Aron Kiviharju – Stouni Juniorin nousu huipulle

  • 197 126
  • 1 066

Aurajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Taisin olla ensimmäisiä joka siirrosta tiesi kun kolme viikkoa sitten jo sen ilmoitin, joten lyödäänpä siltä osin huhut poikki että kysymys olisi ollu esimerkiksi rahasta tms.

Isä Kiviharju oli käynyt jo loppu syksystä lähtien IFK:n kanssa. Isä katsoo että stadi on parempi paikka kehittyä Aronille, sillä pelitapa antaa siellä pelata enemmän omilla vahvuuksilla eikä Rale feat. Jucci träpissä.

Toiseksi, isä Kiviharjulla oli riitaa seurassa päättävien ihmisten kanssa. Tähän en osaa mainita enempää kuin ilmeisesti lapsuudenkaveri Koivu. On kuitenkin selvää että isällä on tässä hyvin suuri rooli. Ilmeisesti poika ja isä molemmat uskovat että stadin kirkkaissa valoissa peliaikaa tulee enemmän kuin artukaisissa.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Aurajokerin tunnus luotu 22.2.

Taisin olla ensimmäisiä joka siirrosta tiesi kun kolme viikkoa sitten jo sen ilmoitin, joten lyödäänpä siltä osin huhut poikki että kysymys olisi ollu esimerkiksi rahasta tms.

4.2.
yhden ex-pelurin poika tai isä neuvottelee tällä hetkellä melko tosissaan yhden suomenruotsalaisuudestaan tunnetun seuran kanssa.
Jos minä tiesin tämän helmikuun alussa, niin puoli kaupunkia on tiennyt viimeistään tammikuussa, joten pistäppäs nyt vähän niitä heppoja talliin. Olen myös sanonut, jotta raha on suuri syy siirtoon, enkä näe syytä vaihtaa kantaani, vaikka sinä olet tullut kuukauden myöhässä palstalle ratsastamaan minun huhuillani.
 

lasone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät
Onpas harmillinen siirto jota ei olisi toivonut näkevän.

Yksi kysymys: Sen mitä HIFK:n pelejä hajanaisesti kauden aikana katselin niin tuntuivat kyllä träppäävän siinä missä muutkin vastustajan mukaan ja nyt ovat Taposen johdolla pelanneet erittäin tiivistä puolustuspeliä.

Onko tässä tapahtunut kauden aikana jokin suuri muutos, tai ovatko ensi kaudeksi siirtymässä jotenkin ultra-offensiiviseen pelitapaan?
 

kiripuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Colorado Avalanche
Minähän juuri kerroin, että 17-vuotias poika ei mitenkään erottunut ja siksi ihmettelen tätä jumalointia. Mistä sinä tiedät että Ahokas ei halua Teissalaa? Minä olen nähnyt pelaajan kentällä ja näytöt riittävät minulle. Teissala ainakin itse hehkuttaa julkisuudessa, että on tulossa Tepsiin ja siksi ei pleijareissa mahdu IFK:ssa kentälle, vaan IFK:n oma kasvatti on saanut peliajan pienemmillä runkosarjan näytöillä ja tämä on faktaa. Ymmärrän hyvin IFK:n peluutuksen syyn.

Voin sen verran paljastaa itsestäni, että Aaronin iässä kannoin Suomen poikamaajoukkueen pelipaitaa ja kuuntelin maailmalla maamme laulua, voitin joitakin mitaleja sm-sarjassa ja kuulun edelleen Tepsin senioreihin. Uskon, että minulla on riittävä tausta kertoa oma mielipiteeni, joka toki voi olla eri kuin sinulla. Murteesta ja keskustelun tasosta päättelen, että sinulla itselläsi ei ole mitään TPS- historiaa ja olet täällä vain ’”halkaisemassa päätäSI” jostain itä-Suomen suunnasta.
Teissala pääsi tänään kentälle IFK:n paidassa ja pelasi hyvin.
 

Aurajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aurajokerin tunnus luotu 22.2.



4.2.

Jos minä tiesin tämän helmikuun alussa, niin puoli kaupunkia on tiennyt viimeistään tammikuussa, joten pistäppäs nyt vähän niitä heppoja talliin. Olen myös sanonut, jotta raha on suuri syy siirtoon, enkä näe syytä vaihtaa kantaani, vaikka sinä olet tullut kuukauden myöhässä palstalle ratsastamaan minun huhuillani.
Meinaatko että sain ”huhusta” tietää samana päivänä kun tunnukset sain ? Aika ympäripyöreästi myös ilmaistu sun ”huhu”. Itse pistin nimet pöytään ja faktana. En myöskään muista sun kommentoineen asiaa kertaakaan kun Huttunen huhut torppasi. Itsellä saattoi olla jo yllättävän paljon tietoa asiasta, ken tietää.

Huhuja voi toki viljellä, mutta mikäli asiasta tietää, kannattaa se iskeä faktana pöytään eikä heitellä puolivillaisella.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Meinaatko että sain ”huhusta” tietää samana päivänä kun tunnukset sain ? Aika ympäripyöreästi myös ilmaistu sun ”huhu”. Itse pistin nimet pöytään ja faktana. En myöskään muista sun kommentoineen asiaa kertaakaan kun Huttunen huhut torppasi. Itsellä saattoi olla jo yllättävän paljon tietoa asiasta, ken tietää.

Huhuja voi toki viljellä, mutta mikäli asiasta tietää, kannattaa se iskeä faktana pöytään eikä heitellä puolivillaisella.

Onko se huhu jos se on faktaa?
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Meinaatko että sain ”huhusta” tietää samana päivänä kun tunnukset sain ? Aika ympäripyöreästi myös ilmaistu sun ”huhu”. Itse pistin nimet pöytään ja faktana. En myöskään muista sun kommentoineen asiaa kertaakaan kun Huttunen huhut torppasi. Itsellä saattoi olla jo yllättävän paljon tietoa asiasta, ken tietää.

Huhuja voi toki viljellä, mutta mikäli asiasta tietää, kannattaa se iskeä faktana pöytään eikä heitellä puolivillaisella.
Mulle on aivan yks hailee koska sä olet saanut tietää mistäkin asiasta. Kommentoin lähtökohtaisesti tuota, että asetat itsesi johonkin ylijumalan rooliin tällä tiedollasi, jonka tänne meidän tavallisen karjan ihmeteltäväksi annoit ja jonka jälkeen meidän pitäisi uskoa loput pajunköytesi mukisematta. Paitsi tämä huhu oli ihan yleisessä tiedossa ja jokainen edes aavistuksen älykkyyttä omaava ihminen pystyy sen tuosta minun viestistäni lukemaan. Ja itseäni en pidä minään tietäjänä (taikka halua sellainen olla), vaan yleisesti hyvänä nappomiehenä, jolloin välillä pääsen kuppiloissa istumaan pöytiin missä asioita tiedetään.

Missä vitussa mun olisi pitänyt jotain kommentoida Huttuselle?
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täytyy kuitenkin aina muistaa, että nuorille pelaajille pitää pystyä tarjoamaan kehityspolku eteenpäin. Se ei onnistu, jos et pääse pelaamaan edustuksessa melkoisen säännöllisesti. Nuorten kehitys kun tapahtuu hyppäyksin, joten jollei heille anneta edes mahdollisuutta pelata edustuksessa, niin eipä noita kehityshyppäyksiä välttämättä juniorisarjojen peleissä pysty samalla tavoin ottamaan.
Mikä osuus pelaajan kehittymisessä on peleillä ja mikä laadukkaalla treenaamisella? Peliminuutit vs. harjoittelun tuntimäärä ovat ihan eri tuntiluvuilla. Mä uskon, että suurin työ tehdään muualla kuin sen 10-25 minuutin aikana, mitä yksittäinen ottelu tarjoaa.

