Mullakaan ei ole mistään mitään tietoa :). Mutta, jos ihan faktoja ajatellaan, niin Aronin agenttina on Petteri Lehto. Ei siis mikään märkäkorva paikallinen pienisuuri nimi, joka on onnesta soikeana ihan vain siksi, että hän on saanut asiakkaakseen entisen Liiga-kiekkoilijan jälkikasvun. Mun on vaikea uskoa, että Lehto antaisi Stounin pompotella itseään, vaikka varmasti asioista paljon keskustelevatkin ja Stounikin saa omat ajautuksensa kuuluviin. Voisin kuvitella, että jos tärkeintä olisi, että Jani Kiviharju saa päteä, hän olisi joko itse hankkiutunut agentiksi tai ottanut agentiksi jonkun sellaisen, joka tekee tasan niin kuin hän haluaa.
Jo pelkän agentin vuoksi olen taipuvainen uskomaan, että jos ja kun siirtopäätös on tehty, sitä ei ole tehty pelkästään vittuilun ja suuttumuksen vuoksi, vaan taustalla on muita sellaisia asioita, joilla on ollut ratkaisevan suuri merkitys, kun Aronin ensi kauden pelipaikkaa on mietitty. Salmelainen ei pomminvarmasti ole luvannut varmaa paikkaa Liiga-jengistä, mutta näyttöpaikka ja ainakin osittainen harjoittelumahdollisuus edarin mukana on hyvin suurella todennäköisyydellä kyllä annettu. Sen varman Liiga-paikan olisi varmasti saanut jostain pienemmästä seurasta, missä kilpailu ei ole ihan yhtä kovaa kuin meillä. Mutta ehkä tarkoitus onkin rakentaa perustukset kuntoon kaikessa rauhassa, ehkäpä juuri pienemmän suurennuslasin alla? Vaikka Aron erittäin lupaava pelaaja onkin, meillä hänellä ei ainakaan vielä ole samanlaisia odotuksia kuin teillä.