Omaan silmään näyttää, että Kivirinta tekee asiat juuri niin kuin on ne harjoitellut, mutta sellanen luovuus ja pelisilmä, milloin tehdä mitäkin on kadoksissa. Ja kuten jonkun pelin aikana kommentoin, hän pelaa todella riskittömästi. Olisi kiva nähdä, jos varsinkin hyökkäysalueella pelaisi vähän rohkeammin.Vaikka kuinka yritän niin en näe tässä pelaajassa potentiaalia pelata NHLssä. Tähtipelaaja liigassakin alkaa tekemään tiukkaa. Tuntuu ettei vastuusta huolimatta saa aikaiseksi muuta kun satunaisen kivan syötön.
Omaan silmään näyttää, että Kivirinta tekee asiat juuri niin kuin on ne harjoitellut, mutta sellanen luovuus ja pelisilmä, milloin tehdä mitäkin on kadoksissa. Ja kuten jonkun pelin aikana kommentoin, hän pelaa todella riskittömästi. Olisi kiva nähdä, jos varsinkin hyökkäysalueella pelaisi vähän rohkeammin.
Mulle ne näyttää siltä, että on opeteltu tiettyjä kuvioita ja kikkoja, joita sitten käytetään. Mutta sellanen luovuus, jolla tulisi tulosta, puuttuu.Must taas sinänsä on luovuutta ja pelisilmää, mutta kun ei ole yhtään voimaa eikä räjähtävyyttä. Varsin näppäriä ratkaisuja tulee syöttöjen muodossa, mutta kun ei voima/räjähtävyys riitä mihinkään. Toisaalta ei MG:lläkään ekalla kaudella ollut ja silti taikoi kaikenlaista. Mystinen pelaaja on Turun lahja.
Mulle ne näyttää siltä, että on opeteltu tiettyjä kuvioita ja kikkoja, joita sitten käytetään. Mutta sellanen luovuus, jolla tulisi tulosta, puuttuu.
Ja ehdottomasti samaa mieltä tuon räjähtävyyden suhteen. Näyttää yhtä järkyttävältä mun meikäläinen +20kg ylipainoisena tekisi samaa.
Tätä sanotaan atk:ksiVoihan se olla. Tekee kyllä paljon juuri sellaisia aika selviä syöttöjä. Ei paljoa tule sellaisia, että miten se tuon näki syöttöjä. MG antoi jo nuorena poikana sellaisia syöttöjä, että ei siellä hetki sitten ollut ketään, mutta kiekon saapumishetkellä oli.
Tulee tulee, mutta kun suhteutetaan valtaviin odotuksiin niin hieman, vain hieman olen huolissani, kun Kiviharju ei ole edes ajoittain näyttänyt tulevaisuuden NHL-pakilta.Kiviharju tulee vielä! Nyt vaan kärsivällisyyttä.
Jos Kiviharju pelais odotetulla tasollaan niin monensia me sit oltaisiin?
Jos verrataan vaikka Nikke Nykyriin, Aronissa ja Nikessä on yksi aivan selkeä ero. Nykyrillä on itseluottamus kunnossa ja hänestä näkee, että lätkä on siistiä. Jokainen minuutti, jonka Nykyri pelaa, on hänelle vain plussaa. Ja se myös näkyy selvästi. Nikke uskaltaa pelata rohkeasti eikä näytä pelkäävän virheitä yhtään. Aronilla tilanne on vähintään omassa päässään toinen. Hänellä itsellään on niin kovat odotukset, että onkohan niiden saavuttaminen just nyt edes realistisesti mahdollista? Koska hänhän lähti isolta takamatkalta tähän kauteen missattuaan melkein koko viime kauden. Ja se on paljon. Paljon enemmän Aronille kuin vaikka Leksalle.