Jokaisen liigaseuran tavoite on olla parempi kuin kilpailevat joukkueet ja voittaa mestaruus. Ei niiden strategia ole yksilöiden kehittämisessä. Parhaat lähtee joka tapauksessa vetämään kun paikka tulee.
 

Aurajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulle on aivan yks hailee koska sä olet saanut tietää mistäkin asiasta. Kommentoin lähtökohtaisesti tuota, että asetat itsesi johonkin ylijumalan rooliin tällä tiedollasi, jonka tänne meidän tavallisen karjan ihmeteltäväksi annoit ja jonka jälkeen meidän pitäisi uskoa loput pajunköytesi mukisematta. Paitsi tämä huhu oli ihan yleisessä tiedossa ja jokainen edes aavistuksen älykkyyttä omaava ihminen pystyy sen tuosta minun viestistäni lukemaan. Ja itseäni en pidä minään tietäjänä (taikka halua sellainen olla), vaan yleisesti hyvänä nappomiehenä, jolloin välillä pääsen kuppiloissa istumaan pöytiin missä asioita tiedetään.

Missä vitussa mun olisi pitänyt jotain kommentoida Huttuselle?
Pystyy pystyy… mutta jos oikeasti tiedät jotain niin kannattaa selkeästi se kirjoittaa eikä heittää huhuja. Varmasti moni pystyi käsittämään että kyseessä on Kiviharju. Lähinnä tarkoitin omalla kohdallani tietoani kyseiseen asiaan. Ja jep uskon, että jatkossa juttuni otetaan hieman uskottavammin, sillä tiesin varmasta siirrosta jo tovi sitten.

Ei sun Huttuselle pitänyt mitään kommentoida, vaan yleisesti tälle palstalle sen jälkeen kun Huttunen Kiviharjun siirtohuhut kaatoi. Eipä täällä silloin asiasta ollut tietäväisiä kuin minä.

Hienoa ja hyvä jos jaat tällaisia huhuja, mutta muista antaa krediittiä mikäli joku väittää tietävänsä ja lopulta osuu oikeaan. Niitä täällä palstalla on harvakseltaan tai sitten osumatarkkuus on hyvin pientä.
 

Enjoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä en syyllistä osaa nimetä, mutta on tämä aivan jäätävä imagotappio seuralle. Tuskin Kiviharju vielä ensi kaudellakaan mikään käänteentekevä pelaaja Liigassa on, mutta varmasti laadukas puolustaja kuitenkin. Se tässä nyt ei kuitenkaan ole se pointti. Kun puhutaan kenties koko seurahistorian suurimman potentiaalin omaavasta pelaajasta, et sä nyt vaan jumalauta perseile sitä ennen draft-kautta johonkin vitun IFK:hon. On se syy sitten raha, seurajohto tai valmennus.

Ja se, että Urama sanoo julkisesti ääneen, että hyökkäävä lätkä ei ole voittavaa, on kyllä jokseenkin saatanan surullista. Siis minun Seurani jo ihan perusarvoiltaakaan ei edes uskalla pelata jääkiekkoa, vaan lähtee sinne kaukaloon välttelemään virheitä ja pelkäämään voittamista. Aivan uskomatonta paskaa, ja vaihtaisin lennosta suosikkijoukkueeni, jos siihen vaan jotenkin kykenisin. Pelkästään tuon lausunnon jälkeen muidenkin kuin Aronin kannattaisi lähteä meiltä pois.

Joku täällä ehti jo olla sitäkin mieltä, että pulassa olevaa seuraa ei tuolla tavalla voi hylätä. Toinen keksii Kiviharjusta halveeraavia lempinimiä ja kolmas, neljäs sekä viideskin kertoo viheltävänsä Aronille, kun hän pelaa Tepsiä vastaan. Siis voi nyt vittu, menkää oikeasti itseenne.
 

