Kysymyksenä, että onko kukaan tehnyt lähivuosina matkaa Arsenalin peleihin tai miksei muuallekin. Omat kokemukseni ovat jo vuosikymmenen ja vuosikymmenien takaa. Olen tutkinut matkapaketteja ja samoin mahdollisuutta, jos ostaa erikseen lennot, majoittumisen ja liput. Hintaeroksi tulee erikseen ostettuna 10-20% noin. Onko jotain suositusta mistä kannattaa ja uskaltaa ostaa näitä tai onko jotain mistä ette ostaisi? Lähinnä nuo otteluliput herättää kysymyksen, lennot ja majoitukset eivät tietenkään.
Kymmenen kertaa tähän vuoteen Emiratesilla, joten jotain vinkkiä irtoaa.
Seuran kautta ostettuna saumat saada lippuja eivät ole erityisen korkeat. Ensin täytyy tietysti ostaa jäsenyys, sitten osallistua lippuarvontoihin, joista todennäköisyys osumaan ei ole erityisen korkea - ja joka tapauksessa tieto tulee vasta tuon kaltaisen reissun suunnittelemisen kannalta myöhään.
Seuran TicketExchangesta (eli jälleenmyynti kausareille + arvonnan kautta saaduille) todennäköisyys on selvästi korkeampi, mutta se vaatii sitten jäsenyyden lisäksi pitkäjänteisyyttä ja F5-sormea. Mutta itse olen napsuttanut nyt kahteen syksyn UCL-matsiin liput, kun vaan jaksanut käydä riittävän monta kertaa kurkkimassa eri päivinä, eri kellonaikoina, josko lippuja olisi - ja sitten sekunnissa saamaan sen ostoskoriin.
Sitten on tosiaan näitä matkatoimistojen paketteja, jotka varmaan lähtökohtaisesti (jos on iso & luotettava firma ja järkevät arvostelut verkossa) skulaavat. Se on sitten, että missä menee oma kipuraja hinnan suhteen, koska tietysti myyvät sen lipun 100-200 % katteella.
Matkapaketeissa kantsii huomioida, että jos et saa itse jollain tasolla valita tai etukäteen tietoon hotellia... niin se voi olla sitten kanssa ikävämpi yllätys.
Veli osti pojalleen (ja minä siinä seuralaisena myös) Sportsbreaks.comin kautta ManUn matsiin ja kaikki meni hienosti, hotla oli hyvä, eikä hintakaan hillitön. Mutta se onkin ManUn virallinen kumppani ja Arsulla ei vastaavaa ole.
Isoimmat lippujen jälleenmyyjät blokkaavat ainakin Arsenalin (ja mielestäni laajemmin Valioliigan) tiketit, joten sitten mennään aika mustan pörssin tasoille. Katetta niissäkin mitä netistä löytyy on min. 100 % ja sitten on X % sauma, että portille päästyäsi piippaakin punaista ja matsi jää näkemättä. En pitäisi yhtään noista sen enempi luotettavana kuin toista, kun kuitenkin riippuu siitä henkilöstä, joka lippunsa on kaupaksi laittanut / yrittää huijata.
Yhtäkään ihan elävää mustan pörssin kauppiasta en ole nähnyt 2 km säteellä Emiratesista ikinä.
JOS reissu osuu siten, että järkevästi samaan aikaan on Arsenalin naisten Emiratesilla pelattava matsi toisena päivänä, erityisen lämmin suositus sille. Liput kustantavat £15 (klubitaso £40-50). Viime lauantain kärkimatsi Chelseaa vastaan WSL:n uusi yleisöennätys 59 000 ja tunnelma lähes yhtä väkevä kuin miesten matseissa lauluineen, chantteineen ja vierassektioineen.