Usein nämä kisat ovat tuoneet hyvää buustia ja itseluottamusta nuorille omiin seurajoukkueisiin. Uskon, että Kiviharju voisi ainoastaan saada tarvittavaa itseluottamusta onnistumisten kautta kisoista ja sitä kautta pelata paremman kevätkauden.Onko meillä varmaa tietoa, että Aron ylipäätään on lähdössä junnukisoihin? Tiedostan, että kisat ovat junnuille kunnia-asia ja muutenkin hieno juttu, mutta onko kisoilla näissä olosuhteissa Aronille muuta arvoa kuin nuo? Olisiko hänelle itselleenkin arvokkaampaa skipata tämän vuoden kisat ja keskittyä HIFK:hon ja siihen, että saa itsensä parhaaseen mahdolliseen kuntoon juuri meillä?
Oletammeko me kaikki, että tietenkin Aron lähtee, koska yleensä junnut lähtee, jos kutsutaan vai onko asiasta ollut oikeasti maininta jossain, että kisoihin lähdetään?
Jos mä saisin päättää ja jos mä olisin Aron, mä skippaisin nämä kisat. Enkä siis HIFK:n vuoksi, vaan ihan kokonaisuuden kannalta.
Vesalainen ja Saarela ainakin tulee nopeasti mieleen. Joutuuhan siinä myös ikävästi median hampaisiin ja joku vaikutus voi olla myös tulevaisuuden maajoukkueuraan. Esimerkiksi kelpuuttaisiko Mikkola Kiviharjua kauden 25-26 kisoihin? Olisiko vaikutusta mahdollisesti myös pidemmälle maajoukkueuran suhteen?En itse muista tapauksia, joissa euroopassa pelaava pelaaja olisi jättänyt U20-kisat terveenä väliin. Voi näitä olla, mutta mahtaa olla niin kiinnostava turnaus, että ei kovin mielellään pelaaja jätä sitä väliin, jos vain on mahdollista osallistua.
Onko meillä varmaa tietoa, että Aron ylipäätään on lähdössä junnukisoihin? Tiedostan, että kisat ovat junnuille kunnia-asia ja muutenkin hieno juttu, mutta onko kisoilla näissä olosuhteissa Aronille muuta arvoa kuin nuo? Olisiko hänelle itselleenkin arvokkaampaa skipata tämän vuoden kisat ja keskittyä HIFK:hon ja siihen, että saa itsensä parhaaseen mahdolliseen kuntoon juuri meillä?
Oletammeko me kaikki, että tietenkin Aron lähtee, koska yleensä junnut lähtee, jos kutsutaan vai onko asiasta ollut oikeasti maininta jossain, että kisoihin lähdetään?
Jos mä saisin päättää ja jos mä olisin Aron, mä skippaisin nämä kisat. Enkä siis HIFK:n vuoksi, vaan ihan kokonaisuuden kannalta.
Kiviharjun lähdön kisoihin ymmärtäisi, vaikka saattaisin tässä kohtaa itsekin kyllä harkita isosti menemistä, kun on tuota saikkutaustaa Kiviharjulla noin. Arvaus on että menee.
Mutta sitten koen kyllä aivan uskomattomia vitutuksen tunteita, jos siihen EHT hönzään meinaa Pakarinen ja/tai Vesalainen lähteä. Molemmille kutsu tulee 99,9% varmasti. Nyt pitäisi vaan sanoa ei kiitos, mutta sanooko nuo. Lehterän sentään ymmärtänevät jättää rauhaan, mutta ei niistä leijonien vatipäistä koskaan tiedä.
Sekin vielä, riittää pientä ressiä siinä pääsevätkö ehjänä takas. Ykkösketju ainakin tarviis lepoa mielummin.Ja varmaan vielä Knot ja Kodytek Tsekkien jengiin.
En itse muista tapauksia, joissa euroopassa pelaava pelaaja olisi jättänyt U20-kisat terveenä väliin. Voi näitä olla. Mahtaa kuitenkin olla niin kiinnostava turnaus, että ei kovin mielellään pelaaja jätä sitä väliin, jos vain on mahdollista osallistua.
Ei kv-tasolla, mutta Jenkeissä yliopistokoripallon ja -jenkkifudiksen pleijarit/finaalit ovat "melko" isoja tapauksia vuosittain.Nämäkin kisat pelataan aivan väärään vuodenaikaan. Aika turhat karkelot muutenkin. Kisojen älytön hehkutus on itselleni täysi mysteeri. Missä muussa lajissa ketään kiinnostaa jotkut junnuhöntsät?