RoundUp

Jäsen
Pystyy pystyy… mutta jos oikeasti tiedät jotain niin kannattaa selkeästi se kirjoittaa eikä heittää huhuja. Varmasti moni pystyi käsittämään että kyseessä on Kiviharju. Lähinnä tarkoitin omalla kohdallani tietoani kyseiseen asiaan. Ja jep uskon, että jatkossa juttuni otetaan hieman uskottavammin, sillä tiesin varmasta siirrosta jo tovi sitten.

Ei sun Huttuselle pitänyt mitään kommentoida, vaan yleisesti tälle palstalle sen jälkeen kun Huttunen Kiviharjun siirtohuhut kaatoi. Eipä täällä silloin asiasta ollut tietäväisiä kuin minä.

Hienoa ja hyvä jos jaat tällaisia huhuja, mutta muista antaa krediittiä mikäli joku väittää tietävänsä ja lopulta osuu oikeaan. Niitä täällä palstalla on harvakseltaan tai sitten osumatarkkuus on hyvin pientä.
Erikoista on että Teissala kulkee vastasuuntaan vaikka eilenkin veti hyviä vaihtoja
 

MaMiJu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aron Kiviharju - case herättää paljon mielipiteitä ja tunteita, hyvä niin se osaltaan onkin urheilun seuraamisen tarkoitus. Otsikot huutavat suuresta imagotappiosta Tepsin kannalta, sitä tämä tarina eittämättä onkin varsinkin jos sitä seuraa median kautta jonka "tehtävä" on paisutella ja nostaa asioita esille. Osan tästä imagotappiosta on luonut nimenomaan media nostamalla näkyvästi Aronin tulevaisuuden suureksi lupaukseksi jonka tie on täynnä kultaa ja kunniaa. Tuleeko kaikki odotukset sitten toteutumaan, se onkin ihan toinen juttu ja tämän vasta tulevaisuus meille näyttää. Kyseessä on kuitenkin vielä nuori poika, toki ihan fiksun oloinen kaveri haastattelujen perusteella. Totuus kuitenkin on, että moni asia tuon ikäisen elämässä, kehityksessä jääkiekkoilijana ja kaikkiaan kasvussa ihmisenä voi mennä vielä täysin pieleen.

Olen tällä kaudella nähnyt hänen kaikki pelinsä Liigassa en junnusarjojen pelejä. Mielestäni hän on saanut yllättävänkin paljon peliaikaa Tepsin puolustuksessa osittain varmaan olosuhteiden pakosta. Termi PUOLUSTAJA kertoo mielestäni sen missä roolissa hänen täytyisi ensisijaisesti pystyä pelaamaan ja siinä roolissa on vielä paljon tekemistä, että pärjättäisiin liigatasolla saatikka sitten pudotuspeleissä. Mielestäni puolustustaito, fyysisyys, laukaisu ja luistelu kaipaavat vielä paljon parannettavaa jos verrataan vakiokokoonpanon liigatason puolustajaan. Vastustajan hyökkääjän taklatessa jos puolustaja "lentää metrin" laidassa, ei kykene siirtämään tai estämään vastustajaa maalin edustalla tai pelaamaan vastustajan mailaa pois maalinedustatilanteessa, ei hän mielestäni täytä nimikkeen PUOLUSTAJA saappaita. Edellä mainitut asiat eivät ole vielä Aronilta onnistuneet. Välillä on vaikuttanut jopa pelokkaalle menemään laitatilanteisiin mikä ei hyvälle näytä. Kaikki osaltaan selittyy vajavaisella fysiikalla, jonka kehitystä mielenkiinnolla odotan. Tietysti myös iällä selittyvä kokemuksen puute näkyy noissa mainitsemissani tilanteissa. Positiivisina ominaisuuksina ovat erottuneet mm. pelinluku ja hyökkäysten avaus.

