mennyt yli. Haudotaan murhaa, siitä kun laittaa mauttoman kommentin. Eiköhän kyseinen teini olisi vähemmästäkin oppinut.

...

Ei näin. Miksi ihmisillä menee niin överiksi tälläiset?

Ja nämä "samat" ihmiset haluavat maahamme julkisen pedofiilirekisterin. Kun tietää mitä siitä pahimmillaan seuraa niin en todellakaan voi kannattaa ainoatakaan julkista rekisteriä, jossa julkaistaan kuvia pedofiileistä tai epäillyistä pedofiileistä. Sama pätee oikeastaan kaikkiin rikollisiin.

Sen nyt jotenkuten ymmärrän jos tuomion julistamisen yhteydessä julkaistaan tuomitun kuva poikkeuksellisissa rikoksissa mutta mitään virallisia julkisia rekistereitä (epävirallisista nyt puhumattakaan) maahamme ei tarvita. Maailmalta löytyy surullisia esimerkkejä siitä mitä seuraa kun kiihkonvaltaan joutuneet ihmiset suorittavat kostotoimenpiteitä ominpäin nähtyään nimiä rekistereissä. Yhdysvalloissa ja Briteissä on pahoinpidelty ja jopa tapettu syyttömiä pedofiilien kaimoja. Pelkkä sama nimi on riittänyt kostotoimenpiteisiin, edes se, että asuu toisella paikkakunnalla ja että ulkonäkökään ei täsmää ei ole estänyt kostotoimenpiteisiin ryhtymistä. Ihminen on kiihkossaan sokea!

Tämä tästä ot:sta.

vlad.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Surullinen tapaus.
Tänä vuonna viime viikkojen runsaat lumet satoivat ainakin täällä etelässä pakkaslumena, joten lumikasat eivät ole perinteisesti jäätyneet koviksi vaan jääneet melko höttöisiksi ja pehmeähköiksi. Sellaisiin ei tietenkään ole ollenkaan turvallista rakentaa tunneleita, vaikka niiden kaivaminen ehkä tuntuu helpolta. Kunnolla jäätymään päässeeseen lumeen tehdyt tunnelit ovat paljon vaikeammin sortuvia ja myös työläämpiä kaivaa. Eipä tätä peruskouluikäisen elämänkokemuksella välttämättä hahmoteta.

Toinen kysymys on sitten se, että onko lumikasalla todella oltu yksin (pimeää, reilut kymmenen astetta pakkasta) vai onko joku juossut kauhuissaan pakoon kun kaveri on jäänyt kinokseen.
 

scholl

Jäsen
Tuo varmaan onkin se pointti mihin monet ovat takertuneet, siinä että lapsi on jossain rakentelemassa lumilinnoja koulun jälkeen ei ole mitään ihmeellistä.

minusta on outoa se, että leikkii lumilinnoissa ilman kavereita. Kyllä meilläkin joskus vuonna 1980 7 vuotiaana koulumatka ensimmäisellä luokalla saattoi venyä 5 tunnin mittaiseksi, kun innostuttiin bludaamaan jonnekin, missä oli jäätynyt lätäköt tai ajettiin fillareilla ja jäätiin potkia palloja jonnekin. Silloin oli normaalia, että vanhemmat kävivät katsomassa, missä lapset ovat, kun ei ollut kännyköitä. Viimeistään illaksi syömään jokainen sitten löytyi. Siis se ei tarkoita sitä, että aina jotain olisi tapahtunut tai koulumatka olisi usein venynyt, mutta pointti on vain se, että joskus jotain saattoi tapahtua. Hyvin ihmeellistä, että joku lapsi yksikseen ilman kavereitaan jossain kuljeskelee.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Anteeksi nyt vain, mutta minusta on kolmen pojan isanä helvetin outoa että ihmiset kommentoivat asiantuntijoina tapahtumaa josta heillä ei ole kissan pierun verran parempaa tietoa.

Jonkun lapsi kuoli. Se on ainoa tieto.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Anteeksi nyt vain, mutta minusta on kolmen pojan isanä helvetin outoa että ihmiset kommentoivat asiantuntijoina tapahtumaa josta heillä ei ole kissan pierun verran parempaa tietoa.

Jonkun lapsi kuoli. Se on ainoa tieto.

Sitten varmasti tiedät myös, että tänäkin jouluna on tuossa lähellä Pietarissa kuollut katulapsia pakkaseen ja siihen, että edes viranomaiset eivät välitä.

Jonkun lapsi kuoli. Se on ainoa tieto.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anteeksi nyt vain, mutta minusta on kolmen pojan isanä helvetin outoa että ihmiset kommentoivat asiantuntijoina tapahtumaa josta heillä ei ole kissan pierun verran parempaa tietoa.

Jonkun lapsi kuoli. Se on ainoa tieto.

Montako lasta pitää olla, että tapausta saa kommentoida?
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ikävä tapaus, mutta en pysty tajuamaan, että kuinka se on synnyttänyt näinkin paljon keskustelua. Sosiaalipornosta nauttivat ja tuhkassa kierijät ovat toki oma lajinsa, mutta noin muuten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös