Kolme pistettä Brightonia vastaan ja oikeastaan aika hyvä peli kokonaisuudessaan. Jos jostain voisi antaa kehittävää palautetta, niin olisihan noista paikoista pitänyt tehdä sen pari maalia enemmän ja ehkä ratkoa peli jo ensimmäisellä puoliskolla. De Zerbi kuvasi hyvin peliä, etteivät he ansainneet yhtään enempää, kotijoukkue oli vain parempi, näin se meni eikä tarkoita sitä, että Brighton olisi ollut heikko.
Ei oikein viitsi yksittäisiä pelaajia nostaa koskaan liikaa jalustalle, mutta onhan Rice jäätävän hyvä, samoin Saliba omassa roolissaan ja tämän jälkeenkin useammalta huippuluokan suoritus. Pakko kai on nostaa "super Havertz" esiin, maaleja tulee liukuhihnalta, olikohan Arteta kuitenkin oikeassa halutessaan pelaajan Emiratesille.
Tammikuun siirtoikkuna lähestyy ja se on aina mielenkiintoista aikaa, pelien seuraamisen ohella. Jotain tapahtunee, mutta Arsenalin tuntien en osaa ennustaa mitä tulee sisään ja mitä lähtee ulos. En usko tammikuussa kenenkään supertähden liikahtavan sisään, jos kärkimies tulee, niin vasta kesällä, enemmänkin näen, että tultaisiin hakemaan puolustukseen leveyttä ja samoin keskikentälle. Voiko Patino olla kauppatavaraa, Ramsdale tai Smith Rowe, heistä voisi saada kohtuullisen korvauksenkin, sitten on tietysti Cedric, Elneny tai Viera myös, mutta puhutaan pienistä tulovirroista.
Arteta sai varoituksen, ei kai se enää ketään yllätä. Itse pidin sitä vitsinä ja entistä vahvemmin sitä mieltä, että säännöt ovat samat, mutta niitä tulkitaan eri pelaajien ja valmentajien kohdalla täysin eri tavoin. En viitsi luetella niitä, jotka saavat tehdä mitä tahansa, koska kuuluvat suojeltuihin syystä tai toisesta. Tätä tapahtuu monissa lajeissa ja itse olin kokemassa jälleen saman viikonloppuna. Kun tunnen sieltä erotuomarit erittäinkin hyvin, niin pelin jälkeinen keskustelu avasi ongelmaa, mutta antaa tuomareiden touhuta kaipa hekin ovat vain ihmisiä.
Oma suunnitelma kevään reissusta etenee. Tarjous on tuossa edessäni, hinta on aika maltainen, mutta ei kai sitä enää voi vetää jarrua päälle. Pitää vasin toivoa sitten, että toukokuun alussa on peleissä vielä panosta jäljellä.