Toivottavasti hänen kehitys jatkuu sellaisena, että ensi kaudella oltaisiin päästy lähemmäksi pysyvää paikkaa kokoonpanossa mutta omaan silmään matkaa sinne vielä on. Tarvitaan peliminuutteja mutta jos olet vielä liian köykäinen liigaan ja liian hyvä junnuihin, onko? En tiedä toisiko Mestis tähän mitään apuja kehitystä silmällä pitäen. Pääsisi ainakin pelaamaan paljon ja mahdollisesti dominoimaan omimmassa roolissaan.
 

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Toivottavasti hänen kehitys jatkuu sellaisena, että ensi kaudella oltaisiin päästy lähemmäksi pysyvää paikkaa kokoonpanossa mutta omaan silmään matkaa sinne vielä on. Tarvitaan peliminuutteja mutta jos olet vielä liian köykäinen liigaan ja liian hyvä junnuihin, onko? En tiedä toisiko Mestis tähän mitään apuja kehitystä silmällä pitäen. Pääsisi ainakin pelaamaan paljon ja mahdollisesti dominoimaan omimmassa roolissaan.
Puhutaanhan tässä kuitenkin jo nipin napin 17-vuotiaasta "miehestä". Jännä, että joitakin puutteita liigatasolla pärjäämisessä vielä on. Olen kuullut huhuja, että tuossa iässä puolessa vuodessa jotkut ovat ottaneet aika isojakin kehitysloikkia, joten ehkäpä ensi kauden alussa matka kokoonpanoon on hieman lyhyempi.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Puhutaanhan tässä kuitenkin jo nipin napin 17-vuotiaasta "miehestä". Jännä, että joitakin puutteita liigatasolla pärjäämisessä vielä on. Olen kuullut huhuja, että tuossa iässä puolessa vuodessa jotkut ovat ottaneet aika isojakin kehitysloikkia, joten ehkäpä ensi kauden alussa matka kokoonpanoon on hieman lyhyempi.
Onhan se ihan mahdollista, jos vaikka muistelee miltä Kakon peli näytti niissä muutamissa peleissä samanikäisenä. Ei olis uskonut että seuraava kausi onkin ihan dominointia.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Aika hurjaa toi Kaapon kehitys. Toki huipputalentti, ehkä Aroniaki lupaavampi.
Heiskanen kehittyi ehkä vähän hitaammin.
Ehkä vähän turha vertailla pakkia ja hyökkääjää, mutta joo.

Kaapo TPS.

15v A-junnuissa 41 tehopistettä.
16v A-junnuissa 55 tehopistettä, samalla Liigassa 6 ottelua, 0+1 tehoin.
17v Liigassa 38 tehopistettä.

Heiskanen HIFK.

15v B-junnut 20 tehopistettä.
16v A-junnut 14 tehopistettä.
17v Liiga 10 tehopistettä.
18v Liiga 23 tehopistettä.
 

Rotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, New York Rangers
Minä en syyllistä osaa nimetä, mutta on tämä aivan jäätävä imagotappio seuralle. Tuskin Kiviharju vielä ensi kaudellakaan mikään käänteentekevä pelaaja Liigassa on, mutta varmasti laadukas puolustaja kuitenkin. Se tässä nyt ei kuitenkaan ole se pointti. Kun puhutaan kenties koko seurahistorian suurimman potentiaalin omaavasta pelaajasta, et sä nyt vaan jumalauta perseile sitä ennen draft-kautta johonkin vitun IFK:hon. On se syy sitten raha, seurajohto tai valmennus.

Ja se, että Urama sanoo julkisesti ääneen, että hyökkäävä lätkä ei ole voittavaa, on kyllä jokseenkin saatanan surullista. Siis minun Seurani jo ihan perusarvoiltaakaan ei edes uskalla pelata jääkiekkoa, vaan lähtee sinne kaukaloon välttelemään virheitä ja pelkäämään voittamista. Aivan uskomatonta paskaa, ja vaihtaisin lennosta suosikkijoukkueeni, jos siihen vaan jotenkin kykenisin. Pelkästään tuon lausunnon jälkeen muidenkin kuin Aronin kannattaisi lähteä meiltä pois.

Joku täällä ehti jo olla sitäkin mieltä, että pulassa olevaa seuraa ei tuolla tavalla voi hylätä. Toinen keksii Kiviharjusta halveeraavia lempinimiä ja kolmas, neljäs sekä viideskin kertoo viheltävänsä Aronille, kun hän pelaa Tepsiä vastaan. Siis voi nyt vittu, menkää oikeasti itseenne.

Tämä aivan täysin sanasta sanaan.

Olen niin monelta kantilta seuraan pettynyt, että Artukaisiin päin katsominenkin sylettää. Seura on rakentanut imagoaan "parhaana kasvattajaseurana Euroopassa". Tässä on nyt parissa kaudessa kuitenkin kyetty pelillisesti syväjäädyttämään NHL:n ykkösvaraus, ja perään poikkeuksellisin pelillisin kyvyin ja seuralegendan nimellä varustettu huippulupaus tekee omat ratkaisunsa seuran sekoilujen myötä.

Kuka edes vakavalla naamalla pystyy enää puhumaan mistään seuran kasvattajatavoitteista tällaisen jälkeen? Miksi pelaaja-agentit edes katsoisivat tänne suuntaan? Meidän seura pelaa viihdearvoltaan nollaluokan jääkiekkoa, jota pelaajatkin välttelevät. Urheilullisia tekijöitä haukutaan seuran sisältä, mutta tästä vastuussa oleva henkilö naureskelee ja selittelee päälle.

Paljon saa seurassa tapahtua, että allekirjoittanut palaa takaisin hallille. Ennemmin jatkan jaloillani äänestämistä tässä kohtaa, sitä saa mitä tilaa. Toivottavasti Aronin ensi kauden hyvät otteet tulevat Uraman uniin. Saatanan amatöörit.
 

Forn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Kiviharjun menetys kirpaisee, mutta on täysin perusteetonta väittää, että Tepsin kasvattajatavoitteet olisivat jotenkin murskautuneet tämän myötä. Seura on tuottanut viimeisten vuosien aikana tasaisesti hirmu hyviä junnuja, joista moni on siirtynyt rapakon taakse.

Mihin tässä vaahtoamisessa ollaan unohdettu esim. Pulli, Tuomisto ja Pyyhtiä? Tai viime kaudelta Pärssinen, Nurmi ja Slafkovsky? Ja siitä vielä taaksepäin Kakko, Georgijev jne.

Tepsi on kiistatta tulosten valossa ollut Suomen parhaimpia, ellei jopa paras kasvattajaseura viimeisten vuosien aikana. Sitä tosiasiaa ei muuta Kiviharjun siirto.

Jokainen saa vapaasti äänestää jaloillaan ja itkeä minkä jaksaa. Tepsin juoniorimylly jauhaa, koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä en syyllistä osaa nimetä, mutta on tämä aivan jäätävä imagotappio seuralle. Tuskin Kiviharju vielä ensi kaudellakaan mikään käänteentekevä pelaaja Liigassa on, mutta varmasti laadukas puolustaja kuitenkin. Se tässä nyt ei kuitenkaan ole se pointti. Kun puhutaan kenties koko seurahistorian suurimman potentiaalin omaavasta pelaajasta, et sä nyt vaan jumalauta perseile sitä ennen draft-kautta johonkin vitun IFK:hon. On se syy sitten raha, seurajohto tai valmennus.

Hävettävää, säälittävää ja helvetin surullista, mutta olisihan Kiviharjun osuus asiassa mukava saada selville.


Ja se, että Urama sanoo julkisesti ääneen, että hyökkäävä lätkä ei ole voittavaa, on kyllä jokseenkin saatanan surullista.

Mutta näinhän se on, jos ei sitten puhuta runkosarjasta ja syksyn mestareista.

Siis minun Seurani jo ihan perusarvoiltaakaan ei edes uskalla pelata jääkiekkoa, vaan lähtee sinne kaukaloon välttelemään virheitä ja pelkäämään voittamista.

Kyllä sitä puolustamiseen perustuvaa kiakkoa voi pelata ilman tuollaista perseilyäkin. Kirjoittamasi kertoo vain paskasta valmentamisesta.

Joku täällä ehti jo olla sitäkin mieltä, että pulassa olevaa seuraa ei tuolla tavalla voi hylätä. Toinen keksii Kiviharjusta halveeraavia lempinimiä ja kolmas, neljäs sekä viideskin kertoo viheltävänsä Aronille, kun hän pelaa Tepsiä vastaan. Siis voi nyt vittu, menkää oikeasti itseenne.

En tule viheltämään, mutta eipä Kiviharjun seuraaminen tämän jälkeen kiinnosta, niin kuin ei Artturi Lehkosenkaan. Itselleni ihan yhdentekevää mitä näille veijareille tulevaisuus tuo tullessaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK
Kiviharjun menetys kirpaisee, mutta on täysin perusteetonta väittää, että Tepsin kasvattajatavoitteet olisivat jotenkin murskautuneet tämän myötä. Seura on tuottanut viimeisten vuosien aikana tasaisesti hirmu hyviä junnuja, joista moni on siirtynyt rapakon taakse.

Mihin tässä vaahtoamisessa ollaan unohdettu esim. Pulli, Tuomisto ja Pyyhtiä? Tai viime kaudelta Pärssinen, Nurmi ja Slafkovsky? Ja siitä vielä taaksepäin Kakko, Georgijev jne.

Tepsi on kiistatta tulosten valossa ollut Suomen parhaimpia, ellei jopa paras kasvattajaseura viimeisten vuosien aikana. Sitä tosiasiaa ei muuta Kiviharjun siirto.

Jokainen saa vapaasti äänestää jaloillaan ja itkeä minkä jaksaa. Tepsin juoniorimylly jauhaa, koirat haukkuu ja karavaani kulkee.

Kasvattajaseura on tietysti hieman epämääräinen käsite.
Liigalizen Joni kaivoi viime syksynä Liigassa, SHL, NLA, NHL ja AHL pelaavien suomalaisten kasvattajaseurat kriteerein; pelannut vähintään kahdessa ikäluokassa junnuna, eli B ja A eli U18 ja U20 ikäluokissa ennen ammattilaisuutta. Tässä ei siis haettu pelkästään änäriin yltäneitä, vaan ammatikseen mainituissa sarjoissa pelaavia.
Kärpät on piikkipaikalla, ja TPS 6.

#46 Nämä jengit kasvattavat eniten huippupelaajia

Taulukko näkyvissä 47:15 alkaen

 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Mihin tässä vaahtoamisessa ollaan unohdettu esim. Pulli, Tuomisto ja Pyyhtiä? Tai viime kaudelta Pärssinen, Nurmi ja Slafkovsky? Ja siitä vielä taaksepäin Kakko, Georgijev jne.

Tepsi on kiistatta tulosten valossa ollut Suomen parhaimpia, ellei jopa paras kasvattajaseura viimeisten vuosien aikana. Sitä tosiasiaa ei muuta Kiviharjun siirto.

Jokainen saa vapaasti äänestää jaloillaan ja itkeä minkä jaksaa. Tepsin juoniorimylly jauhaa, koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
No itse en myönnä vaahtoavani, mutta surulliseksi tilanne vetää. Olet oikeassa hyvästä juniorimyllystä, jota ei sinällään yksi Kiviharjun lähtö romuta. Tämä kausi itsessänsä vain vituttaa suuresti. Juuri tällä kaudella pelaajat eivät menneet meillä eteenpäin niin kuin aiemmin. Tämä kausi oli yksilöiden ja joukkueen tasolla surkea. Valitettavasti se oman juniorituotannon yksi helmistä sattui olemaan juuri nyt sopimuksensa kanssa katkolla ja hänet menetettiin tämän epäonnistuneen kauden vuoksi. Tämä on se mikä itseäni harmittaa suuresti. Hyvälle jatkumolle tuli nyt huono kausi ja se maksoi myös Kiviharjun halun jatkaa seurassa. Tämän kaiken kukkuraksi ensimmäinen ulostulo Uraman puolelta antoi sellaisen kuvan, ettei seura koe, että kovin suuria epäonnistumisia olisi tehty. Junioriputkessa on hyviä pelaajia tulossa, mutta tällä hetkellä usko ei ole kova sen suhteen, että tuo putki ei kokisi jatkossakin kolauksia. Niin ylimielisiä ja välinpitämättömiä ovat johdon kommentit olleet.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan mielenkiinnosta kävin täällä lukemassa mietteitä kun ko. pakki IFK:hon vahvasti yhdistetään.

Pari junnupeliä olen häneltä nähnyt ja en ihan ymmärrä kohua.

Mielestäni epäreilua verrata esimerkiksi Heiskaseen, joka pelasi jo 17v. kypsää puolustuspeliä liigassa. Hänen liukunsa vain oli ja on maailman paras.

Varmaan hyvä pelaaja tulee tästäkin, mutta onko hype vähän ampunut yli? Mikä on tämän kiven erityislahjakkuus, vai stouniksiko sitä sanotaan tänä english-aikakautena.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Ihan mielenkiinnosta kävin täällä lukemassa mietteitä kun ko. pakki IFK:hon vahvasti yhdistetään.

Pari junnupeliä olen häneltä nähnyt ja en ihan ymmärrä kohua.

Mielestäni epäreilua verrata esimerkiksi Heiskaseen, joka pelasi jo 17v. kypsää puolustuspeliä liigassa. Hänen liukunsa vain oli ja on maailman paras.

Varmaan hyvä pelaaja tulee tästäkin, mutta onko hype vähän ampunut yli? Mikä on tämän kiven erityislahjakkuus, vai stouniksiko sitä sanotaan tänä english-aikakautena.
Kiviharjulla varsinkin pelikäsitys on aivan poikkeuksellista hänen ikäiselleen, ylivoimalla ei valitettavasti täällä nähty käyttöä, vaikka tuolla on tuhoja tehnyt kaikissa muissa sarjoissa ja kilpailuissa. Tämä selittely täällä ja downplay Kiviharjun kyvyistä johtuu pääasiassa siitä, että luonnollisesti on vielä aika pehmeä tällä hetkellä aikuisten peleihin ja jää kyllä omissa kamppailuissa toiseksi. Kesän aikana itse tosin odotan tässäkin valtavaa harppausta jälleen ja kun alkaa omassa päässä luotto riittää peluuttamiseen, pääsee Kiviharju aikuisissakin irti. Ja osittain täällä nämä "ei tule ikävä" kommentit on vain sitä varten, että pystyy illalla painamaan pään tyynyyn ja itkemään itsensä uneen paremmin.

Ei ole turhaan jo vuosikausia ennustettu ihan kärkivaraukseksi kun oma vuoronsa tulee, kyllä tämä vielä tajutaan kun vaan unisimmatkin avaa silmänsä.

E: Lisättäköön vielä, että tämä peruuttelu/träp/Vierumäki kiekko ei koskaan tule olemaan peli missä viihtyy parhaiten, itse ainakin kuvittelisin, että Raipen kaudella olisi päässyt oikeasti pelaamaan vahvuuksillaan. Toki puolustamistakin pitää harjoitella ja pakin pitää pystyä omissa hoitamaan hommansa, mutta Kiviharjun talentti on kuitenkin toisessa päässä. Jos saa koko pakettiin kehitystä odotetulla tavalla, on Draftin aikaan haluttu mies.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös